Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

A klíma egy bizonyos fok alatt nem kapcsol be,asszem +4,vagy -4,de nem vagyok benne biztos,melegítsd be a motorteret,utána próbálkozz.

+4 fokos külső hőmérséklet alatt nem megy. De ha kevesebb a gáz benne, akkor lehet hogy még 10-15 fokon sem kapcsol be, viszont nyáron attól még jó lehet. Ilyenkor ezért nem célszerű klímát javítani, csak ha be tudtok állni vele valami jó meleg helyre.

Link to comment
Megosztás:

A klíma egy bizonyos fok alatt nem kapcsol be,asszem +4,vagy -4,de nem vagyok benne biztos,melegítsd be a motorteret,utána próbálkozz.

Nem az enyém, ismerősömé a kocsi. Azt mondja a klímásnál fűtött garázsban töltötték fel gázzal. Szal biztos több volt, mint 4 fok. Ennek ellenére még úgy sem indult a klíma, hogy lehúzták és közvetlenbe összekötötték a kompresszor kapcsolóját.

Link to comment
Megosztás:

Nem az enyém, ismerősömé a kocsi. Azt mondja a klímásnál fűtött garázsban töltötték fel gázzal. Szal biztos több volt, mint 4 fok. Ennek ellenére még úgy sem indult a klíma, hogy lehúzták és közvetlenbe összekötötték a kompresszor kapcsolóját.

Klíma kérdésekben általában elakadunk az alapoknál :D Minden másra durván részletes válaszokat, leírásokat tudunk adni node a klíma :) Jó lenne a fórumra valaki aki komolyabban vágja a klíma részt is :) Mentségünkre legyen mondva, hogy a klímákkal foglalkozó ismerősöm sem találta még meg miért nem indul a fent említett cucc...

Link to comment
Megosztás:

Nem az enyém, ismerősömé a kocsi. Azt mondja a klímásnál fűtött garázsban töltötték fel gázzal. Szal biztos több volt, mint 4 fok. Ennek ellenére még úgy sem indult a klíma, hogy lehúzták és közvetlenbe összekötötték a kompresszor kapcsolóját.

Több alkalommal írtam ide de sokan megmondták a tutit hogy így meg úgy nem igaz! De nem zavar ismételten megpróbálom aztán ha jön aki "úgy érzi" jobb majd úgyis megmondja tutit.

Szóval ha nem indul a klíma úgy sem ha közvetlenül a kompresszorra kapcsolják a tápot akkor több ok lehet.

1. ha a kompri kuplung behúz de a rendszer mégsem hűt akkor lehet a kompresszor hibás illetve a rendszerben dugulás van ami az elpárologtató előtt lévő adagoló nál nem engedi a gázt áramolni. Ez akkor szokott leginkább előfordulni ha sokat van használva gázhiányosan a klíma és összeturhásodik az oil az említett helyen.

2. A kompresszor mágnestekercs hibás ezt onnan lehet tudni leginkább hogy a kompresszor nem forog a ráadott feszkó ellenére. Esetleg multiméter is megmutatja ugyanis a tekercsnek lennie kell ellenállásnak.

Tehát mielőtt bármi másnak nekiálltok a fenti két pontnál kezdjétek. Remélem jön vki aki ezeket jól megvétózza, és pont az ellenkezőjét fogja állítani.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A következő lenne a problémám a klímával: zörög, csörög amikor bekapcsolom; egyre hangosabb már!Kicsit olyan fémes hangja van..Mi lehet a baja?Igazából ha bekapcsolom, azonnal hűt csak egyszerűen a hangja..alacsony fordulaton illetve váltáskor mintha "felpörögne", elég jól lehet hallani..Az autó Z14XE.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Utastérszűrőnél mit kell figyelembe vennem? Némelyikhez odaírják, hogy klímás/nem klímás. Aktív szén stb. Azt már tudom, hogy BEHR típusú kell az autóba.

Néztem SOFIMA márkájút 3000-ért, de vannak 12000-ért is. Milyet szoktatok klímáshoz venni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a problémám a klímával: zörög, csörög amikor bekapcsolom; egyre hangosabb már!Kicsit olyan fémes hangja van..Mi lehet a baja?Igazából ha bekapcsolom, azonnal hűt csak egyszerűen a hangja..alacsony fordulaton illetve váltáskor mintha "felpörögne", elég jól lehet hallani..Az autó Z14XE.

Köszönöm a válaszokat!

Szia! Először nézd meg a ventillátort elöl a hűtőnél. Próbáld meg kézzel eltekerni, hogy nem csapágyas-e. Ha ez rendben van, akkor a kompresszor körül lesz a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Utastérszűrőnél mit kell figyelembe vennem? Némelyikhez odaírják, hogy klímás/nem klímás. Aktív szén stb. Azt már tudom, hogy BEHR típusú kell az autóba.

Néztem SOFIMA márkájút 3000-ért, de vannak 12000-ért is. Milyet szoktatok klímáshoz venni?

hali

a lényeg hogy szénbetétes legyen a márka mindegy !

szerintem

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
+4 fokos külső hőmérséklet alatt nem megy. De ha kevesebb a gáz benne, akkor lehet hogy még 10-15 fokon sem kapcsol be, viszont nyáron attól még jó lehet. Ilyenkor ezért nem célszerű klímát javítani, csak ha be tudtok állni vele valami jó meleg helyre.

Jó régi,de mindegy.

A klíma bekapcsol +4 alatt is,ha az első szélvédőre irányítjuk a levegőt.Nem hittem,de tényleg!

Vagy ez csak nekem újdonság? :lol:

Link to comment
Megosztás:

azt meséld el akkor hogy miért :lol:

a gáz tudja hogy Te most oda irányítottad és gyorsan kitágul???

Nem tudom,hogy miért!Egy autóklímás manus mondta.

De ha belegondolok,a digit klímás francia retkemen,ha rákapcsoltam az első szélvédő párásítására,akkor max fordulat a ventinek,és klíma bekapcs,akármilyen hideg volt.

Link to comment
Megosztás:

Ha jó a fagyás érzékelő, akkor ha az utastérbe a hőcserélőnél 4 fok alatt van nem húz meg a kuplung!!!!! Ez hardveres védelem a kompri klíma kuplung körét szakítja meg elektromosan!!! Ha át van kötve vagy rossz akkor bekapcsolható. Ebben az esetben az esetleges adagoló lefagyás következményeként megnövekedő gáznyomás okozta hibák esélye drasztikusan megnő.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Nem tudom,hogy miért!Egy autóklímás manus mondta.

De ha belegondolok,a digit klímás francia retkemen,ha rákapcsoltam az első szélvédő párásítására,akkor max fordulat a ventinek,és klíma bekapcs,akármilyen hideg volt.

Szia szerintem lehetséges,gondolj bele,a belsőlevegő,keringetést kikapcsolja,hogyha a szélvédőre állítod,a választókapcsolót,akkor elképzelhető,hogy a klímát is engedi bekapcsolni,mikor a szélvédőre akarsz fújatni.Holnap megnézem az enyém,mit csinál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Megnéztem a klímát.Kint 0 fok,bent 3,5fok volt a kocsiba,bekapcsoltam a klímát,a fűtőmotor bekapcsolt,de a kompresszor nem.Kapcsolgattam a választókapcsolót,nem indult el a kompresszor,egyik állásban sem.

Talán csak rá kéne tölteni. Vagy rögtön egy szivárgás vizsgálat (gáztömörségi próba) még jobb volna. Simán el kellett volna indulnia. Az emlegetett 4°C-os korlát valami félreértés. Manuális klímánál nincs is szenzor az utastérben. A fagyásvédelem egészen mást jelent. Így működik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Megnéztem a klímát.Kint 0 fok,bent 3,5fok volt a kocsiba,bekapcsoltam a klímát,a fűtőmotor bekapcsolt,de a kompresszor nem.Kapcsolgattam a választókapcsolót,nem indult el a kompresszor,egyik állásban sem.

Fentebb írtam hogy mi okozza ezt. Manual klímánál teljesen független a választó kapcsoló állása. A kompresszor kuplung áramkörébe van benne a fagyás kapcsoló. Ha az nem oldva van akkor bármit lehet csinálni a kuplung nem húz be!

Link to comment
Megosztás:

Talán csak rá kéne tölteni. Vagy rögtön egy szivárgás vizsgálat (gáztömörségi próba) még jobb volna. Simán el kellett volna indulnia. Az emlegetett 4°C-os korlát valami félreértés. Manuális klímánál nincs is szenzor az utastérben. A fagyásvédelem egészen mást jelent. Így működik.

Szia nekem jó a klímám.Csak azért néztem meg,mert azt írták,hogy hidegben is bekapcsol,ha a szélvédőre fújatod a levegőt.Szerinted az enyém se jó,mert be kellene ilyenkor is kapcsolnia?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van olyan ember aki rendszeresen évente kétévente karbantartja a klímáját? Mindig szakszervizben cseréltetjük a motorolajat stb, átvizsgálások. Soha egy szerelő sem kérdezett rá, hogy megnézze-e a klímát. Pedig ha rajtuk múlna a fél autót mindig kicserélnék...

Link to comment
Megosztás:

Leírás is említi hogy a 4fok alatt nem lehet bekapcsolni a klímát. Az én illetve haver fagyás kapcsolója 4 fok körüli hőmérséklet alatt bizony kikapcsol.

Hát ilyet nem ír!

Amit ír az pedig hablaty:

  1. A klímaberendezés csak abban a tartományban működik, ahol szükség van rá; kb. +4°C-os külső hőmérséklet alatt automatikusan kikapcsol. (131. old.)
  2. A gyorsított párátlanítás érdekében +4°C fölött bekapcsolódik a hűtőegység (kompresszor) (133. old.)
  3. A klímaberendezés maradandóan tökéletes működése céljából kapcsolja be a berendezést legalább egyszer havonta, függetlenül a külső időjárási tényezőktől. (Lehetőség szerint csak +4°C hőmérséklet felett.) (134.old.)

+4°C fölött milyen a párásodás veszélye? Ma sem párásodott 4,5°C-ban 3 személlyel. De a legnagyobb mínuszokban is tényleg gyorsan párátlanított. Ja! A hűtés helyett fűtésre kell tekerni a kapcsolót. <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát ilyet nem ír!

Amit ír az pedig hablaty:

  1. A klímaberendezés csak abban a tartományban működik, ahol szükség van rá; kb. +4°C-os külső hőmérséklet alatt automatikusan kikapcsol. (131. old.)
  2. A gyorsított párátlanítás érdekében +4°C fölött bekapcsolódik a hűtőegység (kompresszor) (133. old.)
  3. A klímaberendezés maradandóan tökéletes működése céljából kapcsolja be a berendezést legalább egyszer havonta, függetlenül a külső időjárási tényezőktől. (Lehetőség szerint csak +4°C hőmérséklet felett.) (134.old.)

+4°C fölött milyen a párásodás veszélye? Ma sem párásodott 4,5°C-ban 3 személlyel. De a legnagyobb mínuszokban is tényleg gyorsan párátlanított.

igen ez érdekes...

valóban ezeket írja az user manual...ráadásul az enyémben nincs fagyvédelem...

és elindul hidegben is csak nekem előtte fűteni kell...másképp nem hajlandó,hidegben.

ilyen időben mint ma simán elindul,csak hidegben kell egy kicsit befűteni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van olyan ember aki rendszeresen évente kétévente karbantartja a klímáját? Mindig szakszervizben cseréltetjük a motorolajat stb, átvizsgálások. Soha egy szerelő sem kérdezett rá, hogy megnézze-e a klímát. Pedig ha rajtuk múlna a fél autót mindig kicserélnék...

Szia!

A klíma az külön szakág. Pl: Kalocsán nincs is az Opel-nál klímás (a tisztítást a szerelők megoldják), de problémánál hívnak klímást(külsőst).

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.