Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Akkor az a képen nem a tecnofil.Ezen istenbizony hogy nincsen semmilyen fül.Teljesen egyforma minden oldalon.Beleraktam úgy ahogy könnyebben bement.Amit kivettem az meg összevolt gyűrve.Jól belerakta valaki:)

Az armafilten van, + szivacsosak a szélei (0.5mm), könnyebben bemegy, s jól illeszkedik, én csak armafiltet teszek bele. :)

Link to comment
Megosztás:

Én is azt akartam venni,de a Cromaxos fiú azt mondta csak tecnofil van meg GM,de az 3 ezer valamennyi volt.Ennek papírszéle van,elég könnyen belement az egyik irányba.

Másnapra van armafilt, ha nem bontottad ki, akkor visszaveszik....

Link to comment
Megosztás:

Akkor mi van, ha R134a gázból nem 600g-mot töltetek bele, hanem 700-at?

Ennyit a rendszer nem vesz észre hisz régebbiekben is ugyanennyi volt. Ha két ventis változat akkor simán megküzd vele. VIszont annál többet nem nagyon kéne. Én nyomásra töltöm a kocsikat mert nincsen gépem, viszont a sajátomon kipróbáltam, hogy haver segítségével aki géppel tölt, hogy ha nyomásra megtöltöm akkor mennyi jön le róla. A sajátomat megtöltöttem úgy hogy az alacsony nyomású oldal 26-27 fokos külső hőmérséklet mellett 2,2 bar legyen üzem közben. Így lejött róla 740 g gáz. Elvileg a kompri ha nagyon túl van töltve nem szereti, viszont van némi előnye ha a gyárihoz képest diszkréten túltöltöd. Ugye sajna ezekből a rendszerekből távozik némi gáz (egyes szakirodalmak 10%/ évet irnak) és ugye nem mindegy hogy mennyiből távozik, másik hogy ha több gáz van akkor jobb a hűtési teljesítmény is. Persze végtelenségig nem lehet tölteni kell hely a táguláshoz meg valahová gázosodni is kell tudnia,nem jó ha mindenhol folyadék van. A hűtőgépes szakirodalom R134 es hűtőközeg esetében 25-30 fokos külső hőmérséklethez max 2,4 baros (alacsony nyomású oldalon mért) nyomást ír. Érdekes ez a klímás téma de nem olyan vészes, a mezei (nem digit) klímás astrák igazából nem hordoznak nagy meghibásodási lehetőséget magukban. A gyenge pont a hűtő (ez is inkább 10 éves kor felett, illetve ha télen nincsen lemosva), meg persze a kompri mágnestekercs. Bár utóbbi is jellemzően a belefolyt viz miatt szokott tönkre menni. Ha a hűtő nem szita ipari ezüsttel szépen forrasztható, illetve ha egy szegmens szita esetleg kettő akkor kizárható, viszont akkor kevesebb gáz tölthető bele(ez esetben a magasabb hőfokú befújt levegővel kell meg megbarátkozni). Egyenlőre ennyit a klímáról :D Sír a kisfiam, megyek megvigasztalom :D

Link to comment
Megosztás:

A kondenzátort(klimahűtőt)lehet nagynyomású vizsugárral mosni?

Szárítószűrőt érdemes-e,kell-e cserélni és milyen időközönként?

2 éve vettem az autót,klimához még nem volt nyúlva,már jön a súgó hang a szellőzőből és a befújt levegő is 10 fok feletti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

vettem klíma tiszttót, gázosat. Azt írja hogy ki kell venni a pollenszűrőt majd befújni ott ahol a rendszer szívja a friss levegőt. Hol van ez a pont? Szélvédő előtt az ablaktörlők alatt? Vagy lehet jobban járok ha feldugom a csövet a pollenszűrőnél és befújom ott az anyagot.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

vettem klíma tiszttót, gázosat. Azt írja hogy ki kell venni a pollenszűrőt majd befújni ott ahol a rendszer szívja a friss levegőt. Hol van ez a pont? Szélvédő előtt az ablaktörlők alatt? Vagy lehet jobban járok ha feldugom a csövet a pollenszűrőnél és befújom ott az anyagot.

Köszi.

Szia!

Ha jól értelmezem, akkor te nem gázost vettél, hanem habosat. Azt kell befújni a párologtatóba. A gázosat csak simán ki kell nyomni a kocsi légterében csukott ajtóknál, belső keringetésen.(Persze úgy, hogy nem ülsz bent :D )

Én is a habosat vettem, el is ázott a rádióm, szerencsére nem lett semmi baja miután kiszáradt. Én felülről nyomtam bele a habot a szellőzőrostélyoknál, de szerencsésebb lenne lentről, a csöpögtetőn keresztül. Csak ahhoz alá kell mászni. :blush: De úgy talán nem ázik el semmi, aminek nem kéne.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha jól értelmezem, akkor te nem gázost vettél, hanem habosat. Azt kell befújni a párologtatóba. A gázosat csak simán ki kell nyomni a kocsi légterében csukott ajtóknál, belső keringetésen.(Persze úgy, hogy nem ülsz bent :D )

Én is a habosat vettem, el is ázott a rádióm, szerencsére nem lett semmi baja miután kiszáradt. Én felülről nyomtam bele a habot a szellőzőrostélyoknál, de szerencsésebb lenne lentről, a csöpögtetőn keresztül. Csak ahhoz alá kell mászni. :blush: De úgy talán nem ázik el semmi, aminek nem kéne.

Megnéztem neten, nagyon remélem hogy nem habos, ott azt írtak hogy egyedi kérés alapján habosat is tudnak gyártani.

Ha alá mászok hol találom a csepegtetőt? Nincs róla képed esetleg?

Amúgy ilyen a cucc:

http://www.e-center.hu/barkacs/vegyiaru/tisztitoszerek/klimatisztito/klimatisztito-spray-500-ml-am-bigman-p16303.html

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem neten, nagyon remélem hogy nem habos, ott azt írtak hogy egyedi kérés alapján habosat is tudnak gyártani.

Ha alá mászok hol találom a csepegtetőt? Nincs róla képed esetleg?

Amúgy ilyen a cucc:

http://www.e-center.hu/barkacs/vegyiaru/tisztitoszerek/klimatisztito/klimatisztito-spray-500-ml-am-bigman-p16303.html

Igen, ez hab. Úgyhogy óvatosan vele. -_-

Nem tudom pontosan, én is fentről csináltam. Talán valaki más tud róla infót adni. Meg nekem motorvédő van alatta, úgyhogy nekem még macerásabb lenne alácsúszni, bár szerintem ez nem arra csöpög, biztos hátrébb van, a tűzfal körül.

Ha fentről csinálod, ezekre figyelj:

- Bal oldali befúvón csak keveset, vagy inkább ne is fújj be, mert alatta van a biztosítéktábla. Az enyém ott is kapott levet, szerencsére nem lett baj. Bár visszagondolva, lehet amiatt ment ki a duda relé, mert szétszedtem kíváncsiságból, és valami barnás trutymó volt az érintkezőn.

- Középen a rádió van alatta, minél mélyebbre dugd a kis csövet, és amikor húzod ki, már ne nyomd, felül ne kapjon.

- Jobb oldali alatt elvileg nincs semmi. Csak a kárpit, azon nem hagy nyomot, ez tapasztalat. Bár én más márkát használtam. Kesztyűtartó meg úgyis ki volt véve a pollenszűrő miatt.

Még annyit, hogy középen valami megakasztja amikor dugod lefele, és visszafordul a cső vége! Úgyhogy mielőtt kifújod, nézz be egy lámpával, hogy sikerült-e rendesen levezetni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megnéztem neten, nagyon remélem hogy nem habos, ott azt írtak hogy egyedi kérés alapján habosat is tudnak gyártani.

Ha alá mászok hol találom a csepegtetőt? Nincs róla képed esetleg?

Amúgy ilyen a cucc:

http://www.e-center.hu/barkacs/vegyiaru/tisztitoszerek/klimatisztito/klimatisztito-spray-500-ml-am-bigman-p16303.html

Szia!

A tűzfalon található a csepegtető:

K_p318_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kicsit messzebbről:

K_p317_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A klímának feltöltés után hány fokos hideg levegőt kéne fújnia?Egy sima hőmérővel néztem meg és 13 fokot mutatott, ami szerintem elég trutyi.

Én tavaly töltettem, utána megmérte az ürge egy infrás hőmérővel. Ha jól emlékszem 6-7°C volt a befúvott levegő. De nem tudom, hogy mennyinek kéne lennie, erre azt mondta, hogy jó.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly töltettem, utána megmérte az ürge egy infrás hőmérővel. Ha jól emlékszem 6-7°C volt a befúvott levegő. De nem tudom, hogy mennyinek kéne lennie, erre azt mondta, hogy jó.

6-7 fok az jó.

Akár DMM TP100-asát is ha bedugjátok a szellőzőbe, és ott is ha hasonló hőmérsékletet mérni, akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

nekem volna egy olyan problémám, hogy klímázás után állandóan tiszta pára az ablak alsó része

ez normális vagy valami nem működik megfelelően?

Igen, nekem meg a szellőzök, mielőtt megállok 5 perccel korábban kikapcsolom a klímát, feltekerem 4-esre, és szárítom, mert amúgy ha nincs kiszárítva bebüdösödik.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

nekem volna egy olyan problémám, hogy klímázás után állandóan tiszta pára az ablak alsó része

ez normális vagy valami nem működik megfelelően?

Nincs eldugulva a csöpögtető?

Lehet hülyeséget írok, de klímánál ami lecsapódik és nem tud lefolyni, esetleg az visszamegy az utastérbe és lecsapódik az üvegen. :icon14: Csak egy ötlet.

Link to comment
Megosztás:

Nincs eldugulva a csöpögtető?

Lehet hülyeséget írok, de klímánál ami lecsapódik és nem tud lefolyni, esetleg az visszamegy az utastérbe és lecsapódik az üvegen. :icon14: Csak egy ötlet.

Klima kikapcs után természetes, de közben nem.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez hab. Úgyhogy óvatosan vele. -_-

Nem tudom pontosan, én is fentről csináltam. Talán valaki más tud róla infót adni. Meg nekem motorvédő van alatta, úgyhogy nekem még macerásabb lenne alácsúszni, bár szerintem ez nem arra csöpög, biztos hátrébb van, a tűzfal körül.

Ha fentről csinálod, ezekre figyelj:

- Bal oldali befúvón csak keveset, vagy inkább ne is fújj be, mert alatta van a biztosítéktábla. Az enyém ott is kapott levet, szerencsére nem lett baj. Bár visszagondolva, lehet amiatt ment ki a duda relé, mert szétszedtem kíváncsiságból, és valami barnás trutymó volt az érintkezőn.

- Középen a rádió van alatta, minél mélyebbre dugd a kis csövet, és amikor húzod ki, már ne nyomd, felül ne kapjon.

- Jobb oldali alatt elvileg nincs semmi. Csak a kárpit, azon nem hagy nyomot, ez tapasztalat. Bár én más márkát használtam. Kesztyűtartó meg úgyis ki volt véve a pollenszűrő miatt.

Még annyit, hogy középen valami megakasztja amikor dugod lefele, és visszafordul a cső vége! Úgyhogy mielőtt kifújod, nézz be egy lámpával, hogy sikerült-e rendesen levezetni.

Hát igen, pont ezért nem akartam habosat venni. De olyan hozzáértők dolgoznak a boltokban hogy ott még ezt sem tudták megmondani.

Köszi amúgy a tanácsokat, lehet kiveszem a rádiót addig míg megcsinálom, illetve amennyire tudom épp hogy eleget nyomok bele, nem szeretném ha befolyna és szétmarna minden elektromos cuccot.

Legközelebb meg addig hajtom míg gázosat nem találok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 99-es astra g-m X17DTL. A klíma egyik napról a másikra nem hajlandó hűteni. Hópihe világít, kuplung működik, relé kattanik. Mikor még hűtött halk sziszegés volt halható, működés közben. OBD-n megnéztem a gáz nyomását, 8,6 bar, bekapcsoláskor kismértékben változik. Gázszegény vagy kompresszor hiba? Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 99-es astra g-m X17DTL. A klíma egyik napról a másikra nem hajlandó hűteni. Hópihe világít, kuplung működik, relé kattanik. Mikor még hűtött halk sziszegés volt halható, működés közben. OBD-n megnéztem a gáz nyomását, 8,6 bar, bekapcsoláskor kismértékben változik. Gázszegény vagy kompresszor hiba? Válaszokat előre is köszönöm!

Lehet gázszegény. (ha sziszegett)

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, pont ezért nem akartam habosat venni. De olyan hozzáértők dolgoznak a boltokban hogy ott még ezt sem tudták megmondani.

Köszi amúgy a tanácsokat, lehet kiveszem a rádiót addig míg megcsinálom, illetve amennyire tudom épp hogy eleget nyomok bele, nem szeretném ha befolyna és szétmarna minden elektromos cuccot.

Legközelebb meg addig hajtom míg gázosat nem találok.

A világításkapcsoló is kritikus... ;)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 99-es astra g-m X17DTL. A klíma egyik napról a másikra nem hajlandó hűteni. Hópihe világít, kuplung működik, relé kattanik. Mikor még hűtött halk sziszegés volt halható, működés közben. OBD-n megnéztem a gáz nyomását, 8,6 bar, bekapcsoláskor kismértékben változik. Gázszegény vagy kompresszor hiba? Válaszokat előre is köszönöm!

A 8.6 elég light-os...
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.