Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Télen csak városban, aut váltóval rövid távokat menve sztem nem lehetetlen a 18.

:D

Még nem is sok.

Télen, csak városban, rövid távokat menve, és igaz ugyan hogy kézi váltóval, de minden indulás előtt majd' 20 percig alapjáraton melegítve (lusta voltam kapargatni) C12NZ-től a 12liter milyen? :lol: (lásd link az aláírásomban)

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Még nem is sok.

Télen, csak városban, rövid távokat menve, és igaz ugyan hogy kézi váltóval, de minden indulás előtt majd' 20 percig alapjáraton melegítve (lusta voltam kapargatni) C12NZ-től a 12liter milyen? :lol: (lásd link az aláírásomban)

Te télleg nagyon lusta vagy. Én most télen eljárok vagyesbe ~13 l/100 km automatával. ~550-600 km-t megyek egy tankkal általában, 7közben meg ki sem mozdulok a városból, reggelente ~2 percet melegítek, míg 4,0 l/h-ig le nem megy a pill fogyi. :D

Link to comment
Megosztás:

Elég ha széthúzza a csatiját.Akkor sincs vele gond.Nekem az Astrában nem volt....

Csak ahhoz itt le kell szerelni a sárvédőt :D

Nem cseszi, ez csak levegőt nyom be és ezáltal előbb melegszenek be a katok (ha V6).

Nem, ez a levegőt azért nyomja bele a kat elé, hogy a dús kipuffgázt higítsa, és ezáltal

nem károsodik annyira a katalizátor. :lol:

7

Link to comment
Megosztás:

Haynes szerint pedig bizony -ami elég precíz és használható könyv- pont hogy melegíti a kipu gázt és ezáltal előbb melegszenek a katokat, és amint eléri az üzemi hőfokot úgy az ECU lekapcsolja a másodlagos levegő befúvó rszt.....

Cél: "Decrease exhaust gas emissions" Működési elv: "raising the temperature of the exhaust gases which has effect of quickly warming up the catalyc converters up to his normal operating temperature"

Hát pedig elhiheted, hogy ebben téved az a könyv. :lol:

Nézz meg más általános szakirodalmat a témáról. A túl dús kipuffgáz keverék árt a lambdának és a katalizátornak

is, ezért a leömlőnél levegőt pumpál hozzá ez a kompresszor, hogy higítsa a dús gázt, amíg a túldúsítás tart, azaz

hideg a motor.

De egy kicsit gondolj már bele épp ésszel, mitől melegítené az amúgy meleg kipuffgázzal ellátott katalizátort jobban

a kinti hideg levegő? :D

2

Link to comment
Megosztás:

Hát pedig elhiheted, hogy ebben téved az a könyv. :lol:

Nézz meg más általános szakirodalmat a témáról. A túl dús kipuffgáz keverék árt a lambdának és a katalizátornak

is, ezért a leömlőnél levegőt pumpál hozzá ez a kompresszor, hogy higítsa a dús gázt, amíg a túldúsítás tart, azaz

hideg a motor.

De egy kicsit gondolj már bele épp ésszel, mitől melegítené az amúgy meleg kipuffgázzal ellátott katalizátort jobban

a kinti hideg levegő? :D

size=7]2

Az interneten ha rákeresel a lényegére akkor ez is csak azt mondja hogy melegíti, a magyarázat szerint pedig kémiai reakció miatt, oxigént kap ami exotermikus reakciót hoz létre az el nem égett gázokkal és ez hőfelszabadulással jár ami megemeli a hőmérsékletet a kipu rendszerben:

Internetről az elv:

General theory

The unburned hydrocarbons could be further oxidized, except there is no oxygen left after combustion. By feeding air into the exhaust manifold (secondary air), CO and HC are oxidized through afterburning at temperatures over 600°C to form water and carbon dioxide. The exothermal reaction also increases the exhaust gas temperature, which warms the catalyist more quickly.

Secondary Air Injection

De nem veszünk össze rajta...kikapcsolhatja, lehúzhatja, az autó menni fog.

Azzal viszont egyetértek ha ezek az el nem égett cuccok a katalizátorban állnak meg (egy részük és rendszeresen) akkor miután az üzemi hőfokra melegszik akkor ki is éghet

Link to comment
Megosztás:

Ez mind szép és jó, de ilyen hogy "CO and HC are oxidized through afterburning at temperatures over 600°C to form water and carbon dioxide"

itt nincs :D Az az említett exoterm funkció az égés maga, de itt szó sincs arról, hogy a túldúsított gázkeverékben található elégetetlen foszilis tartalom

a kipufogóban égne el, oxigén hozzáadására. Gyakorlatban elég nagy buffogás-durrogás lenne belőle, és a katalizátornak sem használna.

Persze én is csak korábban látott anyagokra tudok hivatkozni, amit most nincs időm kivadászni... meg szakik korábbi elmondásaira.

Lényeg hogy a dús keverék higítására vonatkozott a funkcionalitás a katalizátor védelmének érdekében, amit a gyakorlatban is inkább el tudok képzelni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez mind szép és jó, de ilyen hogy "CO and HC are oxidized through afterburning at temperatures over 600°C to form water and carbon dioxide"

itt nincs :D Az az említett exoterm funkció az égés maga, de itt szó sincs arról, hogy a túldúsított gázkeverékben található elégetetlen foszilis tartalom

a kipufogóban égne el, oxigén hozzáadására. Gyakorlatban elég nagy buffogás-durrogás lenne belőle, és a katalizátornak sem használna.

Persze én is csak korábban látott anyagokra tudok hivatkozni, amit most nincs időm kivadászni... meg szakik korábbi elmondásaira.

Lényeg hogy a dús keverék higítására vonatkozott a funkcionalitás a katalizátor védelmének érdekében, amit a gyakorlatban is inkább el tudok képzelni :lol:

Végülis, nem tudom, nem vagyok vegyész, én is úgy gondolom és úgy is tudtam, hogy a dús keveréket hígítja, és ezzel védi a katalizátort, de az végbemehet úgy, hogy a co-t oxidálja a befúvott levegővel, és ezzel már co2 jön ki! De mind1, lényeg a lényeg, hogy drága wd40 meghozta az eredményt, és elindult ma a pumpa. Sőt még halkabb lett mint előtte, tudom, ez csak egy újraélesztés volt..:lol::):lol::) Ha megint meghal majd akkor jön a sufni, és megoldom. Egyébként hol csatlakozik a kipuffba? Vagy a szívó oldalra táplálja a levegőt??? Nem emlékszem. Csak kíváncsiság kedvéért!

SZP

és kössz cartársak!!!

Link to comment
Megosztás:

Végülis, nem tudom, nem vagyok vegyész, én is úgy gondolom és úgy is tudtam, hogy a dús keveréket hígítja, és ezzel védi a katalizátort, de az végbemehet úgy, hogy a co-t oxidálja a befúvott levegővel, és ezzel már co2 jön ki! De mind1, lényeg a lényeg, hogy drága wd40 meghozta az eredményt, és elindult ma a pumpa. Sőt még halkabb lett mint előtte, tudom, ez csak egy újraélesztés volt..:D:):lol::) Ha megint meghal majd akkor jön a sufni, és megoldom. Egyébként hol csatlakozik a kipuffba? Vagy a szívó oldalra táplálja a levegőt??? Nem emlékszem. Csak kíváncsiság kedvéért!

SZP

és kössz cartársak!!!

Több fórumon nyomulok a témában....

Link to comment
Megosztás:

A gyári rádiót belehet állítani menetfüggő hangerőre... :lol: nem régen jöttem rá!

Aki nem tudja annak elárulom... :D Köszi

Hello, nekem egy siemens VDO CDR500 as-om van, ha ennek is tudod hogy hogyan lehet be alitani menetfüggő hangerőre éngemet érdekelne a dolog.

ÜDV!

Link to comment
Megosztás:

A menet függő hangerőt a SML, vagy az UML gomb betartva nyomásával lehet "aktiválni" de ott rakjátok fel max-ra. (5 a max) nagyon király, bár ha mész 110el és alapból hangosan hallgatod betorzít. De 50 60 70 stb. nél kezd hangosodni, az én észrevételem szerint, de ha elkezded neki taposni, de izomból, akkor fogsz meglepődni! :lol: Az nagyon komoly, ad még egy kis adrenalint...fokozódik a feszültség...nekem nagyon tetszik. De nyugtázni kellene...azaz ha beállítottad akkor akkor letartva nyomod a gombot.(SML, UML)

DE nekem is van egy kérdésem ha már rádió: Nekem ez a Philips SC-804 CD táras verzion van, na ha rádiót hallgatunk és benyomod és letartva hagyod a dolby gombocskát akkor valami PASS jelenik meg és ugrál egy csomó szám, na ez micsoda?A kezelésijében nem találtam meg.De ha valakinek kell a kezelési PM-ben e-mail cím és küldöm!

Na pacsek :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.