Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Járt mostanában műszakin valaki X20SE motoros omegával?

Én úgy jártam, hogy műszakin piros plakettet kapott az autó, mert az ügyintéző hölgy szerint jobbat (4-es besorolás) csak és kizárólag

akkor kaphat egy autó, ha 96.jan.1. után lett először forgalomba helyezve. Az nem érdekelte, hogy Euro2, holott a 4-es kategória

elvileg ez, és nem bizonyos dátumtól... ennek szeretnék a végére járni.

Link to comment
Megosztás:

Járt mostanában műszakin valaki X20SE motoros omegával?

Én úgy jártam, hogy műszakin piros plakettet kapott az autó, mert az ügyintéző hölgy szerint jobbat (4-es besorolás) csak és kizárólag

akkor kaphat egy autó, ha 96.jan.1. után lett először forgalomba helyezve. Az nem érdekelte, hogy Euro2, holott a 4-es kategória

elvileg ez, és nem bizonyos dátumtól... ennek szeretnék a végére járni.

Jó Reggelt, Magyarország!

Sajnos az ügyintéző hölgy csak szabályt követ, nem ő találta ki a szopatás eme legújabb formáját. A pontos szabályokról még nem tudok mindent, de több fórumos is értetlenül áll a nyilvánvalóan DILETTÁNS döntés előtt.

Ez valaki(k)nek megint nagy biznisz... és nagy lesz a káosz.

Példaként: ha a motorcserénél hitelt érdemlően bizonyítom az eredetet, akkor mi van? 95-ös kiadású gépbe a 97-es motor már más, még a motorkód egyezése alapján is? Valószínű az EURO szabvány bevezetésének idejét vették alapul, holott most is gyártanak szigorúbb megfelelésű motorokat, a még nem bevezetett EURO 6-nak is megfelelőt.

Witz az egész... ráadásul nagyon rossz!

Link to comment
Megosztás:

Járt mostanában műszakin valaki X20SE motoros omegával?

Én úgy jártam, hogy műszakin piros plakettet kapott az autó, mert az ügyintéző hölgy szerint jobbat (4-es besorolás) csak és kizárólag

akkor kaphat egy autó, ha 96.jan.1. után lett először forgalomba helyezve. Az nem érdekelte, hogy Euro2, holott a 4-es kategória

elvileg ez, és nem bizonyos dátumtól... ennek szeretnék a végére járni.

Marhaság...

Itt nálunk még a C20NE-k (amik tudvalevőleg az X20SE motorok elődei és gyári specifikáció szerint Euro1-esek) is megkapták a kék plakettet, mert itt nem úgy értelmezik a szabályt hogy a konkrét autót '96 jan. 1. után helyezték-e forgalomba, hanem hogy az adott motortípust lehetett-e még ezen dátum után újonnan kapni. És mivel C20NE-t még '97-ben is lehetett kapni (Calibrában) és pontosan ugyanolyan volt mint amit '91-ben árultak, ezért semmi nem indokolja hogy miért ne kaphatná meg a '91-es is a kék plakettet.

Link to comment
Megosztás:

Jó Reggelt, Magyarország!

Sajnos az ügyintéző hölgy csak szabályt követ, nem ő találta ki a szopatás eme legújabb formáját. A pontos szabályokról még nem tudok mindent, de több fórumos is értetlenül áll a nyilvánvalóan DILETTÁNS döntés előtt.

Ez valaki(k)nek megint nagy biznisz... és nagy lesz a káosz.

Példaként: ha a motorcserénél hitelt érdemlően bizonyítom az eredetet, akkor mi van? 95-ös kiadású gépbe a 97-es motor már más, még a motorkód egyezése alapján is? Valószínű az EURO szabvány bevezetésének idejét vették alapul, holott most is gyártanak szigorúbb megfelelésű motorokat, a még nem bevezetett EURO 6-nak is megfelelőt.

Witz az egész... ráadásul nagyon rossz!

Semmit nem jelent hogy új motort kap a vas. Ugyanez van LPG-nél is. Hiába alakíttatod át a kocsit, hivatalosan, műbizonylattal, a NASA által, Mozaik utcában jóváhagyva, stb, akkor se kaphat magasabb kategóriát, mivel a motor eredeti keverékképzése, és emissziója alapján állapítják meg a besorolást, nem pedig úgy, hogy bedugják a füstcsövet, nyomnak egy ZK mérést, és a kapott értékek alapján kiállítják a papírt + felnyalják a matricát.

Pedig ha belegondolunk ez lenne a környezetvédelem szempontjából a tuti, az autósoknak is érdeke lenne hogy csökkenjen az emisszió (főleg ha ebben lenne némi anyagi kompenzáció).

Svédeknél ezt tolják (nem a méricskélést, mert az értékeket még mindig a gyári adatokból veszik). Minél alacsonyabb az autó CO kibocsájtása, annál alacsonyabb az adó. Durva, hogy egy kis gyösz, ami 120gr/100km alatt eregeti a CO-t, annak az évi adója 360Sek (ennyi az alapdíj) ;)

És ugye ezért szaporodnak a kisautók, E85 meghajtással.

Mondjuk a kínos az, hogy ugye az etanol jelen pillanatban a brazil cukornád-ültetvényekről áramlik... ;)

Ja, viszont ha a svédeknél átalakíttatod az autódat alternatív meghajtásra, és ezt igazolni is tudod (a következő műszaki vizsgán, tehát nem kell az atyaúristen is hozzá...), akkor kapásból más adókategóriába sorolnak...

Link to comment
Megosztás:

Semmit nem jelent hogy új motort kap a vas. Ugyanez van LPG-nél is. Hiába alakíttatod át a kocsit, hivatalosan, műbizonylattal, a NASA által, Mozaik utcában jóváhagyva, stb, akkor se kaphat magasabb kategóriát, mivel a motor eredeti keverékképzése, és emissziója alapján állapítják meg a besorolást, nem pedig úgy, hogy bedugják a füstcsövet, nyomnak egy ZK mérést, és a kapott értékek alapján kiállítják a papírt + felnyalják a matricát.

Pedig ha belegondolunk ez lenne a környezetvédelem szempontjából a tuti, az autósoknak is érdeke lenne hogy csökkenjen az emisszió (főleg ha ebben lenne némi anyagi kompenzáció).

Svédeknél ezt tolják (nem a méricskélést, mert az értékeket még mindig a gyári adatokból veszik). Minél alacsonyabb az autó CO kibocsájtása, annál alacsonyabb az adó. Durva, hogy egy kis gyösz, ami 120gr/100km alatt eregeti a CO-t, annak az évi adója 360Sek (ennyi az alapdíj) ;)

És ugye ezért szaporodnak a kisautók, E85 meghajtással.

Mondjuk a kínos az, hogy ugye az etanol jelen pillanatban a brazil cukornád-ültetvényekről áramlik... ;)

Ja, viszont ha a svédeknél átalakíttatod az autódat alternatív meghajtásra, és ezt igazolni is tudod (a következő műszaki vizsgán, tehát nem kell az atyaúristen is hozzá...), akkor kapásból más adókategóriába sorolnak...

CO vagy CO2? A harmadik birodalom oda lett volna egy motorert ami kepes eloallitani par percenkent 120gr CO-t szerintem ...

Link to comment
Megosztás:

Marhaság...

Itt nálunk még a C20NE-k (amik tudvalevőleg az X20SE motorok elődei és gyári specifikáció szerint Euro1-esek) is megkapták a kék plakettet, mert itt nem úgy értelmezik a szabályt hogy a konkrét autót '96 jan. 1. után helyezték-e forgalomba, hanem hogy az adott motortípust lehetett-e még ezen dátum után újonnan kapni. És mivel C20NE-t még '97-ben is lehetett kapni (Calibrában) és pontosan ugyanolyan volt mint amit '91-ben árultak, ezért semmi nem indokolja hogy miért ne kaphatná meg a '91-es is a kék plakettet.

Ki hogyan értelmezi a szabályt...

A tapasztalat az, hogy előbb hoznak egy nagyon marha szabályt (persze hirtelen, hozzáértőkkel való egyeztetés nélkül), és jóval később kiadnak egy VHU-t. Végrehajtási utasítást. És az lesz az ügyintézők Bibliája, ha értelmezni tudják. Mert egy műszakilag analfabéta ügyintéző csaj csak a műkörömépítéshez konyít valamelyest...

Mindenhol úgy kellene eljárni, ahogyan említetted.

Link to comment
Megosztás:

Járt mostanában műszakin valaki X20SE motoros omegával?

Én úgy jártam, hogy műszakin piros plakettet kapott az autó, mert az ügyintéző hölgy szerint jobbat (4-es besorolás) csak és kizárólag

akkor kaphat egy autó, ha 96.jan.1. után lett először forgalomba helyezve. Az nem érdekelte, hogy Euro2, holott a 4-es kategória

elvileg ez, és nem bizonyos dátumtól... ennek szeretnék a végére járni.

Sajnos jól csinálták. Idióta a törvény, és a hatóság betűről-betűre betartják. A közlekedés felügyeletet hívtam fel, de szerintük nincs mód a 96 előtti autóra pirosnál jobb matricát kapni. Nekem is piros lett :'(

Link to comment
Megosztás:

Sajnos jól csinálták. Idióta a törvény, és a hatóság betűről-betűre betartják. A közlekedés felügyeletet hívtam fel, de szerintük nincs mód a 96 előtti autóra pirosnál jobb matricát kapni. Nekem is piros lett :'(

Ez mekkora bazinagy hulyeseg mar! Ugyanaz a blokk van az autonkban, es neked azert piros, mert a tiedet 3 evvel korabban raktak ossze?

Magyarisztan mar megint...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ez így van, nem játszható ki. Viszont sztem értelme sincs, ha jól hallottam: jövőre az Euro6 bevezetése miatt úgyis az egész tolódik egyel feljebb, tehát akik most még kéket kaptak, azok jövőre (ill. a következő műszakin) pirosat kapnak. Nem tudom, mi igaz ebből, de ha igen, akkor kár idegeskedni miatta.

Link to comment
Megosztás:

Ez mekkora bazinagy hulyeseg mar! Ugyanaz a blokk van az autonkban, es neked azert piros, mert a tiedet 3 evvel korabban raktak ossze?

Magyarisztan mar megint...

Ahhoz hogy egy törvényt úgy hozzanak meg, hogy értelmes is legyen, ahhoz értelmes törvényhozókra lenne szükség. De ez sajnos nem adatott meg.

Pedig milyen egyszerű lenne emisszió alapján osztályozni, nem pedig gyártási év alapján. Kb semmi differencia nem lenne a jelenlegi rendszerhez képest, mégis igazságosabb lenne a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos jól csinálták. Idióta a törvény, és a hatóság betűről-betűre betartják. A közlekedés felügyeletet hívtam fel, de szerintük nincs mód a 96 előtti autóra pirosnál jobb matricát kapni. Nekem is piros lett :'(

Ma kérdezősködtem, és arra jutottam, hogy Opeléktől kell egy igazolást kérni EuroII-ről, azzal elbattyogni az NKH vizsgaállomásra, és kérvényezni az átsorolást 4-esre. Persze mindezt kb 2000Ft-ért, plusz

utiköltség. De ekkor sem biztos hogy megadják, még az NKH-s manus sem igazán biztos abban amit mondott... egyelőre írtam opeléknek, hogyan juthatnék ehhez az igazoláshoz. Kíváncsi vagyok, ugyanakkor

tele a tököm ezzel a szemét szar országgal, élhetetlen szemétdomb az egész, azzal értek egyet, aki elhúz innen...

Link to comment
Megosztás:

Ja, viszont ha a svédeknél átalakíttatod az autódat alternatív meghajtásra, és ezt igazolni is tudod (a következő műszaki vizsgán, tehát nem kell az atyaúristen is hozzá...), akkor kapásból más adókategóriába sorolnak...

Svédeknél valami jó állás nekem? ;) Már komolyan azon gondolkodom, elmegyek egy tengerjáró hajóra mosogatni, csak el innen...

Link to comment
Megosztás:

Ma kérdezősködtem, és arra jutottam, hogy Opeléktől kell egy igazolást kérni EuroII-ről, azzal elbattyogni az NKH vizsgaállomásra, és kérvényezni az átsorolást 4-esre. Persze mindezt kb 2000Ft-ért, plusz

utiköltség. De ekkor sem biztos hogy megadják, még az NKH-s manus sem igazán biztos abban amit mondott... egyelőre írtam opeléknek, hogyan juthatnék ehhez az igazoláshoz. Kíváncsi vagyok, ugyanakkor

tele a tököm ezzel a szemét szar országgal, élhetetlen szemétdomb az egész, azzal értek egyet, aki elhúz innen...

Vadlibák? ;)

Link to comment
Megosztás:

Svédeknél valami jó állás nekem? ;) Már komolyan azon gondolkodom, elmegyek egy tengerjáró hajóra mosogatni, csak el innen...

Inkább maradj, és a szavazásnál jól emlékezz minden gyökérségre, ami itt történt. Mondjuk a választék nem az igazi, és ez már csak romlani fog. :lol:

Olyat lehetne kérni, hogy mégis inkább hagy menjek veled? :lol: Úszni tudok, ha baj lenne... ;)

Link to comment
Megosztás:

Inkább maradj, és a szavazásnál jól emlékezz minden gyökérségre, ami itt történt. Mondjuk a választék nem az igazi, és ez már csak romlani fog. ;)

Olyat lehetne kérni, hogy mégis inkább hagy menjek veled? :lol: Úszni tudok, ha baj lenne... ;)

Amúgy most elég jól pörög a munkaerő-piac, lassan javul az ipar teljesítménye, kell a melós.

Sajnos a nyelv eléggé követelmény, nem elég csak az angol. A svéd meg otthon elég nehezen tanulható nyelv, kevés helyen lehet tanulni...

Link to comment
Megosztás:

'97 utáni B Omegákban is volt/van tehát az évjárat nem számít. '98-tól oldallégzsák is van bennük.

Ma is felhívtam pár bontóst és magánszemélyt (egyre távolabbiakkal próbálkozom) és találtam is egyet,igaz szinte az ország másik végén és nincs benne sem fűtés,sem elektromos állítás,de fekete a kárpit és nincs kiszakadva,kikopva! ;) 5e/db Keresgélek még,hátha találok valami közelebbit,de a franc sem gondolta hogy ilyen nehéz lesz ennyi bontásra meghirdetett Omegából egy jót találni!

Link to comment
Megosztás:

Marhaság...

Itt nálunk még a C20NE-k (amik tudvalevőleg az X20SE motorok elődei és gyári specifikáció szerint Euro1-esek) is megkapták a kék plakettet, mert itt nem úgy értelmezik a szabályt hogy a konkrét autót '96 jan. 1. után helyezték-e forgalomba, hanem hogy az adott motortípust lehetett-e még ezen dátum után újonnan kapni. És mivel C20NE-t még '97-ben is lehetett kapni (Calibrában) és pontosan ugyanolyan volt mint amit '91-ben árultak, ezért semmi nem indokolja hogy miért ne kaphatná meg a '91-es is a kék plakettet.

Valóban marhaság, ugyanis 96-tól nem igazán lehetett EURO1-est fogalomba helyezni. Izgi lenne, az a 97-es C20NE, ugyanis 96-tól, X20XEV lett helyette. Ezt kapták, az Astrák és a Calibrák ISS...

Link to comment
Megosztás:

Inkább maradj, és a szavazásnál jól emlékezz minden gyökérségre, ami itt történt. Mondjuk a választék nem az igazi, és ez már csak romlani fog. ;)

Emlékezni? Mire? Ha emlékezett volna valaki is 1998-2002-re, akkor nincs ezeknek a f@szfejeknek 2/3-a. Persze, hogy romlani fog, amikor csak rossz és rosszabb közül lehet csak választani, az nem igazi választás...

Olyat lehetne kérni, hogy mégis inkább hagy menjek veled? :lol: Úszni tudok, ha baj lenne... ;)

Ez sem megoldás, ha elmegy mindenki, ki marad itt? És sajnos mindenki nem mehet...

Ui: csak megjegyezném, hogy nem ajánlom a moderatúrának, hogy idejöjjön és beszóljon...

Link to comment
Megosztás:

Emlékezni? Mire? Ha emlékezett volna valaki is 1998-2002-re, akkor nincs ezeknek a f@szfejeknek 2/3-a. Persze, hogy romlani fog, amikor csak rossz és rosszabb közül lehet csak választani, az nem igazi választás...

Ez sem megoldás, ha elmegy mindenki, ki marad itt? És sajnos mindenki nem mehet...

Ui: csak megjegyezném, hogy nem ajánlom a moderatúrának, hogy idejöjjön és beszóljon...

Egyszerűbb lenne a férgesét elzavarni,a kormányzást meg bérmunkában hozzáértőknek kiadni sikerdíj fejében. ;)

Nehogy már egy épületnyi tapló miatt egy országnak menekülnie kelljen....................

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűbb lenne a férgesét elzavarni,a kormányzást meg bérmunkában hozzáértőknek kiadni sikerdíj fejében. ;)

Nehogy már egy épületnyi tapló miatt egy országnak menekülnie kelljen....................

Hosszú évek (évszázadok) óta nem sikerül a férgesét elzavarni...

Nem lehetetlen, de nehéz ügy. Nagyon nehéz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.