Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok

Olyan problémám van, vagyis nem is probléma csak érdekes, hogy az autóm (2.5 TD ) -nek változik a hangja hőmérséklettől függően. Ugyebár ezeknek a motoroknak amiket még én láttam, van ilyesféle sűvítő hangja, mint pl Nissan Navaránál hallottam még ezt , meg pár kisteherautónál. Nekem a régi motormnál állandó volt ez a hang , tetszett is hogy dízelhez képest elég különleges, de amit raktunk bele másik motort annál ez nincs meg , csak ha nagyon megterhelem, vagy sokat járatom alapjáraton, gondolom ez már a motor hőmérséklet függvénye. érdekesnek találom ezt , hogy most mi a normális ? meg mitől változhat a hangja? Teljesítménybe nincs vele gond , tehát nemtudom hogy a turbónak vagy az Intercoolernak a csövével lehet-e a gond. tanácstalan vagyok. Köszönöm a segítséget előre is !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám van, vagyis nem is probléma csak érdekes, hogy az autóm (2.5 TD ) -nek változik a hangja hőmérséklettől függően. Ugyebár ezeknek a motoroknak amiket még én láttam, van ilyesféle sűvítő hangja, mint pl Nissan Navaránál hallottam még ezt , meg pár kisteherautónál. Nekem a régi motormnál állandó volt ez a hang , tetszett is hogy dízelhez képest elég különleges, de amit raktunk bele másik motort annál ez nincs meg , csak ha nagyon megterhelem, vagy sokat járatom alapjáraton, gondolom ez már a motor hőmérséklet függvénye. érdekesnek találom ezt , hogy most mi a normális ? meg mitől változhat a hangja? Teljesítménybe nincs vele gond , tehát nemtudom hogy a turbónak vagy az Intercoolernak a csövével lehet-e a gond. tanácstalan vagyok. Köszönöm a segítséget előre is !

Cserés lesz a viszkokuplungod.Azért nem süvít,mert csak későn vagy egyáltalán nem viszi a ventillátort.Ezért nincs ami süvítsen ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megjött ez első nem várt hiba...

Történt ugyanis,hogy bejöttem a géppel melózni és mikor elhagytam az autót,észrevettem,hogy a jobb első helyzetjelző égve maradt.A kapcsoló kikapcsolt állapotban,nem is vijjogott,mint mikor rajtahagyom,de az az égő csak égett.

Merre keressem a hibát?A kapcsoló lehet kontaktos,vagy valami szakadás van valahol?

Most addig lehúztam a fényszóró központi csatiját,nehogy lehúza az akksit.

Tanácsokat köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megjött ez első nem várt hiba...

Történt ugyanis,hogy bejöttem a géppel melózni és mikor elhagytam az autót,észrevettem,hogy a jobb első helyzetjelző égve maradt.A kapcsoló kikapcsolt állapotban,nem is vijjogott,mint mikor rajtahagyom,de az az égő csak égett.

Merre keressem a hibát?A kapcsoló lehet kontaktos,vagy valami szakadás van valahol?

Most addig lehúztam a fényszóró központi csatiját,nehogy lehúza az akksit.

Tanácsokat köszi előre is!

nem hagytad véletlen az indexkart fel-kapcsolva? :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Úgy érted,hogy jobbra indexeltem,vagy a reflektort?

Nem tudom,de mindjárt lemegyek,megnézem!

Nem mondod,hogy olyankor égeti a helyzetjelzőt?Ilyet se hallottam még...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ és de,az index maradt úgy!

Kövezzetek meg,de még ilyet nem láttam 1 autón se,pedig volt pár opel és származékuk a családban.

Akkor hiba elhárítva! :)

Köszi a segítséget!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

nem hagytad véletlen az indexkart fel-kapcsolva? :)

Direkt nem írtam meg a megoldást........,kellett volna hagyni még egy kicsit és amikor már a motort is kivette a kocsiból akkor elárulni a nagy titkot.........(különben az autók 80%-ban ez a funkció be van építve,még anno a trabiktól kezdve,,,,)

Link to comment
Megosztás:

Direkt nem írtam meg a megoldást........,kellett volna hagyni még egy kicsit és amikor már a motort is kivette a kocsiból akkor elárulni a nagy titkot.........(különben az autók 80%-ban ez a funkció be van építve,még anno a trabiktól kezdve,,,,)

Kössz! :)

Egyébként tényleg nem tűnt még fel egyik kocsinkon sem ez a dolog,vagy csak nem hagytuk úgy sosem az indexet.

Vagy mert egyik másikban már ki volt égve az első helyzetjelző.

De azt meg csak most vettem észre,hogy hátul is égett,csak az elsőt szúrtam ki reggel.

Link to comment
Megosztás:

Kössz! :)

Egyébként tényleg nem tűnt még fel egyik kocsinkon sem ez a dolog,vagy csak nem hagytuk úgy sosem az indexet.

Vagy mert egyik másikban már ki volt égve az első helyzetjelző.

De azt meg csak most vettem észre,hogy hátul is égett,csak az elsőt szúrtam ki reggel.

eléggé epic hiba, ja.

én akkor találkoztam vele először, amikor egyszer -már nemtom milyen autó volt-, kiszállok, és pittyeg... mondom mi az anyád!?

lámpa lekapcsolva, ködlámpa is, akkor mi?

kiszállok, körbemegyek, láttam világol a helyzetjelző, én is vmi zárlatra tippeltem.

aztán matattam tovább, és akkor visszalöktem az irányjelzőt, szinte véletlen.

mai napig nem értem, mi értelme van ennek...

magyarázták már páran, hogy jelzi az autó szélét, meg ilyesmi... de minden válaszra ott a helyzetjelző... szal passz :)

Link to comment
Megosztás:

Cserés lesz a viszkokuplungod.Azért nem süvít,mert csak későn vagy egyáltalán nem viszi a ventillátort.Ezért nincs ami süvítsen ;)

Köszönöm a segítséget !

Már megijedtem hogy vmi komolyan motorikus baj lehet , még annyi lenne ezzel kapcsolatban , lehet hogy most hülye kérdést fogok fel tenni , elnézést ha igen :) Melyik Ventillátorról van szó ? Arról amelyik a motor elején van felfogatva, vagy a hűtő előtti ként ventillátor közül valamelyik, mondjuk ott tom hogy az egyik a klímáé . :)

Link to comment
Megosztás:

eléggé epic hiba, ja.

én akkor találkoztam vele először, amikor egyszer -már nemtom milyen autó volt-, kiszállok, és pittyeg... mondom mi az anyád!?

lámpa lekapcsolva, ködlámpa is, akkor mi?

kiszállok, körbemegyek, láttam világol a helyzetjelző, én is vmi zárlatra tippeltem.

aztán matattam tovább, és akkor visszalöktem az irányjelzőt, szinte véletlen.

mai napig nem értem, mi értelme van ennek...

magyarázták már páran, hogy jelzi az autó szélét, meg ilyesmi... de minden válaszra ott a helyzetjelző... szal passz :)

Parkolófény funkció. Az az értelme a sima helyzetjelzővel szemben, hogy nem 4, hanem csak 2 izzó világít egyszerre, így tovább tart az akksi.

Köszönöm a segítséget !

Már megijedtem hogy vmi komolyan motorikus baj lehet , még annyi lenne ezzel kapcsolatban , lehet hogy most hülye kérdést fogok fel tenni , elnézést ha igen :) Melyik Ventillátorról van szó ? Arról amelyik a motor elején van felfogatva, vagy a hűtő előtti ként ventillátor közül valamelyik, mondjuk ott tom hogy az egyik a klímáé . :)

Ami a motor elején van. A hűtő előttiek elektromosak.

Link to comment
Megosztás:

Parkolófény funkció. Az az értelme a sima helyzetjelzővel szemben, hogy nem 4, hanem csak 2 izzó világít egyszerre, így tovább tart az akksi.

Azért is praktikus, mert eldöntheted melyik oldalon jelezzen pl ha nem menetirány szerint hanem forgalommal szemben állsz le éjjel az út szélére, mert ott biztonságosabb, nagyobb hely van stb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megjött ez első nem várt hiba...

Történt ugyanis,hogy bejöttem a géppel melózni és mikor elhagytam az autót,észrevettem,hogy a jobb első helyzetjelző égve maradt.A kapcsoló kikapcsolt állapotban,nem is vijjogott,mint mikor rajtahagyom,de az az égő csak égett.

Merre keressem a hibát?A kapcsoló lehet kontaktos,vagy valami szakadás van valahol?

Most addig lehúztam a fényszóró központi csatiját,nehogy lehúza az akksit.

Tanácsokat köszi előre is!

Kezdődik! Pedig én szóltam. És ez még csak a tudatlan ostobaság...

Link to comment
Megosztás:

ja, és ha egy izzó világítana az autó tetején, az még jobb lenne... mert akkor 2 helyett csak 1 világítana :P

igazából szerintem ez az a funkció, ami abszolút de totál fölösleges.

ha leparkolom a kocsit, rossz megvilágításban, akkor helyzetjelző.

olyan hosszú időre meg úgy se hagynám egy ilyen helyen, hogy emiatt a plusz 10W fogyasztás miatt lemerüljön az akksi ;)

Azért is praktikus, mert eldöntheted melyik oldalon jelezzen pl ha nem menetirány szerint hanem forgalommal szemben állsz le éjjel az út szélére, mert ott biztonságosabb, nagyobb hely van stb.

jól rémlik az, hogy csak menetiránnyal megegyező irányban lehet csak parkolni? ;)

Link to comment
Megosztás:

ja, és ha egy izzó világítana az autó tetején, az még jobb lenne... mert akkor 2 helyett csak 1 világítana :P

igazából szerintem ez az a funkció, ami abszolút de totál fölösleges.

ha leparkolom a kocsit, rossz megvilágításban, akkor helyzetjelző.

olyan hosszú időre meg úgy se hagynám egy ilyen helyen, hogy emiatt a plusz 10W fogyasztás miatt lemerüljön az akksi ;)

jól rémlik az, hogy csak menetiránnyal megegyező irányban lehet csak parkolni? ;)

Ott a pont :rolleyes: Wazzzee...lebuktam... :blush: néha "csalok" egy kicsit ha éjjel vezetek és aludnom kell. Olyankor egyéb szempontok is vannak. :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Kezdődik! Pedig én szóltam. És ez még csak a tudatlan ostobaság...

Megmondanád,miért pécéztél ki engem magadnak?

Miért kell ennyire amatőrnek nézni?

Nem is ismersz,meg a körülményeket sem...

28 éves vagyok,11 éve aktívan vezetek.Szüleimtől örököltem egy E Rekordot,aztán cseréltem egy C Asconára,azt egy Daewoo Nexiára,majd végül egy 2es Renault Lagunára.Feleségemnek közben vettünk 1 kis Matizt is.Szóval ennyi idő alatt megtanultam,hogy minden autó tök más,

De akkora hibába estem,hogy megvettem az Omegát?

Azt hittem,tényleg jó szívvel fogadjátok az újoncot és segítetek a problémákban,de látom,csak lenézni tudjátok azt,aki nem tud magától a hibákra rájönni.

Link to comment
Megosztás:

Már az E Rekord is tudta a parkolófény funkciót.

Igen,utólag megtudtam,meg azt is,hogy a kocsik 80%-a használja ezt a funkciót,csak még sosem volt olyan eset,hogy éjjel lehúzódtam az út szélére akármiért is és az index is úgy maradt,meg még a villanyt is lekapcsoltam.Egyébként meg nem pont fordítva kéne,mert ha jobbra lehúzódsz és a jobb parkírok égnek,akkor azt is hihetik,hogy 1 bicajos és simán beledurrantanak a bal oldalába?

Szóval én inkább az összes helyzetjelzőt preferálom és használom,meg vészvillogok.

Link to comment
Megosztás:

...csak lenézni tudjátok azt,aki nem tud magától a hibákra rájönni...

Felesleges a többesszám, ha találsz egy poshadt almát nem biztos, hogy beteg a fa. Többen vannak a segítőkész szaktársak Pl Kori, sky, uk, gsi és még folytathatnám. Használhatod a netet is, rengeteg info létezik a hálón az Omegákról magyarul is németül is és angolul is.

Link to comment
Megosztás:

...csak lenézni tudjátok azt,aki nem tud magától a hibákra rájönni.

Nem kell magadtól rájönni a hibákra, de nem árt legalább megpróbálni. Gondolom ha tudni akarod hogy mennyi az idő, akkor sem mindjárt a pontos idő szolgálatot hívod, hanem előbb ránézel a csuklódra vagy a templomtoronyra...

Link to comment
Megosztás:

Egyébként meg nem pont fordítva kéne,mert ha jobbra lehúzódsz és a jobb parkírok égnek,akkor azt is hihetik,hogy 1 bicajos és simán beledurrantanak a bal oldalába?

Elég fura logika lenne hogy jobbra kitett indexnél gyújtás nélkül a bal oldali helyzetjelzők világítanának... nem egyszerűbb ha kiteszed balra az indexet ha már lehúzódtál? Elinduláskor úgyis arra kell majd indexelni...

Link to comment
Megosztás:

Elég fura logika lenne hogy jobbra kitett indexnél gyújtás nélkül a bal oldali helyzetjelzők világítanának... nem egyszerűbb ha kiteszed balra az indexet ha már lehúzódtál? Elinduláskor úgyis arra kell majd indexelni...

Igen,a Te logikát világos,a sofőr szempontjából.

De a többi közlekedő szempontjából,akik kicsit többen vannak,szerintem meg pont rossz,ha az autó jobb oldala van kivilágítva,a bal oldala meg tök sötét.Távolsági fényszóró nélkül nehéz kiszúrni 100 méterről,hogy az ott most az út mellett 1 biciklis,vagy 1 parkoló autó,aminek a jobb oldala világít és ha még a reflex is rossz,már jön is a csattanás.

Csak erre akartam rávilágítani és írtam,hogy én ezért az összes helyzetjelzőt felgyújtom inkább.

A hibára meg megpróbáltam magamtól rájönni,hisz a lámpakapcsolót kapcsolgattam is,meg majdnem kiszedtem,a fényszóró csatlakozóját is babráltam,de nem leltem rá a hibára.Csak ezután írtam a fórumra.

Meg tudom,majd írni fogjátok páran 1-2 dologra,hogy "olvass vissza,korábban kitárgyaltuk",de nekem egyébként eddig nem ment a fórumban való keresés kulcsszavakra,nomeg mire több100 oldalt végigbogarászom,addigra más már megírja a megoldást a hibára.

Nem húzom tovább,hisz ez már régen nem a témához tartozik.

1 a lényeg,eddig nem csalódtam a kocsiban,bárki bármit is mondott előtte.

Nem hiszem,hogy több baj lesz vele,mint a daewoo nexiával és a renault lagunával volt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.