Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

főleg a gyári10W40 es 5 lityós kiszerelésű opel olajtol :D

Azt Gabi is megmonta NEM SZABAD beletenni :D :D

Amúgy 2990 ért van a Tecsóba is 10w40 es :D Szegény hondám oylat kapott utoljára amikor már nagyon ette, attól hamarmegált szerencsétlen nembírta megenni az 5 litert belőle csak 2,5L -t :D

Link to comment
Megosztás:

nah prolongot is használnak páran

van aki fikázza, mert beállt tőle a moci, de van akinek az is jó...

metárol rosszat még nem hallottam

Rosszat énsem halottam Metabondról megmondom őszintén! :D

Prolongról halottam ezt is azt is de hogy 3dl -t én nemadok ki 10000 FT az biztos :D

Link to comment
Megosztás:

Azt Gabi is megmonta NEM SZABAD beletenni :D :D

Amúgy 2990 ért van a Tecsóba is 10w40 es :D Szegény hondám oylat kapott utoljára amikor már nagyon ette, attól hamarmegált szerencsétlen nembírta megenni az 5 litert belőle csak 2,5L -t :D

Én egyszer tettem az enyémbe, akkor még nem olvastam a fórumot. Ne tudjátok meg, milyen csattogást, zörgést produkált tőle a motor az első indításnál. Egy olasz diesel elbújhatna mögötte :D

Akkor elhatároztam, hogy olyat többet nem. Aztán következőre a szerelőm Castrol Protection-t tett bele, na az már más világ. Aztán itt olvastam a fórumot, legközelebb Metabond került bele, és bár érzésre kb. olyan, mint a Castrol volt, különbség az, hogy 10e km után leengedve sem volt rossz szaga, vagy vízszerű állaga, ráadásul az ára kedvezőbb, úgyhogy azóta ezt használom.

Link to comment
Megosztás:

Én egyszer tettem az enyémbe, akkor még nem olvastam a fórumot. Ne tudjátok meg, milyen csattogást, zörgést produkált tőle a motor az első indításnál. Egy olasz diesel elbújhatna mögötte :D

Akkor elhatároztam, hogy olyat többet nem. Aztán következőre a szerelőm Castrol Protection-t tett bele, na az már más világ. Aztán itt olvastam a fórumot, legközelebb Metabond került bele, és bár érzésre kb. olyan, mint a Castrol volt, különbség az, hogy 10e km után leengedve sem volt rossz szaga, vagy vízszerű állaga, ráadásul az ára kedvezőbb, úgyhogy azóta ezt használom.

Akkor átélhetted mit hall egy dízeles az utastérben :D nemtudok véleményt mondani és nem is akarok amég kinem próbálom az nem lenne korrekt , ha kipróbálom és nemtetszik, ugyanúgy megfogom mondani mint akkor ha nagyonbejött az az olaj :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nem óhajtok senkit sem megbántani, de szerény véleményem szerint nem sok értelme volt ennek a vitának.

1. Amíg kifejezetten márkás, minőségi olajokról beszéltek, teljesen értelmetlen a "jó" és "rossz" jelzőkkel dobálózni. Sokkal helyesebb ehelyett azt mondani, hogy ez az olaj megfelelő az adott motorba vagy sem. Nem a Castrol versenyolaját kell tehát szidni, hanem azt kell állítani, hogy az nem a megfelelő választás egy 1.4-es 60 lóerős Astra F-be.

2. Pusztán az olajmárkák összehasonlításának szerintem nem sok értelme van, hacsak nem olyan különbségről van szó, hogy a Tesco-gondolákon hosszan sorakozó martfűi MotoPro olajat véleményezzük például a világ legnagyobb olajgyártó cégének, az Exxon-Mobil olajaihoz képest.

3. Kizárólag két (vagy több) konkrét olaj összehasonlításának van értelme, amelyek viszkozitási és teljesítményszintje megegyezik. Ha a viszkozitási szint nem azonos (pl. az egyik 5W-40, a másik 10W-40), akkor a motor tervezésétől (illesztések), típusától (C14NZ vagy C20XE, az sem mindegy ugyebár, hogy 8 vagy 16 szelepes), korától (az autó futásteljesítménye), kopottságától stb. függően megint előjön megfelelő vagy nem megfelelő olaj kérdése. És ha kijelentjük, hogy ebbe a motorba például a 10W-40-es XY olaj a megfelelő választás, akkor az az 1. pont értelmében nem jelenti, hogy a másik, 5W-40-es, 5W-50-es vagy 10W-60-as olaj rossz minőségű lenne.

4. Régi tévhit, hogy "nem jó az az olaj, amelyik hamar feketedik". Ha egy motorolaj színe 12 ezer km után is hasonlít az új olaj színére, az sokkal inkább utalhat arra, hogy az olaj nem látja el a feladatát, mert nem lebegteti a "szennyeződéseket".

5. Az adalék témáról már többször beszéltünk a fórumon, érdemes visszaolvasni.

Link to comment
Megosztás:

4. Régi tévhit, hogy "nem jó az az olaj, amelyik hamar feketedik". Ha egy motorolaj színe 12 ezer km után is hasonlít az új olaj színére, az sokkal inkább utalhat arra, hogy az olaj nem látja el a feladatát, mert nem lebegteti a "szennyeződéseket".

Jókat röhögök,amikor dízeles állítja nekem,hogy neki 3EKm után is tiszta az olaj. :D

Link to comment
Megosztás:

6705HUF/5 lityi (Gabinál érdeklődhetsz! :D )

Klubtagok részére tőlem. :D Egyébként a listaára 7450Ft/5L, 1700Ft/L :D

Ui: csak azt ne mond hogy az RS -nél mérföldkövekkel jobb a meta !

Én is sokáig használtam RS-t, aztán mikor elkezdték magyarországon csomagolni, észrevehetően

esett a minősége... nem mondom hogy most szart töltenek bele, de hogy egy fikarcnyival sem múlja

túl a meta speedjét, az tuti :D És hát annyi pénzt kidobni a semmiért... :D

Én Castrolból (ha valaki ezt a márkát favorizálja) a Magnatec termékeket szoktam ajánlani, annak

viszonylag konstans a minősége pár ismerős szerint. ;)

de abban ugye egyetértünk hogy egy jó olajhoz már nem kell adalék ;)

Nem értünk egyet :D

Az olajban csak a saját jellemzőit javító adalékokkal találkozhatsz.

Viszont van egy teljesen más osztálya az adalékoknak, amik a súrlódás

csökkentésére hivatottak (ilyen nincs egyik olajban sem alapból). ;)

Egyébként értelmetlen vitázni, hogy Castrol vagy Meta... Én a Metát szoktam ajánlani a tapasztalatok

és az ár/érték figyelembe vételével. De ha valaki csak a Castrolban bízik, nem feltétlen rosszabb

olajat tesz a gépébe, csak mondjuk feleslegesen fizet a névért ezreseket :D

Link to comment
Megosztás:

Klubtagok részére tőlem.Egyébként a listaára 7450Ft/5L, 1700Ft/L :D

Én is sokáig használtam RS-t, aztán mikor elkezdték magyarországon csomagolni, észrevehetően

esett a minősége... nem mondom hogy most szart töltenek bele, de hogy egy fikarcnyival sem múlja

túl a meta speedjét, az tuti És hát annyi pénzt kidobni a semmiért...

Én Castrolból (ha valaki ezt a márkát favorizálja) a Magnatec termékeket szoktam ajánlani, annak

viszonylag konstans a minősége pár ismerős szerint.

Nem értünk egyet :D

Az olajban csak a saját jellemzőit javító adalékokkal találkozhatsz.

Viszont van egy teljesen más osztálya az adalékoknak, amik a súrlódás

csökkentésére hivatottak (ilyen nincs egyik olajban sem alapból).

Egyébként értelmetlen vitázni, hogy Castrol vagy Meta... Én a Metát szoktam ajánlani a tapasztalatok

és az ár/érték figyelembe vételével. De ha valaki csak a Castrolban bízik, nem feltétlen rosszabb

olajat tesz a gépébe, csak mondjuk feleslegesen fizet a névért ezreseket :D

Na tudttam én jön itt a META imádás :D Már vártam :D Aláírom olcsó a Meta nemtudom + mennyi hozzá az adalék! Akkor ezekszerint a Castrol hulladékabb oalajt forgalmaz hororr áron, jólvan eltettem , de asszem egyenlőre maradok a drágább de annál sz@rabb castrolnál :D Bár őszintén az a videó a Meta tesztről meggyőző volt , és tudom hogy mérföldkövekkel előttem jársz tapasztalatokban az olajokkal meg mással kapcsiban is de maradok egyenlőre hű Casrtrol-os felhasználó! ;)

Gabi még anyit hogy amikor még RS-t használtál... gondolom annyira roszvolt az az olaj, hogy éjjel neppal generáloztad a motort ........... mert foylton a fránya olaj miatt ment tönkre,,,szegény motort sajnálom is hogy RS volt benne :D

Link to comment
Megosztás:

4. Régi tévhit, hogy "nem jó az az olaj, amelyik hamar feketedik". Ha egy motorolaj színe 12 ezer km után is hasonlít az új olaj színére, az sokkal inkább utalhat arra, hogy az olaj nem látja el a feladatát, mert nem lebegteti a "szennyeződéseket".

Ezt írtam már én is egyszer.....

Én sem értem, miért jó az, ha a Meta tisztábban jön le, mint a többi, pedig nem tegnap kezdtem foglalkozni a témával......

Egy olajnak fel kell vennie a szennyeződéseket, ha nem teszi, és kevésbé feketedik, az nem jó, mert amit nem vesz fel, az a motorban marad. (amit a szűrő nem szűr ki).

Mondjuk tény, hogy egy viszonylag új és jól karbantartott benzines motor esetén (mint pl az enyém :D) kevésbé feketedik, mint a dízeleknél, ahol gyakorlatilag azonnal teljesen fekete lesz.

Link to comment
Megosztás:

Gábor, írtam privit :D

nem kaptam meg :D

Na tudttam én jön itt a META imádás :D Már vártam :D Aláírom olcsó a Meta nemtudom + mennyi hozzá az adalék! Akkor ezekszerint a Castrol hulladékabb oalajt forgalmaz hororr áron, jólvan eltettem , de asszem egyenlőre maradok a drágább de annál sz@rabb castrolnál Bár őszintén az a videó a Meta tesztről meggyőző volt , és tudom hogy mérföldkövekkel előttem jársz tapasztalatokban az olajokkal meg mással kapcsiban is de maradok egyenlőre hű Casrtrol-os felhasználó! ;)

Gabi még anyit hogy amikor még RS-t használtál... gondolom annyira roszvolt az az olaj, hogy éjjel neppal generáloztad a motort ........... mert foylton a fránya olaj miatt ment tönkre,,,szegény motort sajnálom is hogy RS volt benne :D

Nem tudom honnan ez a sértődős hangnem, amikor normálisan megírtam, hogy a castrol sem rossz :D

Amikor még RS felhasználó voltam, németországban csomagolták, és minden jellemzőjében (színében, szagában, állagában) is

más volt, és a tapasztalatok is mások voltak vele... aztán jött a magyar feliratos címkés doboz, és kb egy átlagos jó minőségű

olajat kaptam benne. Akkor döntöttem, hogy minek fizessek feleslegesen, amikor más olaj is megvan olyan minőségű, fele árban.

Akkor Valvoline-t használtam egy évig, ami nem volt rossz, de nem is volt egy csúcs minőség.

Utána a Metából a forgalmazótól kaptam egy ingyen kannát, hogy próbáljam ki, mert meg fogok lepődni. Én sosem vagyok ellene az

ilyen próbáknak (mondjuk szívtam már meg, mert annó kaptam GM olajat is így ingyen, de azt rögtön engedtük is le :D ), ezért

amikor összeraktuk az új motort, akkor az lett beletöltve. És mivel nagyon jó tapasztalatokat hozott rögtön, ezért következőre

már olyat vettem a forgalmazójától, majd lassan kialakult egy kis szponzori vonal is ;)

És azóta is nagyon frankó minőséget kapok onnan, ezért ajánlom szívesen másoknak is, egyébként nem tenném.

Ha te Castrolt akarsz használni, hát áldásom rá, nem akarok senkit erőszakkal meggyőzni, hogy ne költsön feleslegesen ;)

Link to comment
Megosztás:

Én sem értem, miért jó az, ha a Meta tisztábban jön le, mint a többi, pedig nem tegnap kezdtem foglalkozni a témával......

Az én tapasztalataim szerint a versenyautóból és az omegából már feketén jön le intervallum végén, nincs

semmi baj ezen tulajdonságával. Viszont más oldalról tapasztaltam mást is. Ugyanis építőipari gépeknél is

használom, ahol üzemórás csere van. Egyrészt ezt az üzemórát 2,5x-esére tudtam tolni úgy, hogy az olaj

még eredeti jellemzőivel jön le belőlük, ez nagyon hasznos tud lenni :D Másrészt viszont azt vettem észre,

hogy amikor elkezdtem az aral meg shell olajok után tölteni a Metát, az első pár cserénél rendesen elfeketedett

az olaj a cseréig, viszont utána fokozatosan bejött az, hogy hasonló intervallumnál nem feketedett el annyira.

Ezért azt gondolom, hogy egy jó olaj esetében kevesebb olyan szennyezőanyag képződik, amit lebegtetni kell.

Ezt tudományosan nem tudom alátámasztani, de a gyakorlatban ezek a tapasztalataim :D

Link to comment
Megosztás:

nem kaptam meg :D

Nem tudom honnan ez a sértődős hangnem, amikor normálisan megírtam, hogy a castrol sem rossz :D

Amikor még RS felhasználó voltam, németországban csomagolták, és minden jellemzőjében (színében, szagában, állagában) is

más volt, és a tapasztalatok is mások voltak vele... aztán jött a magyar feliratos címkés doboz, és kb egy átlagos jó minőségű

olajat kaptam benne. Akkor döntöttem, hogy minek fizessek feleslegesen, amikor más olaj is megvan olyan minőségű, fele árban.

Akkor Valvoline-t használtam egy évig, ami nem volt rossz, de nem is volt egy csúcs minőség.

Utána a Metából a forgalmazótól kaptam egy ingyen kannát, hogy próbáljam ki, mert meg fogok lepődni. Én sosem vagyok ellene az

ilyen próbáknak (mondjuk szívtam már meg, mert annó kaptam GM olajat is így ingyen, de azt rögtön engedtük is le :D ), ezért

amikor összeraktuk az új motort, akkor az lett beletöltve. És mivel nagyon jó tapasztalatokat hozott rögtön, ezért következőre

már olyat vettem a forgalmazójától, majd lassan kialakult egy kis szponzori vonal is :D

És azóta is nagyon frankó minőséget kapok onnan, ezért ajánlom szívesen másoknak is, egyébként nem tenném.

Ha te Castrolt akarsz használni, hát áldásom rá, nem akarok senkit erőszakkal meggyőzni, hogy ne költsön feleslegesen :D

Gabi nem sértődttem meg de komolyan, csak mintha oylan érzésem lett volna hogy levan húzva a Castrol,... Én elhiszem hogy a Meta az ár/minőség függvényében nagyon jó , én nem is vitatom hisz nem mondok olyan olajról vélemyényt amit nem próbáltam , ha kipróbálom és tetszik mert tényleg olyan amit várok tőle (na nem csoda) akokr Igen is aztmondom "gerekek" tényleg negyon jó , de ugyanúgy megfogom mondani ha nemtetszik! Az ára a Castrolnak valóban nem éppen baráti ezt te is én is tudjuk! :D Ha alkalmam nyilik rá kipróbálom a Metát is ! De addíg még jócskán kell 7-8 ezer Km a vasba! Ha kell nekem Meta akkor úgy is te tudod meg elsőként! (remélem azért még kapok majd) :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Sima liba :D

Én meg csak azt akartam vázolni, hogy szerintem az RS sem jobb (hacsak nem a német csomagolást veszed kintről),

mint a speed, csak drágább :D

Hát ezt most itt vettem Hungary-ban az autósboltból, magyarszöveg nemvolt rajta vagy is címke. Régóta odajárok remélem nem sziavattak meg vele :D Bízom benne hogy azért az a minőség mint ami szokott! De miylen furcsa hogy a Honda után, GSI-ben nemfogy olyan mennyiség sőt "semennyi" :D Nagyonsok sz@r olcsó olajat kipróbáltam Q8-tól a Tescoos málnaszörpig :D De most örülök hogy nem kell 100km/1L pótolnom :D

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg legközelebb a dobozát. Ha magyarul is van rajta a sok idegennyelv között pár soros infó, akkor az a magyar

csomagolás, ami nem olyan mindőség, mint a német, amin egy db magyar szót nem találsz a címkén :D

Na megnézem majd mert megvan a flakon hát csaknem van rajta ungarise :D Mert jár itt a pofám azt közbe meg magyar RS folyik a GSI ereiben viccnek nem is olyan rossz de bízom benne hogy nem! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.