Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Akkor most nem értem! Nekem azt mondtátok, hogy ne azt nézzem, hogy eszi e az olajat benne, han em azt, hogy mi való bele! Az én könyvem is írja az 5W-s olajat.

a km végett én nem biztos, hogy beleraknám.

Eddig X-es és C-s motoros kollégák közül nem sokról olvastam, akinek bevált volna az 5w-s olaj.

10w-t mindenkinek! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jól van Károlyom,te akartad! :rolleyes:

Egyébként a gugléval megnézed,van kartel is,meg karter is.Ez olyan mint a srégan vagy a slégan.

Hogy én is belepofátlankodjak a dologba, helyesen karter. A kartel az pedig valami gazdasági fogalom, nem értek hozzá. ;)

De hogy valami értelmeset is írjak, lecseréltem az olajat, Total Quartz-ot kapott az autó, 10w40-est. Mivel még mióta nálam van nem volt benne cserélve, nem tudom mi lehetett benne, de a csere után szebben jár és a hidrotőkék sem zörögnek annyira.

Link to comment
Megosztás:

a váltóolaj cseréje nincs előírva, de szerintem nem lehet megtagadni a kocsimtól (főleg ha ennél, jobb konstrukciókban is előírják az 50.000 km-enkénti váltóolajcserét)

Original GM olajat nyugodtan tehetsz bele! Elméletileg 200 ezret bírnia kéne ha nem engedi valahol el, nem megy bele por vagy víz vagy más gond nem jön vele elő, esetleg 100000-nél melegen leengeded és csurrantasz bele 2 liter frisset... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

...melegen leengeded és csurrantasz bele 2 liter frisset... :rolleyes:

Annyi nem kell bele, bár váltófüggő. Mi a váltó tipusa? Tetejére van ráírva, F13 pl. Van egy szintellenőrző csavar a bal oldalon a féltengely kihajtástól hátrafelé, az alá kell egy centivel tölteni. De ha kifolyásig töltöd, sztem attól se lesz baja.

Link to comment
Megosztás:

Annyi nem kell bele, bár váltófüggő. Mi a váltó tipusa? Tetejére van ráírva, F13 pl. Van egy szintellenőrző csavar a bal oldalon a féltengely kihajtástól hátrafelé, az alá kell egy centivel tölteni. De ha kifolyásig töltöd, sztem attól se lesz baja.

F13-as a szemétje, én csurrig töltöttem, hadd verje ki az ötödikhez is a létyót, mert csúnya betegsége. Az F15 annyival volt jobb, hogy az ötödiknek a tengelyvége perselyezve volt nem csak felcementálva. Van egy szép szatyor emlékem, 1 db B tengely, 2 db fogaskerék, 2 db tűgörgősor, mindez egy előzési próbánál, túlhúzott motorral egy 110-nél lepadlózás után, "hogyrohadjonmeg"...

Link to comment
Megosztás:

Hogy én is belepofátlankodjak a dologba, helyesen karter. A kartel az pedig valami gazdasági fogalom, nem értek hozzá. :rolleyes:

De hogy valami értelmeset is írjak, lecseréltem az olajat, Total Quartz-ot kapott az autó, 10w40-est. Mivel még mióta nálam van nem volt benne cserélve, nem tudom mi lehetett benne, de a csere után szebben jár és a hidrotőkék sem zörögnek annyira.

Az előfordulhat egy olaj+olajszűrő+légszűrő csere után, hogy érezhetően lendületesebben megy az autó? (na persze nem arra gondolok hogy ettől erősebb lenne, csak ahol most jöttem ott régebben taposni kellett hogy menjen, most meg alig nyomtam neki és simán vitte a 120-at)

Link to comment
Megosztás:

Az előfordulhat egy olaj+olajszűrő+légszűrő csere után, hogy érezhetően lendületesebben megy az autó? (na persze nem arra gondolok hogy ettől erősebb lenne, csak ahol most jöttem ott régebben taposni kellett hogy menjen, most meg alig nyomtam neki és simán vitte a 120-at)

Bizony érezhető, hogy nem erőlködik annyira! Legalábbis az enyémnél (caravan X17DTL) Hülyének néznek néhányan ha 1-2 hetente kifújatom a légszűrőt és fél évente cserélem pedig átlag 12-14 ezret megyek vele éves viszonylatban ami szerintem nem sok. Olajcsere után mintha megtáltosodna kicsit, érezhetően jobban húz az a sacc 68 paci.

Link to comment
Megosztás:

Az előfordulhat egy olaj+olajszűrő+légszűrő csere után, hogy érezhetően lendületesebben megy az autó?

Miazhogy! Pár hónapja írtam itt: Ma megejtettük az időszakos szervízt, többek között olaj és szűrők cseréjét. Kenderkócos csavar ki, régi Durablend le, olajszűrő csere, új tömítéssel csavar vissza, Q8 bele. Úgy néz ki az új tömítés jól tömít. Milyen a Q8-as olaj? Szépen jár vele a motor. Hazafelé van egy emelkedő egy nagy kanyarral, ami nekem eddig másodikban túl pörgetős, harmadikban ha nincs meg a tempó, kicsit becsörgős. Most harmadikban kis sebesség mellett is szépen, "olajozottan" kiszalatt. Gondolom ebbe belejátszik az új levegőszűrő is.

Link to comment
Megosztás:

Jól van Károlyom,te akartad! :rolleyes:

Egyébként a gugléval megnézed,van kartel is,meg karter is.Ez olyan mint a srégan vagy a slégan.

Hogy én is belepofátlankodjak a dologba, helyesen karter. A kartel az pedig valami gazdasági fogalom, nem értek hozzá. ;)....

Ennyi elég Jánosom? ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ki cserélt már váltóolajat?

Ha a gumitömítésed van a váltókarteren, az nagy valószínűséggel nem lesz cserés, nekem már vagy 5-6-szor meg

volt bontva, az eredeti tömítéssel megy most is :rolleyes:

F13-as a szemétje, én csurrig töltöttem

pedig az nem jó... növeli a hajtásveszteséget, és megöli a féltengely-szimmeringeket.

1.6L ;)

Link to comment
Megosztás:

Amúgy senkinek ne mondjátok el, most éppen opel olaj van a versenygépsasban :rolleyes:

Ma volt egy kis afférom a Lehel úton, aholis otthagytam a vadiúj metabond speed olajamat a vadiúj adalékkal együtt.

Patyiéknál gyorsszervíz, de csak ez a total féle opel olaja volt éppen "raktáron". Mondjuk ez a jobbik fajta, de akkor

is le lesz engedve belőle pénteken... persze előbb ki kell menni Dunakeszire hidraulikacsöveket gyártatni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.