Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Suzukikat rendszeresen alázok. Városban van egy srác, aki a Swiftjét agyontuningolta, optikailag és motorikusan is, bár szerintem egy ilyen alapból is ronda, nem hogy csicsázva. Aztán fehérváron összefutottunk egy lámpánál, én belső sáv, ő a külsőben. Ződ, 1-es tiltás, 2-es tiltás, hármasban meg már nem kellett tiltásig, mert lemaradt, pedig ahogy hallottam nyomta ő is. :) Majd szerzek olyan matricát, hogy suzuki emblémát hugyoz le egy figura. :) Hja és bocs az offért. Dehogy ne csak offoljak, asszem ma megveszem a metabond motorolajat és kopáscsökkentőt. :)

Nekem az volt az első gondolatom, hogy veszek ilyen matricát, csak aztán a multkor a tecsónál kiszált a Suziból egy nagy darab kopasz állat, és gondoltam felejtős, mert nehogy vki mellre szívja. Amúgy is vmilyen szinten gyerekesnek tartom ezt a matricás-üzengetőst a kocsi hátulján. Mint a kaminyon szélvédőjén hogy KILLER azt bent ül egy 40kilós gyerek. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem az volt az első gondolatom, hogy veszek ilyen matricát, csak aztán a multkor a tecsónál kiszált a Suziból egy nagy darab kopasz állat, és gondoltam felejtős, mert nehogy vki mellre szívja. Amúgy is vmilyen szinten gyerekesnek tartom ezt a matricás-üzengetőst a kocsi hátulján. Mint a kaminyon szélvédőjén hogy KILLER azt bent ül egy 40kilós gyerek. :rolleyes:

De ha te is nagydarab állat vagy akkor mehet a matrica :) Én jobban bírom az olyan matricákat amikor egy Trabant hátulján van hogy van BMW-m is de most sietek! :) :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem az volt az első gondolatom, hogy veszek ilyen matricát, csak aztán a multkor a tecsónál kiszált a Suziból egy nagy darab kopasz állat, és gondoltam felejtős, mert nehogy vki mellre szívja. Amúgy is vmilyen szinten gyerekesnek tartom ezt a matricás-üzengetőst a kocsi hátulján. Mint a kaminyon szélvédőjén hogy KILLER azt bent ül egy 40kilós gyerek. :rolleyes:

:)

Link to comment
Megosztás:

Igen, itt szoktak kezdődni a problémák. Meg ott, hogy már a kettes tiltás is olyan 90 környéke... Mindezt városban...

Mondjuk egyszer, legális, versenykörülmények között szívesen versenyeznék én is egyet a swift-tel :) 86paci és csak 820kg :) Nem hinném, hogy ezt megenné egy 1tonnás, 75pacis ótó :D

Off vége, de ezt is csak a tuningmájszterek miatt :rolleyes:

Hátjah, akár mehetnék is egyesben tiltáson városban, mert az pont 50. :) 2-es 90, 3-as 130. Többit még nem silabizáltam ki, de mentem már az M1-esen 195-tel a verdával. :D

Link to comment
Megosztás:

és ha tökfekete az olaj leengedéskor, akkor véres a torka a motornak? engedi is. bár, GM 15W40, semmit nem várok el tőle. Előző tulaj mindig csak 15W40-es GM-et öntött bele, lehet azért van ilyen állapotban is a motor. Mindegy, veszek metát, meg kopáscsökkentő adalékot sokezerér', aztán talán tudom növelni nagygenerálig az életidejét. :rolleyes:

Egyszer szét kéne kapnom már a motort, hogy mégis mennyire dzsuvás... csak épp sem időm, sem nagy szakértelmem nincs hozzá. Bár a mai napom volt az utolsó munkanapom az évben... az idő már megoldva. Elektronikailag toppon vagyok, mert villszereléssel foglalkozom, de több éven át csináltam vezérléses szerkényeket a shracknak... </off> Egyre jobban azon vagyok, hogy saját magam akarom szervízelni a verdát, kivéve karosszériázás :)

Nem azért mert le akarlak beszélni róla, de teljesen felesleges megvenned a súrlódáscsökkentőt. Rossz állapotú motornál már nem

érsz el vele semmit, ettől még nem fog kevesebb olajat enni. Inkább a helyedben eltenném az árát egy nagygenerálra :)

Viszont lehet az a célszerűbb, hogy egyszerre megcsinálni mindent...

Így van. Külön nem is érdemes nekiállni. Hiába cseréled ki a tömítéseket, és a hidrotőkéket, attól még ugyanolyan szar marad a moci,

max nem dől belőle a lé, és audiovizuálisan sem zavar annyira :)

Link to comment
Megosztás:

Most Castrol Magnatec-et tettem az "új" motorba. 1000km-nél akarok cserélni, akkor már Metabondra, milyen adalékot érdemes választani az olajhoz? Nyíregyházán vagy környékén hol lehet beszerezni a meta termlékeket?

Debrecenben van mackósajt pajtásnál, az tuti :rolleyes:

Ha gyári illesztési hézagokkal dolgoztak a gépműhelyben, akkor M adalék kell bele, ha lazább illesztést

csináltak neki, akkor Gold mehet bele.

Link to comment
Megosztás:

Debrecenben van mackósajt pajtásnál, az tuti :rolleyes:

Ha gyári illesztési hézagokkal dolgoztak a gépműhelyben, akkor M adalék kell bele, ha lazább illesztést

csináltak neki, akkor Gold mehet bele.

Majd átugrok érte. Nem tudom milyen illesztést használtak, most hogy mondod, voltam zöldkártyázni a csákó belémvágta az ideget, hogy elég sok a kartergáza ahhoz képest, h most volt nagyjavítva. Sok-kevés, ezzel nem tudok mit kezdeni, komoly, nagy múltú cég csinálta a gépmunkát, fűzve kaptam meg a blokkot, innentől úgy vagyok vele, hogy biztosan jónak kell lennie. Füst egyáltalán nincs a gázban, olajos túró sincs a visszavezető csőben. 80 km-t mentem eddig vele, gondolom javulni fog, ahogy kopik a hónolás, meg összecsiszolódnak a felületek.

Link to comment
Megosztás:

Majd átugrok érte. Nem tudom milyen illesztést használtak, most hogy mondod, voltam zöldkártyázni a csákó belémvágta az ideget, hogy elég sok a kartergáza ahhoz képest, h most volt nagyjavítva. Sok-kevés, ezzel nem tudok mit kezdeni, komoly, nagy múltú cég csinálta a gépmunkát, fűzve kaptam meg a blokkot, innentől úgy vagyok vele, hogy biztosan jónak kell lennie. Füst egyáltalán nincs a gázban, olajos túró sincs a visszavezető csőben. 80 km-t mentem eddig vele, gondolom javulni fog, ahogy kopik a hónolás, meg összecsiszolódnak a felületek.

Sztem M :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Így van. Külön nem is érdemes nekiállni. Hiába cseréled ki a tömítéseket, és a hidrotőkéket, attól még ugyanolyan szar marad a moci,

max nem dől belőle a lé, és audiovizuálisan sem zavar annyira :)

Csak, ha eltörik egy szelep, amit kicseréltethettem volna nagygenerálig, akkor leszek mérges... :rolleyes: DE végülis egy jó állapotú motor is akármikor tönkremehet. :) Szal ez ilyen zsákbamacska, vagy várok nagygenerálig, vagy kicserélem azt, amit jó ha kicserélek és később a nagygenerál után, megint cserélni kell, mert ügye a idősebb mint a nagygenerál. Vagy épp a nagygenerálkor újra cserélni kell...

Link to comment
Megosztás:

Nem!

Anyaghiba? Zárvány a fémben? Nem túl gyakori, de előfordulhat. Meg a technika ördöge. Egy ismerős adta el a Peugeot-ját 2 évesen, mert kezdettől fogva rendszeresen leállt. Nem jöttek rá a hiba okára, pedig mindíg a márkaszervízbe vitte/jöttek ki érte, és rádugták a kompúterre. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.