Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Én ezt mind értem és látom benne a rációt, de akkor ezek szerint pl. az Alfa motorok idő előtt kikukázódnak...? Mivel nem hiszem, hogy minden Alfa tulaj versenyüzemmódban használja a gépet... Jó lenne valahol egy hőmérséklet szerinti kenőképességet nézni 10W-60 olajok esetében. Köszi egyébként a válaszokat! :lol:

Bocs, de mi az a "kenokepesseg"? Mertekegysege van?

Link to comment
Megosztás:

Ráraktam a diagramra a 10W60-at, és érdekességképpen a 0W30-as olajat is.

Olaj2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Látható, hogy a 10W60, fent van valahol északon, míg a 0W30 alig tér el a 0W40-től bár picit lejjebb van.

Olajevés ellen például meg lehet próbálkozni a 10W60-al. Kíváncsi lennék az eredményre.

Link to comment
Megosztás:

Ebben van a lényeg, a 10W60 jobban bírja a hőt, illetve magasabb hőmérsékleten sem válik olyan híggá, hogy a kenőfilm megszakadjon az egymáson elcsúszó felületeken. Ez persze a motor illesztésétől, kopottságától is függ.

Link to comment
Megosztás:

Ebben van a lényeg, a 10W60 jobban bírja a hőt, illetve magasabb hőmérsékleten sem válik olyan híggá, hogy a kenőfilm megszakadjon az egymáson elcsúszó felületeken. Ez persze a motor illesztésétől, kopottságától is függ.

Meg az olajnyomasnak sem mindegy nagy fordulaton. Erdemes mindenkinek elolvasni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Hali Kellemes karácsonyt mindenkinek!

Érdeklődnék olaj terén hogy szeretnék tenni a mociba agip 5w-40 es teljes szintetikus olajat, és a kérdésem hogy belemehet-e vagy csak kizárolagosan félszintetikus mehet bele ezekbe a járgányokba.

Természetesen igen.

Link to comment
Megosztás:

Miután én is 5W-40-re váltottam feltűnt, hogy megszűnt a jól hallható csattogó hang, ami indulás után olajcsere előtt 10W-s olajokkal még pár percig meg is maradt... Nem csattog, csak szépen duruzsol... Még hidegen is...

Ez a motornál már sajnos a klimax tűnetei :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miután én is 5W-40-re váltottam feltűnt, hogy megszűnt a jól hallható csattogó hang, ami indulás után olajcsere előtt 10W-s olajokkal még pár percig meg is maradt... Nem csattog, csak szépen duruzsol... Még hidegen is...

Igazán a csattogás a kopott-szutykos tőkék miatt van , ne agodj hamar megjön a hangja :lol:

De ha zavar ez a dolog szedegesd ki őket szedd szét és pucold meg , csak arra figyelj hogy ugyanoda ted vissza a kopotságuk végett.

Link to comment
Megosztás:

Igazán a csattogás a kopott-szutykos tőkék miatt van , ne agodj hamar megjön a hangja :lol:

De ha zavar ez a dolog szedegesd ki őket szedd szét és pucold meg , csak arra figyelj hogy ugyanoda ted vissza a kopotságuk végett.

ezeket már én is elvégeztettem és nem történt semmi változás

Link to comment
Megosztás:

Igazán a csattogás a kopott-szutykos tőkék miatt van , ne agodj hamar megjön a hangja :lol:

De ha zavar ez a dolog szedegesd ki őket szedd szét és pucold meg , csak arra figyelj hogy ugyanoda ted vissza a kopotságuk végett.

Kopott, szutykos tőkék??? Egyik olajam sem ment 10.000nél többet és ezek mind Castrol, Mobil, vagy Agip olajok voltak... Az első tulaj rakott bele 15W-40-es Opel olajat, de ezzel csak 9600-at ment. 18.000-rel vettük a kocsit, most 76.000 van benne. A szerelő még nézte is, hogy milyen tiszta a teknő... Kizárólag a 10W-60-asoktól volt csattogás, a 10W-40től már nem olyan erős, a mostanitól meg semmi. Bár persze ettől még lehet gond, mert én nem láttam azt, amit a szerelő barátom...:lol:

Amúgy Castrol Magnatec C3 5W-40 van benne.

Link to comment
Megosztás:

Kopott, szutykos tőkék??? Egyik olajam sem ment 10.000nél többet és ezek mind Castrol, Mobil, vagy Agip olajok voltak... Az első tulaj rakott bele 15W-40-es Opel olajat, de ezzel csak 9600-at ment. 18.000-rel vettük a kocsit, most 76.000 van benne. A szerelő még nézte is, hogy milyen tiszta a teknő... Kizárólag a 10W-60-asoktól volt csattogás, a 10W-40től már nem olyan erős, a mostanitól meg semmi. Bár persze ettől még lehet gond, mert én nem láttam azt, amit a szerelő barátom...:lol:

Amúgy Castrol Magnatec C3 5W-40 van benne.

Szerinted az olajat miért kell cserélni?

Nem az a lényege hogy igy szokták....

A használlat során az szedi össze a motorba jutó-képzödö kormot és lerakodásokat pl a gyártás során keletkezett forgácsot .a kopás miatt keletkezett üledéket.

Ha friss olajattöltesz a rendszerbe az elöször felolgja a lerakódásokat.....

A szeleptőkék nem csattoghatnának ha épek mivel az olaj nem folyhatna ki belölük ez csak akkor történik ha elpiszkosodik a olajszelep vagy túl kopott.

Lehet rugótörés , beszorult golyó és persze ha 1 tőkéd kopott és elfolyik melette az olaj akkor a többi sem tud feltöltődni.

Talán halottál motoröblitőről az ugyanugy kitisztitja az olajteret mint a friss olaj.

A hibalehetőség minden motorban benne van még ha nem is mész vele..........

Link to comment
Megosztás:

Ma lesz olajcsere!

Egy szerelő ismerősömmel szoktuk elvégezni! Felhívtam, hogy vegyek esetleg motoröblítőt? ( több féle is létezik, van kifejezetten szeleptisztítós is )

Azt mondta erre, hogy Ő nem ajánlja, mert az mindent kiold, s lehet h rosszabb lesz mint volt ( elkezdi enni az olajat )

Akkor most mi igaz? Érdemes venni öblítő folyadékot vagy sem?

STP cuccokat nézegettem interneten, rengeteg van.

Felesleges. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma lesz olajcsere!

Egy szerelő ismerősömmel szoktuk elvégezni! Felhívtam, hogy vegyek esetleg motoröblítőt? ( több féle is létezik, van kifejezetten szeleptisztítós is )

Azt mondta erre, hogy Ő nem ajánlja, mert az mindent kiold, s lehet h rosszabb lesz mint volt ( elkezdi enni az olajat )

Akkor most mi igaz? Érdemes venni öblítő folyadékot vagy sem?

STP cuccokat nézegettem interneten, rengeteg van.

Ez az igaz :D

Link to comment
Megosztás:

Felesleges. :)

Nekem felszabadította a beragadt kompressziógyűrűimet és helyreállt a kompresszió a motorban, ez tán felesleges lett volna? :D

Amúgy gyönyörűen kipucolja a blokkból az összes retket ez tény.

Ha valahol mondjuk egy tömítés szétmállófélben van és csak a bekokszosodott olajsár tömít azt is hajlamos kimosni.

Ekkor biza jönni fog az olaj a blokkból, ez is egy tény...

Ezt a két dolgot kell a mérleg két serpenyőjébe helyezni és eldönteni hogy melyik oldal tetszik jobban.

uff...

Link to comment
Megosztás:

Nekem felszabadította a beragadt kompressziógyűrűimet és helyreállt a kompresszió a motorban, ez tán felesleges lett volna? :D

...

A keresővel ennyi (3 oldal) válasz jön a motormosóra.

Ebből nem sok van, ahol itt normál használat mellett, ajánlanák a motormosó adalékot. (indoklással, vagy anélkül) :D

Az, hogy leragadt gyűrűnél mi segít az másik kérdés. :)

Egyébként felőlem mindenki azt önt az autójába amit akar, de ha megkérdeznek, akkor normál esetben nem ajánlom. :)

Link to comment
Megosztás:

A keresővel ennyi (3 oldal) válasz jön a motormosóra.

Ebből nem sok van, ahol itt normál használat mellett, ajánlanák a motormosó adalékot. (indoklással, vagy anélkül) :)

Az, hogy leragadt gyűrűnél mi segít az másik kérdés. :D

Egyébként felőlem mindenki azt önt az autójába amit akar, de ha megkérdeznek, akkor normál esetben nem ajánlom. :)

Szerintem is baromság a motormosó..

Már qrva sokszor volt egyébként téma..

Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét..

Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát..

Baromság.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is baromság a motormosó..

Már qrva sokszor volt egyébként téma..

Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét..

Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát..

Baromság.

Biztonságosabb, ha az ember szétszedi a motort és kitakarítja, utána új tömítésekkel és szimeringekkel összerakja. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.