Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Na ezt jól megkaptam! :roll:

Az elmúlt hétvége megint alátámasztotta a Metabond olaj kitartását,

a versenyen egy deci olaj sem fogyott, és még mindig teljesen életerős

kinézete van az eredetileg már rég cserére szánt olajnak. :lol: Úgyhogy

még mindig marad benne. :lol:

Nem tudom ki mondta hogy C20XE mociba 5W-s olaj kell... 10W40 kell

bele, és ez nem azt jelenti, hogy az "rosszabb minőségű", mint az 5W-s.

A 10W-s olaj nem a "kopott motorokba való"... Vagy nem is tudom milyen

félreértések mennek ezzel kapcsolatban, de ezek valami nagyon ferde

infón alapulnak. A lényeg: C20XE-be magas teljesítményszintű 10W40...60

az ideális olaj.

Én a versenyeken 10W40-et használok extrém körülmények között, és

mégsem "kevés". :lol:

Link to comment
Megosztás:

De az is igaz nem, hogy az 5W-s pl. hamarabb eljut mindenhova "hidegen" ergó pl. a hidro tökéig ...

Nekem legelösször is ez volt benne.. 10e kmren evett fél litert.. és szép hangja volt.. nem éget meg...

utána a 10W kaki volt,igaz mint tudjuk az már a trutyibb széria opelből :lol:

Más. az 5w full szinti.. a 10W meg többnyire félszinti. nem?

Nah mindegy.. ehez hüle vok.. a lényeg, h ez az olaj tuti jó kell h legyen(pláne ennyi pénzér) de ha nem ez lett volna, akkor vagy Valvó 5w40 vagy a "gabiféle" meta...

Link to comment
Megosztás:

Igen, az 5W fullszinti, és általában a 10W félszinti (nem mindegyik, van

amelyik full). De ez minőségileg nem jelent különbséget. A C20XE esetében pontosan hogy a 10W40 félszinti van előírva. Igaz hogy az 5W a legnagyobb téli hidegben pár mp-el hamarabb észhez tér, de amikor üzemmeleg a moci, akkor meg sokkal "folyósabb", mint a 10W-s, és ez nem jó "élettani hatással" van a motorra, ha már egyszer nem arra a viszkozitású olajra tervezték. A hidrotőkék is hamarabb elvesztik a nyomást, ha folyósabb az olaj. Ez csak egy példa...

Link to comment
Megosztás:

A 10W-s olaj nem a "kopott motorokba való"

Ezt én írtam le így, sorry. X14XE-re gondoltam, amibe 5W-s és 10W-s olaj van előírva, de egy bizonyos kopottsági szint felett érdemes 10W-set rakni bele. Szóval bocsi az előző hozzászólásoban található hibáért!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Tom!

Az X-es ecotec motorokba mindegyikbe 10W-s az előírás, kivéve

a regionális ajánlásokat, ahol qrva nagy zima van, oda ajánlják az

5W-t. A C-s mocikhoz meg szóba sem került az 5W-s ajánlás.

Először a Z-s motorokba ajánlották hivatalosan az 5W-t, de ott tényleg

igaz az, hogy 80-100e km után át kell térni a 10W-sre, mert iszonyatosan

elkezdi zabálni az 5-öst. Ez tapasztalat, a főnököm autója éppen most

lépett ebbe a "korba". :roll:

Link to comment
Megosztás:

Szakmámat tekintve kenéstechnikai szakmérnök is vagyok...de nem is ez a lényeg, hanem, hogy amikor megjelent a Metabond olajba önthető változata akkor foglalkoztam kenőolajokkal és véletlenül a veszprémi szénhidrogénipari (régebben kőolajipari (Kökuti)) kutatóintézetben láttam tesztsorozat eredményét a Metabonddal kapcsolatban.

Előre le szeretném szögezni, hogy a Metabond nem trükk, igenis csökkenti a kopást (és így a súrlódási munkát) bizonyos alkalmazásokban.

Ezt már több fórumon kifejtettem, röviden összefoglalom ismét, hogy az ilyen jellegű adalékok a II. Világháborúban már jelen voltak, arra használták, hogy az aknára futott haditechnikai eszközök olaj nélkül (karter kirobbant) is vissza tudjanak menni a telephelyre ahol az egész motor cserélik. Zuhanóbombázóknál pedig a pillanatnyi kenéshiányos állapotok "túlélésére" játszottak.

Eddig a jó hírek, és mint a műszaki életben mindennek van hátránya, nyilván ennek is.

Pl. az, hogy nem hosszutávú alkalmazásra kisérletezték ki, hanem a fent említettre, amikor a motor bemegy a telephelyre cserélik az egészet. Mi nem tudunk motor cserélni, nekünk ez nem megoldás...és a Metabond nem biztos, hogy jót tesz a hengerfal kenőolaj-tároló képességének, hogy azokat a mikrobarázdákat (hónolási nyomtól kisebb, de a kenőanyag tárolásban szerepoet játszó felületi érdességek) elsimítja, mert a kenőolaj azontúl, hogy ken, sok egyéb funkciója is van a zajcsillapítástól a hőelvezetésik, a korrózióvédelemig, pláne a csapágyfémek csapágykorróziója esetében.

Ezenkívül a motorolajjal és az egéstermékekkel való kémiai összetétele is kérdéses, nem bizonyított, nyilván az olajcégek erre nem készülnek. Azontúl a korszerű kenőolajok a kémiailag is köződnek a fémekhez bipoláris molekulaszerkezettel, ennek sem tesz jót egy másik (harmadik) anyag a két fő elem kapcsolatakor.

Amikor egy-egy olajcég óvva int bennünket az adalékolástól akkor ezt nem azért teszik, hogy adalék beszállítók üzletét rontsák.

Természetesen mindenki azt önt a motorjába amit akar, bizonyos előnyök származnak is belőle, a kérdés az, hoyg a hátrányok, vagy az előnyök vannak-e túlsúlyban.

Saját üzemi tapasztalataim és laboratóriumi méréseim alapján én azt mondom, hogy semmilyen adalékot nem szabad a motorba tenni, ha sok a pénzünk akkor egy észter-szintetikus, nagy viszkozitás-indexű motorlajat használjunk.

Na bassz erre varjunk most gombot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!44 Ez 1 mérnök ahogy olvashatjátok :!:

Link to comment
Megosztás:

háhá lebukott a tévésoppós brigád :lol: :lol: :lol:

hülyeséget félretéve: beszélhetünk okosakat, ez úcsse 5 perc vagy éppen 500km alatt derül ki. Majd évek múlva, ha éppen jobb állapotban lesz a moci vagy éppen beállnak a dugók...

Én személy szerint úgy vagyok vele, ha több mint 100 éve mennek ezek a mocik átlagos kenéssel, igen jól, akkor minek hegyezzem vagy éppen hivjam ki a sorsot magam ellen? Csodákban nem hiszem....

Link to comment
Megosztás:

háhá lebukott a tévésoppós brigád :lol: :lol: :lol:

hülyeséget félretéve: beszélhetünk okosakat, ez úcsse 5 perc vagy éppen 500km alatt derül ki. Majd évek múlva, ha éppen jobb állapotban lesz a moci vagy éppen beállnak a dugók...

Én személy szerint úgy vagyok vele, ha több mint 100 éve mennek ezek a mocik átlagos kenéssel, igen jól, akkor minek hegyezzem vagy éppen hivjam ki a sorsot magam ellen? Csodákban nem hiszem....

Csak 100 éve egy 2 literes motorból nem 150 lovat hoztak ki. Haladni kell a korral... :lol: :wink:

Link to comment
Megosztás:

És kijeza "mérnök"?

Mert a fenti leírásban akkora ellentét van, mint egy ház. :roll:

"a Metabond nem trükk, igenis csökkenti a kopást " ... ... majd megkérdőjelezi a motor élettartamára való hatást... :shock:

Na hagyjuk... :lol:

Azt sajna nem tom, 1 másik fórumon olvastam, csak gondoltam mint érdekesség és valami alpja csak van.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak egy okoskodó saját véleménye, nulla saját tapasztalattal.

Abban értek csak vele egyet, hogy egy tényleg jó olaj mellé nem szükséges (de előnyös lehet) adalék, az viszont szerintem hülyeség hogy az adaléknak bármilyen hátrányos tevékenysége lenne a motorral szemben...

Link to comment
Megosztás:

Van abban valami amit mond (ír). A rétegáramlás meg az olaj öt funkciója, szóval gondolkodom. Egyébként állítólag a metabondot '43-ban fejlesztetták, mert b*szta a csőrüket, hogy a japán mitsubishik dugóhúzóztak, addig a jaguarból (és más) fejtetőn elrohant az olajnyomás, aztán tak-tak. A közvetlen hatása elvitathatatlan. Annak idején én hivatalból teszteltem Astrában. Mérhetően és érezhetően jó hatással volt. Pesze nem az igért mértékben. A hosszútávú hatás pedig igazából vizsgálatokkal lenne igazolható. De lehet benne valami. Vagy nem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

én meg már tudom a választ :lol:

Hali!

Mindenképpen a 75-90 a jobb, az a szintetikus nagy teljesítményszintű.

A másikat inkább difikbe szokták ajánlani.

De javaslom vedd meg a gyári Opel kézi váltóolajat, az nekem nagyon

bevált! Olcsó és jó! Csergőben kb. 1500/L. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.