Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Ne bántsátok már szegényt! Azért kérdezte - gondolom - hogy okosabb legyen. Meghallgatta a véleményeket és ha minden igaz, jó következtetést fog levonni. Ha mégsem, akkor a saját bőrén tapasztalja + gumi és gumi közötti különbséget. Remélhetőleg nem nagy áldozatok árán.

Bár hozá teszem, hogy én pl. két típusú gumitól irtózom: Michelin és Continental. Természetesen a 82 LE-s Astrámon bármelyik megteszi, de több mint 2x ennyi lóerővel a Mantán már gázos mind2.

Link to comment
Megosztás:

Continental: Kőkemény keverékek. Igaz, hogy takarékos, mert sosem kopik el, viszont csúszik mint a szánkó.

Michelin: Persze minden profilt nem próbáltam, de MXV Sport melegen kenődik. Márpedig mint csúcsmodell 100.000/db-ért, akkor a többi milyen lehet. Szlalom közbni igénybevételről van szó. Lecseréltem egy fele annyiba kerülő fuldára és láss csodát, mindjárt nem tolta az elejét.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az észrevételeket! Még a fikázóknak is...

A 165/70-et azért kérdeztem,nem -e jobb vele a kormányzás!

195/50-15-öt biztos nem veszek,szerintem nem ezekhez az

utakhoz valók,ha hétköznapi autós az ember és nem mutogatásra,

20km/h val haladásra tartja a gépet.

Egyébként a Dayton 100 mellett döntöttem,köszi a linkt Uhuhu.

Na és ha már valakit szidni akartok a balesetekért,akkor ne azt

szidjátok,aki 6-7 mm profilmélységű gumit akar újra cserélni,csak

mert kicsit reszket a kormány,hanem azt aki sima felületű vagy

négy különböző mintázatú(már ha van rajta)gumival jár.

Én a spórolást csak normális keretek között érvényesítem!!!

Link to comment
Megosztás:

Psziho!

A 195/50R15-re fölösleges átállni, ha nem akarod optikailag szebbé tenni az autód. A 13-as felnivel, szabvány gumival, sokkal komfortosabb utazni (vezetni), és hosszabb élettartamú lesz a gumid, és a futóműved is. Ezen belül viszont ne vékonyíts, mert akkor tényleg később fogsz megállni. Én a 175/70-est választanám a helyedben, abból viszont lehetőleg legjobbat, amire futja.

Én is várok az alkalomra, hogy új gumit vegyek (195/50R15 :lol: ), addig sajnos a téliekkel megyek, ami megint nem jó dolog (ugye egyrészt jobban kopik, másrészről meg szarabbul tapad, ami a nagyobb gond!), de télre már úgyis kicsik a barázdák!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

175/70*13

vagy

175/65*14 az ideális .... (már akinek :lol: )

Nekem persze 185/60R14 van nyárra, télire meg visszarakom a 175/65 R14-es gyári méretet.

Gondolkodtam én is a 15-ös méretben, de végülis meggondoltam magam, mert családi kocsinak használom, versenyezni nem akarok, és a 185-ös gumi lényeges javulást eredményezett stabilitásban a 175-höz képest.

Valamint az 1.4-es mocihoz nem ézrem szükségét a nagyobb kerekeknek.És amivel olcsóbb a 14-es gumi a 15-höz képest annyival jobbat lehet venni érte.

A 165-ös gumival tényleg könnyebb lesz a kormányzás, de hamarabb el is tudsz vele szállni kanyarban, ugyanannál a sebességnél.

Gumissal beszélgettem és szerinte ilyen kis méretben a Sava, Matador, Trayal és társaik felejtősek, nagyobb kategóriában 14, és inkább felfelé már ezek is jobb konstrukciók. Árakat itt is nézhetsz www.abaqua.hu a 175/70R13 náluk csak 7199 ft Dayton D 100-ból

Persze ajánlanám a PIRELLI P3000 ENERGY-t is (ADAC tesztgyőztes) 10999-ért ugyanebben a méretben.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az észrevételeket! Még a fikázóknak is...

kár hogy fikázásnak vetted....

sajnos én egy ilyen gyökér vagyok...... :roll:

van saját véleményem, szeretem az autómat, és szeretem az életemet....

Nekem már törték totálkárosra az autómat olyan, akinek szar gumija volt, és furcsán fogott a féke. viszont 120 ról lassitott az Andrássy úton.

És ráadásul ivott is.

Szóval: igen fikázni szoktam főképp az olyanokat, akiknek az a fontos, hogy 10 forintnál semmi se legyen drágább.

na meg az olyanokat akinek sportkipufogója van, jó hANgos, és fólia is van, és futózott gumi egy 150 LE autón. :roll:

gyökér vagyok. ez van :roll:

Link to comment
Megosztás:

Szóval: igen fikázni szoktam főképp az olyanokat, akiknek az a fontos, hogy 10 forintnál semmi se legyen drágább.

Ezt már fentebb kifejtettem,hogy a spórolás csak ésszerű kereteken

belül érvényes,és nem neveztem senkit gyökérnek,valamint jeleztem azt is,hogy ne keverjetek össze

kopott gumikkal száguldozó oroszrulettesekkel...Éppen azon

vagyok,hogy biztonságosabbá tegyem autóm,meghatározott anyagi

keretek között...

Egyébként nincs nagyhangú kipufogóm,és nem fóliás az üvegem,

de szeretnék rá árnyékosítást a meleg ellen... :lol:

Kössz az infot Gepárd!

Link to comment
Megosztás:

Szóval: igen fikázni szoktam főképp az olyanokat, akiknek az a fontos, hogy 10 forintnál semmi se legyen drágább.

na meg az olyanokat akinek sportkipufogója van, jó hANgos, és fólia is van, és futózott gumi egy 150 LE autón. :roll:

:lol: :supz: :smt023

Link to comment
Megosztás:

Én a 195/50R15-re esküszöm! :lol:

De jobban tetszene a 205/45R16 :lol:

De asszem Szabyka sem rakna 175/70R13-at a szekérre! :lol:

Max télire!

Én is, én is! A 175 után olyan, mintha egy másik autóba ültem volna. Igaz, hogy rendesen kell markolni a kormányt, de végül is 9 év gyúrás után ez nem gond. :D

Nő nem bírna el vele szervo nélkül, az tuti. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Had tegyem ide én is az eddigi tapasztalatomat:

Mikor téligumit kerestem összeolvastam én is mindenféle magyar és német tesztet. Így lett a Semperit 175/70 13as télinek. Emellett döntöttem, mert sokkal jobbnak hozták ki, mint a nevesebb gumikat.

Mikor már rajta volt a felniken tovább kutattam a gumikat a polcokon.

Ugyanez a márka 185/14 ben Angliában készül, a 195-ös Francia, a 175-ös Kolozsváron. Gondoltam ha a Semperit fölhúzott egy zöldmezős gyárat romániában az rossz gumit nem gyárthat.

A lényeg az, hogy a 175-ös gumimnak elég vékony az oldalfala, ami egyrészt komfortosabbá teszi, másrészt csökkenti az oldaltartását, érezni is, h mintha oldalt mozogna a gumin az autó, nyári gumival ue. méret nem mozog. Megtapogattam polcon a többi 175-öst: a GoodYear-nak vastagabb az oldalfala, a Michlen-nek is vékony puha, csak keskenyebb az a körív ahol puha. A Semperit 185-ösének szintén keményebb az oldalfala.

Ez a vékonyság kijött akkor is mikor a 3000 km et futott defektes gumit kellett levenni a felniről, megizzadt a srác mir leszedte a felniről, közben persze én is, mikor ott néztem a szenvedését: ilyen szar gumit vettem volna? tényleg? pedig hogy utánajártam, h ez ne történhessen meg velem.

A szerelő is a gumi odalának gyengeségére hivatkozott: mondta: az jó h lágy az oldala, de a felnire tapadó rész az nagyon jó lenne ha már nem lenne ilyen lágy, valszeg a Michlen-nek is csak azért egy vékony sávban lágy az oldalfala.

egyébként a gumi télen hóban, vizen, szárazúton is tökéletesen tapad, tehát az említett hiba nélkül tényleg jó (lenne).

Azt akartam kihozni, h Méret nélkül nem mondható egy gumimárkára, se egy tipusára, h kiváló, jó, vagy rossz. ezért az újságokban közölt teszteket csalókának tartom, mikor a 225-ös meg a 195-ös gumikat teszteli és kijön vmi eredmény, más méretben az a teszt nem használható, de még támpontot se ad...

Lehet egy gyártó egy gumitipusának egy mérete nagyon jó, de ez egyáltalán nem garancia arra, hogy ugyanannak a guminak egy más mérete szintén jó.

Szvsz vásárlás előtt ajánlott a kiszemelt a gumikat megvizsgálni egyenként, összehasonlítani önmaga egykét másik méretével, és persze a versenytársakéval is.

szerintem

Link to comment
Megosztás:

Végig olvastam az elmúlt 3 oldalt, és van 1-2 dolog amit érdekesnek találok. A sajátgépemen (Mámint a caravanon) kezdtem :arrow: 175/70x13 gumival, szerintem kicsi nem jó. Aztán 175/65x14 télen dolgozó lány jó :arrow: nyári 185/60x14 ideális nagyon jó, de fokozni akartam :arrow: 195/50x15 ez van most , :? hát :? nem lóg a bilibe a kezem az örömtől :idea: A legjobb szerintem normál használatra 185/60x14, jól kormányozható nem gyílkolja a kátyú sem. Gumi :?: kinek az kinek ez :!:

Link to comment
Megosztás:

Végig olvastam az elmúlt 3 oldalt, és van 1-2 dolog amit érdekesnek találok. A sajátgépemen (Mámint a caravanon) kezdtem :arrow: 175/70x13 gumival, szerintem kicsi nem jó. Aztán 175/65x14 télen rosszlány jó :arrow: nyári 185/60x14 ideális nagyon jó, de fokozni akartam :arrow: 195/50x15 ez van most , :? hát :? nem lóg a bilibe a kezem az örömtől :idea: A legjobb szerintem normál használatra 185/60x14, jól kormányozható nem gyílkolja a kátyú sem. Gumi :?: kinek az kinek ez :!:

Dekafi nem lehet csúnyát írni Qva = rosszlány, ja és bevagyok fóliázva néha megyek 150-et de nem futózott a gumim :wink:

Link to comment
Megosztás:

Nekem Michelin Pilot exaltó van elöl 195/50 R15 ben.. nekem nagyon bejött. Egy éves a guma, de ha a rohadt kátyúk nem tették volna szálszakadttá, a mai napig nem cserélnék.

Viszont asszem most is erre fogom cserélni.

elötte 185/55 volt.. nah még ahoz képest is jobban tapad. Igaz, a nyomvájúkat jobban megérzem,meg kicsit izmosabb a kormény, de a szervóval nem vészes.

Viszont az előző OFF escort xr3i" járgányommal én is jártam úgy, hogy a vadi új gumim sokkal szarabbúl tapadt mint vadi új gumesz. Szar kemény anyagból volt. (márkát már nem tudok...)

Nah mindegy... mondjuk gumivásárláskor én is bajba szoktam lenni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Michelinnek is vannak jó, és nem túl drága gumijai. Pl. Pilot SX.

Meg a Continak is. Pl. Sportcontact. Ez sem túl drága.

Mindkettőt teszteltem már a versenygépen, a Conti ma is bizonyított. :lol:

Ma még a Dunlop SP01 is bizonyított, tovább növelte a jó pontokat a

szememben. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.