Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Kedves barátaim!

Nem az F astra a válság autó, hanem konkrétan a MI családunk F astra-ja.

Higgyétek csak el, hogy ez egy igen erős kompromisszum most számunkra...

...Egyébként egy full-os S60 2.4t Volvóból szálltunk ki, amiben minden működött és az extra listája olyan hosszú volt mint a karom.

Valószínűleg sokat fogok itt fórumozni még tanácsokért, mire úgy ahogy rendbe teszem ezt a jobb sorsra érdemes astrat.

Tényleg nem szeretném, ha félreértenétek. A "válság autó" jelzőmet. Mindössze kompromisszumot jelent számunkra és nem azt, hogy az F astra tulajdonosok "válságban" lennének.

Mondjuk egy ilyen Volvo után bármi egyéb kompromisszum lenne. :lol:

Én sem régóta rontom itt a levegőt, nekem az Astra a 4. kocsim és bár volt már német - csak a másik, a keleti oldalról - valahogy nem érzem akkora megalkuvásnak a Thalia után.

Ahogy ismerem az itteni bandát elkergetni nem fognak.

A rövid leírásod alapján a gumikérdés a legkevésbé fontos azon a vason. Szerencsétlen miken mehetett keresztül az elmúlt 18 évben... Remélhetőleg Nálad szerető gazdára lelt.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk egy ilyen Volvo után bármi egyéb kompromisszum lenne. :lol:

Én sem régóta rontom itt a levegőt, nekem az Astra a 4. kocsim és bár volt már német - csak a másik, a keleti oldalról - valahogy nem érzem akkora megalkuvásnak a Thalia után.

Ahogy ismerem az itteni bandát elkergetni nem fognak.

A rövid leírásod alapján a gumikérdés a legkevésbé fontos azon a vason. Szerencsétlen miken mehetett keresztül az elmúlt 18 évben... Remélhetőleg Nálad szerető gazdára lelt.

Az biztos... Most vettem 20-án, de már másnap leszakadt a komplett kipufogója. (kapott újat még aznap) A legborzasztóbb a töméntelen mennyiségű "tákolás" az autón. Fel nem foghatom, hogy egy ilyen olcsón javítható autón miért tákol (spórolásból, szakszerűtlenül javít) valaki... Persze-persze mindenkinek megvan a maga mércéje, hogy mitől olcsó, avagy drága a javítás az adott autón. Nyilván az előző "tulaj"-nak olcsóbb volt az ingyen, meg a szövetszálas ragasztószalag.

Ami engem illet, rendben lesz az autó 2-3 hónapon belül. (addigra ráköltök kb 200-at+tuning). A párom viszont nem díjazza a "+tuning" elképzeléseimet. (2 légzsákot akarok bele, meg elektromos tükröket elektromos ablakokkal.

Fene sem tudja, hogy meddig lesz nálunk az autó... Az biztos, hogy ezek a javítások marhára nem fogják érdekelni a leendő vásárlóját...Párom szerint attól ez még egy 18éves öreg autó marad..

Az ABS-t is hiányolom belőle... bár a szerelőm szerint azt nem érdemes utólag beletenni.

Még a végén az is lehetséges, hogy alapvetően rendbe rakom minden tuning nélkül és tavasszal veszek egy jobban felszerelt Astra Caravan-t Németországból.

Gépészként nagyon sajnálom, amikor így látok egy ilyen autót... Nyilván a vételára is ezt tükrözte. (220eFt), de most csak 400eFt van/volt egyben autóra. Műszakija 2013.januárig...

Az biztos, hogy most amikor jöttünk le vele vidékre (pár napja vettem és ez volt az első hosszabb útja) egyfolytában csak mondtam a mellettem ülő páromnak, hogy.."

Aham... motorféknél rángat..ez sztem AGR szelep hiba.. Aham alapjáraton remeg..ez vagy Lambdaszonda, vagy gyertya, vagy üzemanyagszűrő... mire leértünk óvárra párom teljesen kivolt, hogy milyen "rom"-ot vettem.. :D

Na de nem OFF-olom szét ezt a topicot.. :-D

Link to comment
Megosztás:

Az biztos... Most vettem 20-án, de már másnap leszakadt a komplett kipufogója. (kapott újat még aznap) A legborzasztóbb a töméntelen mennyiségű "tákolás" az autón. Fel nem foghatom, hogy egy ilyen olcsón javítható autón miért tákol (spórolásból, szakszerűtlenül javít) valaki... Persze-persze mindenkinek megvan a maga mércéje, hogy mitől olcsó, avagy drága a javítás az adott autón. Nyilván az előző "tulaj"-nak olcsóbb volt az ingyen, meg a szövetszálas ragasztószalag.

Ami engem illet, rendben lesz az autó 2-3 hónapon belül. (addigra ráköltök kb 200-at+tuning). A párom viszont nem díjazza a "+tuning" elképzeléseimet. (2 légzsákot akarok bele, meg elektromos tükröket elektromos ablakokkal.

Fene sem tudja, hogy meddig lesz nálunk az autó... Az biztos, hogy ezek a javítások marhára nem fogják érdekelni a leendő vásárlóját...Párom szerint attól ez még egy 18éves öreg autó marad..

Az ABS-t is hiányolom belőle... bár a szerelőm szerint azt nem érdemes utólag beletenni.

Még a végén az is lehetséges, hogy alapvetően rendbe rakom minden tuning nélkül és tavasszal veszek egy jobban felszerelt Astra Caravan-t Németországból.

Gépészként nagyon sajnálom, amikor így látok egy ilyen autót... Nyilván a vételára is ezt tükrözte. (220eFt), de most csak 400eFt van/volt egyben autóra. Műszakija 2013.januárig...

Az biztos, hogy most amikor jöttünk le vele vidékre (pár napja vettem és ez volt az első hosszabb útja) egyfolytában csak mondtam a mellettem ülő páromnak, hogy.."

Aham... motorféknél rángat..ez sztem AGR szelep hiba.. Aham alapjáraton remeg..ez vagy Lambdaszonda, vagy gyertya, vagy üzemanyagszűrő... mire leértünk óvárra párom teljesen kivolt, hogy milyen "rom"-ot vettem.. :lol:

Na de nem OFF-olom szét ezt a topicot.. :-D

Ha ennyire gáz a kocsi, ne költs rá szinte semmit, hanem cseréld ki egy jobbra. Ha belekezdessz a felújításba 1 millióig meg sem állsz.

Én 6 éve vettem 500 ezerért és tudatosan újítottam fel 1 hónapon belül még ráköltve 500 ezret.

Azóta is örömmel használom.

200 ezerből nem lehet egy ilyen öreget felújítani.

Link to comment
Megosztás:

Ha ennyire gáz a kocsi, ne költs rá szinte semmit, hanem cseréld ki egy jobbra. Ha belekezdessz a felújításba 1 millióig meg sem állsz.

Én 6 éve vettem 500 ezerért és tudatosan újítottam fel 1 hónapon belül még ráköltve 500 ezret.

Azóta is örömmel használom.

200 ezerből nem lehet egy ilyen öreget felújítani.

Ha a kasztni jó állapotban van, sztem érdemes lehet rendberakni. A motor még komplett cserével se drága hozzájuk. De nyilván ehhez tudni kell mindent a kocsiról, hogy eldönthesse az ember.

Link to comment
Megosztás:

Az biztos... Most vettem 20-án, de már másnap leszakadt a komplett kipufogója. (kapott újat még aznap) A legborzasztóbb a töméntelen mennyiségű "tákolás" az autón. Fel nem foghatom, hogy egy ilyen olcsón javítható autón miért tákol (spórolásból, szakszerűtlenül javít) valaki... Persze-persze mindenkinek megvan a maga mércéje, hogy mitől olcsó, avagy drága a javítás az adott autón. Nyilván az előző "tulaj"-nak olcsóbb volt az ingyen, meg a szövetszálas ragasztószalag.

Ami engem illet, rendben lesz az autó 2-3 hónapon belül. (addigra ráköltök kb 200-at+tuning). A párom viszont nem díjazza a "+tuning" elképzeléseimet. (2 légzsákot akarok bele, meg elektromos tükröket elektromos ablakokkal.

Fene sem tudja, hogy meddig lesz nálunk az autó... Az biztos, hogy ezek a javítások marhára nem fogják érdekelni a leendő vásárlóját...Párom szerint attól ez még egy 18éves öreg autó marad..

Az ABS-t is hiányolom belőle... bár a szerelőm szerint azt nem érdemes utólag beletenni.

Még a végén az is lehetséges, hogy alapvetően rendbe rakom minden tuning nélkül és tavasszal veszek egy jobban felszerelt Astra Caravan-t Németországból.

Gépészként nagyon sajnálom, amikor így látok egy ilyen autót... Nyilván a vételára is ezt tükrözte. (220eFt), de most csak 400eFt van/volt egyben autóra. Műszakija 2013.januárig...

Az biztos, hogy most amikor jöttünk le vele vidékre (pár napja vettem és ez volt az első hosszabb útja) egyfolytában csak mondtam a mellettem ülő páromnak, hogy.."

Aham... motorféknél rángat..ez sztem AGR szelep hiba.. Aham alapjáraton remeg..ez vagy Lambdaszonda, vagy gyertya, vagy üzemanyagszűrő... mire leértünk óvárra párom teljesen kivolt, hogy milyen "rom"-ot vettem.. :lol:

Na de nem OFF-olom szét ezt a topicot.. :-D

Nem volt sok érte a vételár? Az enyém igaz, hogy csak 1.4-es, 93-as évjárat, de ha most el akarnám adni, sokkal többért nem tudnám eladni szerintem. És mondhatom, hogy jelen pillanatba hibátlan az autó.

Link to comment
Megosztás:

Ha a kasztni jó állapotban van, sztem érdemes lehet rendberakni. A motor még komplett cserével se drága hozzájuk. De nyilván ehhez tudni kell mindent a kocsiról, hogy eldönthesse az ember.

Hááát, tudod, hogy én is csak a jó bódé miatt kezdtem el anno az enyémet, és anyagilag nagyon messze van a "megérte" kategóriától :icon13: Imádom, és nagyon sokat köszönhetek annak, hogy elkezdtem, de egy sokkal újabb autó árát tunkoltam már bele, az biztos :icon13:

Tényleg... az idei, frissített "mit csináltál eddig az autóval" listát még nem tettem ki... :D Nah majd este :D

Mondjuk nem mondom hogy Stefan milyen gépet árul 400 körülért :devlish: :lol: De az meg valamiért nem érdekli a népet, pedig hibátlan a veki :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Hááát, tudod, hogy én is csak a jó bódé miatt kezdtem el anno az enyémet, és anyagilag nagyon messze van a "megérte" kategóriától :icon13: Imádom, és nagyon sokat köszönhetek annak, hogy elkezdtem, de egy sokkal újabb autó árát tunkoltam már bele, az biztos :icon13:

Tényleg... az idei, frissített "mit csináltál eddig az autóval" listát még nem tettem ki... :D Nah majd este :D

Mondjuk nem mondom hogy Stefan milyen gépet árul 400 körülért :devlish: :lol: De az meg valamiért nem érdekli a népet, pedig hibátlan a veki :devlish:

Én is feldolgoztam már listásan az elmúlt 6 évet, és most zárom az ideit. Majd én is "felteszem ide okulásul". B)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem,

kérdésem lenne:

Tudja valaki a 15 coll felni pontos méreteit? A opel könyve szerint felmegy a 195/55 R15 gumi is, azonban nem találok utalást a konkrét felni adatokra.

Pl a 6x15 / 4x100 / ET35 működik egyéb (pl. kasztni) átalakítások nélkül?

Kösz,

Zsolt.

Link to comment
Megosztás:

ezen a cimen találod : astraferi.freewb.h

Motor tip. Teljesítm.(LE) Gyújtógyertya Hűtőfolyadék (l) Kerékméret Gumi Olaj (motor) Akku

1.4 i kat 60 1214005 5,8 5 J x 13 175/75 TR 3,5 12V 36 Ah

1.6 i kat 75 1214005 6 5 J x 13 175/75 TR 3,5 12V 44 Ah

1.7 D kat 57 izzítógyertya 6,8 5 J x 13 175/75 TR 5 12V 55 Ah

1.7 TD 82 izzítógyertya 6,8 5 J x 13 175/75 TR 5 12V 55 Ah

1.8 i kat 90 1214005 6,9 5 J x 14 175/65 TR 4 12V 60 Ah

2.0 i kat 115 1214005 6,7 5 J x 14 195/60 HR 4 12V 60 Ah

2.0 i 16V 150 1214005 6,7 5 J x 14 205/50 VR 4 12V 60 Ah

1.6 I 71 1214005 6 5 J x 13 185/60 R 3,5 12V 44 Ah

1.8 i 16V 125 1214005 6,9 5 J x 14 175/65 R 4 12V 60 Ah

michelinpilotsport3green_x.jpg

GUMIK és FELNIK:

Az Astrához használható tárcsa-, ill. gumiabroncsméretek

Motortipus Három-, négy-, ill. ötajtós limuzin Caravan és VAN

C14 NZ, 14 NV 155 R 13-78S vagy T 155 R 13-78S vagy T

C14 SE 175/70 R 13-82T vagy H 175/70 R 13-82T vagy H

C16 NZ 175/65 R 14-82T vagy H 185/60 R 14-83H

17D 185/60 R 14-82H

195/60 R 14-85H

TC 4EE 17 DT 155 R 13-78T 155 R 13-78S vagy T

175/70 R 13-82T vagy H 175/70 R 13-82T vagy H

175/65 R 14-82T vagy H 175/65 R 14-82T vagy H

185/60 R 14-82H 185/60 R 14-82H

195/60 R 14-85H

C18 NZ 175/65 R 14-82T vagy H *175/65 R 14-82T vagy H *185/660 R 14-82 H

185/60 R 14-82H

195/60 R 14-85H

C20 NE C20 XE 195/60 R 14-85H

205/50 R 15-85V

* csak C18 NZ és C20 NE típusú motorokhoz!

Az F ASTRÁN az alábbi gyári acélfelni található:

5 1/2 J x 13 H 2

ET 46

Osztókör: 100 mm

4 furat

Alábbi szövegből tájokozódni lehet, hogy mit jelentenek ezek a jelölések.

Felni méretei

Felnik méretezésének magyarázata:

Felni méreteiPl: 5 ½ J x 14 H2 ET 49, 4x100

5 ½

felni szélesség collban (5)

J

felni magasságának és körvonalának jele

x

egyrészes, mélyágyazású keréktárcsa

14

felni átmérö collban (1)

H2

felni profil a külsö és belsö oldalakon Hump-vállal (peremvédö)

ET 49

besajtolás mélysége mm-ben. Ez a felni középvonala (2)

és a féktárcsára illeszkedö kerékagy közti távolság (3)

4x100

rögzítö furatok száma és azok távolsága (4).

motor típusától függöen felrakható felni

1 coll = 25.4 mm

Mit jelent az ET-szám?

A felnigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg. A gyártó ezt az értéket általában a felni belső felületén tünteti fel. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet. Az ET értéket milliméterben mérjük!

A táblázat egy adott felnire felszerelhető gumiabroncs szélességeket mutatja.

Milyen felnire milyen gumi való

u/altalanos

Link to comment
Megosztás:

ezen a cimen találod : astraferi.freewb.h

u/altalanos

Szervusz,

köszi. Megnéztem az oldalt. Sok hasznos okosság van ott összegyűjtve. A fentieket ugy nagyjából átlátom... konkrétan azt nem tudom, hogy X14XE F Astra Sedan alá mekkora 15 collos felni fér be kasztni átalakítás nélkül... nekem eredetileg 175/65 R14 gumi egy 5,5x14 ET49-es acél felnin van fenn...

Az általam megadott alternatíva mint:

6x15 ET35 + 195/55 (vagy 50) R15

Tehát a felni szélessége 5,5 collról 6 collra nő(ne)

az ET 49 ről 35-re csökken:

A gumi szélességváltozását is figyelembe véve a gumi belső pereme ca 3 mm-el kerül kintebb (több helye lesz a belső perem mentén tehát nem para) de (és itt jön a csavar) a külső gumi perem ca. 23 mm -el kerül kintebb...

Tehát van-e hely ennek a + 23mm -nek?

Mellékelve a kézikönyv szerint felhasználható gumiméretek...

2012-01-02_09.04.32_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Szervusz,

köszi. Megnéztem az oldalt. Sok hasznos okosság van ott összegyűjtve. A fentieket ugy nagyjából átlátom... konkrétan azt nem tudom, hogy X14XE F Astra Sedan alá mekkora 15 collos felni fér be kasztni átalakítás nélkül... nekem eredetileg 175/65 R14 gumi egy 5,5x14 ET49-es acél felnin van fenn...

Az általam megadott alternatíva mint:

6x15 ET35 + 195/55 (vagy 50) R15

Tehát a felni szélessége 5,5 collról 6 collra nő(ne)

az ET 49 ről 35-re csökken:

A gumi szélességváltozását is figyelembe véve a gumi belső pereme ca 3 mm-el kerül kintebb (több helye lesz a belső perem mentén tehát nem para) de (és itt jön a csavar) a külső gumi perem ca. 23 mm -el kerül kintebb...

Tehát van-e hely ennek a + 23mm -nek?

Mérd meg, hogy most van-e 24mm helyed a külső peremig. Nekem volt már ilyen széles gumim (1 napig), 40-es ET-vel simán elfért.

Link to comment
Megosztás:

Szervusz,

köszi. Megnéztem az oldalt. Sok hasznos okosság van ott összegyűjtve. A fentieket ugy nagyjából átlátom... konkrétan azt nem tudom, hogy X14XE F Astra Sedan alá mekkora 15 collos felni fér be kasztni átalakítás nélkül... nekem eredetileg 175/65 R14 gumi egy 5,5x14 ET49-es acél felnin van fenn...

Az általam megadott alternatíva mint:

6x15 ET35 + 195/55 (vagy 50) R15

Tehát a felni szélessége 5,5 collról 6 collra nő(ne)

az ET 49 ről 35-re csökken:

A gumi szélességváltozását is figyelembe véve a gumi belső pereme ca 3 mm-el kerül kintebb (több helye lesz a belső perem mentén tehát nem para) de (és itt jön a csavar) a külső gumi perem ca. 23 mm -el kerül kintebb...

Tehát van-e hely ennek a + 23mm -nek?

Mellékelve a kézikönyv szerint felhasználható gumiméretek...

15coll 7j széles felni 195/50 el vígan elfért et34el, Raktam alá 17x8as felnit felpogizva 25mm-rel et 25körül lehetett vígan elfért. A mostani felni pedig 16x6,5 195/45 ez is vígan el fér. Tehát a kérdésedre a válasz igen el fér. :lol:

Link to comment
Megosztás:

15coll 7j széles felni 195/50 el vígan elfért et34el, Raktam alá 17x8as felnit felpogizva 25mm-rel et 25körül lehetett vígan elfért. A mostani felni pedig 16x6,5 195/45 ez is vígan el fér. Tehát a kérdésedre a válasz igen el fér. :lol:

Az rh felnid et60 volt, úgyh az bizt nem volt et25ön :D No meg 8x17 et35 már nagyon nem fér el 205el gyári hátsó peremmel :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem tudom, de akkor tuti nem et25re csináltad...

Ez is 8x17 et35, csak 205/40 yoko.

25mm-es pogit csináltattam gsrobival. :lol: Habár a felni agyába volt egy 3mm sülyeszték. Tehát akkor 22mm-es volt a pogi ami azt jelenti hogy ET28? :D Még ezt te mondtad telefonba.. Téged hívtalak, hogy hogy és miként van ez. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

25mm-es pogit csináltattam gsrobival. :lol: Habár a felni agyába volt egy 3mm sülyeszték. Tehát akkor 22mm-es volt a pogi ami azt jelenti hogy ET28? :D Még ezt te mondtad telefonba.. Téged hívtalak, hogy hogy és miként van ez. :devlish:

Passzolom. Így a képedet elnézve ez tuti van et40, vagy akkor csináltad, mikor még nem volt ott a pogi. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Passzolom. Így a képedet elnézve ez tuti van et40, vagy akkor csináltad, mikor még nem volt ott a pogi. :lol:

Az már pogizva van.. Amúgy pogi nélkül nagyon alatta volt. A belső perem beért a dob belsejébe. .D

Habár ez még a 20mm-es pogival van. :D Tényleg utána jött a 25ös arról asszem nincs is képem. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.