ramiusz Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Kedves barátaim! Nem az F astra a válság autó, hanem konkrétan a MI családunk F astra-ja. Higgyétek csak el, hogy ez egy igen erős kompromisszum most számunkra... ...Egyébként egy full-os S60 2.4t Volvóból szálltunk ki, amiben minden működött és az extra listája olyan hosszú volt mint a karom. Valószínűleg sokat fogok itt fórumozni még tanácsokért, mire úgy ahogy rendbe teszem ezt a jobb sorsra érdemes astrat. Tényleg nem szeretném, ha félreértenétek. A "válság autó" jelzőmet. Mindössze kompromisszumot jelent számunkra és nem azt, hogy az F astra tulajdonosok "válságban" lennének. Mondjuk egy ilyen Volvo után bármi egyéb kompromisszum lenne. :lol: Én sem régóta rontom itt a levegőt, nekem az Astra a 4. kocsim és bár volt már német - csak a másik, a keleti oldalról - valahogy nem érzem akkora megalkuvásnak a Thalia után. Ahogy ismerem az itteni bandát elkergetni nem fognak. A rövid leírásod alapján a gumikérdés a legkevésbé fontos azon a vason. Szerencsétlen miken mehetett keresztül az elmúlt 18 évben... Remélhetőleg Nálad szerető gazdára lelt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraFcaravan Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Mondjuk egy ilyen Volvo után bármi egyéb kompromisszum lenne. :lol: Én sem régóta rontom itt a levegőt, nekem az Astra a 4. kocsim és bár volt már német - csak a másik, a keleti oldalról - valahogy nem érzem akkora megalkuvásnak a Thalia után. Ahogy ismerem az itteni bandát elkergetni nem fognak. A rövid leírásod alapján a gumikérdés a legkevésbé fontos azon a vason. Szerencsétlen miken mehetett keresztül az elmúlt 18 évben... Remélhetőleg Nálad szerető gazdára lelt. Az biztos... Most vettem 20-án, de már másnap leszakadt a komplett kipufogója. (kapott újat még aznap) A legborzasztóbb a töméntelen mennyiségű "tákolás" az autón. Fel nem foghatom, hogy egy ilyen olcsón javítható autón miért tákol (spórolásból, szakszerűtlenül javít) valaki... Persze-persze mindenkinek megvan a maga mércéje, hogy mitől olcsó, avagy drága a javítás az adott autón. Nyilván az előző "tulaj"-nak olcsóbb volt az ingyen, meg a szövetszálas ragasztószalag. Ami engem illet, rendben lesz az autó 2-3 hónapon belül. (addigra ráköltök kb 200-at+tuning). A párom viszont nem díjazza a "+tuning" elképzeléseimet. (2 légzsákot akarok bele, meg elektromos tükröket elektromos ablakokkal. Fene sem tudja, hogy meddig lesz nálunk az autó... Az biztos, hogy ezek a javítások marhára nem fogják érdekelni a leendő vásárlóját...Párom szerint attól ez még egy 18éves öreg autó marad.. Az ABS-t is hiányolom belőle... bár a szerelőm szerint azt nem érdemes utólag beletenni. Még a végén az is lehetséges, hogy alapvetően rendbe rakom minden tuning nélkül és tavasszal veszek egy jobban felszerelt Astra Caravan-t Németországból. Gépészként nagyon sajnálom, amikor így látok egy ilyen autót... Nyilván a vételára is ezt tükrözte. (220eFt), de most csak 400eFt van/volt egyben autóra. Műszakija 2013.januárig... Az biztos, hogy most amikor jöttünk le vele vidékre (pár napja vettem és ez volt az első hosszabb útja) egyfolytában csak mondtam a mellettem ülő páromnak, hogy.." Aham... motorféknél rángat..ez sztem AGR szelep hiba.. Aham alapjáraton remeg..ez vagy Lambdaszonda, vagy gyertya, vagy üzemanyagszűrő... mire leértünk óvárra párom teljesen kivolt, hogy milyen "rom"-ot vettem.. :D Na de nem OFF-olom szét ezt a topicot.. :-D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Az biztos... Most vettem 20-án, de már másnap leszakadt a komplett kipufogója. (kapott újat még aznap) A legborzasztóbb a töméntelen mennyiségű "tákolás" az autón. Fel nem foghatom, hogy egy ilyen olcsón javítható autón miért tákol (spórolásból, szakszerűtlenül javít) valaki... Persze-persze mindenkinek megvan a maga mércéje, hogy mitől olcsó, avagy drága a javítás az adott autón. Nyilván az előző "tulaj"-nak olcsóbb volt az ingyen, meg a szövetszálas ragasztószalag. Ami engem illet, rendben lesz az autó 2-3 hónapon belül. (addigra ráköltök kb 200-at+tuning). A párom viszont nem díjazza a "+tuning" elképzeléseimet. (2 légzsákot akarok bele, meg elektromos tükröket elektromos ablakokkal. Fene sem tudja, hogy meddig lesz nálunk az autó... Az biztos, hogy ezek a javítások marhára nem fogják érdekelni a leendő vásárlóját...Párom szerint attól ez még egy 18éves öreg autó marad.. Az ABS-t is hiányolom belőle... bár a szerelőm szerint azt nem érdemes utólag beletenni. Még a végén az is lehetséges, hogy alapvetően rendbe rakom minden tuning nélkül és tavasszal veszek egy jobban felszerelt Astra Caravan-t Németországból. Gépészként nagyon sajnálom, amikor így látok egy ilyen autót... Nyilván a vételára is ezt tükrözte. (220eFt), de most csak 400eFt van/volt egyben autóra. Műszakija 2013.januárig... Az biztos, hogy most amikor jöttünk le vele vidékre (pár napja vettem és ez volt az első hosszabb útja) egyfolytában csak mondtam a mellettem ülő páromnak, hogy.." Aham... motorféknél rángat..ez sztem AGR szelep hiba.. Aham alapjáraton remeg..ez vagy Lambdaszonda, vagy gyertya, vagy üzemanyagszűrő... mire leértünk óvárra párom teljesen kivolt, hogy milyen "rom"-ot vettem.. :lol: Na de nem OFF-olom szét ezt a topicot.. :-D Ha ennyire gáz a kocsi, ne költs rá szinte semmit, hanem cseréld ki egy jobbra. Ha belekezdessz a felújításba 1 millióig meg sem állsz. Én 6 éve vettem 500 ezerért és tudatosan újítottam fel 1 hónapon belül még ráköltve 500 ezret. Azóta is örömmel használom. 200 ezerből nem lehet egy ilyen öreget felújítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Ha ennyire gáz a kocsi, ne költs rá szinte semmit, hanem cseréld ki egy jobbra. Ha belekezdessz a felújításba 1 millióig meg sem állsz. Én 6 éve vettem 500 ezerért és tudatosan újítottam fel 1 hónapon belül még ráköltve 500 ezret. Azóta is örömmel használom. 200 ezerből nem lehet egy ilyen öreget felújítani. Ha a kasztni jó állapotban van, sztem érdemes lehet rendberakni. A motor még komplett cserével se drága hozzájuk. De nyilván ehhez tudni kell mindent a kocsiról, hogy eldönthesse az ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 Az biztos... Most vettem 20-án, de már másnap leszakadt a komplett kipufogója. (kapott újat még aznap) A legborzasztóbb a töméntelen mennyiségű "tákolás" az autón. Fel nem foghatom, hogy egy ilyen olcsón javítható autón miért tákol (spórolásból, szakszerűtlenül javít) valaki... Persze-persze mindenkinek megvan a maga mércéje, hogy mitől olcsó, avagy drága a javítás az adott autón. Nyilván az előző "tulaj"-nak olcsóbb volt az ingyen, meg a szövetszálas ragasztószalag. Ami engem illet, rendben lesz az autó 2-3 hónapon belül. (addigra ráköltök kb 200-at+tuning). A párom viszont nem díjazza a "+tuning" elképzeléseimet. (2 légzsákot akarok bele, meg elektromos tükröket elektromos ablakokkal. Fene sem tudja, hogy meddig lesz nálunk az autó... Az biztos, hogy ezek a javítások marhára nem fogják érdekelni a leendő vásárlóját...Párom szerint attól ez még egy 18éves öreg autó marad.. Az ABS-t is hiányolom belőle... bár a szerelőm szerint azt nem érdemes utólag beletenni. Még a végén az is lehetséges, hogy alapvetően rendbe rakom minden tuning nélkül és tavasszal veszek egy jobban felszerelt Astra Caravan-t Németországból. Gépészként nagyon sajnálom, amikor így látok egy ilyen autót... Nyilván a vételára is ezt tükrözte. (220eFt), de most csak 400eFt van/volt egyben autóra. Műszakija 2013.januárig... Az biztos, hogy most amikor jöttünk le vele vidékre (pár napja vettem és ez volt az első hosszabb útja) egyfolytában csak mondtam a mellettem ülő páromnak, hogy.." Aham... motorféknél rángat..ez sztem AGR szelep hiba.. Aham alapjáraton remeg..ez vagy Lambdaszonda, vagy gyertya, vagy üzemanyagszűrő... mire leértünk óvárra párom teljesen kivolt, hogy milyen "rom"-ot vettem.. :lol: Na de nem OFF-olom szét ezt a topicot.. :-D Nem volt sok érte a vételár? Az enyém igaz, hogy csak 1.4-es, 93-as évjárat, de ha most el akarnám adni, sokkal többért nem tudnám eladni szerintem. És mondhatom, hogy jelen pillanatba hibátlan az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 Ha a kasztni jó állapotban van, sztem érdemes lehet rendberakni. A motor még komplett cserével se drága hozzájuk. De nyilván ehhez tudni kell mindent a kocsiról, hogy eldönthesse az ember. Hááát, tudod, hogy én is csak a jó bódé miatt kezdtem el anno az enyémet, és anyagilag nagyon messze van a "megérte" kategóriától :icon13: Imádom, és nagyon sokat köszönhetek annak, hogy elkezdtem, de egy sokkal újabb autó árát tunkoltam már bele, az biztos :icon13: Tényleg... az idei, frissített "mit csináltál eddig az autóval" listát még nem tettem ki... :D Nah majd este :D Mondjuk nem mondom hogy Stefan milyen gépet árul 400 körülért :devlish: :lol: De az meg valamiért nem érdekli a népet, pedig hibátlan a veki :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 Hááát, tudod, hogy én is csak a jó bódé miatt kezdtem el anno az enyémet, és anyagilag nagyon messze van a "megérte" kategóriától :icon13: Imádom, és nagyon sokat köszönhetek annak, hogy elkezdtem, de egy sokkal újabb autó árát tunkoltam már bele, az biztos :icon13: Tényleg... az idei, frissített "mit csináltál eddig az autóval" listát még nem tettem ki... :D Nah majd este :D Mondjuk nem mondom hogy Stefan milyen gépet árul 400 körülért :devlish: :lol: De az meg valamiért nem érdekli a népet, pedig hibátlan a veki :devlish: Én is feldolgoztam már listásan az elmúlt 6 évet, és most zárom az ideit. Majd én is "felteszem ide okulásul". B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve December30, 2011 Megoszt Elküldve December30, 2011 Üdv Valaki tett már az ótója alá 9coll széles felnit? Hátra persze, ET 30. Perem ki van vágva(mint az összes GSI-nek kb) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve December30, 2011 Megoszt Elküldve December30, 2011 Üdv Valaki tett már az ótója alá 9coll széles felnit? Hátra persze, ET 30. Perem ki van vágva(mint az összes GSI-nek kb) Elég sokan. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve December30, 2011 Megoszt Elküldve December30, 2011 Elég sokan. :D Peremszélesítéssel előre megkereshetem a kasztinst? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve December30, 2011 Megoszt Elküldve December30, 2011 Peremszélesítéssel előre megkereshetem a kasztinst? :lol: Ültetés, futó keménység és gumi függő, de szélesítés nélkül nem nagyon lesz élhető. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzsl Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Üdvözletem, kérdésem lenne: Tudja valaki a 15 coll felni pontos méreteit? A opel könyve szerint felmegy a 195/55 R15 gumi is, azonban nem találok utalást a konkrét felni adatokra. Pl a 6x15 / 4x100 / ET35 működik egyéb (pl. kasztni) átalakítások nélkül? Kösz, Zsolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 ezen a cimen találod : astraferi.freewb.h Motor tip. Teljesítm.(LE) Gyújtógyertya Hűtőfolyadék (l) Kerékméret Gumi Olaj (motor) Akku 1.4 i kat 60 1214005 5,8 5 J x 13 175/75 TR 3,5 12V 36 Ah 1.6 i kat 75 1214005 6 5 J x 13 175/75 TR 3,5 12V 44 Ah 1.7 D kat 57 izzítógyertya 6,8 5 J x 13 175/75 TR 5 12V 55 Ah 1.7 TD 82 izzítógyertya 6,8 5 J x 13 175/75 TR 5 12V 55 Ah 1.8 i kat 90 1214005 6,9 5 J x 14 175/65 TR 4 12V 60 Ah 2.0 i kat 115 1214005 6,7 5 J x 14 195/60 HR 4 12V 60 Ah 2.0 i 16V 150 1214005 6,7 5 J x 14 205/50 VR 4 12V 60 Ah 1.6 I 71 1214005 6 5 J x 13 185/60 R 3,5 12V 44 Ah 1.8 i 16V 125 1214005 6,9 5 J x 14 175/65 R 4 12V 60 Ah michelinpilotsport3green_x.jpg GUMIK és FELNIK: Az Astrához használható tárcsa-, ill. gumiabroncsméretek Motortipus Három-, négy-, ill. ötajtós limuzin Caravan és VAN C14 NZ, 14 NV 155 R 13-78S vagy T 155 R 13-78S vagy T C14 SE 175/70 R 13-82T vagy H 175/70 R 13-82T vagy H C16 NZ 175/65 R 14-82T vagy H 185/60 R 14-83H 17D 185/60 R 14-82H 195/60 R 14-85H TC 4EE 17 DT 155 R 13-78T 155 R 13-78S vagy T 175/70 R 13-82T vagy H 175/70 R 13-82T vagy H 175/65 R 14-82T vagy H 175/65 R 14-82T vagy H 185/60 R 14-82H 185/60 R 14-82H 195/60 R 14-85H C18 NZ 175/65 R 14-82T vagy H *175/65 R 14-82T vagy H *185/660 R 14-82 H 185/60 R 14-82H 195/60 R 14-85H C20 NE C20 XE 195/60 R 14-85H 205/50 R 15-85V * csak C18 NZ és C20 NE típusú motorokhoz! Az F ASTRÁN az alábbi gyári acélfelni található: 5 1/2 J x 13 H 2 ET 46 Osztókör: 100 mm 4 furat Alábbi szövegből tájokozódni lehet, hogy mit jelentenek ezek a jelölések. Felni méretei Felnik méretezésének magyarázata: Felni méreteiPl: 5 ½ J x 14 H2 ET 49, 4x100 5 ½ felni szélesség collban (5) J felni magasságának és körvonalának jele x egyrészes, mélyágyazású keréktárcsa 14 felni átmérö collban (1) H2 felni profil a külsö és belsö oldalakon Hump-vállal (peremvédö) ET 49 besajtolás mélysége mm-ben. Ez a felni középvonala (2) és a féktárcsára illeszkedö kerékagy közti távolság (3) 4x100 rögzítö furatok száma és azok távolsága (4). motor típusától függöen felrakható felni 1 coll = 25.4 mm Mit jelent az ET-szám? A felnigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg. A gyártó ezt az értéket általában a felni belső felületén tünteti fel. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet. Az ET értéket milliméterben mérjük! A táblázat egy adott felnire felszerelhető gumiabroncs szélességeket mutatja. Milyen felnire milyen gumi való u/altalanos Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzsl Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 ezen a cimen találod : astraferi.freewb.h u/altalanos Szervusz, köszi. Megnéztem az oldalt. Sok hasznos okosság van ott összegyűjtve. A fentieket ugy nagyjából átlátom... konkrétan azt nem tudom, hogy X14XE F Astra Sedan alá mekkora 15 collos felni fér be kasztni átalakítás nélkül... nekem eredetileg 175/65 R14 gumi egy 5,5x14 ET49-es acél felnin van fenn... Az általam megadott alternatíva mint: 6x15 ET35 + 195/55 (vagy 50) R15 Tehát a felni szélessége 5,5 collról 6 collra nő(ne) az ET 49 ről 35-re csökken: A gumi szélességváltozását is figyelembe véve a gumi belső pereme ca 3 mm-el kerül kintebb (több helye lesz a belső perem mentén tehát nem para) de (és itt jön a csavar) a külső gumi perem ca. 23 mm -el kerül kintebb... Tehát van-e hely ennek a + 23mm -nek? Mellékelve a kézikönyv szerint felhasználható gumiméretek... A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Szervusz, köszi. Megnéztem az oldalt. Sok hasznos okosság van ott összegyűjtve. A fentieket ugy nagyjából átlátom... konkrétan azt nem tudom, hogy X14XE F Astra Sedan alá mekkora 15 collos felni fér be kasztni átalakítás nélkül... nekem eredetileg 175/65 R14 gumi egy 5,5x14 ET49-es acél felnin van fenn... Az általam megadott alternatíva mint: 6x15 ET35 + 195/55 (vagy 50) R15 Tehát a felni szélessége 5,5 collról 6 collra nő(ne) az ET 49 ről 35-re csökken: A gumi szélességváltozását is figyelembe véve a gumi belső pereme ca 3 mm-el kerül kintebb (több helye lesz a belső perem mentén tehát nem para) de (és itt jön a csavar) a külső gumi perem ca. 23 mm -el kerül kintebb... Tehát van-e hely ennek a + 23mm -nek? Mérd meg, hogy most van-e 24mm helyed a külső peremig. Nekem volt már ilyen széles gumim (1 napig), 40-es ET-vel simán elfért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Szervusz, köszi. Megnéztem az oldalt. Sok hasznos okosság van ott összegyűjtve. A fentieket ugy nagyjából átlátom... konkrétan azt nem tudom, hogy X14XE F Astra Sedan alá mekkora 15 collos felni fér be kasztni átalakítás nélkül... nekem eredetileg 175/65 R14 gumi egy 5,5x14 ET49-es acél felnin van fenn... Az általam megadott alternatíva mint: 6x15 ET35 + 195/55 (vagy 50) R15 Tehát a felni szélessége 5,5 collról 6 collra nő(ne) az ET 49 ről 35-re csökken: A gumi szélességváltozását is figyelembe véve a gumi belső pereme ca 3 mm-el kerül kintebb (több helye lesz a belső perem mentén tehát nem para) de (és itt jön a csavar) a külső gumi perem ca. 23 mm -el kerül kintebb... Tehát van-e hely ennek a + 23mm -nek? Mellékelve a kézikönyv szerint felhasználható gumiméretek... 15coll 7j széles felni 195/50 el vígan elfért et34el, Raktam alá 17x8as felnit felpogizva 25mm-rel et 25körül lehetett vígan elfért. A mostani felni pedig 16x6,5 195/45 ez is vígan el fér. Tehát a kérdésedre a válasz igen el fér. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 15coll 7j széles felni 195/50 el vígan elfért et34el, Raktam alá 17x8as felnit felpogizva 25mm-rel et 25körül lehetett vígan elfért. A mostani felni pedig 16x6,5 195/45 ez is vígan el fér. Tehát a kérdésedre a válasz igen el fér. :lol: Az rh felnid et60 volt, úgyh az bizt nem volt et25ön :D No meg 8x17 et35 már nagyon nem fér el 205el gyári hátsó peremmel :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Az rh felnid et60 volt, úgyh az bizt nem volt et25ön :devlish: No meg 8x17 et35 már nagyon nem fér el 205el gyári hátsó peremmel :icon13: Et 50volt. :lol: És gumi nem volt rajta. :D De 195lett volna rajta. :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Et 50volt. :lol: És gumi nem volt rajta. :D De 198lett volna rajta. :devlish: Akkor a 112es et60? Már nem tudom. 195el is beleérne. :icon13: Tapasztalat :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Akkor a 112es et60? Már nem tudom. 195el is beleérne. :D Tapasztalat :lol: Nekem nem volt kint ennyire. És igen a 5lyukas a et60. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Nekem nem volt kint ennyire. És igen a 5lyukas a et60. Akkor nem tudom, de akkor tuti nem et25re csináltad... Ez is 8x17 et35, csak 205/40 yoko. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Akkor nem tudom, de akkor tuti nem et25re csináltad... Ez is 8x17 et35, csak 205/40 yoko. 25mm-es pogit csináltattam gsrobival. :lol: Habár a felni agyába volt egy 3mm sülyeszték. Tehát akkor 22mm-es volt a pogi ami azt jelenti hogy ET28? :D Még ezt te mondtad telefonba.. Téged hívtalak, hogy hogy és miként van ez. :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 25mm-es pogit csináltattam gsrobival. :lol: Habár a felni agyába volt egy 3mm sülyeszték. Tehát akkor 22mm-es volt a pogi ami azt jelenti hogy ET28? :D Még ezt te mondtad telefonba.. Téged hívtalak, hogy hogy és miként van ez. :devlish: Passzolom. Így a képedet elnézve ez tuti van et40, vagy akkor csináltad, mikor még nem volt ott a pogi. :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Passzolom. Így a képedet elnézve ez tuti van et40, vagy akkor csináltad, mikor még nem volt ott a pogi. :lol: Az már pogizva van.. Amúgy pogi nélkül nagyon alatta volt. A belső perem beért a dob belsejébe. .D Habár ez még a 20mm-es pogival van. :D Tényleg utána jött a 25ös arról asszem nincs is képem. :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Szerintetek a 9coll széles felnire mekkora gumit lehetne felpukkantatni ésszerű keretek között. Nincs ennek az eljárásnak valami hátul ütője? Rémhírt is hallottam, hogy lefordul a gumi, meg ilyenek. Bár ez nagy baromság szvsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts