freeze Elküldve Február20, 2010 Elküldve Február20, 2010 De én nem a racingot mondom, csak a simát. A racing szerintem nálunk is akörül lehet Szia freeze. Monoron tudod mennyi a vpower racing? :lol: 382 :lol: :(
tgabika76 Elküldve Február20, 2010 Elküldve Február20, 2010 Monoron tudod mennyi a vpower racing? :lol: 382 :( :D Akkor óccsó. Itt minálunk 384,9. :lol: De tartok tőle hogy nyárra felmegy 400 fölé...
rele Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Tudom, elég sok tényezőtől függ, de kb milyen fogyasztás növekedéssel lehet számolni egy átlagos gyári 15"-os vagy 16"-os felni felszerelése után? Most lemezfelnik vannak az astramon (caravan) 1,4-es így 7-7,5 körül fogyaszt vegyes használat mellett. Csak érdekesség képen érdekel, hogy van-e egyáltalán különbség, ha csak a felni változik... Előre is köszi a válaszokat,
Zachi Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Tudom, elég sok tényezőtől függ, de kb milyen fogyasztás növekedéssel lehet számolni egy átlagos gyári 15"-os vagy 16"-os felni felszerelése után? Most lemezfelnik vannak az astramon (caravan) 1,4-es így 7-7,5 körül fogyaszt vegyes használat mellett. Csak érdekesség képen érdekel, hogy van-e egyáltalán különbség, ha csak a felni változik... Előre is köszi a válaszokat, Nem számottevő. Te sokkal nagyobb hatással bírsz a fogyasztásra.
hening Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Tudom, elég sok tényezőtől függ, de kb milyen fogyasztás növekedéssel lehet számolni egy átlagos gyári 15"-os vagy 16"-os felni felszerelése után? Most lemezfelnik vannak az astramon (caravan) 1,4-es így 7-7,5 körül fogyaszt vegyes használat mellett. Csak érdekesség képen érdekel, hogy van-e egyáltalán különbség, ha csak a felni változik... Előre is köszi a válaszokat, Inkább a felnire szerelt gumitól fog függeni, mint magától a felnitől.
_Robi_ Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Kérdés! A téli gumim mérete 195/65/15 a nyári 185/60 15 ez okozhatja a többlet fogyasztást a hideggel együtt? Szóval akkor lambdát ne piszkáljam? Hosszú távon Győr - Zalakaros kb cca 180 km -7 fokos időben 6,5 volt az átlagom. Technikailag így ok?
Zachi Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Kérdés! A téli gumim mérete 195/65/15 a nyári 185/60 15 ez okozhatja a többlet fogyasztást a hideggel együtt? Szóval akkor lambdát ne piszkáljam? Hosszú távon Győr - Zalakaros kb cca 180 km -7 fokos időben 6,5 volt az átlagom. Technikailag így ok? Célszerűbb a keskenyebb abroncs téli használata, de abból is 185/65 R15. Ennek váltómérete 195/60 R15. Így az órád közel pontosan méri a sebességet és a megtett távolságot is. Fogyasztásodból gondolom (mert máshonnét nem derül ki) benzines autód van (1.4?). Nem lesz rossz az a fogyasztás, főleg helyes méretű abroncsokon.
Balageaxe Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Kérdés! A téli gumim mérete 195/65/15 a nyári 185/60 15 ez okozhatja a többlet fogyasztást a hideggel együtt? Szóval akkor lambdát ne piszkáljam? Hosszú távon Győr - Zalakaros kb cca 180 km -7 fokos időben 6,5 volt az átlagom. Technikailag így ok? Szerintem ez teljesen korrekt fogyasztás. Ami a két féle méretű gumit illeti... A télid 3%-kal nagyobb, a nyárid meg 2%-kal kisebb, mint a gyári 195/60R15 lenne. Szerintem ez is beleszól a fogyasztás mérésébe, mert a kettő közötti 5% difi már nem elhanyagolható.
jaygab Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Kérdés! A téli gumim mérete 195/65/15 a nyári 185/60 15 ez okozhatja a többlet fogyasztást a hideggel együtt? Szóval akkor lambdát ne piszkáljam? Hosszú távon Győr - Zalakaros kb cca 180 km -7 fokos időben 6,5 volt az átlagom. Technikailag így ok? egyik sem a gyári méret. A 60 és a 65 pont fordítva kellene legyen. 185/65 195/60 így helyes!!! +-2,5% -nál nagyobb eltérés az átmérőben nem ajánlott!neked ez 3%-os (19mm) eltérést jelent, ami mondjuk nem a világ, de az ajánlott tűrésen kívűl esik.
Balageaxe Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 egyik sem a gyári méret. A 60 és a 65 pont fordítva kellene legyen. 185/65 195/60 így helyes!!! +-2,5% -nál nagyobb eltérés az átmérőben nem ajánlott!neked ez 3%-os (19mm) eltérést jelent, ami mondjuk nem a világ, de az ajánlott tűrésen kívűl esik. Nekem is 195/65R15 a téli, és nem csinál galibát :lol:
Korzika Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 egyik sem a gyári méret. A 60 és a 65 pont fordítva kellene legyen. 185/65 195/60 így helyes!!! Igen ,ez szerintem is így helyes és a téli gumma legyen keskenyebb! A rallyban is tudtommal a havas-jeges pályákon keskenyebbet raknak fel.
jaygab Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Nekem is 195/65R15 a téli, és nem csinál galibát :lol: galibát nem, de gondolom nem pontos a kilométer óra és ezáltal a megtett távolság sem, illetve a fogyasztás is eltér a kiszámolttól....
Zachi Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Nekem is 195/65R15 a téli, és nem csinál galibát :lol: Amiről nem tudsz az nincs? A futóműgeometriád biztos nem hozná az előírt értéket. (no, nem egetverő eltérésre gondolok)
Balageaxe Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 galibát nem, de gondolom nem pontos a kilométer óra és ezáltal a megtett távolság sem, illetve a fogyasztás is eltér a kiszámolttól.... Igen, erre próbáltam célozni az első HSZ-emben. :lol:
jaygab Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Igen ,ez szerintem is így helyes és a téli gumma legyen keskenyebb! A rallyban is tudtommal a havas-jeges pályákon keskenyebbet raknak fel. pontosan! a keskenyebb abroncs esetén az autó tömege kisebb felületen koncentrálódik, így a súly is segíti a gumit abban, hogy a hóban kapaszkodni tudjon. Mindenki látta már, hogy havas úton a buszok és kamionok mennyivel gyorsabban tudnak haladni a súlyuk miatt.
Balageaxe Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Amiről nem tudsz az nincs? A futóműgeometriád biztos nem hozná az előírt értéket. (no, nem egetverő eltérésre gondolok) Tudom, hogy valamennyire eltér, de nem annyira, mint egy nagyobb felni felrakása (akár váltóméretben).
Korzika Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 pontosan! a keskenyebb abroncs esetén az autó tömege kisebb felületen koncentrálódik, így a súly is segíti a gumit abban, hogy a hóban kapaszkodni tudjon. Mindenki látta már, hogy havas úton a buszok és kamionok mennyivel gyorsabban tudnak haladni a súlyuk miatt. Kivéve,ha kipörög a kereke,mert akkor már csak oldalazva,kilinccsel előre! :lol:
speter Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 pontosan! a keskenyebb abroncs esetén az autó tömege kisebb felületen koncentrálódik, így a súly is segíti a gumit abban, hogy a hóban kapaszkodni tudjon. Mindenki látta már, hogy havas úton a buszok és kamionok mennyivel gyorsabban tudnak haladni a súlyuk miatt. Eddig azt hittem azért haladnak jobban, mert a súlyuk miatt nem tudnak megállni a csúszós úton. :lol:
potyo Elküldve Február22, 2010 Elküldve Február22, 2010 Eddig azt hittem azért haladnak jobban, mert a súlyuk miatt nem tudnak megállni a csúszós úton. :lol: Az is benne van, hogy nem mazsolák vezetik ezeket...
Mc-elek Elküldve Február23, 2010 Elküldve Február23, 2010 full város 7.9 és elég nagy 47-es láb :lol:
freeze Elküldve Február23, 2010 Elküldve Február23, 2010 :lol: Az is benne van, hogy nem mazsolák vezetik ezeket...
stanx Elküldve Február23, 2010 Elküldve Február23, 2010 sziasztok, egy ideje böngészgetek a fórumon de sokat nem szóltam még hozzá a dolgokhkoz, gondoltam megosztom: X14XE motorjelű gépem most így télen, kicsi gumikkal stabil 7.1et fogyaszt, 80% országút 20% városon, országúton intenzíven előzgetve. Ahogy így olvasgatom egykét extrém értéket leszámítva ez teljesen normális fogyasztásnak tűnik :lol:
_Robi_ Elküldve Február24, 2010 Elküldve Február24, 2010 Azt nem értem hogy miért kell ilyen extra hosszút menni ahoz hogy normális legyen a fogyasztás? Másnak itt városozgatva sincsen 7,5 - 8 Nekem meg ezekbe a hidegekbe leeszi a hajam pedig sok itt a jóval jobban fogyasztó Z14XE!!!!
tgabika76 Elküldve Február24, 2010 Elküldve Február24, 2010 Szvsz azért van mert ez erőteljesen sofőr/vezetési stílus függő, nameg város és város között is elég nagy különbség tud lenni. A cégnél ahol melózom például ugyanaz az autó, ugyanazon az útvonalon 1literrel többet fogyaszt 100km-en a kollegámnál mint nálam. Jah és mindezt úgy hogy ráadásul én érek célt általában előbb, szóval még azt sem mondhatom hogy gyorsabban megy.
bavaria44 Elküldve Február24, 2010 Elküldve Február24, 2010 Sziasztok! Tegnap / ma / éjjel sikeresen megtettem a Győr-Miskolc-Győr távot és tényleg, hosszú útra van az a Z16XE kitalálva. Eddig 550 km-nél már régóta villogott a csórójelző,igaz városban, most meg végig pályán még csak a pirosba sem ért 590 re. Ha a még benne lévőt számolom hozzá ,akkor az egy finom kis fogyasztás lett.. :lol: Sziasztok
Recommended Posts