Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

dani kilói 73, donáté sacc/kb 100 (bocs, ha túloztam volna) :wacko:

+ én bringával mentem haza <_< (lopakodtam)

de régen már attól is benyomtam, ha leittam a habot, a krisztusi korba lépvén jobban bírom.

Ha úgy vesszük, 5 km-en fogyasztottam másfél litert :(

OFF

Egy picit több mint 100

;)

Na de ne offoljuk szét ezt is. ;)

ON

Link to comment
Megosztás:

Eljött a twinport 1.4 ideje nálunk. Nagyon kíváncsian várom a fogyasztását. Azért lesz érdekes, mert egy '97-es 1.5 benzines Mazda 323at vált, ami jól megy és keveset fogyaszt. Igaz, barátságos üzemben, napi 2x25 km országút 90-100(+teszkó, nagymama stb.). A katalógus szerinti országúti fogyi a Mazdánál 6.3, és mennyit eszik? Na? Ilyen körülmények közt decire ennyit átlagban. Nyáron lemehet min. 6-re, max. télen 6.8. A twinport országútija papíron 4.8, ez mondjuk nevetséges, kíváncsi vk. mekkorát hazudnak. Ha ilyen üzemben 5,5nél többet eszik, nem zavar, de már akkor is nagyobb kamugépek, mint a japók. Ja, a Mazdában 303.000 van, ezek után értitek, miért szeretjük. Az Opeltől elvárom, hogy miután újabb, kisebb a motorja, gyengébb kicsit, legalább fél literrel menjen a Mazda alá.

Link to comment
Megosztás:

Eljött a twinport 1.4 ideje nálunk. Nagyon kíváncsian várom a fogyasztását. Azért lesz érdekes, mert egy '97-es 1.5 benzines Mazda 323at vált, ami jól megy és keveset fogyaszt. Igaz, barátságos üzemben, napi 2x25 km országút 90-100(+teszkó, nagymama stb.). A katalógus szerinti országúti fogyi a Mazdánál 6.3, és mennyit eszik? Na? Ilyen körülmények közt decire ennyit átlagban. Nyáron lemehet min. 6-re, max. télen 6.8. A twinport országútija papíron 4.8, ez mondjuk nevetséges, kíváncsi vk. mekkorát hazudnak. Ha ilyen üzemben 5,5nél többet eszik, nem zavar, de már akkor is nagyobb kamugépek, mint a japók. Ja, a Mazdában 303.000 van, ezek után értitek, miért szeretjük. Az Opeltől elvárom, hogy miután újabb, kisebb a motorja, gyengébb kicsit, legalább fél literrel menjen a Mazda alá.

Én nemrég megjártam az ország másik végét odavissza 5.2 literből. És ez nem csak az országút 90-re beállítva, hanem sokszor autóúton 110-120, meg városnézés, meg sok falun átgurulás, sima 95 benzinnel.

Elsőre nem fogsz ennyit kihozni de ha összeszoksz vele és ha jól van tartva a jószág akkor nem kamu ez az érték pláne tőlünk nyugatabbra valami jófajta benzinnel...

Link to comment
Megosztás:

Én nemrég megjártam az ország másik végét odavissza 5.2 literből. És ez nem csak az országút 90-re beállítva, hanem sokszor autóúton 110-120, meg városnézés, meg sok falun átgurulás, sima 95 benzinnel.

Elsőre nem fogsz ennyit kihozni de ha összeszoksz vele és ha jól van tartva a jószág akkor nem kamu ez az érték pláne tőlünk nyugatabbra valami jófajta benzinnel...

:)

Az összeszokást fejtsd ki lécci. Páran írtátok itt hogy nem tesz jót a fogyinak a 2500-3000 fölé nem pörgetés....Ez viszont a józan eszemnek mond ellen, eddig úgy tudtam, alacsony fordulat, kevesebb löket benya. Az 5.2 zseniális, de hihető, minden kocsi kevesebbet fogyaszt ha egyszerre kijárod a tankot, mondhatni ez ideális neki, megspórolod a hidegüzemet. +gondolhatod, hogy a fent leírt hidegüzem sem a sóstó medrében van nyílegyenesen.... :D Kb. 5xfalu, vissza 50re, utána fel 100ra. De lábfüggő főleg. Nyugisan vezetek, de akkora aszkéta nem vagyok, mint itt páran....vki írta hogy városban 5ösben-kemény. Egyelőre szokunk össze, de mivel 4esben is csak csorogni lehet vele, ereje 50nél 4esben zéró, ötöst nem próbáltam, elég elképzelnem.

Link to comment
Megosztás:

:)

Az összeszokást fejtsd ki lécci. Páran írtátok itt hogy nem tesz jót a fogyinak a 2500-3000 fölé nem pörgetés....Ez viszont a józan eszemnek mond ellen, eddig úgy tudtam, alacsony fordulat, kevesebb löket benya. Az 5.2 zseniális, de hihető, minden kocsi kevesebbet fogyaszt ha egyszerre kijárod a tankot, mondhatni ez ideális neki, megspórolod a hidegüzemet. +gondolhatod, hogy a fent leírt hidegüzem sem a sóstó medrében van nyílegyenesen.... :D Kb. 5xfalu, vissza 50re, utána fel 100ra. De lábfüggő főleg. Nyugisan vezetek, de akkora aszkéta nem vagyok, mint itt páran....vki írta hogy városban 5ösben-kemény. Egyelőre szokunk össze, de mivel 4esben is csak csorogni lehet vele, ereje 50nél 4esben zéró, ötöst nem próbáltam, elég elképzelnem.

Alapvetően a 16 szelepes technológia miatt kell jobban pörgetni (persze, melegen). Ha van fordulat, akkor ideális a gázcsere, akkor nem kokszosodik el az AGR például, meg a szelepekre/dugattyútetőre sem rakódik fel a trutyi. Ráadásul a nyomaték is nagyobb fordulaton jön meg, úgyhogy hiába tötymörög valaki 50-nél 5.-ben, mire a kigyorsításhoz elegendő nyomatékot kitermeli a gép, ugyanannyit nyel be, mintha fordulatról, intenzívebben gyorsítva érte volna el a magasabb sebességet.

Hozzáteszem, nekem sem áll a lábamra ez a 2000 fölötti fordulaton tartás, de még mindig jobb, minthogy visszatérően küzdjön az ember az eltunyulás miatti gondokkal. Mostanában például a 4.-ket nem is nagyon használom városban (mondjuk hülyén is érzem magam tőle :D ), de ha ez a benzines technika ezt jobban szereti, hát örüljön... :D

Viszont így közlekedve városban szerintem nem mutatható ki (lényegi) fogyasztásnövekedés a "normálishoz" képest. Ahogy írod is, alapvetően a sok hidegüzem nyeli jobban a benzint, állandóan meleg motorral még városban sem durvulna el a dolog, nem beszélve az egyenletes országúti/autópályás használatról.

Dehát ez egy ilyen ország, nincsenek őrült távolságok, az autósok többsége (minden márkánál) általában rövidebb utakra használja az autót...

Link to comment
Megosztás:

Nem bírtam tovább, rátankoltam 105 km után, két kattig, 5.67 ment bele. Nem jó a mérés persze(más kút és kútfej), tudom, csak nem tudtam várni, hisz most vettem. Igazából nem hiszek a saját szememnek se, mert ebben volt jó 30 km kisváros nyugisan, a maradék országút de nem kímélősen, mivel próbálgattam, volt pár kihúzatás 4500-5000ig, előztem is párszor, max. 120, szóval nem eco-üzem. Nem szóltam volna akkor sem, ha 1 literrel több. Persze majd az első telitank leapasztása után tudok pontos számot mondani, most magamnak sem hiszek.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE és XEP között óriási különbség van fogyasztásban,ezt alátámaszthatom,1 literrel simán lehet számolni,pedig a paramétereik megegyeznek.

Egyetértek azzal,hogy pörgetni kell néha,megéri,szintén saját tapasztalat... Méghozzá elég drága :)

De! nem fogjátok elhinni,egy ideig e85-ös cuccal jártam,most visszaálltam 100% benzinre,és kevesebbet fogyaszt,mint az etanolos etapok előtt! Szóval csak van mit takarítani még... :D

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően a 16 szelepes technológia miatt kell jobban pörgetni (persze, melegen). Ha van fordulat, akkor ideális a gázcsere, akkor nem kokszosodik el az AGR például, meg a szelepekre/dugattyútetőre sem rakódik fel a trutyi. Ráadásul a nyomaték is nagyobb fordulaton jön meg, úgyhogy hiába tötymörög valaki 50-nél 5.-ben, mire a kigyorsításhoz elegendő nyomatékot kitermeli a gép, ugyanannyit nyel be, mintha fordulatról, intenzívebben gyorsítva érte volna el a magasabb sebességet.

Hozzáteszem, nekem sem áll a lábamra ez a 2000 fölötti fordulaton tartás, de még mindig jobb, minthogy visszatérően küzdjön az ember az eltunyulás miatti gondokkal. Mostanában például a 4.-ket nem is nagyon használom városban (mondjuk hülyén is érzem magam tőle :) ), de ha ez a benzines technika ezt jobban szereti, hát örüljön... :D

Viszont így közlekedve városban szerintem nem mutatható ki (lényegi) fogyasztásnövekedés a "normálishoz" képest. Ahogy írod is, alapvetően a sok hidegüzem nyeli jobban a benzint, állandóan meleg motorral még városban sem durvulna el a dolog, nem beszélve az egyenletes országúti/autópályás használatról.

Dehát ez egy ilyen ország, nincsenek őrült távolságok, az autósok többsége (minden márkánál) általában rövidebb utakra használja az autót...

Hát igen, van egy '99es B Corsám is, 1.0 12v, 80%-ban városban rövid utakon futkosok vele hidegen, be is kapja így a 7.5öt, igaz pörgetni kell, hogy tartsa a forgalom ritmusát... Szerintem a 2 mázsával nehezebb Astra twinport is meg fog állni max. 8-ból városban, és az jó.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően a 16 szelepes technológia miatt kell jobban pörgetni (persze, melegen). Ha van fordulat, akkor ideális a gázcsere, akkor nem kokszosodik el az AGR például, meg a szelepekre/dugattyútetőre sem rakódik fel a trutyi. Ráadásul a nyomaték is nagyobb fordulaton jön meg, úgyhogy hiába tötymörög valaki 50-nél 5.-ben, mire a kigyorsításhoz elegendő nyomatékot kitermeli a gép, ugyanannyit nyel be, mintha fordulatról, intenzívebben gyorsítva érte volna el a magasabb sebességet.

Hozzáteszem, nekem sem áll a lábamra ez a 2000 fölötti fordulaton tartás, de még mindig jobb, minthogy visszatérően küzdjön az ember az eltunyulás miatti gondokkal. Mostanában például a 4.-ket nem is nagyon használom városban (mondjuk hülyén is érzem magam tőle :) ), de ha ez a benzines technika ezt jobban szereti, hát örüljön... :D

Viszont így közlekedve városban szerintem nem mutatható ki (lényegi) fogyasztásnövekedés a "normálishoz" képest. Ahogy írod is, alapvetően a sok hidegüzem nyeli jobban a benzint, állandóan meleg motorral még városban sem durvulna el a dolog, nem beszélve az egyenletes országúti/autópályás használatról.

Dehát ez egy ilyen ország, nincsenek őrült távolságok, az autósok többsége (minden márkánál) általában rövidebb utakra használja az autót...

Hát nem tudom, hogy a '90es évek Mazda 1.5 88lovas dohc 16v motorjában van-e AGR-szelep, ez sosem derült ki, pedig 303 kiló van benne, ebből fater rakott bele 160-at. Soha életében nem ment 3000 fölé, döntően 2-3000 fordulat között járkál... Most is Mazdát akart venni, de egyszerüen a 3-as első szériája drága, nincs választék sem, mert nem adják el a problémamentes darabokat, a 323-as meg már öregecske. Szóval nem vagyok gépész, de gondolom ez a kíméletes használat is hozzájárult, hogy 303ezer után ugyanúgy, vagy kicsit még kevesebbet is eszik a kocsi, mint újkorában. + fenntartás: szokásos kopó dolgok plusz egyszer vízpumpa (160ezren, ennyi idő alatt 3-szor lehet pl. Citroent generálozni)

Link to comment
Megosztás:

Zugló-Prága-Zugló 1074,8 km 54,64 l = 5,08 l fogyi

Végig pálya, 125-140 km/ó, budapesti dugó kifelé, visszafele 5 órán keresztül szakadó eső (ablaktörlő+fűtés - nálam a fűtés klímás, mert automata). Jó érték, én lenni elégedett :) + Budaörsnél nagy baleset, majdnem belerohantunk a kocsikba, elég durva volt!

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, hogy a '90es évek Mazda 1.5 88lovas dohc 16v motorjában van-e AGR-szelep, ez sosem derült ki, pedig 303 kiló van benne, ebből fater rakott bele 160-at. Soha életében nem ment 3000 fölé, döntően 2-3000 fordulat között járkál... Most is Mazdát akart venni, de egyszerüen a 3-as első szériája drága, nincs választék sem, mert nem adják el a problémamentes darabokat, a 323-as meg már öregecske. Szóval nem vagyok gépész, de gondolom ez a kíméletes használat is hozzájárult, hogy 303ezer után ugyanúgy, vagy kicsit még kevesebbet is eszik a kocsi, mint újkorában. + fenntartás: szokásos kopó dolgok plusz egyszer vízpumpa (160ezren, ennyi idő alatt 3-szor lehet pl. Citroent generálozni)

Helló!

Azért a kíméletes használattal sem szabad túlzásokba esni, és ez márkafüggetlen szerintem. Én sem vagyok gépész, de az tuti nem frankó ha 50-nél 6.ban megy az ember :D vagy ha arra figyel h, soha ne menjen a fordulat 3000 fölé :D mondván kímélem a motort,

én városban 3. nál feljebb nem kapcsolok 3000 - 3500 nál váltok, néha kicsit megtépem a száját :) de persze nem tiltásig! 7,5 eszik vegyesben. és? de nem dadog, nem lusta, merek vele előzni. ha 8-at enne az sem érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Azért a kíméletes használattal sem szabad túlzásokba esni, és ez márkafüggetlen szerintem. Én sem vagyok gépész, de az tuti nem frankó ha 50-nél 6.ban megy az ember :D vagy ha arra figyel h, soha ne menjen a fordulat 3000 fölé :D mondván kímélem a motort,

én városban 3. nál feljebb nem kapcsolok 3000 - 3500 nál váltok, néha kicsit megtépem a száját :) de persze nem tiltásig! 7,5 eszik vegyesben. és? de nem dadog, nem lusta, merek vele előzni. ha 8-at enne az sem érdekelne.

a tiedben mekkora motor van?

Link to comment
Megosztás:

Dízelnél nagyon nem kell figyelni, nekem a céges már üvöltő motorral tiltakozik ha 3000 fölé forgatom. :D

Oké, az 50-nel hatodikban tényleg túlzás. :)

jaja dízelnél nem téma,

Egyik hölgy ismerősöm Astra H 1,4 benya 45Km/h és 5.ben, mintha késsel szúrkáltak volna!!!! Mondom neki ez neked így jó? azt mondja hát gurul nem? kapartam az arcom! plussz még ülés teljesen felemelve, előre húzba ráfeküdve a kormányra. Én konkrétan a combom nem tudtam betenni a kormány és az ülés közé! váltás: 1000 - 1500 közt. áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá :D

Link to comment
Megosztás:

jaja dízelnél nem téma,

Egyik hölgy ismerősöm Astra H 1,4 benya 45Km/h és 5.ben, mintha késsel szúrkáltak volna!!!! Mondom neki ez neked így jó? azt mondja hát gurul nem? kapartam az arcom! plussz még ülés teljesen felemelve, előre húzba ráfeküdve a kormányra. Én konkrétan a combom nem tudtam betenni a kormány és az ülés közé! váltás: 1000 - 1500 közt. áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá :D

Egy hölgy nekem ilyenre azt mondta a múlt héten, hogy a kicsi kocsija így szereti. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem azokhoz szól, akiknek Z14XEP19 motorjuk van Astrában, hosszú távokat vezetnek pályán. Ugye a váltó elég rövid, 4000et forog 130nál. Én kb. így vezetek pályán, szóval mennyit eszik, mert a fordulat elég magas. írtatok itt már 6tól 8ig mindent, aki sokat pályázik, írjon! Még pályán nem próbáltam 'új' autómat. Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem azokhoz szól, akiknek Z14XEP19 motorjuk van Astrában, hosszú távokat vezetnek pályán. Ugye a váltó elég rövid, 4000et forog 130nál. Én kb. így vezetek pályán, szóval mennyit eszik, mert a fordulat elég magas. írtatok itt már 6tól 8ig mindent, aki sokat pályázik, írjon! Még pályán nem próbáltam 'új' autómat. Köszi

130-nál kb 4100-4200-at forog és kb 6,7-6,9 között eszik

bp-debrecen ill. bp-nyíregyháza távon (tehát nincsenek nagy, hosszú emelkedők)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.