Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Hali mindenki!

Eljött a nap amire már múlthét csüt óta várok azaz hogy vihessem soft. update re a kocsit. El is vittem egy helyi opel szakszervízbe. Reggel fél8 kor ott voltam ahogy meg lett beszélve. 3/4 8 kor neki is álltak, de sajna 8:10 kor közölte a szervízes mókus hogy sajna nincsen újabb. Alternatívaként mondta hogy az egr szelepet lezárva rá tudja tenni az utolsó kiadásu Z14XE kódú motorokhoz gyárott softot. Megkérdeztem mennyi lenne mondták hogy 3150 a lemez alá :S 4500 a soft update (ezt ugye már tudtam) és 2840 ft lenne a munkadíja az EGR módosításnak. Erre mondtam köszönöm ez most nekem sok lenne. Kérdeztem mivel tartozok mondták hogy munkafelvételre kell menni. Ott sűrű elnézés kérés közepedte azt mondták hogy semmivel. Tehát minden okk lett volna ha van új soft. Sajna igy marad a pocsék szar fogyasztás és egyben a duh hogy most már tényleg a tettek mezeére kell lépjek és meg kell váljak a szeretett G-m től.

U.i: szerintetek egy tökéletesen működő EGR lezárással megjavulna a fogyasztás? Mert szerintem tuti nem, ez meg a szemembe az én zsebemre eljátszott próbálkozás lett volna a szervíz részéről.

Miért nem nézeted meg valami hozzáértővel? Ha magas a fogyasztás, annak valami oka van...

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Eljött a nap amire már múlthét csüt óta várok azaz hogy vihessem soft. update re a kocsit. El is vittem egy helyi opel szakszervízbe. Reggel fél8 kor ott voltam ahogy meg lett beszélve. 3/4 8 kor neki is álltak, de sajna 8:10 kor közölte a szervízes mókus hogy sajna nincsen újabb. Alternatívaként mondta hogy az egr szelepet lezárva rá tudja tenni az utolsó kiadásu Z14XE kódú motorokhoz gyárott softot. Megkérdeztem mennyi lenne mondták hogy 3150 a lemez alá :S 4500 a soft update (ezt ugye már tudtam) és 2840 ft lenne a munkadíja az EGR módosításnak. Erre mondtam köszönöm ez most nekem sok lenne. Kérdeztem mivel tartozok mondták hogy munkafelvételre kell menni. Ott sűrű elnézés kérés közepedte azt mondták hogy semmivel. Tehát minden okk lett volna ha van új soft. Sajna igy marad a pocsék szar fogyasztás és egyben a duh hogy most már tényleg a tettek mezeére kell lépjek és meg kell váljak a szeretett G-m től.

U.i: szerintetek egy tökéletesen működő EGR lezárással megjavulna a fogyasztás? Mert szerintem tuti nem, ez meg a szemembe az én zsebemre eljátszott próbálkozás lett volna a szervíz részéről.

alapvetően kicsit rossz oldalról, és rossz gondolatokkal állsz hozzá ehhez a témához.

a szerviz nem a te zsebedre játszott volna, hanem lezárta volna az AGR-t ami még utángyártottban is minimum 30 ezer forint, és elromlik. mert tudjuk, hogy mindenkinek elromlik. ( amugy hivatalosan le kell zárni az AGR-t, de nem hivatalosan nem kell. nekünk talán még sose volt ilyen tömitésünk raktáron, oedig többezer AGR-t kiprogramoztunk...)

A másik a fogyasztás. nem az autóval van a baj. VELED. a vezetéseddel, és / vagy a használati szokásaidon. ha eladod , és veszel egy másik bármilyen autót az is sokat fog enni.

ülj le, gondold át, mit csinálsz, hogy csinálod, kérj tanácsot, hogy hogyan, akkor lehet segiteni. ú

úamugy az AGR ritkán hoz mérhető fogyasztáscsökkenést, inkább dinamikusabb lesz az autó.

Link to comment
Megosztás:

Úgy kell vezetni, hogy mintha egy pohár víz lenne a műszerfalon, s ne lötyögjön ki, ha be tudja tartani akkor min 10%-os fogyasztáscsökkenés is lehet...

Ha olyan a helyzet, akkor én is hagyom motorféken gurulni a kocsit (akkor nem eszik semmit sem), illetve nem gyorsítok dinamikusan, érdemes 2500 körül elváltani, illetve nem kell melegíteni a kocsit, csak nem szabad agyonpörgetni...

Ezt Bp-en nem tudom eljátszani, de kisebb forgalmú városban azért lehetséges valamilyen szinten.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Eljött a nap amire már múlthét csüt óta várok azaz hogy vihessem soft. update re a kocsit. El is vittem egy helyi opel szakszervízbe. Reggel fél8 kor ott voltam ahogy meg lett beszélve. 3/4 8 kor neki is álltak, de sajna 8:10 kor közölte a szervízes mókus hogy sajna nincsen újabb. Alternatívaként mondta hogy az egr szelepet lezárva rá tudja tenni az utolsó kiadásu Z14XE kódú motorokhoz gyárott softot. Megkérdeztem mennyi lenne mondták hogy 3150 a lemez alá :S 4500 a soft update (ezt ugye már tudtam) és 2840 ft lenne a munkadíja az EGR módosításnak. Erre mondtam köszönöm ez most nekem sok lenne. Kérdeztem mivel tartozok mondták hogy munkafelvételre kell menni. Ott sűrű elnézés kérés közepedte azt mondták hogy semmivel. Tehát minden okk lett volna ha van új soft. Sajna igy marad a pocsék szar fogyasztás és egyben a duh hogy most már tényleg a tettek mezeére kell lépjek és meg kell váljak a szeretett G-m től.

U.i: szerintetek egy tökéletesen működő EGR lezárással megjavulna a fogyasztás? Mert szerintem tuti nem, ez meg a szemembe az én zsebemre eljátszott próbálkozás lett volna a szervíz részéről.

Nekem jó ideje le van zárva az AGR-em, fogyasztásra semmi hatása nincsen.

Esetleg ha van az ismeretségi körödben (családban) hasonló G Astra, hasonló üzemeltetési szokásokkal, cseréljetek autót egy hétre, hogy változik-e mindkét autó fogyasztása.

Vagy vidd el uhu-ékhoz vagy wessz-hez, nézzetek élő adatokat, meg egy komolyabb diagnosztikát.

Eladni különben szerintem se érdemes, rá kéne jönni konkrétan, hogy mi miatt van ez a túlfogyasztás: vezetési/használati vagy műszaki probléma miatt.

Link to comment
Megosztás:

Úgy kell vezetni, hogy mintha egy pohár víz lenne a műszerfalon, s ne lötyögjön ki, ha be tudja tartani akkor min 10%-os fogyasztáscsökkenés is lehet...

Ha olyan a helyzet, akkor én is hagyom motorféken gurulni a kocsit (akkor nem eszik semmit sem), illetve nem gyorsítok dinamikusan, érdemes 2500 körül elváltani, illetve nem kell melegíteni a kocsit, csak nem szabad agyonpörgetni...

Ezt Bp-en nem tudom eljátszani, de kisebb forgalmú városban azért lehetséges valamilyen szinten.

a melegitéssel nem értek egyet. mert ott a motor élettartamát kockáztatod egy deci benzinért.

amugy erre jó a hibrid autó. mi ugye 2 éve céges hibrideket gyepálunk, és ott meg lehetett tanulni spórolni. De az amugy veszélyes is, mert nem gyorsitasz , nem fékezel, átmész a zebrán az ember elött, mert ha lassitasz az benzinbe kerül, ugyanez a kicsitpirossal, és nem előzöl, mert ugrál a fogyimérőd..... agyhalál...

én voltam a diesellel ecotouron, ott diesel kategóriában első helyezett lettem, közel 400 km-t közúton a mecsekben kellett megtenni.

Fogyasztás:

kep%20024.jpg

( a végére majdnem 3 decit csalt :D )

de azért ez nem szar egy 2204 cm3 tl, és 1400 kg tól.....

kicsit elkalandoztam :D

Link to comment
Megosztás:

A másik a fogyasztás. nem az autóval van a baj. VELED. a vezetéseddel, és / vagy a használati szokásaidon. ha eladod , és veszel egy másik bármilyen autót az is sokat fog enni.

ülj le, gondold át, mit csinálsz, hogy csinálod, kérj tanácsot, hogy hogyan, akkor lehet segiteni.

@Robi!

Bennem meg az merült fel, olvasva a hozzászólásaidat, miszerint most a magas fogyasztás miatt autócserén gondolkozol, hogy újabb m@rhaságra készülsz, már ne is haragudj.

Azt írtad a mostani autódat javarészt (illetve szinte kizárólag) rövid távra használod, és az a baj vele hogy ~2literrel többet eszik ilyen körülmények között, mint szeretnéd. Namost nem tudom mennyi az éves futásteljesítményed, de ilyen miatt autót cserélni badarság lenne, ugyanis amit buksz az adásvételen (értékvesztés, átírás, stb... simán lehet több százezer forint), abból nagyon sok benzint lehet ám venni... :D ha keveset mész egy évben, akkor elég hosszú idő lenne mire éreznéd a dolog pénztárcádra gyakorolt kedvezőbb hatását.

Link to comment
Megosztás:

@Robi!

Bennem meg az merült fel, olvasva a hozzászólásaidat, miszerint most a magas fogyasztás miatt autócserén gondolkozol, hogy újabb m@rhaságra készülsz, már ne is haragudj.

Azt írtad a mostani autódat javarészt (illetve szinte kizárólag) rövid távra használod, és az a baj vele hogy ~2literrel többet eszik ilyen körülmények között, mint szeretnéd. Namost nem tudom mennyi az éves futásteljesítményed, de ilyen miatt autót cserélni badarság lenne, ugyanis amit buksz az adásvételen (értékvesztés, átírás, stb... simán lehet több százezer forint), abból nagyon sok benzint lehet ám venni... :D ha keveset mész egy évben, akkor elég hosszú idő lenne mire éreznéd a dolog pénztárcádra gyakorolt kedvezőbb hatását.

ez így van, teljes mértékben egyet értek :D

Link to comment
Megosztás:

@Robi!

Bennem meg az merült fel, olvasva a hozzászólásaidat, miszerint most a magas fogyasztás miatt autócserén gondolkozol, hogy újabb m@rhaságra készülsz, már ne is haragudj.

Azt írtad a mostani autódat javarészt (illetve szinte kizárólag) rövid távra használod, és az a baj vele hogy ~2literrel többet eszik ilyen körülmények között, mint szeretnéd. Namost nem tudom mennyi az éves futásteljesítményed, de ilyen miatt autót cserélni badarság lenne, ugyanis amit buksz az adásvételen (értékvesztés, átírás, stb... simán lehet több százezer forint), abból nagyon sok benzint lehet ám venni... :D ha keveset mész egy évben, akkor elég hosszú idő lenne mire éreznéd a dolog pénztárcádra gyakorolt kedvezőbb hatását.

Egyrészt. Másrészt pedig a dízelek nem kimondottan rövid távokra valók, sokkal lassabban érik el az üzemi hőfokot, mint egy benzines.

Sokkal inkább a vezetéstechnikádon kellene csiszolni, többet jelent, mint bármilyen "high-tech" kütyü, vagy prémium benzin.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Éppen ebben a pillanatban érkeztem meg egy hosszabb kiruccanásról. A szüleimet elvittem Esztergomba, meg vissza Budapesten át két helyre, Hősök terére és a Parlamenthez, majd haza.

Debrecen-Esztergom-Budapest-Debrecen: 599,3 Km/43,97 L üzemanyag, 3 személy, ameddig lehetett autópálya. Autópályán 130-140km/ó, országúton 90-100km/ó.

G Astra, automata, 1.4-es, 90 Le-s, Ecotec motor.

Tehát az átlagfogyasztás: 7,336 L/100 km.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik, fogyasztás szempontjából nincs jelentősége, h milyen oktánszámú benzint tankolunk, sokkal inkább a jobb lábnak... 710km 46,2L 95-ből, 6,5L/100km átlag... :D 98-al is hasonló érték volt, sőt carrera100-zal sem volt jobb.

helo

ezt a fogyasztásos ikonos jelet hogy rakod be alulra?

Link to comment
Megosztás:

helo

ezt a fogyasztásos ikonos jelet hogy rakod be alulra?

Az egy link.

Ha rákattintasz akkor nem csak meg tudod nézni részleteiben is az adott autó fogyasztását illetve össze tudod hasonlítani más ugyanilyen motorú autók fogyasztásával, hanem azt is megtudod hogy hova kell regisztrálnod hogy legyen ilyened. :D

Mondjuk német vagy angol nyelv ismerete nem árt hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Éppen ebben a pillanatban érkeztem meg egy hosszabb kiruccanásról. A szüleimet elvittem Esztergomba, meg vissza Budapesten át két helyre, Hősök terére és a Parlamenthez, majd haza.

Debrecen-Esztergom-Budapest-Debrecen: 599,3 Km/43,97 L üzemanyag, 3 személy, ameddig lehetett autópálya. Autópályán 130-140km/ó, országúton 90-100km/ó.

G Astra, automata, 1.4-es, 90 Le-s, Ecotec motor.

Tehát az átlagfogyasztás: 7,336 L/100 km.

Hosszú távon ez nem kevés egy 1,4 es mocitól!

Link to comment
Megosztás:

pl forgalmi :D

a z14xep az egy egész más motor

Most nincs kéznél a forgalmim, de biztos hogy Z14XE a motor. Tavaly októberben vettem a kocsit, egészségügyi probléma miatt kellett automatára váltanom. Sok haverom kíváncsi volt a fogyasztására, mert olajos a váltó. És szerintük is nagyon jó ez a fogyasztás 140-es tempóval, 3 személy + egy kis csomag is. Ráadásul 195-ös gumi van van rajta. Nem tudom mi a gyári méret, szerintem a 175.

Link to comment
Megosztás:

Most nincs kéznél a forgalmim, de biztos hogy Z14XE a motor. Tavaly októberben vettem a kocsit, egészségügyi probléma miatt kellett automatára váltanom. Sok haverom kíváncsi volt a fogyasztására, mert olajos a váltó. És szerintük is nagyon jó ez a fogyasztás 140-es tempóval, 3 személy + egy kis csomag is.

szerintem nincs azzal a fogyival baj :D

Link to comment
Megosztás:

Most nincs kéznél a forgalmim, de biztos hogy Z14XE a motor. Tavaly októberben vettem a kocsit, egészségügyi probléma miatt kellett automatára váltanom. Sok haverom kíváncsi volt a fogyasztására, mert olajos a váltó. És szerintük is nagyon jó ez a fogyasztás 140-es tempóval, 3 személy + egy kis csomag is. Ráadásul 195-ös gumi van van rajta. Nem tudom mi a gyári méret, szerintem a 175.

195/60/15

Link to comment
Megosztás:

Most nincs kéznél a forgalmim, de biztos hogy Z14XE a motor. Tavaly októberben vettem a kocsit, egészségügyi probléma miatt kellett automatára váltanom. Sok haverom kíváncsi volt a fogyasztására, mert olajos a váltó. És szerintük is nagyon jó ez a fogyasztás 140-es tempóval, 3 személy + egy kis csomag is. Ráadásul 195-ös gumi van van rajta. Nem tudom mi a gyári méret, szerintem a 175.

Full városi rövidtávba mit tud? Végül is az automata előnye városba jön ki. Vagy csak a kényelmességi előnye?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.