Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Na, kiderült, hogy sok különbség van az egyes kutak között. Még azonos márkán belül is.

Leírom az eddigi fogyasztásokat, kutakkal együtt.

6,43 - OMV 6-os út valahol (80 + fagyi)

5,82 - AGIP Solt (80)

6,03 - MOL Solt (80)

6,18 - Klub Petrol Dunaújváros (90)

5,84 - AGIP Solt (90,országút + város + klíma, tempomat)

6,27 - AGIP Baja (90, országút, tempomat)

Végül is ez az utolsó a nagyon érdekes számomra. 0,43 l különbség pedig klíma nélkül országút volt....

Most legutóbb is AGIP Soltnál tankoltam. Kíváncsi leszek hogy beigazolódik-e az eddigi statisztika.

Hali!

A solti Agip az a Dunaegyháza lelágnál van?

A Klub Petrol-os üzemanyaggal ezek szerint nincs gondod, ugye? Alig több a fogyasztás, de ott +10 volt a tempó. Azért kérdezem, mert hallottam olyat, hogy ott nemigazán jó a minőség, bár az Astránál üa. miatt gondom sosem volt, csak kíváncsi lennék a Te tapasztalaidra. Köcce! :)

Link to comment
Megosztás:

Egy hozzáértő véleményére lennék kiváncsi sportlégszűrővel kapcsolatban, hallottam már sok mindent, -1 liter is lehet fogyasztásba, más aztmondja h +1liter is lehet, harmadik azt, hog semmit sem számít. Mi az igaz? Télen gyári légszűrővel 10liter volt a fogyim, most nyáron raktam fel sportlégszűrőt, bárhogy hajtom, ha nyomom neki, ha nagypapisba tolom, ha 2-3ezer között tartom a fordulatot és nagyrészt motorfékkel fékezek akkor is 9,5-10 liter a városi fogyasztásom, fél év alatt millió alkatrészt kicseréltem, gépre is lett dugva, csak egr hibát jelez, ami le van zárva, tehát tanácstalan vagyok. Nyugodjak bele hogy ez ennyi és kész ?

Nem biztos, h nyerő a sportszűrő...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A solti Agip az a Dunaegyháza lelágnál van?

A Klub Petrol-os üzemanyaggal ezek szerint nincs gondod, ugye? Alig több a fogyasztás, de ott +10 volt a tempó. Azért kérdezem, mert hallottam olyat, hogy ott nemigazán jó a minőség, bár az Astránál üa. miatt gondom sosem volt, csak kíváncsi lennék a Te tapasztalaidra. Köcce! :)

Szia! Igen, Földvár felől érkezve, de ott 2 is van egymással srégen szemben. Azonos tulaja van. Én Solt felé haladva jobb oldalon lévőnél szoktam tankolni. Klub Petrolos benzinnel sem vettem észre semmi negatívumot. Se jobban se rosszabbul nem ment. Picit evett többet, de az bármi más miatt is lehetett. Egy Vectrás kolléga évek óta ott tankol és nagyon dicséri. Egy Swiftes kolléga szerint viszont zabál az autó, kevésbé megy....

Lényeg, hogy nekem nem volt negatív tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Igen, Földvár felől érkezve, de ott 2 is van egymással srégen szemben. Azonos tulaja van. Én Solt felé haladva jobb oldalon lévőnél szoktam tankolni. Klub Petrolos benzinnel sem vettem észre semmi negatívumot. Se jobban se rosszabbul nem ment. Picit evett többet, de az bármi más miatt is lehetett. Egy Vectrás kolléga évek óta ott tankol és nagyon dicséri. Egy Swiftes kolléga szerint viszont zabál az autó, kevésbé megy....

Lényeg, hogy nekem nem volt negatív tapasztalatom.

Köcce! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Egy kis beszámoló, a nyaralásról:

Szeged-M5-M0-M7-HORVÁTORSZÁG-VIR sziget.

Majdnem végig autópálya, 900km-ből 800km tiszta pálya, agyig pakolva 4 személlyel, klímával, 120-as laza tempó.

Utána Horvátban 2 hét alatt folyamatosan kavirnyászva közben, összesen oda-vissza megtett út: 3500 km

Szumma szummárum 4x tankolás :

1. etap 4.9-es fagyi

2. etap 4.8-as -ii-

3. etap 5.0-ás -ii-

4. etap 5.3-as -ii-

Na ennyi kábé, meg vagyok elégedve Katámmal. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Egy kis beszámoló, a nyaralásról:

Szeged-M5-M0-M7-HORVÁTORSZÁG-VIR sziget.

Majdnem végig autópálya, 900km-ből 800km tiszta pálya, agyig pakolva 4 személlyel, klímával, 120-as laza tempó.

Utána Horvátban 2 hét alatt folyamatosan kavirnyászva közben, összesen oda-vissza megtett út: 3500 km

Szumma szummárum 4x tankolás :

1. etap 4.9-es fagyi

2. etap 4.8-as -ii-

3. etap 5.0-ás -ii-

4. etap 5.3-as -ii-

Na ennyi kábé, meg vagyok elégedve Katámmal. :)

Nem rossz. :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig a Z14XE-nek ez jó fogyasztás.

Válts LPG-re, az olcsóbb. :D

Ezt mondtam én is. :)

Különben figyelem a gázos topikot, de azért vannak problémáitok, meg visszavitelek, meg fulladás, meg sárgalámpa... Nem tűnik nekem kiforrottnak ez az utólagos beépítés.

Link to comment
Megosztás:

Ezt mondtam én is. :)

Különben figyelem a gázos topikot, de azért vannak problémáitok, meg visszavitelek, meg fulladás, meg sárgalámpa... Nem tűnik nekem kiforrottnak ez az utólagos beépítés.

Nekem most beáll, és uhuhu-nak is jó, miután kicserélték... Eleknek meg nem volt vele gondja. Majd az idő megmondja mennyire jó...

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Egy kis beszámoló, a nyaralásról:

Szeged-M5-M0-M7-HORVÁTORSZÁG-VIR sziget.

Majdnem végig autópálya, 900km-ből 800km tiszta pálya, agyig pakolva 4 személlyel, klímával, 120-as laza tempó.

Utána Horvátban 2 hét alatt folyamatosan kavirnyászva közben, összesen oda-vissza megtett út: 3500 km

Szumma szummárum 4x tankolás :

1. etap 4.9-es fagyi

2. etap 4.8-as -ii-

3. etap 5.0-ás -ii-

4. etap 5.3-as -ii-

Na ennyi kábé, meg vagyok elégedve Katámmal. :)

Fogyasztás nagyon jó , de a kollégámnak ugyan ilyen kocsija van és hát meg pakolva bizony 120-130 többet nem bír menni padló gázon.Lehet már valami gond van neki vele ,vagy a fene tudja.Övé nagyon gyenge ,de keveset eszik az igaz.

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztás nagyon jó , de a kollégámnak ugyan ilyen kocsija van és hát meg pakolva bizony 120-130 többet nem bír menni padló gázon.Lehet már valami gond van neki vele ,vagy a fene tudja.Övé nagyon gyenge ,de keveset eszik az igaz.

Pedig 90Le-sek azok a motorok, és nagyobb a nyomatéka, minta benzinesnek, azét furcsa, hogy nem akar menni.

Link to comment
Megosztás:

Na, kiderült, hogy sok különbség van az egyes kutak között. Még azonos márkán belül is.

Leírom az eddigi fogyasztásokat, kutakkal együtt.

6,43 - OMV 6-os út valahol (80 + fagyi)

5,82 - AGIP Solt (80)

6,03 - MOL Solt (80)

6,18 - Klub Petrol Dunaújváros (90)

5,84 - AGIP Solt (90,országút + város + klíma, tempomat)

6,27 - AGIP Baja (90, országút, tempomat)

Végül is ez az utolsó a nagyon érdekes számomra. 0,43 l különbség pedig klíma nélkül országút volt....

Most legutóbb is AGIP Soltnál tankoltam. Kíváncsi leszek hogy beigazolódik-e az eddigi statisztika.

Beigazolódott a várakozás. Agip Solt : 6,01 l/100 km

Link to comment
Megosztás:

De most meg 0.19l-el több mint amit írtál...

Nem a pontos értékre gondoltam. Az volt részemről a várakozás, hogy annál a kútnál tankolva mindig jobb a fogyasztásom, mintha máshol tankolnék.

És ez eddig így van. +- eltérések mindig lehetnek, mert nem egyforma utakon közlekedek.

Link to comment
Megosztás:

Nem a pontos értékre gondoltam. Az volt részemről a várakozás, hogy annál a kútnál tankolva mindig jobb a fogyasztásom, mintha máshol tankolnék.

És ez eddig így van. +- eltérések mindig lehetnek, mert nem egyforma utakon közlekedek.

Értem, akkor van valami abban a benzinben. :)

Link to comment
Megosztás:

Beigazolódott a várakozás. Agip Solt : 6,01 l/100 km

Ezeket te hogy szoktad mérni? Mindig ugyan azokon az útvonalakon ingázol a tankolások között? Én mindig tele szoktam tankolni, és nyilván is tartom a fogyasztást, de körülményektől függően akkora szórást mutat a fogyasztás (6 és 10l között), hogy ilyen pár decis különbségeket én nem tudnék kimutatni. Azt tudom, hogy ha tisztán országút 90-100 km/h akkor a legjobb 6l körül, ha helyileg 1-2 km-eket barangolok akkor feltud mászni akár 9l fölé is, ha meg vegyesen használom akkor meg a kettő között félúton, valahol 7-8l körül szokott megállni. De én teljesen változatos útvonalakat szoktam bejárni, így én nem tudok különbséget kimutatni az egyes kutak anyagai között.

Link to comment
Megosztás:

Ezeket te hogy szoktad mérni? Mindig ugyan azokon az útvonalakon ingázol a tankolások között? Én mindig tele szoktam tankolni, és nyilván is tartom a fogyasztást, de körülményektől függően akkora szórást mutat a fogyasztás (6 és 10l között), hogy ilyen pár decis különbségeket én nem tudnék kimutatni. Azt tudom, hogy ha tisztán országút 90-100 km/h akkor a legjobb 6l körül, ha helyileg 1-2 km-eket barangolok akkor feltud mászni akár 9l fölé is, ha meg vegyesen használom akkor meg a kettő között félúton, valahol 7-8l körül szokott megállni. De én teljesen változatos útvonalakat szoktam bejárni, így én nem tudok különbséget kimutatni az egyes kutak anyagai között.

Valóban a mért adatok nem pontosak, inkább csak játék az egész. De minél több tankolás átlagát fogom nézni, annál biztosabb lesz az eredmény. Hosszú távon megdönthetetlen lesz, ha maradnak az eredmények. :)

Annyit tudok tenni, hogy első kattanásig tankolok, és mindig több mint 600km-t megyek, hogy a lehető legkisebb legyen az eltérés a tankolásnál.

Szóval egyértelműen sok hiba van ezekben az átlagokban, de hétköznapi körülmények között a pontosabb mérést nem tudom megvalósítani.

Viszont hosszú távon sok tankolásnál a kutak közti különbség be fog igazolódni tutira, ha valóban van.

Link to comment
Megosztás:

És mennyi a fagyi literje? Mert ha Tesco gazdaságost veszel, az lehet hogy megéri, de a drágábbak 700-800 ba kerülnek, akkor inkább olcsóbb a benzin. :D

Néha beesik akciós de jó minőségű 250-es árfolyamú tuti forrásos, néha meg a hagyományos 375-ös körüli fagyit szoktam veszegetni :)

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztás nagyon jó , de a kollégámnak ugyan ilyen kocsija van és hát meg pakolva bizony 120-130 többet nem bír menni padló gázon.Lehet már valami gond van neki vele ,vagy a fene tudja.Övé nagyon gyenge ,de keveset eszik az igaz.

Ez elég tág így, hogy nem tud menni....

Én azt mondom, hogy ezeknél dízeleknél 130-nál többet felesleges menni huzamosan ha csak nem indokolt, mert nem erre találták ki, hogy végsebességen / ami egyébként 165 km/h körüli 1.7 CDTI-ről beszélünk / hajkurásszuk, mert látom egy-két tagnál vannak anomáliák. :D

Mi olyan kényelmesen elmentünk klímával 4 fővel fullig-pakolva 120-szal, hogy ihaj. :D

Persze, hogy nem szaggatja ötödikben az aszfaltot, de kit érdekel érted minek gyilkoljam, vigyázok rá, eleget melóztam érte.

A másik: az enyém még oda-oda húz elég jól ha 130-nál még tolom nekik feljebb, de még egyszer mondom felesleges és a fogyasztás is megugrik. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.