Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Évjárathoz kell venni a gyújtáskapcsolót, máshogy kapcsol a 98-2000-ig, máshogy a 2001-2002-es és máshogy a 2003-2005-ig.

 

Jót szereltél be?

amit adtak az üzletekbe mert van 3 db-őm véletlenül nem tudsz valami azonositot , cikk számot irni y 17 dt caravánhoz kértem Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

amit adtak az üzletekbe mert van 3 db-őm véletlenül nem tudsz valami azonositot , cikk számot irni y 17 dt caravánhoz kértem

 

Én csak annyit látok, hogy  2000-ig volt egy plusz kivezetése/állása a gyújtáskapcsolónak, amit P-vel jelölnek. Az utániakban az nincs benne. De azt nem találtam meg, hogy az mire való, és lehet-e az az ok.

Link to comment
Megosztás:

Itthoni autóvillamossági szerelő barátom is ezt ajánlotta hogy legyen oldható a kötés ha úja ki kellene venni az ülést. Ilyen csatlakozót nálunk is lehet kapni valahol?

 

Azt nem tudom, én egy fél éve rendeltem jó pár típust ebből ha kell legyen itthon. Ha eddig ilyen volt a verdád szerintem akkor még ráérsz vele míg megrendeled és megjön a csati ~ca 20 nap Kínából.

 

Sziasztok!

 

Valaki meg tudná mérni 2003 vagy az utáni évjárató autóján, aminek még valamennyire eredeti a multitimer köre, hogy a beltérlámpa multitimer csatlakozóján az ajtók lezárása után mekkora feszültség mérhető?

 

Köszi!

 

Az kell amikor még világít a lámpa? közvetlenül az ajtó becsukás után?

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom, én egy fél éve rendeltem jó pár típust ebből ha kell legyen itthon. Ha eddig ilyen volt a verdád szerintem akkor még ráérsz vele míg megrendeled és megjön a csati ~ca 20 nap Kínából.

 

 

Az kell amikor még világít a lámpa? közvetlenül az ajtó becsukás után?

 

Amikor távirányítóval bezárod az autót. Elvileg akkor lekapcsolja egyből a lámpákat. De testhez képest marad rajta feszültség.

A multitimer visszapofáz a hátsó kapaszkodóban lévő lámpák miatt....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Tegnapi nap folyamán megadta magát a bal hátsó elektromos ablakom.. :( Egyszercsak felhúzás bözben egy pattanás, majd az ablak egyhelyben maradt, szabadonfutóként..

 

Leszedtem a kárpitot, és látom, hogy a bowdennek a vége akadt ki, a rugós része. Ez nem is lenne gond, de olyannyira felcsavarta a bowdent, hogy felénél jobban nem is tudtam felhúzni az ablakot, hogy haza tudjak menni, és az utcán tudjam hagyni.

 

Így elvágtam a bowdent, és felment az ablak.

 

Kérdés, ezt lehet-e házilag egyszerűen javítani (akár kiszerelés nélkül), vagy ki kell venni a függőleges, csúszkás részt? Illetve lehet-e alkatrészeket kapni hozzá, vagy keressek bontottan komplett csúszórészt? (a motor jó, a fehér görgős rész mellé szorult be a bowden). Plusz mennyire bonyolult ezt szerelni? :) (a szereléssel elvagyok, de ha 4-5 órás műtét lenne első nekifutásra, akkor hagyom inkább szakira..)

 

Előre is köszi!

 

Atesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Tegnapi nap folyamán megadta magát a bal hátsó elektromos ablakom.. :( Egyszercsak felhúzás bözben egy pattanás, majd az ablak egyhelyben maradt, szabadonfutóként..

 

Leszedtem a kárpitot, és látom, hogy a bowdennek a vége akadt ki, a rugós része. Ez nem is lenne gond, de olyannyira felcsavarta a bowdent, hogy felénél jobban nem is tudtam felhúzni az ablakot, hogy haza tudjak menni, és az utcán tudjam hagyni.

 

Így elvágtam a bowdent, és felment az ablak.

 

Kérdés, ezt lehet-e házilag egyszerűen javítani (akár kiszerelés nélkül), vagy ki kell venni a függőleges, csúszkás részt? Illetve lehet-e alkatrészeket kapni hozzá, vagy keressek bontottan komplett csúszórészt? (a motor jó, a fehér görgős rész mellé szorult be a bowden). Plusz mennyire bonyolult ezt szerelni? :) (a szereléssel elvagyok, de ha 4-5 órás műtét lenne első nekifutásra, akkor hagyom inkább szakira..)

 

Előre is köszi!

 

Atesz

 

http://bowdendoctor.hu/index.html

 

én ide hoztam, ki-be szerelik felújítják. nem drágán!!!

Link to comment
Megosztás:

Amikor távirányítóval bezárod az autót. Elvileg akkor lekapcsolja egyből a lámpákat. De testhez képest marad rajta feszültség.

A multitimer visszapofáz a hátsó kapaszkodóban lévő lámpák miatt....

 

Na méregettem kicsit:

 

Testhez nézve ha lezártam az ajtókat akkor 11,25V

Ha a lámpa negatív szálához néztem akkor lezárt ajtóknál 9,98-10V, ha nem volt lezárva az ajtó csak megvártam míg "kialudt" 11,03V.

Remélem segít valamit. 2004/12 évjárat. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én csak annyit látok, hogy  2000-ig volt egy plusz kivezetése/állása a gyújtáskapcsolónak, amit P-vel jelölnek. Az utániakban az nincs benne. De azt nem találtam meg, hogy az mire való, és lehet-e az az ok.

szia. a stekkernek is megvan P jelü kivezetése de látszolag mindegyik ami nálam van valszeg egyforma de most kaptam egy bontottat azon van egy számsor /90589314/aláirva PA6-GF-30 .EGYÉBKÉNT 2001-ES Y17 DT a müszer. a bontotton is vanP és van kivezetés rajta erre ha tudnál válaszolni megköszönném. Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Na méregettem kicsit:

Testhez nézve ha lezártam az ajtókat akkor 11,25V

Ha a lámpa negatív szálához néztem akkor lezárt ajtóknál 9,98-10V, ha nem volt lezárva az ajtó csak megvártam míg "kialudt" 11,03V.

Remélem segít valamit. 2004/12 évjárat.

Koszonom. Eleg erdekes. Jol tulbonyolitottak..

Link to comment
Megosztás:

Multi info display kérdéskör....

 

 

 

Nekem sima MID kijelzőm van,pixelhibás volt és szétszedtem...sajnos a kapkodás során erőltettem az összerakását és eltőrtem az LCD kijelzőt. Azóta egy 'bokor" formájú dolog jelent meg a kijelzőn,amelett hogy még pixelhibás is.  :( Na de találtam egy komplett kijelző egységet használtan-ami szintén pixelhibás,de még mindig olvashatóbb mint az enyém. Összedugtam a stekkert és jött a meglepetés...

 

Csak és kizárólag az außentemperaturt írja ki,a kar gombjaira nem reagál. Megtudtam hogy ez nem egy sima MID hanem egy carphone kijelző.

 

Megrendeltem egy átvezetőszalagot,kérdésem a következő lenne. Ha csak az lcd panelt cserélem és marad az én régi kijelző 'agyam" tudja-e megjeleníteni a dolgokat,vagy teljesen más a pixel kiosztása? 

 

Kerestem a fórumon képet a carphonos kijelzőkről és láttam 3 részre osztott a kijelző. Viszont amit én vettem,nincs osztva.

 

ha van valakinek carphone kijelző teszt képe,vagy tudja hogy ezek kompatibilisek,írjon!

mid_weiss.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

szia. a stekkernek is megvan P jelü kivezetése de látszolag mindegyik ami nálam van valszeg egyforma de most kaptam egy bontottat azon van egy számsor /90589314/aláirva PA6-GF-30 .EGYÉBKÉNT 2001-ES Y17 DT a müszer. a bontotton is vanP és van kivezetés rajta erre ha tudnál válaszolni megköszönném.

???
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

 

elektromos kérdésem lenne.

 

ha bekapcsolom a vészvillogót jól láthatóan bepislákol "ütemre" a km óra világítás és a tid kijelző is.

 

megmértem a töltést:

 

14.5V járó motornál fogyasztók nélkül

12.7V maga az akku

 

a pislákolás járó motornál is van.

 

pöccre indul semmi hibát nem tapasztaltam.

 

lehet az akku a végét járja?

vagy csak eddig nem figyeltem és az akku a minimális erősségű?

 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

 

elektromos kérdésem lenne.

 

ha bekapcsolom a vészvillogót jól láthatóan bepislákol "ütemre" a km óra világítás és a tid kijelző is.

 

megmértem a töltést:

 

14.5V járó motornál fogyasztók nélkül

12.7V maga az akku

 

a pislákolás járó motornál is van.

 

pöccre indul semmi hibát nem tapasztaltam.

 

lehet az akku a végét járja?

vagy csak eddig nem figyeltem és az akku a minimális erősségű?

 

Köszi!

 

14,5 V járó motornál - OK - jó a töltés (azért nézd meg 100 km után meleg motornál, 14,2 alá ne menjen)

12,7 V - OK - de nézd meg 8 óra állás után, ne menjen 12,4 V alá.

Ha így van akkor jó az akksid.

 

Szerintem nálad más van. Kontakthibára gyanakszom - ellenőrízd a sarukat, de inkább műszerfalnál lehet a gond (multiméter, relék, vagy akár a óracsoport mögötti testelés korroziója). Sajnos az általad említett áramköröket, azok csatlakozási pontjait kell végignézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14,5 V járó motornál - OK - jó a töltés (azért nézd meg 100 km után meleg motornál, 14,2 alá ne menjen)

12,7 V - OK - de nézd meg 8 óra állás után, ne menjen 12,4 V alá.

Ha így van akkor jó az akksid.

 

Szerintem nálad más van. Kontakthibára gyanakszom - ellenőrízd a sarukat, de inkább műszerfalnál lehet a gond (multiméter, relék, vagy akár a óracsoport mögötti testelés korroziója). Sajnos az általad említett áramköröket, azok csatlakozási pontjait kell végignézni.

 

köszi!

 

akkor óra mögöttit megnézem, ott van barna drót 2 darab is a csőre van fogatva, gondlom az a test.

ha az okés akkor relék környéke.

 

ha így sem, akkor megnézem a motortérben a testkábelt-> ha cserélni kell az nehéz?

 

van 2 zsír új akkusarum is, esetleg ha az a probléma.

 

de tegnap délután óta nem mentem a kocsival, elsőre rámérek az akkura.

Link to comment
Megosztás:

köszi!

 

akkor óra mögöttit megnézem, ott van barna drót 2 darab is a csőre van fogatva, gondlom az a test.

ha az okés akkor relék környéke.

 

ha így sem, akkor megnézem a motortérben a testkábelt-> ha cserélni kell az nehéz?

 

van 2 zsír új akkusarum is, esetleg ha az a probléma.

 

de tegnap délután óta nem mentem a kocsival, elsőre rámérek az akkura.

 

Sarut, kábelt cserélni felesleges. Csak az érintkezési pontokat kell megtisztítani, és van erre valami szer, azzal megkenni, majd ismét meghúzni.

 

Amúgy némi halványodás teljesen normális, nem szupravezetőből vannak a vezetékek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.