Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha Cl2-be utólag szeretnék riasztót beépíteni akkor a hátsó ajtókhoz a világítás kapcsolót be kell építeni mivel ebből kifelejtették. Ennek a vezetéke valameddig be van húzva /pl. mint a hátsó hangszóró vezetékei a B oszlopig/, vagy teljesen elölről kell vezetékelni? Caravan-nál meg van ez a világítás kapcsoló vagy ott is "kifelejtették"?

Köszi a válaszokat!

Vezeték benne kell, hogy legyen! Vegyél ajtónyitó gombát és szereld össze. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

A tanácsotokat/véleményeteket szeretném kérni az alábbi elképzelésem megvalósításával kapcsolatban.

Elképzelés:

Első ködfényt közösítnei a refi "villogó" pozíciójával azt szeretném elérni, hogy ha villogok, akkor a ködlámpák a refivl egyszerre működjenek.

amikor fixen rárakom a refit a ködfény ne égjen..

Ehez elsősorban azt kellene tudnom, hogy a refi két állása külön áromkörön meg-e vagy sem.

Gyanítom, hogy ugyan az az érintkező működik a kar mindkét poziciójában, csak az egyiknél húzva kell tartani a másik állapotban prdig bekattan a kar...

Esetleg szedett már szét ilyen kart valaki?

Azt terveltem ki, csak sajnos ezt sem tudom pontosan, hogy a feladatot úgy oldom meg, hogy a kapcsolóról lehúzok egy szálat és párhuzamosra kötöm a ködfény relé vezérlőáromkörével... ---ezt nem tudom, hogy a refi is relés-e és a ködfények is (nem hallok kattogást hiába fülelek)

(borzasztó félelmem, hogy a relé esetleg magában a kapcsolóban van mert annak az átalakítása nem a könnyen megoldható kategória)

Mindenképp szeretném úgy megoldani hogy egyik relévezérlés a másikat is vezérelje, mert így nem terhelem túl a refi áromköreit, igaz abban is 35w-os xenonok vannak, de nem árt, ha a kábelek nem kezdenek melegedni és a biztosítékos sem égnek ki azonnal :lol:

Ha így nem lehet megvalósítani, akkor marad a refi+köd mindkét pozícióban egyszerre működése.. ha jön szembe valaki úgyis lekapcsolom.

mit szóltok elég perverz a ötlet?

Szívesen vennék észrevételeket esetleg tapasztalatokat, hátha elkerülte valami a fiygelem.

Köszönrettel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Bevallom, ezt a topicot nem olvastam végig, de remélem olyasmit kérdezek, ami még itt nem volt.

Kigondoltam egy elektronikát. Ilyet már biztosan más is kigondolt előttem, szóval valahol biztosan kapható is ilyen. :lol: Nem szeretném házilag megcsinálni, azt szeretném, ha ez egy kész, E-betűvel ellátott kis doboz lenne, ami miatt a rendőr sem piszkálhat. Néhány autógyár gyárilag is szerelt ilyet bizonyos országokba szánt autóiba, csakhát azok gyárilag voltak beszerelve.

A következőről lenne szó:

A G Astrám reflektor izzói a gyújtás ráadásakor kapnának egy 6-10V közötti feszültséget. Ez lenne a nappali fény. Hogy pontosan mennyi legyen ez, azt úgy kellene meghatározni, hogy nappal ne legyen vakító, se ne legyen nagyon halvány, sárgás. Ez így mindig világítana, ha rajta van a gyújtás. Abban a pillanatban, hogy bekapcsolom a lámpát (akár csak a helyzetjelzőt), megszűnne ez a feszültség és ugyanúgy működne minden, mint más Astrákban. Így lenne egy menetfény, ami városon kívül ugye kötelező nappal is, de nem égetném feleslegesen a műszerfal izzóit, hátsó lámpákat, rendszámlámpát. A központi kijelző is normálisan leolvasható lenne így nappal is.

Ha most nappal megyek országúton, akkor fogyaszt:

2*55W tompika, 2*5W (lehet, hogy 2*4W) első helyzetjelző, hátul 2*5W helyzet és még 5W rendszám, a műszerfalban még durván 10W. Ez összesen kb. 145W.

Ha működne a kapcsolás mondjuk 8V-tal, akkor az kb. 2*30W lenne, tehát 145 helyett 60W.

Persze nem csak a teljesítmény számít, de így izzókat is kevesebbszer kellene cserélni, ráadásul az ilyen irányú fény hiába gyengébb, adott körülmények között akár jobban is látszódhat messziről, mint a tompított, ami a föld felé irányul.

Mit gondoltok erről? Látott már valaki valahol ilyen kapcsolást?

Köszi,

Tobzos

nem rossz csak az a gond, hogy a refi foncsora teríti a fényt, és eléggé zavarni fogja a jónépet, még ha nem is teljes gőzzel világít..

Még nem láttam ilyen készüléket készen.

De némi elektonikai tudással meg lehet oldani, nem olyan veszélyes.

Link to comment
Megosztás:

....

Mindenképp szeretném úgy megoldani hogy egyik relévezérlés a másikat is vezérelje, mert így nem terhelem túl a refi áromköreit, igaz abban is 35w-os xenonok vannak, de nem árt, ha a kábelek nem kezdenek melegedni és a biztosítékos sem égnek ki azonnal :lol:

...

Ismereteim szerint ha a refiben xenon izzó van, akkor már a fénykürtről (villantásról) le is mondhatsz. Annyi idő alatt nem gyújt be, nem produkál fényt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

A tanácsotokat/véleményeteket szeretném kérni az alábbi elképzelésem megvalósításával kapcsolatban.

Elképzelés:

Első ködfényt közösítnei a refi "villogó" pozíciójával azt szeretném elérni, hogy ha villogok, akkor a ködlámpák a refivl egyszerre működjenek.

amikor fixen rárakom a refit a ködfény ne égjen..

Ehez elsősorban azt kellene tudnom, hogy a refi két állása külön áromkörön meg-e vagy sem.

Gyanítom, hogy ugyan az az érintkező működik a kar mindkét poziciójában, csak az egyiknél húzva kell tartani a másik állapotban prdig bekattan a kar...

Esetleg szedett már szét ilyen kart valaki?

Azt terveltem ki, csak sajnos ezt sem tudom pontosan, hogy a feladatot úgy oldom meg, hogy a kapcsolóról lehúzok egy szálat és párhuzamosra kötöm a ködfény relé vezérlőáromkörével... ---ezt nem tudom, hogy a refi is relés-e és a ködfények is (nem hallok kattogást hiába fülelek)

(borzasztó félelmem, hogy a relé esetleg magában a kapcsolóban van mert annak az átalakítása nem a könnyen megoldható kategória)

Mindenképp szeretném úgy megoldani hogy egyik relévezérlés a másikat is vezérelje, mert így nem terhelem túl a refi áromköreit, igaz abban is 35w-os xenonok vannak, de nem árt, ha a kábelek nem kezdenek melegedni és a biztosítékos sem égnek ki azonnal :lol:

Ha így nem lehet megvalósítani, akkor marad a refi+köd mindkét pozícióban egyszerre működése.. ha jön szembe valaki úgyis lekapcsolom.

mit szóltok elég perverz a ötlet?

Szívesen vennék észrevételeket esetleg tapasztalatokat, hátha elkerülte valami a fiygelem.

Köszönrettel.

Egy akkora áramot elbíró diódával megoldható egyszerűen a következő eset:

Ha reflektorod megy, akkor a ködlámpa is megy.

Ha a ködlámpa megy, akkor a raflektor nem.

Link to comment
Megosztás:

Egy akkora áramot elbíró diódával megoldható egyszerűen a következő eset:

Ha reflektorod megy, akkor a ködlámpa is megy.

Ha a ködlámpa megy, akkor a raflektor nem.

nem is rossz elképzelés.... ha a diódát úgy rakombe, hogy a refiről a ködök felé vezet... ám így megterhelem az áromkört 2 izzóval..

és nem pont az ami 100%-ban fedi a vágyam.. de ha az nem jön össze lehetséges hogy ez a legegyszerűbb.

köszi az ötletet

Link to comment
Megosztás:

mármint a hagyományos izzóra gondolsz? mert a xenonok nagyon durván villognak

Én is úgy tudtam ahogy Zachi cartárs írta, de még ha úgy is lenne hogy a xenon alkalmas fénykürtre, akkor sem teszel jót vele, mert a gyakori ki/be kapcsolgatás drasztikusan csökkenti az élettartamát.

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy tudtam ahogy Zachi cartárs írta, de még ha úgy is lenne hogy a xenon alkalmas fénykürtre, akkor sem teszel jót vele, mert a gyakori ki/be kapcsolgatás drasztikusan csökkenti az élettartamát.

hidd el alkalmas, mert amikor bekapcsol 35k voltal begyújt, aztán 80v-al tarja a világítást.

ha megfigyeled a xenon bekapcsoláskor villan egy hatalmasat, majd elhalványul és pár mp múlva eléri a az üzemi fényerőt.

én a begyújtáskor létrejövő villanást használom ki, mert az olyan erejű, hogy kisüti a szememt :lol:

való igaz, csökkenti az élettartamot, de azért nem villogok ha kell ha nem, meg ott a garancia is. meg 12-15erez egy komplett szett.. najó, nincs ingyen, de egy ekkora kiadást még elbír egy havi költségvetésem ha netán behal.

február óta van benne a refiben is, eddig jól bírja.

viszont tegap kifigyeltem, a biztosíték táblán külön relé van fénykürtnek és külön a ködfényenek, szóval a relé vezérlőáramkörök mókolásával elég könnyen megcsinálhatom az elképzelést (remélem)

bár a brutál az lenne, ha a ködfénybe is tennék H3-as xenont.. :lol::D

Link to comment
Megosztás:

hidd el alkalmas, mert amikor bekapcsol 35k voltal begyújt, aztán 80v-al tarja a világítást.

ha megfigyeled a xenon bekapcsoláskor villan egy hatalmasat, majd elhalványul és pár mp múlva eléri a az üzemi fényerőt.

én a begyújtáskor létrejövő villanást használom ki, mert az olyan erejű, hogy kisüti a szememt :lol:

való igaz, csökkenti az élettartamot, de azért nem villogok ha kell ha nem, meg ott a garancia is. meg 12-15erez egy komplett szett.. najó, nincs ingyen, de egy ekkora kiadást még elbír egy havi költségvetésem ha netán behal.

február óta van benne a refiben is, eddig jól bírja.

viszont tegap kifigyeltem, a biztosíték táblán külön relé van fénykürtnek és külön a ködfényenek, szóval a relé vezérlőáramkörök mókolásával elég könnyen megcsinálhatom az elképzelést (remélem)

bár a brutál az lenne, ha a ködfénybe is tennék H3-as xenont.. :lol::D

Az utólagos xenonokkal nem vagyok kibékülve, nagyon vakítanak, mindig felnyomom a refim, süsse ki az emberkének aszemét, ha már velem is azt teszi.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

hidd el alkalmas, mert amikor bekapcsol 35k voltal begyújt, aztán 80v-al tarja a világítást.

ha megfigyeled a xenon bekapcsoláskor villan egy hatalmasat, majd elhalványul és pár mp múlva eléri a az üzemi fényerőt.

én a begyújtáskor létrejövő villanást használom ki, mert az olyan erejű, hogy kisüti a szememt :lol:

való igaz, csökkenti az élettartamot, de azért nem villogok ha kell ha nem, meg ott a garancia is. meg 12-15erez egy komplett szett.. najó, nincs ingyen, de egy ekkora kiadást még elbír egy havi költségvetésem ha netán behal.

február óta van benne a refiben is, eddig jól bírja.

viszont tegap kifigyeltem, a biztosíték táblán külön relé van fénykürtnek és külön a ködfényenek, szóval a relé vezérlőáramkörök mókolásával elég könnyen megcsinálhatom az elképzelést (remélem)

bár a brutál az lenne, ha a ködfénybe is tennék H3-as xenont.. :lol: :lol:

A reflektor relé kapcsolt oldaláról adj vissza a ködlámpa relé vezérlőjére és kész. És így megmarad a lehetőséged hogy tompítottnál manuálisan kapcsolgasd ha tényleg köd van.

Link to comment
Megosztás:

nem is rossz elképzelés.... ha a diódát úgy rakombe, hogy a refiről a ködök felé vezet... ám így megterhelem az áromkört 2 izzóval..

és nem pont az ami 100%-ban fedi a vágyam.. de ha az nem jön össze lehetséges hogy ez a legegyszerűbb.

köszi az ötletet

Gondolkoztál már azon hogy a rendőr mit fog szólni hozzá? Amúgy én lebeszélnélek róla mert nem jársz vele jobban. Ha vezetél már olyan ködben ahol valóban legálisan használhattad a ködlámpát akkor tudod hogy ott van értelme de az éjszakain nem látom értelmét. Amit ködfénnyel megvilágítasz azt a refivel is. Ha nem látsz jól a refiddel akkor beállítás vagy izzócsere kell neki. Esetleg felpolírozás a búrának vagy foncsortisztítás.

Az elektronikai oldalához: a ködlámpa 12V-ról megy de a xenont is 12V hajtja? Mármint azt a részét ami csinálja utána a nagyfeszt az izzóknak?

Hol lehet kapni, hova kell belerakni utólag?

Pl. vaterán láttam anno meg valaki be is linkelt ide egyet régebben

Link to comment
Megosztás:

...az éjszakain nem látom értelmét. Amit ködfénnyel megvilágítasz azt a refivel is. Ha nem látsz jól a refiddel akkor beállítás vagy izzócsere kell neki...

Ezzel nem feltétlen értek egyet. Azzal igen hogy nem szép dolog éjjel tiszta időben ködlámpát használni, de én sokat vezetek éjszaka, és az a helyzet hogy ennek ellenére használom egy lassú szerpentines részen ahol mindig rengeteg vad van (őz, szarvas, róka, vaddisznó), mert jobban megvilágítja az út szélét. Ilyenkor nagyon hasznos tud lenni, mert a sok kanyar miatt a reflektor nem világítja be kellően hosszan az utat magam előtt, de hosszabb egyenesekben én sem használok ködlámpát.

Link to comment
Megosztás:

Egy a véleményem Tgabival az útszéllel kapcsolatban, kellemetlen tud lenni egy a bozótosból kiugró 'húmekkoramiaz'

A kanyarban személyszerint az utat nézem és a ködfény kapcsoló számomra legalábbis olyan helyen van hogy azt nem tudom 'odanempillantva' fölkapcsolni.

A balesetek egy részében lehet, hogy szerepe van az ilyen férrepillantásoknak.

Rendőr nem fog hozzá szólni semmit, mert rendőrre nem szokásom villogni :lol: . Ahol az ember refit meg minden lehetséges fényt föltesz az meg úgyis olyan terület ahol nincs senki. Távolból 4xenon izzó fénye mellett úgy sem lehet észrevenni a ködfényt. xenonrefivel megnéztem az útszél karókon a fényvisszaverőket hosszú, egyenes szakaszon 500-550m-re lévőt is láttam. A láthatóságit vagy a nínósautó Fényvisszaverőjét is észre fogom venni abban biztos vagyok. De ez az ötlet elsősorban a miatt született, mert sok olyannal találkozok, amikor éjjel refivel közlekedek, és pl egy dombra vagy kanyarba bemenve meglátom a másik autó fényét, lekapcsolom, a szembejövő nem, villantok 1×-2× hátha nem vett észre, na akkor lekapcsolja, majd mikor láthatóvá válunk egymás számára elkezd villogni rám, pedig akkor már rég nem megy a távfény...

mielőtt megkapom, hogy állítsam be a fényszórókat rendesen, gyorsan beszúrom, hogy be vannak, sőtt még haveromat is megkértem, hogy éjjel menjünk ki olyan részre ahol nincs közvilágítás meg semmi a közelben és jöjjön szembe velem, hogy megnézze zavaró-e a fényem. Nem volt az.

Link to comment
Megosztás:

Egy a véleményem Tgabival az útszéllel kapcsolatban, kellemetlen tud lenni egy a bozótosból kiugró 'húmekkoramiaz'

A kanyarban személyszerint az utat nézem és a ködfény kapcsoló számomra legalábbis olyan helyen van hogy azt nem tudom 'odanempillantva' fölkapcsolni.

A balesetek egy részében lehet, hogy szerepe van az ilyen férrepillantásoknak.

Rendőr nem fog hozzá szólni semmit, mert rendőrre nem szokásom villogni :lol: . Ahol az ember refit meg minden lehetséges fényt föltesz az meg úgyis olyan terület ahol nincs senki. Távolból 4xenon izzó fénye mellett úgy sem lehet észrevenni a ködfényt. xenonrefivel megnéztem az útszél karókon a fényvisszaverőket hosszú, egyenes szakaszon 500-550m-re lévőt is láttam. A láthatóságit vagy a nínósautó Fényvisszaverőjét is észre fogom venni abban biztos vagyok. De ez az ötlet elsősorban a miatt született, mert sok olyannal találkozok, amikor éjjel refivel közlekedek, és pl egy dombra vagy kanyarba bemenve meglátom a másik autó fényét, lekapcsolom, a szembejövő nem, villantok 1×-2× hátha nem vett észre, na akkor lekapcsolja, majd mikor láthatóvá válunk egymás számára elkezd villogni rám, pedig akkor már rég nem megy a távfény...

mielőtt megkapom, hogy állítsam be a fényszórókat rendesen, gyorsan beszúrom, hogy be vannak, sőtt még haveromat is megkértem, hogy éjjel menjünk ki olyan részre ahol nincs közvilágítás meg semmi a közelben és jöjjön szembe velem, hogy megnézze zavaró-e a fényem. Nem volt az.

Meg kell mondanom én még nem láttam olyan utólagos XENON-T, ami ha gyári fényszóróba kerűlt, akkor az nem vakított..nekem is utólagos xenon van, de angel-be ami projektoros..így nem vakít, mert ez teljesen más optikai alven működik.....állj meg csak a kocsid mellett/előtt és nézz le a lámpádra amikor be van kapcsolva..és utánna ne csodálkozz, ha 15 percig csak foltokat látsz...a gyári foncsor nem ilyen relatíve hosszú fényforrás számára van kitalálva....a Xenon ugyebár nem egy szál ami felizzik mint ahagyományos hanem az egész üvegcsébe a gáz segít..tehát teljes hosszába....aki tanult fizikát (már megint itt tartok :lol:) az tudhatja optikából avagy mi is a neve, hogyha egy homorú lencsénél, ha nem a gyújtópontban van a fényforrás (ahova a gyári a sima égőhöz meg lett tervezve) akkor a fénysugarak nem párhuzamosan és a megfelelő irányban verődnek vissza, hanem teljesen más szögben!!!!

Ha vki ezt nem így gondolja adja elő...de előtte olvassa el a fizika könyvet...és ne akarjon azzal (már bocsánat) de etetni, hogy az övé nem vakít ha sima gyári fényszórója van, akármilyen autóban ül és xenon-t tett bele, mert az legszívesebben beültetném vele szembe és kivallatnám...szeme kipöckölve vagy felragasztva :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg kell mondanom én még nem láttam olyan utólagos XENON-T, ami ha gyári fényszóróba kerűlt, akkor az nem vakított..nekem is utólagos xenon van, de angel-be ami projektoros..így nem vakít, mert ez teljesen más optikai alven működik.....állj meg csak a kocsid mellett/előtt és nézz le a lámpádra amikor be van kapcsolva..és utánna ne csodálkozz, ha 15 percig csak foltokat látsz...a gyári foncsor nem ilyen relatíve hosszú fényforrás számára van kitalálva....a Xenon ugyebár nem egy szál ami felizzik mint ahagyományos hanem az egész üvegcsébe a gáz segít..tehát teljes hosszába....aki tanult fizikát (már megint itt tartok :lol:) az tudhatja optikából avagy mi is a neve, hogyha egy homorú lencsénél, ha nem a gyújtópontban van a fényforrás (ahova a gyári a sima égőhöz meg lett tervezve) akkor a fénysugarak nem párhuzamosan és a megfelelő irányban verődnek vissza, hanem teljesen más szögben!!!!

Ha vki ezt nem így gondolja adja elő...de előtte olvassa el a fizika könyvet...és ne akarjon azzal (már bocsánat) de etetni, hogy az övé nem vakít ha sima gyári fényszórója van, akármilyen autóban ül és xenon-t tett bele, mert az legszívesebben beültetném vele szembe és kivallatnám...szeme kipöckölve vagy felragasztva :lol:

Én is ezt mondtam. :D Menő, mert xenonja van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg kell mondanom én még nem láttam olyan utólagos XENON-T, ami ha gyári fényszóróba kerűlt...

Ez az utólagos xenon az az izzó amit xenon gázzal töltenek, de nem kell hozzá trafó+ fényszórómosó? Ha valóban jóra gondolok akkor ezért szólhat nekem a rendőr ha ilyet rakok bele? (mármint a magasságállító automatika és a fényszórómosó hiánya miatt)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.