Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Szuper, köszi! Menni fog! Bár a 2. pontot most nem tudom elképzelni, de majd megnézem. Az ragasztva van, vagy pattintva, csavarozva?

Emlékeim szerint az csak be van oda nyomva a szélvédő meg a műanyag közé, nem fogja gyakorlatilag semmi egyéb, simán ki lehet húzni. De elég egyértelmű, könnyen szét lehet kapni, adja magát. Nekem igazából csak az ablaktörlőkarok levételével kellett megküzdeni mikor a mechanika szétesése miatt szedtem szét, az rendesen rágyógyult, a többi ment magától.

Link to comment
Megosztás:

Nekem igazából csak az ablaktörlőkarok levételével kellett megküzdeni...

Nekem meg az ablakmosó fúvókák kiszedésével. Olyan erősen bele voltak pattintva a műanyagba, hogy alig bírtam kiszedni. Sajgott tőle az ujjam rendesen. Most vagy mind ilyen, vagy én vagyok gyenge, mert utána apám C Corsájával is ugyanígy jártam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg az ablakmosó fúvókák kiszedésével. Olyan erősen bele voltak pattintva a műanyagba, hogy alig bírtam kiszedni. Sajgott tőle az ujjam rendesen. Most vagy mind ilyen, vagy én vagyok gyenge, mert utána apám C Corsájával is ugyanígy jártam. :lol:

Erről nem tudok nyilatkozni, mert én még fúvókát nem cseréltem, nekem az ablaktörlő mechanikát kellett javítani, de lehet még az is sorra kerül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Emlékeim szerint az csak be van oda nyomva a szélvédő meg a műanyag közé, nem fogja gyakorlatilag semmi egyéb, simán ki lehet húzni. De elég egyértelmű, könnyen szét lehet kapni, adja magát. Nekem igazából csak az ablaktörlőkarok levételével kellett megküzdeni mikor a mechanika szétesése miatt szedtem szét, az rendesen rágyógyult, a többi ment magától.

Úgy van,sajna én kénytelen leszek csapágylehúzót használni,mert nekem is rá van gyógyulva rendesen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Úgy van,sajna én kénytelen leszek csapágylehúzót használni,mert nekem is rá van gyógyulva rendesen :lol:

Nekem úgy sikerült, hogy jól körbefújkáltam csavarlazítóval, majd visszatekertem az anyát a tengely végére, és gumikalapáccsal óvatosan megkocogtattam, miközben húztam lefelé. Mind a kettő csak így adta meg magát. Próbáltam én is a csapágylehúzót, de az nem tudott belekapaszkodni sehogyse.

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy sikerült, hogy jól körbefújkáltam csavarlazítóval, majd visszatekertem az anyát a tengely végére, és gumikalapáccsal óvatosan megkocogtattam, miközben húztam lefelé. Mind a kettő csak így adta meg magát. Próbáltam én is a csapágylehúzót, de az nem tudott belekapaszkodni sehogyse.

Én a hátsó ablaktörlőt nem tudtam volna levenni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

én is megszenvedtem a leszedéssel...

felrakáskor raktam alá egy kis zsírt :D

Megfordítottad már a vezetőoldali lapátot? :lol:

(Köszi a mai segítségedet!!!)

Más!

Nem tudom, hogy ti hogyan szedtétek le az ablaktörlő karokat, de ha az "anya" levétele után a kar tövét megnyomjátok a szélvédő felé és ezzel egy időben picit jobbra-balra megmozdítjátok, akkor lejön könnyen az egész, nem lesz szükség semmilyen "segédeszközre". Remélem érthetően fogalmaztam! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy sikerült, hogy jól körbefújkáltam csavarlazítóval, majd visszatekertem az anyát a tengely végére, és gumikalapáccsal óvatosan megkocogtattam, miközben húztam lefelé. Mind a kettő csak így adta meg magát. Próbáltam én is a csapágylehúzót, de az nem tudott belekapaszkodni sehogyse.

Nem tudom, hogy ti hogyan szedtétek le az ablaktörlő karokat, de ha az "anya" levétele után a kar tövét megnyomjátok a szélvédő felé és ezzel egy időben picit jobbra-balra megmozdítjátok, akkor lejön könnyen az egész, nem lesz szükség semmilyen "segédeszközre". Remélem érthetően fogalmaztam! :lol:

Köszi az infót,majd megpróbálkozom mindegyik lehetőséggel.

Link to comment
Megosztás:

Megfordítottad már a vezetőoldali lapátot? :lol:

(Köszi a mai segítségedet!!!)

Más!

Nem tudom, hogy ti hogyan szedtétek le az ablaktörlő karokat, de ha az "anya" levétele után a kar tövét megnyomjátok a szélvédő felé és ezzel egy időben picit jobbra-balra megmozdítjátok, akkor lejön könnyen az egész, nem lesz szükség semmilyen "segédeszközre". Remélem érthetően fogalmaztam! :lol:

Mondod te, akinek 3 éves az autója (aláírásodból).......................Majd, ha 10 éves lesz!

Link to comment
Megosztás:

akkor :

insignia fúvóka beállító szerszám méretei

8as köracél 6ra esztergálva kb 25 hosszan ,

a 6os rész belsejébe 4es furat kb 10 mélyen

majd 45 fokonként bevágás kb 2 szélességben .

pár kép arról amit csináltam :

látom a Tiedek is Made In Hungary, valaki írta hogy lehet magyarországon gyártják, hát igen. :lol:

Én most állok neki a berakásnak :lol:

Link to comment
Megosztás:

látom a Tiedek is Made In Hungary, valaki írta hogy lehet magyarországon gyártják, hát igen. :lol:

Én most állok neki a berakásnak :D

Feltettem, a tetőre is jutott szélvédő moszó, szóval menet közben jónak kell lennie. :lol:

Az állítás nem egyszerű, nem is éreztem, hogy mozdul, de oldalra tudtam forgatni, mert nem egyenletesen oszlatta, de fel nem nagyon, de ahogy írtam lehet nem is kell, ugye? :D

Link to comment
Megosztás:

Igazad lehet, de csak segíteni akartam. Azért ugye nincs harag? :lol:

Talán egy kicsit flegmának tűnt a mondat, de egyáltalán nem annak szántam, csupán azt szerettem volna mondani röviden, hogy az alma az nem körte. :-) Egy 3 éves autót nem lehet a 9-12 éveshez hasonlítani.

Még jó hogy a tied könnyen lejön, hiszen alig pár hónapja rakták össze. :-)

Miért lenne harag, a fórum ezért van. Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy sikerült, hogy jól körbefújkáltam csavarlazítóval, majd visszatekertem az anyát a tengely végére, és gumikalapáccsal óvatosan megkocogtattam, miközben húztam lefelé. Mind a kettő csak így adta meg magát. Próbáltam én is a csapágylehúzót, de az nem tudott belekapaszkodni sehogyse.

Én akkor kontár voltam, 19-es kulccsal aláfeszítettem a karnak a csavarnál, de előtte raktam egy darab szivacsot a szélvédőre nehogy véletlenül beverjem. Lejött gond nélkül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Feltettem, a tetőre is jutott szélvédő moszó, szóval menet közben jónak kell lennie. :lol:

Az állítás nem egyszerű, nem is éreztem, hogy mozdul, de oldalra tudtam forgatni, mert nem egyenletesen oszlatta, de fel nem nagyon, de ahogy írtam lehet nem is kell, ugye? :D

Nem valami jó, állítanom kellene rajta, de tegnap nem sikerült. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én akkor kontár voltam, 19-es kulccsal aláfeszítettem a karnak a csavarnál, de előtte raktam egy darab szivacsot a szélvédőre nehogy véletlenül beverjem. Lejött gond nélkül. :lol:

Jó Neked. Én ma próbáltam meg levenni,de sehogy sem sikerült,én arra a műanyag csíkra ami a szélvédő és a műanyag borítás között van ( remélem érthetően írtam),egy fa kalapács nyelet fektettem, és pici feszítő vassal aláfeszítettem a karnak a csavarnál ahogy Te is írtad,de meg sem mozdult :lol: asszem ebből csapágylehúzós megoldás lesz. Ja,és csavarlazító spray-el befújtam előtte gazdagon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy astra gtc-m van, utólag beszerelt xenon-nal. Sajnos újabban a rendőrök elkezdetek rászállni a dologra. Egy ismerősöm forgalmiját azonnal be is vonták. Úgy tudom, hogy automata szintbeállító és lámpamosó nélkül elvileg nem használhatsz xenont, viszont az utólagos beszerelés nincs tiltva, csak ha nincsenek meg hozzá ezek a pluszok akkor köthetnek beléd. Ti mit tudtok erről? Illetve mennyibe kerülhet egy lámpamosó beszerelése és egyebek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy astra gtc-m van, utólag beszerelt xenon-nal. Sajnos újabban a rendőrök elkezdetek rászállni a dologra. Egy ismerősöm forgalmiját azonnal be is vonták. Úgy tudom, hogy automata szintbeállító és lámpamosó nélkül elvileg nem használhatsz xenont, viszont az utólagos beszerelés nincs tiltva, csak ha nincsenek meg hozzá ezek a pluszok akkor köthetnek beléd. Ti mit tudtok erről? Illetve mennyibe kerülhet egy lámpamosó beszerelése és egyebek?

Nem éri meg, túl sok minden kell hozzá.... Miért nem veszel akkor olyan izzót, aminek nagyobb a fényereje? És az legális.... És megértem a rendőröket, végre rászálltak, nagyon zavaró, amikor egy utólagosan rosszul beállított (mert a halogén foncsort be sem lehet állítani) jön velem szembe...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy astra gtc-m van, utólag beszerelt xenon-nal. Sajnos újabban a rendőrök elkezdetek rászállni a dologra. Egy ismerősöm forgalmiját azonnal be is vonták. Úgy tudom, hogy automata szintbeállító és lámpamosó nélkül elvileg nem használhatsz xenont, viszont az utólagos beszerelés nincs tiltva, csak ha nincsenek meg hozzá ezek a pluszok akkor köthetnek beléd. Ti mit tudtok erről? Illetve mennyibe kerülhet egy lámpamosó beszerelése és egyebek?

A lámpamosó szinte a legkisebb költségű rész. A xenon rendszerhez szükséges dolgok (amikbe beleköthetnek):

- projektoros lámpa (xenonhoz gyártottnak kell lennie, a búrán jelöléssel) + gyújtó trafók + elektronika,

- lámpamosó rendszer (gyárilag a szélvédőmosóval együtt kapcsol be egy kis ideig, szóval automata),

- automata lámpa szintszabályzó,

- lámpamagasság állító nélküli világításkapcsoló (van amelyik rendőr megnézi, hogy van-e lámpamagasság állító poti, mert ugye a xenonosban nincs, mivel automata),

- 4300 Kelvines izzó (a színhőmérséklet se mindegy, a kékes vagy lilás szineket se "lájkolják" a rendőrök és a magassabb Kelvin számúak kevésbé látszanak esőben és ködben),

Még ha sok mindent sikerül is használtan beszerezni, akkor is a teljes rendszer közelítheti a 100 ezret.

Hogy megéri-e, nyilván ezt, mindenkinek magának kell eldönteni, de aki használt már xenont annak nehéz visszaállni a halogénre :lol:.

Link to comment
Megosztás:

Nem éri meg, túl sok minden kell hozzá.... Miért nem veszel akkor olyan izzót, aminek nagyobb a fényereje? És az legális.... És megértem a rendőröket, végre rászálltak, nagyon zavaró, amikor egy utólagosan rosszul beállított (mert a halogén foncsort be sem lehet állítani) jön velem szembe...

Igen ebben igazad van. Tud zavaró lenni, viszont nekem még ezt soha nem jelezték, mondjuk az enyém nagyon le van állítva. Ettől függetlenül lehet zavarok másokat, viszont akkor nem tudom mit csinálnak a magas terepjárókkal akiknek ugyan van gyári xenon mégis szétégeti a szemed ha veled szemben, ha mögötted jön. Tehát ez egy érdekes kérdés. Minden esetre szerintem, vannak ennél fontosabb és baleset veszélyesebb dolgok is, amivel foglalkozhatnának a kedves biztos urak. :lol: Azért köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

Igen ebben igazad van. Tud zavaró lenni, viszont nekem még ezt soha nem jelezték, mondjuk az enyém nagyon le van állítva. Ettől függetlenül lehet zavarok másokat, viszont akkor nem tudom mit csinálnak a magas terepjárókkal akiknek ugyan van gyári xenon mégis szétégeti a szemed ha veled szemben, ha mögötted jön. Tehát ez egy érdekes kérdés. Minden esetre szerintem, vannak ennél fontosabb és baleset veszélyesebb dolgok is, amivel foglalkozhatnának a kedves biztos urak. :lol: Azért köszönöm a választ.

Igazad van, a terepjárók tényleg zavaróak.

Ha leállítod lehet jó, tisztelet a kivételnek, de a többség eléggé vakít sajnos. :lol:((

Link to comment
Megosztás:

A lámpamosó szinte a legkisebb költségű rész. A xenon rendszerhez szükséges dolgok (amikbe beleköthetnek):

- projektoros lámpa (xenonhoz gyártottnak kell lennie, a búrán jelöléssel) + gyújtó trafók + elektronika,

- lámpamosó rendszer (gyárilag a szélvédőmosóval együtt kapcsol be egy kis ideig, szóval automata),

- automata lámpa szintszabályzó,

- lámpamagasság állító nélküli világításkapcsoló (van amelyik rendőr megnézi, hogy van-e lámpamagasság állító poti, mert ugye a xenonosban nincs, mivel automata),

- 4300 Kelvines izzó (a színhőmérséklet se mindegy, a kékes vagy lilás szineket se "lájkolják" a rendőrök és a magassabb Kelvin számúak kevésbé látszanak esőben és ködben),

Még ha sok mindent sikerül is használtan beszerezni, akkor is a teljes rendszer közelítheti a 100 ezret.

Hogy megéri-e, nyilván ezt, mindenkinek magának kell eldönteni, de aki használt már xenont annak nehéz visszaállni a halogénre :lol:.

Egy ismerős megkérdezte az NKH-nál('98-as G Astrája van) ha szabályoknak megfelelően mindent átszerel gyári cuccokból akkor használhatja-e legálisan a xenont.

A válasz:NEM!!!Mert 98-ban még nem gyártottak G Astrát xenonnal!

Na ez már nekem magas.

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerős megkérdezte az NKH-nál('98-as G Astrája van) ha szabályoknak megfelelően mindent átszerel gyári cuccokból akkor használhatja-e legálisan a xenont.

A válasz:NEM!!!Mert 98-ban még nem gyártottak G Astrát xenonnal!

Na ez már nekem magas.

Az enyém 2004/2-es és amiket fentebb írtam, azokat be is szereltem, de ha ebbe belekötnek, akkor az már tényleg szívózás.

Igazad van, a terepjárók tényleg zavaróak.

Ha leállítod lehet jó, tisztelet a kivételnek, de a többség eléggé vakít sajnos. :lol:((

Az Astra G halogénes foncsora eléggé szórja a fényt, szóval hiába van lefelé állítva, akkor is vakít a xenon.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.