Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Lehet kicsit hülye kérdés, ;) de a bal első ajtó kárpitot szeretném leszedni,mert meg akarom nézni,hogy az elektromos tükör kábele be van-e húzva.Szükséges e miatt lehúznom az akku sarut?Az oldal légzsák miatt kérdem.

Köszönöm előre is!

Szerintem,nem kell levenni.(de azért várj meg mást is a válasszal) ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igaz nem OPEL,de azért német,szóval bátyám OFF VW T4-es tranyóba ON akar ködfényszórót tenni,szerintetek a vezetékeléshez milyen vastagságú kábel szükséges? 0,75-ös jó lenne?

Segítséget előre is köszönöm!

Szia!

Ha jól figyeltem fizika órán a teljesítmény a feszültség és az áramerősség szorzata ;) (P=U x I)

Tehát 55w 1 ködlámpa akkor 2db 110W .

Ezek alapján ki kell számolni

110=12(volt) x ?amper

?=110/12

Tehát 9,1Amper

Tehát kb 10ampert fog felvenni. Egy 0.75-ösnek ezt illene kibírni, (villanyászok az 1 eres 0.75re 16Amperes biztit raknak) de mindenképp célszűnek tartom ilyen utólagos buherálásnál olyan kábelt választani amiről szakember megmondta a frankót, vagy a köpenyén rá van írva a "tűrése"

pl én villanyász boltban mindig megkérdezem a feszültség és az amper függvényében, hogy a kiszemelt vezeték biztosan jó-e a céljaimra, nehogy elkezdjen majd aztán izzani és lessz egy jó kis tűz ;)

A kábelt általában célszerű ezért kicsit túlméretezni az nem árthat, és a biztosítékkal "felügyelni" a rendszert.

Ja és fontos ugye az is hogy nem direktbe kapcsoljuk hanem relézzük, de ez nem volt kérdés

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hogy G Astrához legalább 3 féle fúvóka volt, legalábbis cikkszám szerint az EPC ennyit hoz. Én az OPC-hez valóra vadászok, sztem az a legszebb, de másfajta volt a Coupén és másfajta a kisáruszállító változaton is.

OPC fúvóka cikkszámai:

9270373 és 9270374

A Coupéhoz valók:

9194905 és 9194903

A kisáruszállító (van) változaté:

90548984 és 90548983

Érdekes hogy éppen az OPC változaté a legolcsóbb, annak kisker áron ~7000Ft körül van darabja, utána a kisáruszállító változaté jön ~8000Ft-os darabárral, és a legdrágább a Coupéé, abból ~12000Ft egy darab.

De jó lenne ha valahol meg tudnám nézni.. a google nem ad rá semmit ;)

Volt olyan ami gyári xenonos volt?

Egy opel kereskedésben voltam a minap direkt rákérdeztem az autómata magasság állításra ami szerintük nem létezett g astrákban.........

Vagy mégis volt a gyári xenonosokban? Vagy mi a helyzet a projektoros fényszórókkal szerelt cupekkal?

érdekes...

Azért érdeklődöm ennyire, mert az elmúlt hónapban 3x szedtek ki xenon miatt és mielőtt beutalnak soron kívüli vizsgára (ahol kapásból 5 bukó okot tudok magam is) gondoltam jobb a békesség alapon ma visszacsináltam a tompítottakat hagyományos izzókra ;) :lol: :lol: :lol: alig látni vele

És gondoltam körüljárom a dolgot mennyibe fájna ha legálisan szeretnék jól látni.

Link to comment
Megosztás:

De jó lenne ha valahol meg tudnám nézni.. a google nem ad rá semmit ;)

Volt olyan ami gyári xenonos volt?

Egy opel kereskedésben voltam a minap direkt rákérdeztem az autómata magasság állításra ami szerintük nem létezett g astrákban.........

Vagy mégis volt a gyári xenonosokban? Vagy mi a helyzet a projektoros fényszórókkal szerelt cupekkal?

érdekes...

Azért érdeklődöm ennyire, mert az elmúlt hónapban 3x szedtek ki xenon miatt és mielőtt beutalnak soron kívüli vizsgára (ahol kapásból 5 bukó okot tudok magam is) gondoltam jobb a békesség alapon ma visszacsináltam a tompítottakat hagyományos izzókra ;) :lol: :lol: :lol: alig látni vele

És gondoltam körüljárom a dolgot mennyibe fájna ha legálisan szeretnék jól látni.

Persze hogy létezett, 2002-től. Még jó hogy képben van az a bizonyos opel szalon. Nekem is bent van a komplett gyári cucc, beleértve az automata magasságállítót is. Utólag nem kevés lóvé, de össze sem lehet hasonlítani a gyári FF lámpával.

A múltkor ültem egy másik G astrában. Hát a világítása borzalom volt az én xenonosom után.

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy létezett, 2002-től. Még jó hogy képben van az a bizonyos opel szalon. Nekem is bent van a komplett gyári cucc, beleértve az automata magasságállítót is. Utólag nem kevés lóvé, de össze sem lehet hasonlítani a gyári FF lámpával.

A múltkor ültem egy másik G astrában. Hát a világítása borzalom volt az én xenonosom után.

Nekem is az volt az érzésem hogy többet tudok a kocsimról mint azok ott a szalonban ;)

Akkor elméletiled van esélyem egy magasság szabályzó szettet vadászni bontottan. Gondolom nehéz lessz lőni, minimum 3 pálcás cucc lehet a búcsúban ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem kell levenni mindaddig amíg az oldallégzsák vezérlőjét nem bántod az ajtóban és a csatit sem akarod lehúzni róla.

Szia Tgabika76!

Nem akarok hozzányúlni a vezérlőhöz,csak megsasolom,hogy be van-e kábelezve az elektromos tükör.

Köszönöm a segítségedet!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha jól figyeltem fizika órán a teljesítmény a feszültség és az áramerősség szorzata ;) (P=U x I)

Tehát 55w 1 ködlámpa akkor 2db 110W .

Ezek alapján ki kell számolni

110=12(volt) x ?amper

?=110/12

Tehát 9,1Amper

Tehát kb 10ampert fog felvenni. Egy 0.75-ösnek ezt illene kibírni, (villanyászok az 1 eres 0.75re 16Amperes biztit raknak) de mindenképp célszűnek tartom ilyen utólagos buherálásnál olyan kábelt választani amiről szakember megmondta a frankót, vagy a köpenyén rá van írva a "tűrése"

pl én villanyász boltban mindig megkérdezem a feszültség és az amper függvényében, hogy a kiszemelt vezeték biztosan jó-e a céljaimra, nehogy elkezdjen majd aztán izzani és lessz egy jó kis tűz ;)

A kábelt általában célszerű ezért kicsit túlméretezni az nem árthat, és a biztosítékkal "felügyelni" a rendszert.

Ja és fontos ugye az is hogy nem direktbe kapcsoljuk hanem relézzük, de ez nem volt kérdés

Szia!

Köszönöm a Te segítségedet is!

Link to comment
Megosztás:

hello

ma észrevettem egy golf 6-on ha fel van kapcsolva a világítás és irányjelzözöl pl:jobbra akkor felkapcsolja a jobb elsö ködlámpát, és ezt másik irányban is igy csinálta!

http://www.youtube.com/watch?v=a1xoJ-TCZeg...feature=related

19 másodpercnél a videon!

meg lehetne ezt valósítani az astán ,vagy valaki kivitelezte már?

meg ez se rossz:

Link to comment
Megosztás:

hello

ma észrevettem egy golf 6-on ha fel van kapcsolva a világítás és irányjelzözöl pl:jobbra akkor felkapcsolja a jobb elsö ködlámpát, és ezt másik irányban is igy csinálta!

asszem nem csak indexeléskor van ,hanem kanyarodáskor is...

engem zavar,főleg ha úgy van beállítva hogy a varjú a fán felteszi a napszemcsit ;)

Link to comment
Megosztás:

hello

ma észrevettem egy golf 6-on ha fel van kapcsolva a világítás és irányjelzözöl pl:jobbra akkor felkapcsolja a jobb elsö ködlámpát, és ezt másik irányban is igy csinálta!

http://www.youtube.com/watch?v=a1xoJ-TCZeg...feature=related

19 másodpercnél a videon!

meg lehetne ezt valósítani az astán ,vagy valaki kivitelezte már?

meg ez se rossz:

Hmmm..... ha lessz rá időm utánajárok,van pár ötletem ;)

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy létezett, 2002-től. Még jó hogy képben van az a bizonyos opel szalon. Nekem is bent van a komplett gyári cucc, beleértve az automata magasságállítót is. Utólag nem kevés lóvé, de össze sem lehet hasonlítani a gyári FF lámpával.

A múltkor ültem egy másik G astrában. Hát a világítása borzalom volt az én xenonosom után.

ez a "gyári xenon utólag" téma a tipikusan lassu és sz..atós melók közé tartozik. amugy nekem eddig 120e(+50 ha decemberben megjön a szintező) ft-ban van. gyárban talán 220volt?! am jó dolog.megéri. mondjuk nekem azért ennyi mert lámpából csak újat találtam (100) viszont a lámpamosó majdnem ingyen volt ;)

Link to comment
Megosztás:

hello

ma észrevettem egy golf 6-on ha fel van kapcsolva a világítás és irányjelzözöl pl:jobbra akkor felkapcsolja a jobb elsö ködlámpát, és ezt másik irányban is igy csinálta!

http://www.youtube.com/watch?v=a1xoJ-TCZeg...feature=related

19 másodpercnél a videon!

meg lehetne ezt valósítani az astán ,vagy valaki kivitelezte már?

meg ez se rossz:

Úgy tudom lehet kapni elektronikát erre a célra, amit kb. bármelyik autóba be lehet építeni, de egy kis barkácsolással lehet maszekilag is megoldható. Nekem is tetszik a megoldás, én is elgondolkodtam már rajta, biztos sokat jelent kanyarodáskor csak kérdés, hogy ez mennyire szabályos. Valaki tud erről valamit?

Link to comment
Megosztás:

ez a "gyári xenon utólag" téma a tipikusan lassu és sz..atós melók közé tartozik. amugy nekem eddig 120e(+50 ha decemberben megjön a szintező) ft-ban van. gyárban talán 220volt?! am jó dolog.megéri. mondjuk nekem azért ennyi mert lámpából csak újat találtam (100) viszont a lámpamosó majdnem ingyen volt ;)

Kár hogy ilyen biztonságot nagy mértékben elősegítő berendezés nem széria minden kocsiban ;)

Haverom 9-5-ös saab-jában 96 ban már volt autómata szintszabályzás--

Link to comment
Megosztás:

Ez a típusú kanyarfény gyári megoldás, és a Golf VI-n kívül egyebek mellett van ilyen a Fiat Bravon és büszke rendőreink Ford Focusán is, innentől kezdve meg nem ágálhatnak a szabályosság ellen.

Igen, csak itt az lehet a bökkenő, hogy azokban az autókban ez gyári megoldás, míg az Astrában ez a gyári világítóberendezések átalakítása, amit nem mindig szoktak díjazni.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen aspektusból nem gondoltam végig a dolgot, nekem a ködfényszóró használatának KRESZ általi szabályozása ugrott be (ugye régen haraptak az indokolatlan használatért, pontosabban azért ha nem ködben használtad), ami újabban valahogy úgy hangzik hogy a ködfényszóró használata engedélyezett minden olyan esetben amikor a látási viszonyok ezt indokolják. Ez az én értelmezésemben azt jelenti hogy ha jobban látok a ködlámpával akkor még fényes nappal is használhatom. Innen meg már csak egy lépés hogy akkor kanyarban is bekapcsolhatom, legfeljebb nem elektronikával, a gyári világítóberendezés működését módosítva (mert maga a ködfényszóró sztem nem lenne átalakítva), hanem magam kapcsolom külön kapcsolóval. Tudom, ez elég kendács módszer lenne, szélsőséges a példa, csak azért hoztam fel mert érdekes módon így szabályos, ha elektronika kapcsolgatja akkor meg nem?

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak itt az lehet a bökkenő, hogy azokban az autókban ez gyári megoldás, míg az Astrában ez a gyári világítóberendezések átalakítása, amit nem mindig szoktak díjazni.

tojnak rá. nem foglalkoznak ilyennel régóta. már a kék helyzetjelző piszkálása is csak az alföldre jellemző

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.