Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Halihó!

Valaki szerelt már fel vonóhorgot?

Az érdekelne,hogy gyárilag bevan-e vezetékelve,ha igen hol találom?

Van amelyiken be van, ez esetben ha minden igaz ott lóg a csatlakozó középen a műanyag burkolat alatt . Az enyémben nem volt sajnos, de így se nagy ördöngősség, bal oldalon rá lehet kötni a kötegre. Az irányjelző visszajelző ebben az esetben is ugyan úgy működik a gyári helyén a műszeregységben, csak izzót kell bele rakni, nem kell külön visszajelző elektronikát venni.

Link to comment
Megosztás:

hello!!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy megcsináltam Darkvödör eablak verzióját (https://sites.google.com/site/opelccled/ablakfel) a legelső forrasztós kivitelben és nem tudom hogy esetleg lehet köze hozzá hogy lemerül az akksim? Mert nem tudom hogy miért merült le teljesen egyik napról a másikra az akksija a kocsinak, igaz most feltettem tölteni, kiváncsi leszek hogy lemerül e vagy az akksi szarakodik, bár ő csak 3 éves kb vagy még annyi sem...szóval nem hiszem hogy neki van gondja, valami leszívhatja, esetleg ötlet még? Most lett bele rakva új lejátszó....meg lett kapcsolóval lábtér led világítás, esetleg ezekre gyanakszok még....ötlet? köszönöm a válaszokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Hétvégén tervezem a kocsi okoksítását (Kacsa féle index és ablaktörlő), bekötésekkle naggyából tisztában vagyok, de felmerült bennem egy kérdés.

Van olyan kábel amit elég csak becsatlakoztatni, elvileg nem kellene elvágni a kábelt csak hozzáforrasztani.

Viszont így hogyan tegyek rá zsugorcsövet, mert azt ugye forrasztás előtt ráhúznám és utána melegíteném rá?

Vagy marad a szigszalag vagy mégis csak elvág zsugorcső ráhúz, betold, forraszt, rámelegít.

Akik eddig szereltek be hasonlót hogy oldották meg a lehető legkevesebb "rongálással"?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezt a bevezetékelést írd már le légyszíves!

Nekem benn van a féklámpakapcsoló ami 4 vezetékes és a kuplung kapcsoló csatija.

Ami hiányzik az az irányjelző kar csatija (4 vezeték) Ezt kellene behúzni!

Köszi!

Ez a bevezetékelés úgy néz ki hogy az ecutól kell 3 vezetéket behúzni az utastérbe sajna a tüske beszerzése nem olyan egyszerű de megoldható forrasztásos módszerrel (erről később) Kell egy kapcsolt (azaz gyújtás utáni +12V is) ez lesz a 4. szál. Majd ha már a kuplung kapcsi benne van akkor a rajz alapján kell a megfelelő pontokat összekötni. Nyílván a rajzon feltűntetett bizti szám nem lesz helyes, mivel jó eséllyel neked ott nincsen érintkező, ha mégis akkor onnan vidd a kapcsolt pozitívot. A forrasztásos módszrről röviden. Mivel az ECU csatiban nincsen tüske ezért úgy tudod megoldani hogy vannak ilyen védő kupakok azon vezetékhelyen ahol nincsen bennt, oda kell beledugni kb 1cm hosszan a már végén leforrasztott vezetéket.ugye ebből 3 van 2 egymás mellet a 3. a klíma engedélyezés vezeték mellet. Mindenképpen forraszd le mert a kisodródott rézér beleérve másik funkció lábába nem várt következményekkel járhat. Akár az ECU végleges tönkremenetelét is okozhatja. Lesznek képek is de sajna melózok szal most nem tudok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez a bevezetékelés úgy néz ki hogy az ecutól kell 3 vezetéket behúzni az utastérbe sajna a tüske beszerzése nem olyan egyszerű de megoldható forrasztásos módszerrel (erről később) Kell egy kapcsolt (azaz gyújtás utáni +12V is) ez lesz a 4. szál. Majd ha már a kuplung kapcsi benne van akkor a rajz alapján kell a megfelelő pontokat összekötni. Nyílván a rajzon feltűntetett bizti szám nem lesz helyes, mivel jó eséllyel neked ott nincsen érintkező, ha mégis akkor onnan vidd a kapcsolt pozitívot. A forrasztásos módszrről röviden. Mivel az ECU csatiban nincsen tüske ezért úgy tudod megoldani hogy vannak ilyen védő kupakok azon vezetékhelyen ahol nincsen bennt, oda kell beledugni kb 1cm hosszan a már végén leforrasztott vezetéket.ugye ebből 3 van 2 egymás mellet a 3. a klíma engedélyezés vezeték mellet. Mindenképpen forraszd le mert a kisodródott rézér beleérve másik funkció lábába nem várt következményekkel járhat. Akár az ECU végleges tönkremenetelét is okozhatja. Lesznek képek is de sajna melózok szal most nem tudok.

Köszönöm a választ!

Várom a képeket is!

Te ezt megcsináltad magadnak? Azért kérdezem,mert kíváncsi vagyok rá, hogy otthon ez kivitelezhető?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Hétvégén tervezem a kocsi okoksítását (Kacsa féle index és ablaktörlő), bekötésekkle naggyából tisztában vagyok, de felmerült bennem egy kérdés.

Van olyan kábel amit elég csak becsatlakoztatni, elvileg nem kellene elvágni a kábelt csak hozzáforrasztani. Én így csináltam, mert nem gondolkodtam előre.

Viszont így hogyan tegyek rá zsugorcsövet, mert azt ugye forrasztás előtt ráhúznám és utána melegíteném rá? Most már inkább így készülne, de ezért szét nem kapom.

Vagy marad a szigszalag vagy mégis csak elvág zsugorcső ráhúz, betold, forraszt, rámelegít.

Akik eddig szereltek be hasonlót hogy oldották meg a lehető legkevesebb "rongálással"?

Akármelyiket is választod, készülj fel a vacak helyen történő forrasztás örömeire. Még az is morgott, aki napi szinten foglalkozik forrasztással.

Link to comment
Megosztás:

Köszi válaszodat, igen a lábtér világítás az gyújtásra kapcsol be ( persze ha a kapcsoló is be van kapcsolva) , más különben meg kapcsolóval csak. Lejátszót meg elvileg kikapcsoltam, nem mutat semmit sem.....szóval elvileg ki van kapcsolva....most fel van töltve az akksi , remélem nem lesz vele gond, vagy csak az akksi rakoncántlankodik....de majd meglátjuk....!! Mást nem alakítottam át, hogy leszívná az akksit..!! köszi válaszodat!

Link to comment
Megosztás:

Nos az elektromos tükür projekt az úgy van hogy ráraktam a vezetőoldalit de a tükörlapot sikerült eltörnöm, annyira nem is gáz, mert a mechanikus máshogy néz ki és egyébként sem volt fűthető :) Úgyhogy holnap vehetek rá másikat, az utasoldalit meg majd később :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki a G Astra kuplung kapcsoló (tempomathoz) GM számát? Sajnos Csergő alkatrész katalógusa nem műkszik.

A másik kérdés van-e különbség a gyárilag riasztóval szerelt G Astra távirányítója és a sima központizáras távirányítója között?

A nyákra gondolok nem a külső házra. Esetleg ezeknek is a GM száma?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki a G Astra kuplung kapcsoló (tempomathoz) GM számát? Sajnos Csergő alkatrész katalógusa nem műkszik.

A másik kérdés van-e különbség a gyárilag riasztóval szerelt G Astra távirányítója és a sima központizáras távirányítója között?

A nyákra gondolok nem a külső házra. Esetleg ezeknek is a GM száma?

Köszönöm!

Amit én Z14XE-be építettem 55701396 volt a GM száma.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Esetleg a kormánykapcsoló GM számát tudod-e (tempomatos)? A B Vectráé ugyanaz-e?

A tempomatot Te építetted be?

A tempomatos kar számai: 6240240 vagy 90560990. A B Vectrát nem tudom ugyanaz-e. Nekem anno a B Omegára mondták hogy

ugyanazon kapcsolók vannak benne mint G Astrában.

A tempomatot én építettem be. Nem bonyolult, a macera csak a kábelbehúzás az ECU-tól ha nincs meg a kormánynál a tempomat gyári csatlakozója, ja és programozás kell még és kész.

Link to comment
Megosztás:

A tempomatos kar számai: 6240240 vagy 90560990. A B Vectrát nem tudom ugyanaz-e. Nekem anno a B Omegára mondták hogy

ugyanazon kapcsolók vannak benne mint G Astrában.

A tempomatot én építettem be. Nem bonyolult, a macera csak a kábelbehúzás az ECU-tól ha nincs meg a kormánynál a tempomat gyári csatlakozója, ja és programozás kell még és kész.

Bocs Omegát akartam írni.

Pontosan ez kellene nekem is, hogy az ECU melyik lábaira van szükség! A lábak meg vannak számozva? A féklámpa kapcsoló be van vezetékelve, a kuplung kapcsoló csatija is benn van. Az a 4 vezeték bekötése kellene ami a kormánykapcsolóhoz megy! Bonyolult bekötni? Itthon elvégezhető?

Link to comment
Megosztás:

Írjátok már le pontosan, hogy az A-D-C (tempomatos indexkar csatlakozói), az ECU-ba hova megy!

A negyedik, B az gyújtás 12V-ra megy. (fékpedál kapcsoló, fekete, vagy a kuplung kapcsoló fekete. ugyanaz!)

Köszönöm az összefoglalást!

Egy kérdésem azért lenne! Ha bekapcsolom a világítást (elég a helyzetjelző) halványan világít a középső féklámpám, de csak gyújtáson ill. járó motornál.

A hátsólámpa csatlakozóit lehúztam ua. a probléma.

Merre kezdjek hozzá?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Bocs Omegát akartam írni.

Pontosan ez kellene nekem is, hogy az ECU melyik lábaira van szükség! A lábak meg vannak számozva? A féklámpa kapcsoló be van vezetékelve, a kuplung kapcsoló csatija is benn van. Az a 4 vezeték bekötése kellene ami a kormánykapcsolóhoz megy! Bonyolult bekötni? Itthon elvégezhető?

Én az alábbi linkeket használtam Z14XE-nél a bekötéshez, számozásra nem emlékszem a csatlakozókon belül.

Otthon elvégezhető, de azért észnél kell lenni, sokszor mérni, és pontosan kell bekötni, mert hamar tönkre vágható az ECU.

Ja és szereléskor akkut ki kell venni, mert így könnyen hozzáférhetőek a csatlakozók, és nincs áram alatt semmi.

A hiányzó csatalakozó tüskéket én sima Opel autórádió ISO csatlakozóból termeltem ki, pont jók az x120 csatiba.

Bekötési leírás:

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=41760

http://www.astra4ever.net/showthread.php/8103

bajuszkapocsoló tempomat vezetékeinek bekötése:

http://www.astraownersclub.com/vb/archive/index.php/t-176126.html

csatlakozó kiosztások:

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=208078

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.