Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok,

na vettem Varta 53h-st....jó lesz az.. Bár szerintem ezek már 3-4 évnél tovább nem fognak menni...Meg hát sokat hidegindítózom, nincs garázs, télen meg keveset használom, szóval akkugyilkos módon..:lol:

De jól esett, hogy az akku árát visszanyertem a lottón!!!:lol:

üdv.

Ha ritkán, vagy rövid távra használod, akkor (is) a hosszú élet titka az, hogy sokat legyen feltöltve aksitöltővel (rendes mikroprocissal), meg kell nézni mennyi a feszültség, 12.4V alatt töltőre teszem. Így még a már vacak aksi is túlél pár telet. Ajtózsebben a szükséges szerszámok. 1-2 perc kikapni ill. berakni. Magas fix áramfelvételemmel télen kb. 8 nap állás alatt nyekk. Azóta is ez az aksim van meg, igaz most már nem hagyom lemerülni, ill. alacsony töltöttséggel szenvedni. MagnettiMarelli 62Ah körüli. Igazából nem az évek számítanak, hanem hogy mennyi ideig van alacsony töltöttségen az aksi. Vadi új aksit is ki lehet nyírni 1 tél alatt. Nekem volt ilyen, az után vettem meg a töltőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Jó öreg Opelem a 200e km-t átlépve egyre nyűgösebb. Szeretném kérdezni, hogy tényleg ilyen nagy mérföldkő ez a 200e km?

Más: Mivel a kocsi X14XE motorkódú kerestem hozzá szerelési segédleteket, de csak az Etzold féle "Opel Astra G Így Csináld 98 márciusától" címűt találtam meg a neten, amiben 1,4.es motorral szerelt változatról szó sincs. Tud vki vmit ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Jó öreg Opelem a 200e km-t átlépve egyre nyűgösebb. Szeretném kérdezni, hogy tényleg ilyen nagy mérföldkő ez a 200e km?

Más: Mivel a kocsi X14XE motorkódú kerestem hozzá szerelési segédleteket, de csak az Etzold féle "Opel Astra G Így Csináld 98 márciusától" címűt találtam meg a neten, amiben 1,4.es motorral szerelt változatról szó sincs. Tud vki vmit ?

Biztos nem fog szétesni hirtelen! :lol: A lényeg a rendszeres olaj és mindenféle szűrőcsere,meg az időszakos

karbantartás,azok meg a gépkönyvben benne vannak.

A németeknél lehet nem volt 1,4-es ,én a multkor kerestem Astrát és csak 1,6-osok és nagyobbak voltak! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Jó öreg Opelem a 200e km-t átlépve egyre nyűgösebb. Szeretném kérdezni, hogy tényleg ilyen nagy mérföldkő ez a 200e km?

Más: Mivel a kocsi X14XE motorkódú kerestem hozzá szerelési segédleteket, de csak az Etzold féle "Opel Astra G Így Csináld 98 márciusától" címűt találtam meg a neten, amiben 1,4.es motorral szerelt változatról szó sincs. Tud vki vmit ?

kétszázezerkilométer....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.

Lassan vezérmű lánc csere következik.Komplett vezérlés csere. Milyen márkát ajánlotok hozzá?

Ilyet láttam: http://minalko.addel.hu/detailproduct.php?productid=424510

Z14XEP-hez ez jó? Nem egyértelmű a leírása. Esetleg valaki tudna gyári számot hozzá? Jó árat esetleg?

2.

Szerelőm ajánlotta a vízpumpánál lévő csapágy cseréjét. Autósboltban mondtak 18-21eFt körül, illetve olyat is, hogy minek cserélem a szerkezetet, mikor van csak csapágy is 3eft-ért. Elég a csapágy vagy komplett szerkezet az ajánlott?

216.000km van az autóban, új kora óta én használom, még nem volt cserélve.

3.

Esetleg mit érdemes még ilyen futásteljesítménynél cserélni?

Az autó nekem nagyon bevállt.

Gyujtáskapcsoló javítás,

vílágítás kapcsoló csere még 2 hónapos korában gariban,

Futóműnél: stab pálcák cseréje 180.000km-nél,+lengéscsillapítók elől

illetve jobb első kerékcsapágy csere 200.000km-nél.

Fékpofák 110.000km-nél ( ennyit bírt a gyári:-)

Illetve tárcsa és fékpofa 200.000-nél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.

Lassan vezérmű lánc csere következik.Komplett vezérlés csere. Milyen márkát ajánlotok hozzá?

Ilyet láttam: http://minalko.addel.hu/detailproduct.php?productid=424510

Z14XEP-hez ez jó? Nem egyértelmű a leírása. Esetleg valaki tudna gyári számot hozzá? Jó árat esetleg?

2.

Szerelőm ajánlotta a vízpumpánál lévő csapágy cseréjét. Autósboltban mondtak 18-21eFt körül, illetve olyat is, hogy minek cserélem a szerkezetet, mikor van csak csapágy is 3eft-ért. Elég a csapágy vagy komplett szerkezet az ajánlott?

216.000km van az autóban, új kora óta én használom, még nem volt cserélve.

3.

Esetleg mit érdemes még ilyen futásteljesítménynél cserélni?

Az autó nekem nagyon bevállt.

Gyujtáskapcsoló javítás,

vílágítás kapcsoló csere még 2 hónapos korában gariban,

Futóműnél: stab pálcák cseréje 180.000km-nél,+lengéscsillapítók elől

illetve jobb első kerékcsapágy csere 200.000km-nél.

Fékpofák 110.000km-nél ( ennyit bírt a gyári:-)

Illetve tárcsa és fékpofa 200.000-nél.

Miért már van hangja a láncnak? Vagy már meg van nyúlva?

Link to comment
Megosztás:

Megnyúlva nincs, hangja már mintha lenne, de még sokáig szeretném használni, úgyhogy inkább cserélném:-)

Lehet csak beképzeled, nézesd meg szerelővel... Habár km előírás nincs, hogy mikor kell cserélni, de csak akkor van hangja, ha megnyúlt.

Motorkerékpárokon meg szokott nyúlni, és akkor kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet csak beképzeled, nézesd meg szerelővel... Habár km előírás nincs, hogy mikor kell cserélni, de csak akkor van hangja, ha megnyúlt.

Motorkerékpárokon meg szokott nyúlni, és akkor kell cserélni.

Úgy vagyok vele, hogy megérdemli:-)

Nekem kell a minden napi biztos indulás és hazaérés, úgyhogy inkább előbb cserélem, mint utóbb:-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a benzinszűrőt szeretném kicserélni de nem tudom hogy milyen irányba kell tenni, mert érdekes módon a régin a nyíl az autó hatsó része fele mutat, de tudtommal a nyíl a motor fele kellene mutasson.

Most vajon nekem forditva tették a régit?

Mi történhet ha fordítva van a szűrő?

Az autóm opel astra g, X16SZR motorral.

Esetleg ha valaki tudna képet feltenni azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a benzinszűrőt szeretném kicserélni de nem tudom hogy milyen irányba kell tenni, mert érdekes módon a régin a nyíl az autó hatsó része fele mutat, de tudtommal a nyíl a motor fele kellene mutasson.

Most vajon nekem forditva tették a régit?

Mi történhet ha fordítva van a szűrő?

Az autóm opel astra g, X16SZR motorral.

Esetleg ha valaki tudna képet feltenni azt megköszönném.

Benzinszűrőcsere.Ez ugyan F Astrára van,de a menete

ugyanaz.Itt is írja,hogy ha a folyásirány fel van tüntetve ,akkor úgy legyen berakva! :D

Ja és egy helyre elég beírni!

Link to comment
Megosztás:

Benzinszűrőcsere.Ez ugyan F Astrára van,de a menete

ugyanaz.Itt is írja,hogy ha a folyásirány fel van tüntetve ,akkor úgy legyen berakva! :D

Ja és egy helyre elég beírni!

Az hogy az F Astranak a másik felén van a szűrő, nem éppen ugy van mint a G-nek.

Nálam furcsa módon a nyíl hátra fele mutat, s az ujat nem tudom hogy hogyan tegyem.

Olvastam a neten hogy a nyíl a motor fele kell mutasson.

Gondolom van itt valaki aki biztosra megmondja.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
A 4. éves kötelező márkaszervízben mennyiből jön ki?Esetleg tudja valaki?

Valami ilyesmi lehet (http://www.opel.hu/owners/szerviz-karbantartas/szerviz4plusz.html):

Általános szervizcsomag 5W30 (5W30 olaj, olajszűrő, benzinszűrő*, levegőszűrő, utastérszűrő, gyertya*, fékmérés, teljes átvizsgálás)

37 990 - 41 990 Ft

Ami egy vicc, szerintem. Magam részéről már a harmadik éves szerviz sem náluk lesz megoldva. Nekem ezt mondták nemrég a 3 éves szervizre, ami a linken szerepel. Második szerviznél betoltak 4 liter 10w-40-et, olyan vizsgálato szerepltek a számlán, ami nem történt meg (végig ott voltam). Levontam a szükséges tanulságokat.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek milyen gyertyát vegyek a kocsiba(Z14XEP).Olyan sok gyertyát találtam ami jó a kocsiba, hogy gőzöm sincs melyik lenne a legjobb bele a következő 50.000 Km-re.

Előre is köszi.

Gyárit!

Bár szerintem az Endy által belinkelt nem a twinportba való.

Abba egypólusú megy. De ez nem biztos, majd egy hozzáértő kijavít.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy az F Astranak a másik felén van a szűrő, nem éppen ugy van mint a G-nek.

Nálam furcsa módon a nyíl hátra fele mutat, s az ujat nem tudom hogy hogyan tegyem.

Olvastam a neten hogy a nyíl a motor fele kell mutasson.

Gondolom van itt valaki aki biztosra megmondja.

Szerintem a folyásirány egyértelmű, a tank felől kell a motor felé mutatnia. Azaz pl. Z14XEP esetében hátulról előre...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.