Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

sziasztok.vezérlések csereperiódusait le tudnátok nekem írni?1.4 16v és 1.6 16v szíjas és láncos is érdekelne.Z16Xep motor az jó fajta ,most készülök venni a hétvégén astrát és szeretném tudni ezeket a dolgokat.a szíjas vagy a láncos a jobb megoldás? anyagilag is érdekel,igaz hogy a twinportok 1 literrel kevesebbet esznek átlagban?tanácsokat szívesen fogadok. nekem 1.6 A veki után lesz a csere de az még 8 szelep volt köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia Medve 75! Ha jól tudom a szíjasnak 60 000, a láncosé 120 000, de A szerelö Uhu problémás esetben 80-nál is ajánlotta már. A szíjas (ami nekem is van) nem csak egy literrel fogyaszt többet. Nekem is ez a próblémám vele. Továbbá a szíjjas mtort pörgetni kell, hogy legyen benne erő. Én inkább a láncost ajánlanám. Halkan magjegyzem, nem vezettem, de azt mondják nem fogyaszt annyit és kisebb fodulaton húz (újabb konstrukció). Boldog használatot hozzá! Paja

Link to comment
Megosztás:

Szia Medve 75! Ha jól tudom a szíjasnak 60 000, a láncosé 120 000, de A szerelö Uhu problémás esetben 80-nál is ajánlotta már. A szíjas (ami nekem is van) nem csak egy literrel fogyaszt többet. Nekem is ez a próblémám vele. Továbbá a szíjjas mtort pörgetni kell, hogy legyen benne erő. Én inkább a láncost ajánlanám. Halkan magjegyzem, nem vezettem, de azt mondják nem fogyaszt annyit és kisebb fodulaton húz (újabb konstrukció). Boldog használatot hozzá! Paja

Ezzel nem értek egyet!

A szijas vezérlésnek és az "erőnek" mi köze egymáshoz? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Badi úr! Csicsó úr! Ha jól nézem, neked nyolc szelepes az Astrád. Az is a nyomatékos motorok közé tartozik. Kérlek! Az összehasonlítás kedvéért próbálj ki egy 1.4 16v eco motoros g astrát!

Tisztelt Medve! Még két alternatíva jutott eszembe.

1. Astra 1.2 16 v (amennyiben nem vagy versenyző típus. Olcsó alkatrész kis fogyasztás)

2. Zafira 1.7 isuzu dízel (kis fogyasztás, kicsit drágább vételár és bontott karoszéria elemek, viszont 7 személy)

Mielőtt döntessz, nézz rá az alkatrész árakra is a neten!

Link to comment
Megosztás:

Azért a szíjas csendesebb konstrukció véleményem szerint. Nyomatékosságról nem tudok mit írni, Twinport-ot nem használtam még tartósan, de az 1.6 (z16xe) kellően erősnek tűnik. Nekem 7,72l az átlagfogyasztása, ami egy kombitól 85-90% város mellett nekem nem tűnik soknak. Talán az 1.6-os xep ekkora karosszériával/súllyal eljár 6,7 literrel főként városi használat mellett? Annyit a C Corsa 1.2-ese fogyaszt némi túlzással...

Az 1.2-es G Astra esetében is inkább a 75Le-s mint a 65Le-s, és még véletlenül se Sedan/Caravan karosszériához párosítva. Azért ott már nyáron némi cuccal/pár személlyel és klímával lesznek érdekességek (főleg városon kívül).

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Badi úr! Csicsó úr! Ha jól nézem, neked nyolc szelepes az Astrád. Az is a nyomatékos motorok közé tartozik. Kérlek! Az összehasonlítás kedvéért próbálj ki egy 1.4 16v eco motoros g astrát!

Tisztelt Medve! Még két alternatíva jutott eszembe.

1. Astra 1.2 16 v (amennyiben nem vagy versenyző típus. Olcsó alkatrész kis fogyasztás)

2. Zafira 1.7 isuzu dízel (kis fogyasztás, kicsit drágább vételár és bontott karoszéria elemek, viszont 7 személy)

Mielőtt döntessz, nézz rá az alkatrész árakra is a neten!

Szia Medve 75! Ha jól tudom a szíjasnak 60 000, a láncosé 120 000, de A szerelö Uhu problémás esetben 80-nál is ajánlotta már. A szíjas (ami nekem is van) nem csak egy literrel fogyaszt többet. Nekem is ez a próblémám vele. Továbbá a szíjjas mtort pörgetni kell, hogy legyen benne erő. Én inkább a láncost ajánlanám. Halkan magjegyzem, nem vezettem, de azt mondják nem fogyaszt annyit és kisebb fodulaton húz (újabb konstrukció). Boldog használatot hozzá! Paja

1.2-est felejtsd el, kicsi! Nekem 1.4 van, de ha bekapcsolom a légkondit, akkor elmennek a lovak aludni. Előzésnél ki kell kapcsolni. Én 1.6-ot vennék mostani fejjel ebbe a kocsiba. Caravanba pedig 1.6 alatt öngyilkosság.

Disesel jó, takarékos, de ha tönkremegy, akkor drága a javíttatása. (turbó, adagoló) Illetve azokból már nincs keveset futott, vagyis ritka mint a fehér holló.

Láncosnak nincs csereperiódusa. ;)

Én most súrolom a 120e-et, és még nincs hangja. Akkor kell cserélni, ha hallod.... A szíjasoké sem 60e, ha jól rémlik 90 vagy 120e!(6 év az biztos)

sziasztok.vezérlések csereperiódusait le tudnátok nekem írni?1.4 16v és 1.6 16v szíjas és láncos is érdekelne.Z16Xep motor az jó fajta ,most készülök venni a hétvégén astrát és szeretném tudni ezeket a dolgokat.a szíjas vagy a láncos a jobb megoldás? anyagilag is érdekel,igaz hogy a twinportok 1 literrel kevesebbet esznek átlagban?tanácsokat szívesen fogadok. nekem 1.6 A veki után lesz a csere de az még 8 szelep volt köszi

Twinport: minimum 0.5L-el takarékosabb. EGR szelep jobban bírja. Ha a twinport szelepek feladják, annak a cseréje nagyon zsebbe nyúlós. Cserébe takarékos, s kisebb fordulaton nyomatékosabb, és alacsonyabb fordulaton adja le a maximális teljesítményt.

Én XE-t nem vennék, inkább XEP (twinport)

Azért a szíjas csendesebb konstrukció véleményem szerint. Nyomatékosságról nem tudok mit írni, Twinport-ot nem használtam még tartósan, de az 1.6 (z16xe) kellően erősnek tűnik. Nekem 7,72l az átlagfogyasztása, ami egy kombitól 85-90% város mellett nekem nem tűnik soknak. Talán az 1.6-os xep ekkora karosszériával/súllyal eljár 6,7 literrel főként városi használat mellett? Annyit a C Corsa 1.2-ese fogyaszt némi túlzással...

Az 1.2-es G Astra esetében is inkább a 75Le-s mint a 65Le-s, és még véletlenül se Sedan/Caravan karosszériához párosítva. Azért ott már nyáron némi cuccal/pár személlyel és klímával lesznek érdekességek (főleg városon kívül).

Ahogy írod a régi Z12XE motorok 75Le-sek. A Z12XEP 80Le, de azt nem tették a G-be.

Link to comment
Megosztás:

1.2-est felejtsd el, kicsi! Nekem 1.4 van, de ha bekapcsolom a légkondit, akkor elmennek a lovak aludni. Előzésnél ki kell kapcsolni. Én 1.6-ot vennék mostani fejjel ebbe a kocsiba. Caravanba pedig 1.6 alatt öngyilkosság.

Disesel jó, takarékos, de ha tönkremegy, akkor drága a javíttatása. (turbó, adagoló) Illetve azokból már nincs keveset futott, vagyis ritka mint a fehér holló.

Láncosnak nincs csereperiódusa. ;)

Én most súrolom a 120e-et, és még nincs hangja. Akkor kell cserélni, ha hallod.... A szíjasoké sem 60e, ha jól rémlik 90 vagy 120e!(6 év az biztos)

Twinport: minimum 0.5L-el takarékosabb. EGR szelep jobban bírja. Ha a twinport szelepek feladják, annak a cseréje nagyon zsebbe nyúlós. Cserébe takarékos, s kisebb fordulaton nyomatékosabb, és alacsonyabb fordulaton adja le a maximális teljesítményt.

Én XE-t nem vennék, inkább XEP (twinport)

Ahogy írod a régi Z12XE motorok 75Le-sek. A Z12XEP 80Le, de azt nem tették a G-be.

No akkor nézzük: szíjas 2003-ig 60k km vagy 4év, 2003-tól 90k km vagy 6év. Láncos 150k km csere:

A láncos motor sajátos hangú, akinek még nem volt, fura hangúnak fogja tartani jó eséllyel... Továbbá a Classic II már nem Németországi összeszerelés, sok alkatrész esetén történtek beszállítóváltások, így tudnak sok olyan hibát mutatni amit a Német gyártású testvéreik nem ismernek (hibák jellegében/összeszerelés minőségében). Igaz, a Twinport újabb fejlesztés, így azon meg tudtak csiszolni az addig tapasztalt esetleges konstrukciós gondokon/problémákon/gyengeségeken.

0.5l/100km véleményem szerint nem mérvadó, ennyi differencia két autó közt akár a sofőrön is elúszhat (vagy gyújtási különbségen, üa minőség különbségen stb.).

Én biztosan nem úgy választanék autót, hogy egy adott motorhoz "kötöm a lovat". Olyat kell venni, ami a pénztárcához méreten bizonyos mozgásteret hagyva belefér, továbbá ami a leginkább egyben van (állapot, előélet leinformálhatósága stb). Tehát ha szebb/jobb állapotú XE-t találsz adott összegért mint XEP-t, akkor nem hinném hogy kellene a Twinport-hoz ragaszkodni mindenáron. Ráadásul -bár elcsépelt- de nem évjáratot veszünk. Inkább egy minden téren megfelelő XE mint egy kérdőjeles XEP...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a pontosítást Morgó Medve! Magam is eggyet értek veled. A többieknek is köszönöm az építő jellegű kritikát. Mivel nem vagyok profi és a jó pap holtig tanul... Csak az eddigi tudásom szerint szerettem volna segíteni. Mivel a másik topikban feltettem egy kérdést és még egy vékonyka fécesz ívet sem reagáltak rá, legyen értelme a regisztrációmnak. Paja

Link to comment
Megosztás:

Olvasgatva ezt a láncos/szíjas tanakodást, eszembe jutott egy kedves sztori. Jópár éve elmentem kíváncsiságból Debrecenben egy H Astra tesztvezetésre az ottani márkakereskedésbe, 1.6 twinport motoros volt. Akkor még nem állt szándékomban bármilyen kocsit venni, csak szerettem volna kipróbálni. Kérdeztem a tesztkör alatt az eladót, hogy miben különbözik a twinport és nem twinport motor (ebben az időben még mindkettőt értékesítették), erre azt a választ kaptam, hogy a twinport láncos, a másik szíjas. NC :D

Link to comment
Megosztás:

Ha már vezérműlánc, akkor én is kérdezek. Most 131e km van az autóban. Olajfogyasztás 10e km-en semmi (GM 5W30), hideg indításkor azért van egy 2-3 másodpercig szép kis hangja, de aztán megszűnik és nagyon szépen működik, az a jellegzetes enyhén "dieseles" XEP motorhangja van. A szerelő szerint ez normális ezeknél a motoroknál, de előbb-utóbb nem árt majd lecserélni a vezérlést.

Ha jól tudom, akkor a lánc nem igazán szakadhat el, illetve nagyon csúnya hangja kell, hogy legyen meleg motornál is, ha már komolyan cserére szorulna? Amíg ilyesmi nem jelentkezik, addig elvileg nem kell félni, hogy bármi gondot okozna a lánc?

Az idén nem szeretnék erre költeni, jövőre ott leszek a 150e km körül (de max, évi 10-15e km megy bele max), inkább akkor cserélném.

Ha jól tudom, erre lenne szükségem: Link Szerintem az angolt választanám, ami, ha jól tudom akkor BGA gyártmány, az pedig tudtommal jó minőségnek számít és nyugodtan lehet használni? A szett tartalmazza a tömítéseket és a fogaskerekeket is. Ezen kívül van még valamire szükségem?

Vízpumpát elvileg nem kell cserélni, és persze kell egy jó mester (van) és egy olajcsere. Más valami?

És még egy kérdés: olajcserénél az olaj leeresztő csavar alátétjét illik cserélni, vagyis ezt: Link Vagy mást is, pl. maga a csavart?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha már vezérműlánc, akkor én is kérdezek. Most 131e km van az autóban. Olajfogyasztás 10e km-en semmi (GM 5W30), hideg indításkor azért van egy 2-3 másodpercig szép kis hangja, de aztán megszűnik és nagyon szépen működik, az a jellegzetes enyhén "dieseles" XEP motorhangja van. A szerelő szerint ez normális ezeknél a motoroknál, de előbb-utóbb nem árt majd lecserélni a vezérlést.

Ha jól tudom, akkor a lánc nem igazán szakadhat el, illetve nagyon csúnya hangja kell, hogy legyen meleg motornál is, ha már komolyan cserére szorulna? Amíg ilyesmi nem jelentkezik, addig elvileg nem kell félni, hogy bármi gondot okozna a lánc?

Az idén nem szeretnék erre költeni, jövőre ott leszek a 150e km körül (de max, évi 10-15e km megy bele max), inkább akkor cserélném.

Ha jól tudom, erre lenne szükségem: Link Szerintem az angolt választanám, ami, ha jól tudom akkor BGA gyártmány, az pedig tudtommal jó minőségnek számít és nyugodtan lehet használni? A szett tartalmazza a tömítéseket és a fogaskerekeket is. Ezen kívül van még valamire szükségem?

Vízpumpát elvileg nem kell cserélni, és persze kell egy jó mester (van) és egy olajcsere. Más valami?

És még egy kérdés: olajcserénél az olaj leeresztő csavar alátétjét illik cserélni, vagyis ezt: Link Vagy mást is, pl. maga a csavart?

Köszönöm!

Nos, ez így azért közel sem igaz. ;) A lánc is tökéletesen el tud szakadni (lásd pl VW csoport TSI fenevadjai). Azonban amikor már hangja van, azt jelenti hogy megnyúlt. A fogaskerék is kopik, így a kettő együtt a vezérlés átugrását tudja produkálni, lényegében ua kárt okozva mintha szakad.

Illetve a vízpumpát cserélni kell vezérlés cseréjekor ha a vezérlés hajtja (pl. z16xep esetében nem a vezérműszíj hajtja meg ha jól tudom), pláne 150k km után. Nem biztos, hogy az a pumpa amiben benne van most 150k km, az a következő vezérlés cseréig kibírja. Ha beáll (megszorul), akkor oda a vezérlés. Ha időben észreveszed hogy hangja van vagy csepeg, akkor meg húzós mutatvány lesz a pumpa miatt szétbontani az egész vezérlést (és nem is egészséges)...

A vezérlés cseréje miatt nem szükséges az olajcsere. Az olajcsere akkor esedékes, ha eljött az ideje. Persze azzal nem teszel rosszat ha azt is cseréled, de ha nem szükséges még, akkor nem kell. Ennyi erővel a teljes hűtőfolyadékot is cserélni kell, mivel új pumpa kerül a rendszerbe.

Link to comment
Megosztás:

Nos, ez így azért közel sem igaz. ;) A lánc is tökéletesen el tud szakadni (lásd pl VW csoport TSI fenevadjai). Azonban amikor már hangja van, azt jelenti hogy megnyúlt. A fogaskerék is kopik, így a kettő együtt a vezérlés átugrását tudja produkálni, lényegében ua kárt okozva mintha szakad.

Illetve a vízpumpát cserélni kell vezérlés cseréjekor ha a vezérlés hajtja (pl. z16xep esetében nem a vezérműszíj hajtja meg ha jól tudom), pláne 150k km után. Nem biztos, hogy az a pumpa amiben benne van most 150k km, az a következő vezérlés cseréig kibírja. Ha beáll (megszorul), akkor oda a vezérlés. Ha időben észreveszed hogy hangja van vagy csepeg, akkor meg húzós mutatvány lesz a pumpa miatt szétbontani az egész vezérlést (és nem is egészséges)...

A vezérlés cseréje miatt nem szükséges az olajcsere. Az olajcsere akkor esedékes, ha eljött az ideje. Persze azzal nem teszel rosszat ha azt is cseréled, de ha nem szükséges még, akkor nem kell. Ennyi erővel a teljes hűtőfolyadékot is cserélni kell, mivel új pumpa kerül a rendszerbe.

Nem azt akartam írni, hogy nem tud elszakadni, inkább azt, hogy nem jellemző a szakadás.

Hát, én bízom benne, hogy ha a gyár 150e km-ben határozza meg a cserét, akkor egy rendszeresen karbantartott motornál nem kell előbb lecserélni, vagyis 130e km még nem jelenti a cserét. Melegen nincs hangja, szerintem. Ahogy írtam, hidegen, gyújtáskor van az a felzúgó hang, gondolom amíg fel nem áll az olajnyomás. De ez elvileg a legtöbb XEP motornál így van.

Milyen hangot ad, amikor már cserés? Tudom, ezt így nehéz megmondani...

Amit linkeltem szett, az megfelelő? Tartalmazza a tömítéseket és a fogaskerekeket is, vagyis elvileg mindent. Ehhez jönne még az új vízpumpa is, amit szerintem szintén nem eredeti Opel lesz, elnézve az árakat...

Az olajcserés kérdésemre esetleg, mert az most lenne majd aktuális, kell a tömítést (esetleg csavart is) cserélni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

EGR-nek van beleszólása az alapjáratba? Mert le van vakolva, félrefordítva, néha szorul ott önmagában, ilyenkor P0400 de ezt vagy kiütöm, vagy nem, nem befolyásol semmit. De mostanában már annyira szorul, hogy dobja mellé a P1405 kódot is. Na ha ez a kód van, akkor indítás után 3-5 mp múlva úgy leesik a fordulat, hogy leáll. Most megint szétszedtem, kipucoltam visszaraktam, most se nem dobál hibát, se nem áll le.

Csak azért nem vennék EGR-t, hogy ott félrefordítva kapcsolgasson, de már a pucoláskor is érzékeltem, hogy néha hiába adtam a lábára a 12V-ot, csak szikrázott, de nem dugta ki a szarvát. Van erre valami más megoldás a leprogramozáson kívül? Vegyek ebay-en valami gagyi utángyártottat 10ezerért?

Link to comment
Megosztás:

Nem azt akartam írni, hogy nem tud elszakadni, inkább azt, hogy nem jellemző a szakadás.

Hát, én bízom benne, hogy ha a gyár 150e km-ben határozza meg a cserét, akkor egy rendszeresen karbantartott motornál nem kell előbb lecserélni, vagyis 130e km még nem jelenti a cserét. Melegen nincs hangja, szerintem. Ahogy írtam, hidegen, gyújtáskor van az a felzúgó hang, gondolom amíg fel nem áll az olajnyomás. De ez elvileg a legtöbb XEP motornál így van.

Milyen hangot ad, amikor már cserés? Tudom, ezt így nehéz megmondani...

Amit linkeltem szett, az megfelelő? Tartalmazza a tömítéseket és a fogaskerekeket is, vagyis elvileg mindent. Ehhez jönne még az új vízpumpa is, amit szerintem szintén nem eredeti Opel lesz, elnézve az árakat...

Az olajcserés kérdésemre esetleg, mert az most lenne majd aktuális, kell a tömítést (esetleg csavart is) cserélni?

Köszönöm!

Hang alapján szerintem kuruzslás lenne egy lánc/szíj vezérlés állapotát megmondani, persze ha nagyon oda van már, az más kategória. Ua létezik mérőóra a láncfeszesség mérésére is mint a szíjas variánshoz. Igaz, ez jó eséllyel Opel szakműhely vagy Opelre szakosodott/jól felszerelt műhelyben lesz elérhető opció. Kijelenteni senki nem meri, hogy x km-nél még biztosan nem szakadhat el (pláne ha nem biztosan ismert az előélet). De feltételezhetően valóban lenne jele (hangja) ha nagy a baj és cserélni kellene (igaz, a már fentebb említett márka bizonyos szériájánál minden jel nélkül 50k km alatt is szakadtak el láncok, Opel háza táján nem hallani ilyen gondokról).

Különbség van a hidegen indított motor "hidrotőkés" vagy "szelepes" hangja/csattogása (minden Opelnél előbb-utóbb előjön) ill. a láncvezérlés hangja közt, a kettő más világ.

A linkelt szett akár lehet jó is, ha katalógus szerint jó hozzá, akkor jó. Pénztárca kérdése, azonban a legolcsóbb nem biztosan a legolcsóbb... A leírás/kép alapján erre van szükség, ez egy komplett vezérlés. A vízpumpa kiválasztása is pénztárca kérdése, nem muszáj gyári, vannak jó gyártók, de a legolcsóbb itt sem biztosan a legolcsóbb...

Olajcserénél csak akkor kell cserélni a csavart/tömítést, ha azon sérülés van. Persze bajnak nem baj ha cserélve van, de nem szükséges ha nincs vele gond (nem csepeg jelenleg, a menete/feje nem sérült, alátét egészséges stb.).

Link to comment
Megosztás:

Ha már vezérműlánc, akkor én is kérdezek. Most 131e km van az autóban. Olajfogyasztás 10e km-en semmi (GM 5W30), hideg indításkor azért van egy 2-3 másodpercig szép kis hangja, de aztán megszűnik és nagyon szépen működik, az a jellegzetes enyhén "dieseles" XEP motorhangja van. A szerelő szerint ez normális ezeknél a motoroknál, de előbb-utóbb nem árt majd lecserélni a vezérlést.

Ha jól tudom, akkor a lánc nem igazán szakadhat el, illetve nagyon csúnya hangja kell, hogy legyen meleg motornál is, ha már komolyan cserére szorulna? Amíg ilyesmi nem jelentkezik, addig elvileg nem kell félni, hogy bármi gondot okozna a lánc?

Az idén nem szeretnék erre költeni, jövőre ott leszek a 150e km körül (de max, évi 10-15e km megy bele max), inkább akkor cserélném.

Ha jól tudom, erre lenne szükségem: Link Szerintem az angolt választanám, ami, ha jól tudom akkor BGA gyártmány, az pedig tudtommal jó minőségnek számít és nyugodtan lehet használni? A szett tartalmazza a tömítéseket és a fogaskerekeket is. Ezen kívül van még valamire szükségem?

Vízpumpát elvileg nem kell cserélni, és persze kell egy jó mester (van) és egy olajcsere. Más valami?

És még egy kérdés: olajcserénél az olaj leeresztő csavar alátétjét illik cserélni, vagyis ezt: Link Vagy mást is, pl. maga a csavart?

Köszönöm!

Nekem ugyan nem láncos a verdám, de én inkább ezt választanám: https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/6801-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4 gyári opel készlet, a tömítést meg megvenném külön. Igy biztos nem nyulsz mellé.

Vízpumpát nem kell cserélned, ha nem ereszt, csöpög, hiszen nem a vezérlés hajtja.

Olajcserénél az alátétet, akár gumi, akár fém mindig cserélni kell (kellene), a csavart csak akkor , ha már úgy érzi az ember, hogy nehézségei adódhatnak a meghúzásakor illetve kilazításkor (el van "nyalva " a csavar).

Vízpumpa cserénél illik a hűtőfolyadékot is cserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem azt akartam írni, hogy nem tud elszakadni, inkább azt, hogy nem jellemző a szakadás.

Hát, én bízom benne, hogy ha a gyár 150e km-ben határozza meg a cserét, akkor egy rendszeresen karbantartott motornál nem kell előbb lecserélni, vagyis 130e km még nem jelenti a cserét. Melegen nincs hangja, szerintem. Ahogy írtam, hidegen, gyújtáskor van az a felzúgó hang, gondolom amíg fel nem áll az olajnyomás. De ez elvileg a legtöbb XEP motornál így van.

Milyen hangot ad, amikor már cserés? Tudom, ezt így nehéz megmondani...

Amit linkeltem szett, az megfelelő? Tartalmazza a tömítéseket és a fogaskerekeket is, vagyis elvileg mindent. Ehhez jönne még az új vízpumpa is, amit szerintem szintén nem eredeti Opel lesz, elnézve az árakat...

Az olajcserés kérdésemre esetleg, mert az most lenne majd aktuális, kell a tömítést (esetleg csavart is) cserélni?

Köszönöm!

Igen, mindig szettet érdemes cserélni vezérlésnél. Én sosem hallottam konkrétan a 150e km-t, nekem szervizben is azt mondták, hogy azt hallani, láttak már 80e-nél rossz láncot, de 200-nál még gyárit, és nem volt gondja.... (olaj, és évjárat függő, mondták hogy olajon nem szabad spórolni)

Én sosem cseréletem csavart, sem tömítést, de idővel ki lehet cserélni a gumigyűrűt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan nem láncos a verdám, de én inkább ezt választanám: https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/6801-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4 gyári opel készlet, a tömítést meg megvenném külön. Igy biztos nem nyulsz mellé.

Vízpumpát nem kell cserélned, ha nem ereszt, csöpög, hiszen nem a vezérlés hajtja.

Olajcserénél az alátétet, akár gumi, akár fém mindig cserélni kell (kellene), a csavart csak akkor , ha már úgy érzi az ember, hogy nehézségei adódhatnak a meghúzásakor illetve kilazításkor (el van "nyalva " a csavar).

Vízpumpa cserénél illik a hűtőfolyadékot is cserélni.

Hát, ebben igazad lehet, nem túl nagy az árkülönbség. Mondjuk vannak utángyártott elsőrangú minőségű termékek, de azok eleve kb. annyiba kerülnek, mint az eredeti Opel (amit pont valamelyik nagyobb gyártó gyárt, valószínűleg), pl. Febi, Swag, Conti, stb. Amit linkeltél, az fogaskerekekkel van, csak a tömítések hiányoznak. Kb. 5e-ért meg lehet venni hozzá minőségi gyártótól a tömítéseket, így nem sokkal több, mint az általam linkelt angol utángyártott szett.

Akkor jól sejtettem, de nem voltam benne biztos, a z14xep esetén nem a vezérlés hajtja a vízpumpát, így nem indokolt egyszerre cserélni, illetve a vízpumpa későbbi cseréjénél nem kell megbontani a vezérlést sem, jól tudom? Mondjuk kérdés, hogy a vízpumpát mikor érdemes cserélni, mert lehet, hogy az is "elfárad", elkopik 150e km körül? Úgy tűnik, hogy most nincs vele gond.

Ha netán elromlana a vízpumpa, akkor az okozhat komoly meghibásodást, vagy jelezné időben valami illetve észre is venném, mielőtt komolyabb baj lenne?

Emígy a láncnak elvileg nincs nagyon hangja, a jellemző Opeles hidrötőkés hang jelentkezik hidegen, pár másodpercig, csörög-csattog, majd gondolom amint megvan a megfelelő olajnyomás, meg is szűnik, szép egyenletesen jár a motor.

Mondjuk van egy surrogó hang folyamatosan (főleg, ha nedves, esős az idő), ami lehet, hogy az szíj lesz?

Jut eszembe, még anno a nyáron készítettem két videót erről, amit itt linkeltem is, azon hallani, hogy miről beszélek. Hallani itt a láncot vagy ez még bőven rendben van? Linkelem újra a két videót!

Köszönet mindenkinek a segítséget!

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

EGR-nek van beleszólása az alapjáratba? Mert le van vakolva, félrefordítva, néha szorul ott önmagában, ilyenkor P0400 de ezt vagy kiütöm, vagy nem, nem befolyásol semmit. De mostanában már annyira szorul, hogy dobja mellé a P1405 kódot is. Na ha ez a kód van, akkor indítás után 3-5 mp múlva úgy leesik a fordulat, hogy leáll. Most megint szétszedtem, kipucoltam visszaraktam, most se nem dobál hibát, se nem áll le.

Csak azért nem vennék EGR-t, hogy ott félrefordítva kapcsolgasson, de már a pucoláskor is érzékeltem, hogy néha hiába adtam a lábára a 12V-ot, csak szikrázott, de nem dugta ki a szarvát. Van erre valami más megoldás a leprogramozáson kívül? Vegyek ebay-en valami gagyi utángyártottat 10ezerért?

Hali,

Igen sajnos van beleszólása, nekem is cserélni kellett, hiába volt félrefordítva. Ugyanazokat a hibákat produkálta mint neked,

csak nekem egyszer előzés közben gondolta azt hogy inkább csökkenni fog a fordulatszám és majdnem leállt. Szóval azonnal cseréltem.

13 ezer ebay-en szállítással együtt, teljesen jó már több mint fél éve.

Módosítva : barics
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát, ebben igazad lehet, nem túl nagy az árkülönbség. Mondjuk vannak utángyártott elsőrangú minőségű termékek, de azok eleve kb. annyiba kerülnek, mint az eredeti Opel (amit pont valamelyik nagyobb gyártó gyárt, valószínűleg), pl. Febi, Swag, Conti, stb. Amit linkeltél, az fogaskerekekkel van, csak a tömítések hiányoznak. Kb. 5e-ért meg lehet venni hozzá minőségi gyártótól a tömítéseket, így nem sokkal több, mint az általam linkelt angol utángyártott szett.

Akkor jól sejtettem, de nem voltam benne biztos, a z14xep esetén nem a vezérlés hajtja a vízpumpát, így nem indokolt egyszerre cserélni, illetve a vízpumpa későbbi cseréjénél nem kell megbontani a vezérlést sem, jól tudom? Mondjuk kérdés, hogy a vízpumpát mikor érdemes cserélni, mert lehet, hogy az is "elfárad", elkopik 150e km körül? Úgy tűnik, hogy most nincs vele gond.

Ha netán elromlana a vízpumpa, akkor az okozhat komoly meghibásodást, vagy jelezné időben valami illetve észre is venném, mielőtt komolyabb baj lenne?

Emígy a láncnak elvileg nincs nagyon hangja, a jellemző Opeles hidrötőkés hang jelentkezik hidegen, pár másodpercig, csörög-csattog, majd gondolom amint megvan a megfelelő olajnyomás, meg is szűnik, szép egyenletesen jár a motor.

Mondjuk van egy surrogó hang folyamatosan (főleg, ha nedves, esős az idő), ami lehet, hogy az szíj lesz?

Jut eszembe, még anno a nyáron készítettem két videót erről, amit itt linkeltem is, azon hallani, hogy miről beszélek. Hallani itt a láncot vagy ez még bőven rendben van? Linkelem újra a két videót!

Köszönet mindenkinek a segítséget!

Vízpumpa: ha tönkremegy, vagy ha szivárog, de szerintem nem jellemző. Ha tönkremegy akkor folyat. Ha megszorul, akkor hoszbordás szíj szakadás, azaz nem lesz légkondid, és töltésed. És meg kell állni. ;)

Szíj: nekem is nedves időben susog, majd kb 1 perc után elhallgat. Nekem olyan 30e-nél jött elő, többen nézték, mondták nincs ennek semmi gondja. Azóta mentem vele 90e-et. Még 30e van a cseréig. ;)

Neked tovább zörög az elején, mint nekem. Igaz az enyimben csak 120e van. De szerintem kb rendben van.

Nálam: (de itt a garázs akkusztikája miatt van ekkora hang)

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

Megkérdeztem a vezérlés cserét:

- Vezérmű lánc készlet: 79270,-, munkadíj: 30000,-

De a cromaxnál a szett 55e.

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/6801-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4

Szóval mit mondjak, szerviz lehúzás? Írtam nekik levelet, hogy mi indokolja az 50%-os alkatrész felárat, illetve megfogalmaztam egy szép levelet a GM hungary-nak.

Link to comment
Megosztás:

Megkérdeztem a vezérlés cserét:

- Vezérmű lánc készlet: 79270,-, munkadíj: 30000,-

De a cromaxnál a szett 55e.

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/6801-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4

Szóval mit mondjak, szerviz lehúzás? Írtam nekik levelet, hogy mi indokolja az 50%-os alkatrész felárat, illetve megfogalmaztam egy szép levelet a GM hungary-nak.

Szép, kíváncsi vagyok hogy mit fognak válaszolni... Ha válaszolnak konkrétan (mert válasz biztosan lesz, csak kérdés hogy mire)...

Más: Azért egy kicsit számolgattam. Ugyebár a láncos lényege, hogy kevesebbet kell szervizelni (vezérlés csere), így olcsóbb is a fenntartás feltételezhetően.

Ha mondjuk adott egy 2002-es szíjas (pl Z16XE), annál négy évente vagy 60k km-nél csere. Ennek az ára vízpumpával (mindennel) 51990Ft (ennyi volt nekem 2013. ok-.ben). Ha a láncot mondjuk 150k km-nél cserélni kell, akkor az ezek szerint ~110000Ft. Az adott 150k km alatt a szíjas 104000Ft (2 csere; köv. csere 180k km-nél), a láncos 110000Ft és ebben talán a vízpumpa csere nincs benne (a szíjasban pedig a második új dolgozik)... Elgondolkodtató... Pláne akkor, ha 2003 utáni aa XE motor, akkor 6év vagy 90k km az intervallum. Akkor már 52000Ft áll 110000Ft-al szemben (bár 180-nál jön a köv csere szíjnál). A szíjas konstrukció azoknak nem igazán jó (a zsebének), akik nem autóznak átlagot sem. Én pl. 4év alatt 30-40k km-t megyek, a fele még simán hátra lenne km alapján, de az idő ketyeg.

Amúgy a vízpumpa csere is érdekes kérdés. Ha a szakszerű cserénél a szíjasoknál minden vezérlés cseréhez tanácsolják/előírják, akkor a láncosnál hogyhogy 150k km környékén is kérdéses? Ennyit változott volna a vízpumpa konstrukciója mondjuk egy 2004-es XE és egy 2005-ös XEP közt? Hm..

Link to comment
Megosztás:

Szép, kíváncsi vagyok hogy mit fognak válaszolni... Ha válaszolnak konkrétan (mert válasz biztosan lesz, csak kérdés hogy mire)...

Más: Azért egy kicsit számolgattam. Ugyebár a láncos lényege, hogy kevesebbet kell szervizelni (vezérlés csere), így olcsóbb is a fenntartás feltételezhetően.

Ha mondjuk adott egy 2002-es szíjas (pl Z16XE), annál négy évente vagy 60k km-nél csere. Ennek az ára vízpumpával (mindennel) 51990Ft (ennyi volt nekem 2013. ok-.ben). Ha a láncot mondjuk 150k km-nél cserélni kell, akkor az ezek szerint ~110000Ft. Az adott 150k km alatt a szíjas 104000Ft (2 csere; köv. csere 180k km-nél), a láncos 110000Ft és ebben talán a vízpumpa csere nincs benne (a szíjasban pedig a második új dolgozik)... Elgondolkodtató... Pláne akkor, ha 2003 utáni aa XE motor, akkor 6év vagy 90k km az intervallum. Akkor már 52000Ft áll 110000Ft-al szemben (bár 180-nál jön a köv csere szíjnál). A szíjas konstrukció azoknak nem igazán jó (a zsebének), akik nem autóznak átlagot sem. Én pl. 4év alatt 30-40k km-t megyek, a fele még simán hátra lenne km alapján, de az idő ketyeg.

Amúgy a vízpumpa csere is érdekes kérdés. Ha a szakszerű cserénél a szíjasoknál minden vezérlés cseréhez tanácsolják/előírják, akkor a láncosnál hogyhogy 150k km környékén is kérdéses? Ennyit változott volna a vízpumpa konstrukciója mondjuk egy 2004-es XE és egy 2005-ös XEP közt? Hm..

Hát, mondjuk ez a számolgatás sem fedi le az okfejtésem/kalkulációm teljesen (pláne hogy változatlan árakat feltételez). Mert pl ha a köv. láncos csere 300k km (ekkor csak kell már vízpumpát is cserélni), akkor 2x110000+20000 =>240000Ft. A szíjas 2002 előtti már az 5. cserét kéri 300k km-nél, ez 260000Ft, a 2003 utáni viszont a 3. cserén lesz túl (270k km-nél), tehát 3x52000=>156000Ft. Érdekes eredmény... Megígérem, ma már nem számolgatok...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.