Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Én meg egyre inkább a másik irányba fordulok, vagyis egyre egyszerűbb autók érdekelnek. Minél egyszerűbb technika, minél kevesebb elektronika... Az újabb és újabb generációk persze f.szák meg minden, mennek és -elvileg- kevesebbet fogyasztanak, megtörlik a szemünket-szánkat (lassan máshol is), kifújják az orrunkat, elmennek bevásárolni,elmondják -nagyjából- mi fáj nekik, de: alkatrész árak a z egekben, a tartósságnem erősségük, sok a nyűg, a szerelők meg csak pingvineznek (mindegy hol, lehet az független- vagy márkaszerviz). Hát, én autómeleg vagyok (sosem volt titok), de ezen részéből nem kérek.

Hát igen.

Kétféle ember van.

Aki megvaszi az új autót, és az érdekli, az számára a fontos, hogy a garanciális időszak (vagy az általa üzemeltetett időszak) alatt jó legyen (vagy még kicsit tovább is).

És ezek a tapasztalatok határozzák meg a véleményét egy adott márkával kapcsolatban.

A másik féle ember, amilyen én is vagyok (meg szerintem az itt fórumozók nagyrésze):

Aki a használt 5-20 éves autót tudja megvenni.

Igazából szerintem ez az az időtartam, ami alatt igazán meg lehet ítélni, hogy egy adott típus mennyire, tartós, megbízható stabil, fenntartható.

Persze itt közbelépnek zavaró, torzító tényezők, mint a több tulajdonos, az törődés, karbantartás minősége, hiánya, gyakorisága stb.

Szerintem inkább az utóbbi emberfajta tud releváns információval szolgálni egy típus milyenségével kapcsolatban.

Tehát röviden: hosszú távon (jellemzően nem az első tulajdonosnál) derül ki egy típus tartóssága, megbízhatósága.

Az első típusú ember meg valamennyire azért könnyű helyzetben van, mert nulláról könnyebb kibírni 5-6 évet, mint egy 15 éves autó esetében még 5-6 évet. Titkon azért mindenki szeretne az első csoportba tartozni, bevallom én is :)

Azért én is kíváncsi vagyok, hogy ezek a turbós kis motorok hogy fogják bírni hosszú távon.

Mondjuk azért mechasnikailag nem feltétlenül féltem őket.

Mostanában volt pár oktatásunk, és az oktató hölgy sokat jár kell az országban, évi 30-40E km-t, és a KIA-ját kénytelen volt 3 évesen leadni/eladni 100E km-el mert közölte vele hogy részecskeszűrő meg miegymás, és bebutította a motort pl. előzésnél... (nyilván dízel)

Most vett egy R...t Fluance-t...

Ez is már kérdés, mert ő ugye vállalkozó, és céges kocsi...

Viszont mondta, hogy van egy 1.4 G Astra Caravan is a családban 380E km-el, és az még mindig megy! :)

Céges Z14XE is elment addig simán, bár folymatosan világított a checklámpa.

A hölgy épp autóipari dolgokról oktatott minket, és mondta, hogy pl egy Audiban, 3 éves időtartamra tervezik pl a belső kábelezést! Ennyit kell kibírnia!

Ezen pl elhűltem... Persze ettől még lehet hogy a dupláját is kibírja... :D És állítólag rendszeres, hogy hordják vissza az Audikat, és cserélik a kábelkorbácsot...

Link to comment
Megosztás:

Hát igen.

Kétféle ember van.

Aki megvaszi az új autót, és az érdekli, az számára a fontos, hogy a garanciális időszak (vagy az általa üzemeltetett időszak) alatt jó legyen (vagy még kicsit tovább is).

És ezek a tapasztalatok határozzák meg a véleményét egy adott márkával kapcsolatban.

A másik féle ember, amilyen én is vagyok (meg szerintem az itt fórumozók nagyrésze):

Aki a használt 5-20 éves autót tudja megvenni.

Igazából szerintem ez az az időtartam, ami alatt igazán meg lehet ítélni, hogy egy adott típus mennyire, tartós, megbízható stabil, fenntartható.

Persze itt közbelépnek zavaró, torzító tényezők, mint a több tulajdonos, az törődés, karbantartás minősége, hiánya, gyakorisága stb.

Szerintem inkább az utóbbi emberfajta tud releváns információval szolgálni egy típus milyenségével kapcsolatban.

Tehát röviden: hosszú távon (jellemzően nem az első tulajdonosnál) derül ki egy típus tartóssága, megbízhatósága.

Az első típusú ember meg valamennyire azért könnyű helyzetben van, mert nulláról könnyebb kibírni 5-6 évet, mint egy 15 éves autó esetében még 5-6 évet. Titkon azért mindenki szeretne az első csoportba tartozni, bevallom én is :)

Azért én is kíváncsi vagyok, hogy ezek a turbós kis motorok hogy fogják bírni hosszú távon.

Mondjuk azért mechasnikailag nem feltétlenül féltem őket.

Mostanában volt pár oktatásunk, és az oktató hölgy sokat jár kell az országban, évi 30-40E km-t, és a KIA-ját kénytelen volt 3 évesen leadni/eladni 100E km-el mert közölte vele hogy részecskeszűrő meg miegymás, és bebutította a motort pl. előzésnél... (nyilván dízel)

Most vett egy R...t Fluance-t...

Ez is már kérdés, mert ő ugye vállalkozó, és céges kocsi...

Viszont mondta, hogy van egy 1.4 G Astra Caravan is a családban 380E km-el, és az még mindig megy! :)

Céges Z14XE is elment addig simán, bár folymatosan világított a checklámpa.

A hölgy épp autóipari dolgokról oktatott minket, és mondta, hogy pl egy Audiban, 3 éves időtartamra tervezik pl a belső kábelezést! Ennyit kell kibírnia!

Ezen pl elhűltem... Persze ettől még lehet hogy a dupláját is kibírja... :D És állítólag rendszeres, hogy hordják vissza az Audikat, és cserélik a kábelkorbácsot...

nálunk a családban van egy 4-5 éves lacetti annak is világit a chek lámpa de a szar minöségü benyátol bebizonyosodott

Link to comment
Megosztás:

Megvan az utód: http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/09/62/50962_1440789390_1606.jpg

http://www.carstyling.hu/pic/usercar/car_50962.jpg

Szerintem jó választás volt, ügyes kis autó, kettőnknek elég. Elöl meglepően tágas, és jól felszerelt. 1.5 VVT GS.

Bocs az offért...

Gratula, jó kis gép! Gyorsan ment a váltás... Ennél nem lesz rozsda meg sok egyéb "apró finomság" egy jó darabig, megbízható, mozgékony, gyakorlatilag problémamentes típus.

Ha méretben tényleg elég, akkor nem jár kompromisszummal egy ilyen Swift egy G Astra-hoz képest.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megvan az utód: http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/09/62/50962_1440789390_1606.jpg

http://www.carstyling.hu/pic/usercar/car_50962.jpg

Szerintem jó választás volt, ügyes kis autó, kettőnknek elég. Elöl meglepően tágas, és jól felszerelt. 1.5 VVT GS.

Bocs az offért...

Gratula hozzá. Astrát elvitték?

Közben én sem töltöttem fel képet az utódról, pedig ígértem. :blush:

Nekem egy fokkal kevésbé off, mert opel maradt csak megnőtt. :) Carstylingos oldalamon vannak fenn képek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megvan az utód: http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/09/62/50962_1440789390_1606.jpg

http://www.carstyling.hu/pic/usercar/car_50962.jpg

Szerintem jó választás volt, ügyes kis autó, kettőnknek elég. Elöl meglepően tágas, és jól felszerelt. 1.5 VVT GS.

Bocs az offért...

Gratulálok hozzá, egyben látszik a kicsike, sok ezer hibamentes, balesetmentes utazást hozzá. :)

A családban is egy ilyen van, 1.3 dízel, tökéletesen teszi a dolgát.

Gratula hozzá. Astrát elvitték?

Közben én sem töltöttem fel képet az utódról, pedig ígértem. :blush:

Nekem egy fokkal kevésbé off, mert opel maradt csak megnőtt. :) Carstylingos oldalamon vannak fenn képek.

De gyönyörű vectra, Egy ilyenre én is szívesen leváltanám a G-met, igaz egy benzines 1.8 2.0-re, csak hát sajnos nekem nagyon drágák, még egy darabig szeretgetnem kell a G-t hogy cipeljen engem :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

De gyönyörű vectra, Egy ilyenre én is szívesen leváltanám a G-met, igaz egy benzines 1.8 2.0-re, csak hát sajnos nekem nagyon drágák, még egy darabig szeretgetnem kell a G-t hogy cipeljen engem :)

Szintén, csak kombira!

Pl.: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_c/opel_vectra_c_caravan_1.8_elegance-9114656

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

Gratula hozzá. Astrát elvitték?

Közben én sem töltöttem fel képet az utódról, pedig ígértem. :blush:

Nekem egy fokkal kevésbé off, mert opel maradt csak megnőtt. :) Carstylingos oldalamon vannak fenn képek.

Pedig ezzel igazán eldicsekedhettél volna. A GTS a kedvenc Vectrám. :icon13: Ezzel a motorral meg nyomatékban sem szűkölködik.

Az Astrát egyébként beadtam kereskedésbe, nem akartam már várni, nagyon csörgött a lánc, és az utódját meg már kinéztem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha már kocsicsere..

5 évvel ezelőtt eladtam a jó kis kombi 1,7dti G-met, gondoltam fiatalítok, s vettem Focus kettest, 1,6 tdci, 110 ló, egy versenyautó volt a 75 lóhoz képest, fantasztikus futómű, nagy, kényelmes..

Most így visszaemlékezve, minimum 450 ezret ráköltöttem a nemvárt hibákra, a legutolsó egy turbóhalál volt csak magába 250 e.

Ugyanis az idióta francia az olajzócsőbe belerakott egy sűrű fém szitaszűrőt, ami a koksztól frankón, eltömődik és a turbó kenése lassan megszűnik!

Ezt kidobtam belőle!

A részecskeszűrőt már élelmes mesterek kigyomlálták belőle, aminek karbantartása is elég húzós!

A nagynyomású rendszer is ottvan még ugye (egy szerelő aztmondta eléggé szólnak már a az elemek), és hab a tortán a kettőstömegű..

Noo., mielőtt még eme két utólsó tétel is bekrepálna, eladtam gyorsan (ha vki kíváncsi rá, a Tc-n írtam népítéletet róla FOSFORD címen), és visszatértem a gyökerekhez, egy minden úri huncutság mentes 1,7 dti hez :-) .

Lehet csak kifogtam, de ez a kocsi nem egy agyonvágott valami volt a megvételekor (meg énis vigyáztam rá), hanem egy négyéves, szinte újszerű autó!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ilyet akartam eredetileg,de benzines kombi 1.8-as nem sok volt.Talán 1-2 darab.Így maradt az Astra.

Ezek a Vectrák mennyire húzósabbak fenntartás (karbantartás) szempontjából mint egy Astra?

Én inkább H-ban gondolkodom.

Az egyébként mennyire húzósabb mint egy G (szintén fenntarthatósági szempontból)?

Következő kiszemeltnek én egy H Caravant gondolnék 1.8 motorral lehetőleg gázosban, vagy később gázosítva.

Nem gyakori... :(

Az 1.8 az ugye nem twinport?

Viszont szíjas, az nálam előny, meg talán viszi is rendesen a vasat, nem kell páros lábban taposni.

Z16XE mennyire fürge caravanban?

Lehet vele haladni?

Nem vagyok egy száguldozós, de szeretem ha nem fél óra míg nulláról elérem az utazósebességet, illetve nem szeretek visszaváltani előzéskor :icon10:

Szeretem, ha van egy kis tartalék. Az enyémben nincs, sőt 120%-ot kell belőle kihozni :D

Szaisztok!

Honnan tudom hogy milyen váltó van az autómban? valahol a kasztnin, id táblán megtalálható ez?

Nekem talán az OPCOM kiírja.

F13-as váltót lát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezek a Vectrák mennyire húzósabbak fenntartás (karbantartás) szempontjából mint egy Astra?

Én inkább H-ban gondolkodom.

Az egyébként mennyire húzósabb mint egy G (szintén fenntarthatósági szempontból)?

Következő kiszemeltnek én egy H Caravant gondolnék 1.8 motorral lehetőleg gázosban, vagy később gázosítva.

Nem gyakori... :(

Az 1.8 az ugye nem twinport?

Viszont szíjas, az nálam előny, meg talán viszi is rendesen a vasat, nem kell páros lábban taposni.

Z16XE mennyire fürge caravanban?

Lehet vele haladni?

Nem vagyok egy száguldozós, de szeretem ha nem fél óra míg nulláról elérem az utazósebességet, illetve nem szeretek visszaváltani előzéskor :icon10:

Szeretem, ha van egy kis tartalék. Az enyémben nincs, sőt 120%-ot kell belőle kihozni :D

Nekem talán az OPCOM kiírja.

F13-as váltót lát.

A C Vectra sok mindenben egészen másból építkezik mint egy H Astra (a G-hez sok mindenben nem mérhető szerintem), itt nagyobb a differencia mint anno az A Vectra/F Astra vonalon volt... Egy 1.4 G Astra és egy 1.8 C Vectra más univerzum, van annak felára.

Mondjuk én nem ragaszkodom már annyira az Opel-hez, 2 évvel ezelőtt amikor autóváltás volt porondon, ua megnéztünk Focus-t, Octavia-t, Golf-ot a megannyi G Astra mellett, de azok nem voltak annyira jók összképben (és a VW csoport ua árszintem idősebb, rosszabbul felszerelt, nem éreztem h többet nyújtana, a Focus-ok meg már akkor rozsdásak voltak ua idősem mint a megnézett Opel-ek), ezért lett az ami. Talán a J Astra ST az egyedüli Opel ami most még tetszik és talán más minőségű mint pl a G generáció, de az nekem drága (az Insignia lenne a favoritom, de én még álmodozni is realistán szoktam), bár könnyen lehet hogy azon az árszinten már Octavia-t is nézegetném...

Link to comment
Megosztás:

Z16XE mennyire fürge caravanban?

Lehet vele haladni?

Lehet vele haladni,bár én egy C20NE motoros Vectrából ültem ebbe.Annyira nem megy.Az volt a bajom,hogy 1.4-es meg 1.6-os van csak benzinesben ami classic.Nem akartam régebbit venni,meg dízelt sem.Anyósnak 1.4-es H caravanja van,ahhoz képest jól megy.Elkaristolok vele még egy darabig,aztán nem tudom mi lesz.Asszony házat akar hitelezni,szerintem akkor gyalogbéka leszek:)Majd motorozok meg biciklizek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A C Vectra sok mindenben egészen másból építkezik mint egy H Astra (a G-hez sok mindenben nem mérhető szerintem), itt nagyobb a differencia mint anno az A Vectra/F Astra vonalon volt... Egy 1.4 G Astra és egy 1.8 C Vectra más univerzum, van annak felára.

Mondjuk én nem ragaszkodom már annyira az Opel-hez, 2 évvel ezelőtt amikor autóváltás volt porondon, ua megnéztünk Focus-t, Octavia-t, Golf-ot a megannyi G Astra mellett, de azok nem voltak annyira jók összképben (és a VW csoport ua árszintem idősebb, rosszabbul felszerelt, nem éreztem h többet nyújtana, a Focus-ok meg már akkor rozsdásak voltak ua idősem mint a megnézett Opel-ek), ezért lett az ami. Talán a J Astra ST az egyedüli Opel ami most még tetszik és talán más minőségű mint pl a G generáció, de az nekem drága (az Insignia lenne a favoritom, de én még álmodozni is realistán szoktam), bár könnyen lehet hogy azon az árszinten már Octavia-t is nézegetném...

Én is realistán szoktam álmodozni... :)

A G-vel ugyanígy jártunk mint ti. VW-csoport drágább és vagy öregebb volt. 4-es golfokat nézegettem, de jóval drágábbak voltak. 1M körül. Fordok rohadtak, mondjuk volt olyan G is de a Fordon már át lehetett látni, a G meg csak a kerékíveken...

Szerintem jó kompromisszum a G. Suzuki Swift 1-est meg nem akartam, szerettem volna végre "autót" venni. Semmi bajom vele, tök jó, faternak is van. De más érzés beülni egy Astrába, és vezetni, mint egy Swiftbe... Franciát most nem akartam, bár amikor gondok voltak a G-vel, gondolkoztam, hogy csere 406-ra... Árban korban ugyanaz...

Octaviát egyet láttam hasonló árban, 1.4-es volt azt hiszem, műszaki nélkül :D

Jó kompromisszum azt hiszem a G jelenleg árban, fenntarthatóság, praktikum szempontjából is. Relatíve azért olcsón fenntartható.

Persze ki lehet fogni jót/rosszat (mint mindenből).

Nekem egyébként nincsenek nagy igényeim. Legyen fenntartható (keleti fizetéshez mérten), ne rohadjon (kor, állapot függő), menjen, praktikus legyen. A többi extra. Újabban a klíma lépett még elő mint igény...

Link to comment
Megosztás:

06-os Fókámon mindkét első sárvédő alja, meg oldala rohadt!!

5 évvel idősebb Astrán meg szem rozsda nincs, igaz az Olaszok nem sóznak.

Viszont a jobb hátsó kerékjáratból két lapát murvát kapirgáltam ki kézzel, meg a bal műa. küszöbdobozból egy lapáttal jött ki :-)

Link to comment
Megosztás:

06-os Fókámon mindkét első sárvédő alja, meg oldala rohadt!!

5 évvel idősebb Astrán meg szem rozsda nincs, igaz az Olaszok nem sóznak.

Viszont a jobb hátsó kerékjáratból két lapát murvát kapirgáltam ki kézzel, meg a bal műa. küszöbdobozból egy lapáttal jött ki :-)

én is 2006-os fokát adtam el az Astráért :D

nekem 1.6 benzines, sedan volt.

Link to comment
Megosztás:

Feleségem focusa 02 -es volt ajtók alja, sárvédő ívek rohadtak nagyon. Nekem maradt a g Neki vettünk egy E12 corollát 1.6 benzin autómata. Utólag azon döbbentem meg magamban hogy nem sokkal jobb autó mint a g csak dupla annyiba kerül. Szóval szerintem kényelemben, vezetési élményben semmivel sem jobb. Jó autónk van higgyétek el!! :)

Módosítva : hood 21
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.