Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

23 perce, Geopake írta:

Akkor én már nem élnék,hacsak a 80-as évjáratú Jetta nem veterán:)

Azt kihagytam, hogy "manapság"...

A 80-as még határeset.

Olvastam olyat, talán pont itt linkelte valaki, hogy veterán autókban még lehetnek olyan tömítések, amiknek árthat a "nem korabeli" olaj hasunálata.

Az eddig hallott legrosszabb: egy kolléga 20W50 olajjal tolja...

Bár szerintem az már inkább gépzsír :D

Link to comment
Megosztás:

Just now, outsider írta:

Azt kihagytam, hogy "manapság"...

A 80-as még határeset.

Olvastam olyat, talán pont itt linkelte valaki, hogy veterán autókban még lehetnek olyan tömítések, amiknek árthat a "nem korabeli" olaj hasunálata.

Az eddig hallott legrosszabb: egy kolléga 20W50 olajjal tolja...

Bár szerintem az már inkább gépzsír :D

Az is kifolyt orrán száján szegénynek :) 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, outsider írta:

Én élből lelövetném azt, aki bármilyen autóba (kivéve veterán) 15W40 (vagy " rosszabb") olajat tölt...

Én is nagyon csodálkoztam rajta ( és főleg azon, hogy a motor még működik!), de ennyi km és év elteltével ennek az autónak már mindegy...

 

Épp ma néztem, hogy körbe a szelepfedél tömítés mentén friss olaj szivárgás van, a hengerfej tömítés mentén szintén. Folyik ki belőle a 10W-40 is... Lehet, hogy kérek bele 2 új tömítést...

Délután nekiálltam a bal visszapillantó tükör mozgatójának javításához, de sajnos az egyik tükör lap billentő huzal el van szakadva, ezért nem lehet vízszintesen billenteni a belső állító karral a tükröt. Ujjal nyomkodva tudom beállítani a helyes pozícióba a tükörlapot.

Rájöttem, hogy ez a motor a 84LE/62kW-os Z16SE kódú, így már érthetőbb, miért viselkedik viszonylag jó dinamikával (nyomatékos).

 

Szerintetek érdemes váltóolajat cserélni benne? Ha igen, mit javasoltok, van-e olyan, ami fórum szerte többeknek bevált?

Módosítva : bepi81
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó lengéscsillapítóimnak kuka, így gondoltam arra, hogy felújíttatom a gyárikat (most Optimal van benne..ne vegyetek ilyet!), viszont borsodban nem ismerek egy szakit se, aki ezzel foglalkozna..megéri felújíttatni, vagy vegyek inkább minőségi újat hátra?

Ha tudok megbízható szakit, privátban jöhet az elérhetősége. Köszi!:)

Link to comment
Megosztás:

Na, megvolt az olajcserém kb 9E km (és 8,5 hónap) után.

Most már rutinos voltam. Nem kentem össze a fater pincéjét (nagyon), megvártam míg kihül az olajszűrő, és nem töltöttem egy fél liter olajat a gyújtótrafóba... :-)

Ja, és Hengst szűrő ment bele, év a Championtól végre megszabadultam.

Igaz az olajat úgy mértem ki, mint John McClane, mivel volt egy kis  maradék az előzőből... :) 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 24 . at 1:52 PM, Atala said:

ABS-es. Nem volt satuzásom ;)

Nekem is pont ilyen kormány rázás problémám volt és nekem a 8 éves kopott téli gumi okozta így a szezon végén, de az szezon elején nem rázott.

Azóta a zsír új nyári gumikkal tökéletes. Semmi egyéb nem lett cserélve v javítva.

Módosítva : barics
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Udvozletem a forumozoknak, problemaim a kovetkezok lennenek, bizom benne, hogy farzsebben a valasz valamelyikotoknel. Szoval opel astra g caravan 1998 1,4 : a csomagter ajtaja nem nyilik ki, se kulccsal, se taviranyitoval, mi a teendo ? Kovetkezo a kulcson levo gombok kozul csak a nyitas mukodik, a zaras nem :) illetve a bal elso ajtoba, ha veletlenul balra forditom el a kulcsot, akkor beleszorul a kulcs es csak nehezen jon ki. Bizalommal varom a valaszaitokat a problemaimra. Udvozlettel B Bence. Barmilyen sufnituning is erdekel. 

Módosítva : BBence
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, BBence írta:

Udvozletem a forumozoknak, problemaim a kovetkezok lennenek, bizom benne, hogy farzsebben a valasz valamelyikotoknel. Szoval opel astra g caravan 1998 1,4 : a csomagter ajtaja nem nyilik ki, se kulccsal, se taviranyitoval, mi a teendo ? Kovetkezo a kulcson levo gombok kozul csak a nyitas mukodik, a zaras nem :) illetve a bal elso ajtoba, ha veletlenul balra forditom el a kulcsot, akkor beleszorul a kulcs es csak nehezen jon ki. Bizalommal varom a valaszaitokat a problemaimra. Udvozlettel B Bence. Barmilyen sufnituning is erdekel. 

A Caravan hátsó  zárszerkezete tudomásom szerint össze tud rohadni és emiatt nem nyitható (elektromosan meg az összeállt rendszert nem tudja a motor nyitni). Én anno kaptam is a tanácsot hozzá, hogy havonta azért kulccsal is járassam meg és néha olajozzam meg. Persze ez nem 100%, csak nekem az értékesítő mondta (akinek történetesen szintén G Caravan-ja van/volt). A távirányítódat szét kell szedni, esélyes hogy az adott mikrókapcsolót ki kell cserélni (amikor megvettem, mindkét kulcsban azonnal az összeset cseréltük  mivel "polcon"volt, ill. megnéztük a gombtartó műanyagot) ezzel elébe mentünk az ilyen játszadozásnak, azóta is mint az új, alig kell megnyomni=jó a kapcsolási érzet. A zár több okból szorulhat, első körben szerintem zár olajozáshoz való anyaggal fújd be és várj vele egy kicsit majd mozgasd át kulccsal. Ha javul, ismételd meg, ha nem, akkor visszatérünk rá... 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, barics írta:

Nekem is pont ilyen kormány rázás problémám volt és nekem a 8 éves kopott téli gumi okozta így a szezon végén, de az szezon elején nem rázott.

Azóta a zsír új nyári gumikkal tökéletes. Semmi egyéb nem lett cserélve v javítva.

Nekem mind 2 garnitúra 2 éves. Nem sokat futottak, szinte új mint 2 szett. Télivel nem rázott. Nyárival szezonzárásig nem volt gond. Nem lepődnék meg ha szilent gond vagy vmelyik összelötő rúd, amilyenek a magyar utak.

De majd még tesztelem, lehet még csak be kellett gurulniuk a gumiknak. :D

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

A Caravan hátsó  zárszerkezete tudomásom szerint össze tud rohadni és emiatt nem nyitható (elektromosan meg az összeállt rendszert nem tudja a motor nyitni). Én anno kaptam is a tanácsot hozzá, hogy havonta azért kulccsal is járassam meg és néha olajozzam meg. Persze ez nem 100%, csak nekem az értékesítő mondta (akinek történetesen szintén G Caravan-ja van/volt). A távirányítódat szét kell szedni, esélyes hogy az adott mikrókapcsolót ki kell cserélni (amikor megvettem, mindkét kulcsban azonnal az összeset cseréltük  mivel "polcon"volt, ill. megnéztük a gombtartó műanyagot) ezzel elébe mentünk az ilyen játszadozásnak, azóta is mint az új, alig kell megnyomni=jó a kapcsolási érzet. A zár több okból szorulhat, első körben szerintem zár olajozáshoz való anyaggal fújd be és várj vele egy kicsit majd mozgasd át kulccsal. Ha javul, ismételd meg, ha nem, akkor visszatérünk rá... 

Én is kenem néha meg kulcsozom.Még nem szorult be.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 02. at 18:43, Atala írta:

Nekem mind 2 garnitúra 2 éves. Nem sokat futottak, szinte új mint 2 szett. Télivel nem rázott. Nyárival szezonzárásig nem volt gond. Nem lepődnék meg ha szilent gond vagy vmelyik összelötő rúd, amilyenek a magyar utak.

De majd még tesztelem, lehet még csak be kellett gurulniuk a gumiknak. :D

Nyugi,én már 1 éve szenvedek s razassal,már kicseréltem mindent szoszerint! És még néha mindig csinálja... Voltam már minden szerelonel vele,senki sem tudta,hogy mi a baj... Pedig még az elején nevettek hogy milyen egyszerű az Astra futóműve.. A végén féltett kezekkel álltak,hogy sajnálják,de finguk sincs!!!!! Ennyit a hivatalos,és sufni szerelokrol!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Zolika77 írta:

Nyugi,én már 1 éve szenvedek s razassal,már kicseréltem mindent szoszerint! És még néha mindig csinálja... Voltam már minden szerelonel vele,senki sem tudta,hogy mi a baj... Pedig még az elején nevettek hogy milyen egyszerű az Astra futóműve.. A végén féltett kezekkel álltak,hogy sajnálják,de finguk sincs!!!!! Ennyit a hivatalos,és sufni szerelokrol!

Nekem most volt gumicsere, vadonat új frissen gyártot gumikkal, 110-120 felett iszonyatosan elkezdett szitálni, rángatózni a kormány. Előtte centírozták, görgőzték a felniket. 
Az előző szett gumival is rázott, de nem ennyire erősen. A téli felnivel viszont semmit nem tapasztaltam, így maradt a hibakeresés a felni / gumi pároson. 
Nekem 5x112-es osztású felnim van, tehermentesítővel. A központosító műanyagból van és elkopott ezért volt egy kis mozgása. Ez okozta a rázást. Javítva lett, azóta hibátlanul fut az autó. Esetleg lehet ez is a probléma, ha nektek sem gyári paraméterű felni van rajta. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

2008-as Astra Classic tulajdonosa lettem,apósomé volt az autó 50000km van benne,legtöbb idejét garázsban töltötte,após vigyázott rá,nincs széthajtva,az a problémám,hogy ha berakom valamelyik sebességfokozatba és rálépek a gázra akkor nem is daráló inkább halk morgó hangot ad,egyesben elindulásnál lehet a legjobban hallani,és teljesen olyan mintha a motorból jönne a hang,azért kérdezem hátha valakinek volt már hasonló problémája?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, PorcioNorbi írta:

Nekem most volt gumicsere, vadonat új frissen gyártot gumikkal, 110-120 felett iszonyatosan elkezdett szitálni, rángatózni a kormány. Előtte centírozták, görgőzték a felniket. 
Az előző szett gumival is rázott, de nem ennyire erősen. A téli felnivel viszont semmit nem tapasztaltam, így maradt a hibakeresés a felni / gumi pároson. 
Nem 5x112-es osztású felnim van, központosítóval. A központosító műanyagból van és elkopott ezért volt egy kis mozgása. Ez okozta a rázást. Javítva lett, azóta hibátlanul fut az autó. Esetleg lehet ez is a probléma, ha nektek sem gyári paraméterű felni van rajta. 

Gyári minden. nincs tehermentesítő. nekem marad a futómű. tavaly németben 190nél se rázott.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, gömbhal írta:

Sziasztok

2008-as Astra Classic tulajdonosa lettem,apósomé volt az autó 50000km van benne,legtöbb idejét garázsban töltötte,após vigyázott rá,nincs széthajtva,az a problémám,hogy ha berakom valamelyik sebességfokozatba és rálépek a gázra akkor nem is daráló inkább halk morgó hangot ad,egyesben elindulásnál lehet a legjobban hallani,és teljesen olyan mintha a motorból jönne a hang,azért kérdezem hátha valakinek volt már hasonló problémája?

Nem lehet hogy a tankszellőztető szelepet hallod? Az búg mindig.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.