Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

én már nem is szólok semmit, főleg nem a minősítésekről... :huh:

Kedves Opel16V!

Ha esetleg erre azért szólnál valami hozzáértőt, megköszönném, Isten bizony nincs benne szó ACEA-ról, meg API-ról: :lol:

Z14XE, 2001-es gépem olajfogyasztása kb. 3 dl/1000 km (130.000 km).

Az olaj, gondolom, itt/ezek miatt szökhet:

- főtengely szimering

- hengerfal kopás

- szelepszár szimering

A váltó oldali főtengely szimeringemnél van egy kis izzadás, de ott szerintem elhanyagolható mennyiség megy el (régebben írtátok, hogy ezt eléggé játékos kicserélni...)

Kompressziót hideg motornál kellene méretnem; mennyi időt kell várni a motor leállítása után a méréshez? Milyen érték-intervallum fogadható el normálisnak?

Az esetleges szelepszár szimering benga kiderítésére nem nagyon van ötletem...

Úgy általában tehát hogyan lehetne felderíteni az olajszökés helyét, a motorblokk megbontása nélkül?

Link to comment
Megosztás:

Kedves Opel16V!

Ha esetleg erre azért szólnál valami hozzáértőt, megköszönném, Isten bizony nincs benne szó ACEA-ról, meg API-ról: :D

:huh:

Ahogy felsoroltad, az úgy mind állja a helyét :lol:

Főtengely szimmeringen is mehet viszonylag sok, észrevétlenül (mivel leginkább

csak melegen, menet közben szokott jobban könnyezni). Tehát ha látszik rajta az

olajfolyás, akkor érdemes cserélni.

Szelepszárszimmeringek is tuti ki vannak fáradva, azok cseréje is (hf felújítással együtt) dobna kicsit a

dolgon, de én először is a fentebb említett főtengely szimmeringet csinálnám meg.

És 10W40-es olajat tennék bele (metabond, castrol magnatec, mobil1).

A hengerfal kopást szerintem hagyd is, amíg nincs nagy kartergáz. Kompressziós értékeket sajnos

nem nyomok fejből, annak utána kéne járnod, szerintem a neten is találsz adatot.

Link to comment
Megosztás:

:huh:

Ahogy felsoroltad, az úgy mind állja a helyét :lol:

Főtengely szimmeringen is mehet viszonylag sok, észrevétlenül (mivel leginkább

csak melegen, menet közben szokott jobban könnyezni). Tehát ha látszik rajta az

olajfolyás, akkor érdemes cserélni.

Szelepszárszimmeringek is tuti ki vannak fáradva, azok cseréje is (hf felújítással együtt) dobna kicsit a

dolgon, de én először is a fentebb említett főtengely szimmeringet csinálnám meg.

És 10W40-es olajat tennék bele (metabond, castrol magnatec, mobil1).

A hengerfal kopást szerintem hagyd is, amíg nincs nagy kartergáz. Kompressziós értékeket sajnos

nem nyomok fejből, annak utána kéne járnod, szerintem a neten is találsz adatot.

Köszi a reagálást!

Még annyit, hogy a magas kartergázra milyen jel utal, valamint a kompressziómérést csonthideg (több órát pihent), vagy éppen lehűlt motoron nézessem, vagy a mérési különbség elhanyagolható? (Mérő emberek nem nyilatkoztak egyértelműen ez ügyben: „Egy éjszakai leállás után...” vs. „Á, egy kicsit lehűl, oszt' lehet mérni...”). Netet kicsit megtúrom az értékekért...

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

Szeretnék elköszönni tőletek, minden bizonnyal kevesebbet fogom ezt az oldalt látogatni, ugyanis a jövő hét keddtől egy Corsa C tulajdonosa vagyok!

Lecseréltem az 1.6 16v G opelt, leginkább gazdaságossági szempontok miatt (fogyasztás, kötelező), de az is közrejátszott, hogy visszaköltöztem Debrecenbe nem használom igazán hosszú távokra és a nagy teljesítmény és sok hely az autóban kihasználatlan maradt.

Megmondom őszintén, mióta nálam volt az autó (közel négy évig) soha semmilyen problémám nem volt vele (kivéve a rejtélyes klattyogás...) egyszer sem hagyott ott sehol, összességében egy megbízható és biztonságos darabot fogtam ki.

Csak javasolni tudom és azt is, hogy senki ne pörgesse ész nélkül hidegen és sz@r olajjal, ezekre nagyon érzékeny a motor!

Köszönöm mindenkinek a sok hasznos hozzászólást és a sok építő jellegű tanácsot, azt kell mondjam ezek többet érnek mint a szakszervizek "mindent kicserélünk, csak bírd megfizetni" hozzáállása.

Mindenkinek további hasznos eszmecserét és balesetmentes, valamint műszaki probléma mentes autózást kívánok!

Roletti

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

Szeretnék elköszönni tőletek, minden bizonnyal kevesebbet fogom ezt az oldalt látogatni, ugyanis a jövő hét keddtől egy Corsa C tulajdonosa vagyok!

Lecseréltem az 1.6 16v G opelt, leginkább gazdaságossági szempontok miatt (fogyasztás, kötelező), de az is közrejátszott, hogy visszaköltöztem Debrecenbe nem használom igazán hosszú távokra és a nagy teljesítmény és sok hely az autóban kihasználatlan maradt.

Megmondom őszintén, mióta nálam volt az autó (közel négy évig) soha semmilyen problémám nem volt vele (kivéve a rejtélyes klattyogás...) egyszer sem hagyott ott sehol, összességében egy megbízható és biztonságos darabot fogtam ki.

Csak javasolni tudom és azt is, hogy senki ne pörgesse ész nélkül hidegen és sz@r olajjal, ezekre nagyon érzékeny a motor!

Köszönöm mindenkinek a sok hasznos hozzászólást és a sok építő jellegű tanácsot, azt kell mondjam ezek többet érnek mint a szakszervizek "mindent kicserélünk, csak bírd megfizetni" hozzáállása.

Mindenkinek további hasznos eszmecserét és balesetmentes, valamint műszaki probléma mentes autózást kívánok!

Roletti

Isten hozott újra "ITTHON"!!!! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én ga rakok bele, csak Castrolt.

ITT szoktam olajat venni, és elég jó árban vannak. Csak az a szomorú, hogy a kinálatukban. GM-LL-A-025 minősítése egyiknek sincs, de a ACEA A3 szabványnak pedig megfelelnek. De a szervízkönyvszerint pedig a GM-es minősítésnek meg kell felelnie. De ha nem felel meg, akkor gari nem ugrik? :huh:

Nem mertek hozzámszolni? :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó ,konstatáltam!Piros pont!

Ja és ,hogy ne térjek el a témától,most egy G Astra a szolgálati gép amivel kijárok.

Szegényt borzasztóan sajnálom,mert mindennap más nyúzza és nem törődik vele senki.Én szoktam lemosni is szabadidőmben,+ takarítani!De ebben a mocsok időben nagyon ramatyul néz ki sajna!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a reagálást!

Még annyit, hogy a magas kartergázra milyen jel utal, valamint a kompressziómérést csonthideg (több órát pihent), vagy éppen lehűlt motoron nézessem, vagy a mérési különbség elhanyagolható? (Mérő emberek nem nyilatkoztak egyértelműen ez ügyben: „Egy éjszakai leállás után...” vs. „Á, egy kicsit lehűl, oszt' lehet mérni...”). Netet kicsit megtúrom az értékekért...

www.opel-infos.de

Itt minden megtalálsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.)

Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40).

Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj)

Előre is köszi, üdv:

Cett

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.)

Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40).

Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj)

Előre is köszi, üdv:

Cett

Minősítések és jóváhagyások: API SJ/CF; VW 505 00 (1/97); Rover RES 22.OL.G4/PD2; ACEA A3/B3; MB 229.1; BMW SOT

GM-es minősítéssel nem rendelkezik, de szervízkönyv szerint azzal kell rendelkeznie. Szóval nem okoz problémát, ha valami megpurcanik a motorban? Már tegnap kérdeztem, csak nem mertek már olajozott választ adni :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.)

Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40).

Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj)

Előre is köszi, üdv:

Cett

Sztem nyugodtan önthetsz bele 5w40-et. Egy Z-s új motorhoz inkább az való. Persze az drágább picit. Amúgy a csere ára kb 3-4 ezer körül van, de erről inkább uhuhu tudna nyilatkozni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.)

Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40).

Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj)

Előre is köszi, üdv:

Cett

Ménem 5W-st vettél? Az kéne bele... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.