Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Látom már lement egy meccs a hűtőtakarásról , darázsfészekbe nyúltam. Azt azért még megjegyezném, hogy a belinkelt oldalon a fotókat megnézve, nem minden autónál takarják be teljesen a felületet. Sok képen vagy a lökhárító, vagy a hűtőrács nincs letakarva. mellesleg pl a corsamon gyárilag nincs motorburkolat alúról...................mi értelem lenne betakarni, hacsak nem egy jó kis vízforralót szeretnék készíteni. Magyarország pedig nem Alaszka, Szibéria, és nem is észak Lengyelország. Nálunk a sok éves átlaghőmérséklet minimuma +1 fok körül alakul.

na de mindegy. még egyszer elnézést, ha valakit megbántottam volna, de az álláspontom nem változott.

hát igen végig néztem én is :D a képeket de alul felül is megy azért a levegő a hütöre.....

Link to comment
Megosztás:

Dobj be légyszíves egy linket ahol gyári, vagy sorozatban gyártott autóspecifikus hűtőtakarót gyártanak vagy árulnak

Ilyen nincs, mert nem kell! Ha jó a termosztát akkor nem megy ki meleg víz a hűtőbe

Hát linket ugyan nem tudok, de a Calibrához létezett hűtőrácsba illeszthető gyári hűtőtakaró műanyagból, ha lenne EPC-m, még a cikkszámát is megkeresném neked.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Cartársak!

Az autóm kezd hasonlítani a "szoci ipar csodáira". 1 hét alatt megadta magát a termosztát (vízhőfok semmi pénzért nem hajlandó 75 fok főlé menni, mehetsz vele autópályán 140-el, vagy városban 40-el, mindegy neki. Állandóan nyitva van így a motor sem tud felmelegedni rendesen), bepárásodott mindkét fényszóróm, s a jobb hátsó dobfék enyhe fékezésnél úgy dörmög mint egy ikarus helyijárat. :-((( Az autó pár hónapja múlt el 2 éves, van benne cirka 26.000 km. Ma voltam az opel szervízben ahol valóban bebizonyosodott hogy beszart a termosztát. S hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, a Z16XEP motorkodú astrákhoz csak gyári termo van "cirka" 69.000 ropogos forintért. A 2 gyári Hella lámpa 72.000 Ft. A féket már megsem mertem említeni. Mire lehet még számítani? Lesz még ennél rosszab? Mert akkor ezeket helyrehozatom aztán eladom a .....csába. :-(((

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Cartársak!

Az autóm kezd hasonlítani a "szoci ipar csodáira". 1 hét alatt megadta magát a termosztát (vízhőfok semmi pénzért nem hajlandó 75 fok főlé menni, mehetsz vele autópályán 140-el, vagy városban 40-el, mindegy neki. Állandóan nyitva van így a motor sem tud felmelegedni rendesen), bepárásodott mindkét fényszóróm, s a jobb hátsó dobfék enyhe fékezésnél úgy dörmög mint egy ikarus helyijárat. :-((( Az autó pár hónapja múlt el 2 éves, van benne cirka 26.000 km. Ma voltam az opel szervízben ahol valóban bebizonyosodott hogy beszart a termosztát. S hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, a Z16XEP motorkodú astrákhoz csak gyári termo van "cirka" 69.000 ropogos forintért. A 2 gyári Hella lámpa 72.000 Ft. A féket már megsem mertem említeni. Mire lehet még számítani? Lesz még ennél rosszab? Mert akkor ezeket helyrehozatom aztán eladom a .....csába. :-(((

No azért azt nem hiszem, hogy csak 69E ft-os termosztát van a piacon, legalábbis remélem mert akkor leszúrom magam!

Annyiért az F astra-n komplett vezérlésfelújítást lehetett csinálni vízpumpával, ja és ott a termo 2-3E Ft volt

Mondjuk nekem 70E km van benne de lekopogom, szerencsére egyik hiba sem jelentkezett még

Link to comment
Megosztás:

No azért azt nem hiszem, hogy csak 69E ft-os termosztát van a piacon, legalábbis remélem mert akkor leszúrom magam!

Annyiért az F astra-n komplett vezérlésfelújítást lehetett csinálni vízpumpával, ja és ott a termo 2-3E Ft volt

Mondjuk nekem 70E km van benne de lekopogom, szerencsére egyik hiba sem jelentkezett még

Hááát igen freeze én sem akartam hinni a fülemnek, mikor ezt benyögték a szervízben. Kérdeztem is, hogy esetleg nemesfém van benne vagy mi? Azt mondták azért ennyi, mert csak kompletten lehet cserélni, házastul mindenestül.

Mutattam nekik egy webáruházat a neten ahol mintha találtam volna utángyártottat, de azt mondták azok nem jók ebbe a gépbe. Itt a link, ha gondolod nézz bele, lehet csak átakarnak .......ni. :-(

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?...0095&LID=-1

Link to comment
Megosztás:

Hááát igen freeze én sem akartam hinni a fülemnek, mikor ezt benyögték a szervízben. Kérdeztem is, hogy esetleg nemesfém van benne vagy mi? Azt mondták azért ennyi, mert csak kompletten lehet cserélni, házastul mindenestül.

Mutattam nekik egy webáruházat a neten ahol mintha találtam volna utángyártottat, de azt mondták azok nem jók ebbe a gépbe. Itt a link, ha gondolod nézz bele, lehet csak átakarnak .......ni. :-(

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?...0095&LID=-1

Nos nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz olcsó megoldás. ebből is látszik sajnos.

Hacsak azóta nem látott egy utángyártó jó üzletet benne és legalább féláron nem adja, de nem nagyon találok semmit..

Ja és a linken lévő webáruház keresőmotorja lós..rt sem ér. Ezt programozóként és felhasználóként is mondhatom. Gyakorlatilag nem a keresési feltételnek megfelelő találatokat adja meg. Sajnos, ha jól megnézed azokat a termosztátokat, akkor az évjárat alapján egy sem stimmel mind 2002-2003 körültől van. Akkor még nem is volt Z16XEP

többiek?

Link to comment
Megosztás:

Nos nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz olcsó megoldás. ebből is látszik sajnos.

Hacsak azóta nem látott egy utángyártó jó üzletet benne és legalább féláron nem adja, de nem nagyon találok semmit..

Ja és a linken lévő webáruház keresőmotorja lós..rt sem ér. Ezt programozóként és felhasználóként is mondhatom. Gyakorlatilag nem a keresési feltételnek megfelelő találatokat adja meg. Sajnos, ha jól megnézed azokat a termosztátokat, akkor az évjárat alapján egy sem stimmel mind 2002-2003 körültől van. Akkor még nem is volt Z16XEP

többiek?

Igen igazad van, én sem találtam pl. 2006-os évjáratot. :-( De azért ez nagyon durva ár nem? Azért ez nem BMW vagy Honda Accord. Ez egy tömegautó és én vagyok a középosztály, aki nem tud csak úgy előrántani 70 rugót, pláne manapság.

Link to comment
Megosztás:

Igen igazad van, én sem találtam pl. 2006-os évjáratot. :-( De azért ez nagyon durva ár nem? Azért ez nem BMW vagy Honda Accord. Ez egy tömegautó és én vagyok a középosztály, aki nem tud csak úgy előrántani 70 rugót, pláne manapság.

Igen ez kib..szot durva ár főleg ahhoz képest, hogy a Z14XEP-hez 20%-áért megkapod, csak reménykedni tudok, hogy nem száll el nekem is.

És igen, ez nem a "népautó" kategória alkatrész árszintje, vagy ha ennyi az ár akkor nehogymár 26E Km után cserélni kelljen.. Ez nagyon durva bakker!

Lassan indíthatna valaki egy "Hogyan vigyázzunk a thermostat-ra" Topicot :D

Link to comment
Megosztás:

Igen ez kib..szot durva ár főleg ahhoz képest, hogy a Z14XEP-hez 20%-áért megkapod, csak reménykedni tudok, hogy nem száll el nekem is.

És igen, ez nem a "népautó" kategória alkatrész árszintje, vagy ha ennyi az ár akkor nehogymár 26E Km után cserélni kelljen.. Ez nagyon durva bakker!

Lassan indíthatna valaki egy "Hogyan vigyázzunk a thermostat-ra" Topicot :D

Na figyu, ha nem felejtem el, akkor holnap megkeresem az egyik autóalkatrész kereskedő ismerősöm, megkérdem őt is hátha ki tudunk valamit okoskodni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt termostát cserém a Z18XE-be. A gyári 35eFt az olasz u.gy. 12eFt. Sajnos azért ennyi, mert öntvényházzal együtt kell megvenni. A régebbi opelekbe csak a lemezes termosztát 1500ból megvolt. Ez a szivtás! És sajnos valóban típushibának lehet tekinteni a dolgot, mert nem én voltam az egydüli G-s.Az ismeretségi körömben jópár emberkének ki kellett cserélnie. :D

Link to comment
Megosztás:

Ó EMBEREK!

SORRY, DE SZARVASHIBÁT KÖVETTEM EL!

Azon kedves fórumtársaimtól kérek elnézést akik letöltötték és netán már használatba is vették a fogyasztásmérő táblarendszeremet!

A kocsiba nyomtatandó tábláról lehagytam az egyik legfontosabb paraméter mezőjét (gondolom feltűnt)!

a km-óra állást ! :D :lol: :lol: :lol:

Ezzel most szembesültem, hogy a sajátomba is gondoltam, hogy kinyomtatom ezt a kultúrált papírt a jelenlegi "sajtpapír" helyett.

Ó mekkora blama... na mind1

...Szóval probléma javítva most már a jót lehet letölteni itt lent

a ------------------- alatt :D

még1x ezer bocs!

természetesen a statisztikai részek jók... bár ilyen szarvashiba után már semmi sem természetes ;)

ÜDV...

Link to comment
Megosztás:

ezt néztem én is, de mondjuk a 96 dolcsi az közel sem 35eFt, ezért érdekelt hogy mennyi jönne még erre rá, mennyiben álna meg egy ilyen Ebay-es biznic..? és vki tudna e ebben segíteni....?

Ha van dombornyomott bankkártyád, akkor 5-5 perc alatt regisztálsz a paypal.com-on, majd az ebay.com-on és mehet a buli, nekem a problémám, hogy nincs dombornyomott, de ma bemegyek a bankba és rákérdezek(már egy hónapja ezt mondogatom, de most.... :D ), hogy hogyan lehet...

Link to comment
Megosztás:

Na figyu, ha nem felejtem el, akkor holnap megkeresem az egyik autóalkatrész kereskedő ismerősöm, megkérdem őt is hátha ki tudunk valamit okoskodni.

Ok, köszi, én is érdeklődöm, még egy-két helyen, hátha van utángyártott, aztán megbeszéljük a fejleményeket.

Hali!

Link to comment
Megosztás:

Ok, köszi, én is érdeklődöm, még egy-két helyen, hátha van utángyártott, aztán megbeszéljük a fejleményeket.

Hali!

ASTRA G Z16XEP:

Gates márka 19.400 Ft.

De mindenképp lemegyek személyesen és lefényképezem a monitoron a rajzát, nehogy arnyékra vetődjünk!

Majd jelentkezem.

Link to comment
Megosztás:

Ok, köszi, én is érdeklődöm, még egy-két helyen, hátha van utángyártott, aztán megbeszéljük a fejleményeket.

Hali!

Szia!

Langauto.hu -n találtam ezt Z16XEP 2000.03.-2005.10. gyártási időszakra. Nem ismerem a minőségét. Talán wessz?

Bár nincs most Valeo ,de még az is olcsóbb lenne annál, mint amit neked mondtak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jó reggelt!

A hátsó fékem enyhe fékezésnél(hidegen) nekem is moromg...remélem csak mormogott, mert ma fizettem érte 6090.- Ft-ot, hogy ne morogjon.

Azt mondták a szervizben, hogy ez valószínű a fékportól van, amit ilyenkor belemos a víz...Így kitisztítattam. De amikor csinálta, reggel, meg hidegen, hosszabb állás után, néhány fékezés után elmúlt. 1-2 km után már nem jelentkezett. Remélem most már hidegen sem fog jelentkezni, mert szívrohamot kapok. 1,5 éves autó 30ekm-mel.

Viszont lenne egy kérdésem:

Látni H astrához napszemüvegtartót, amit a vezető üléshez a kapaszkodó helyére tesznek fel. Ma kérdeztem és azt G-be nem lehet felrakni. (ára nem vészes: szalonban 2227.-Ft)

Viszont nekem G astrába kéne ilyen. Tudtok ajánlani valami kereskedőt, ami ilyesmit árul, ilyenekkel foglalkozik?

Valami webáruház, bolt? Keresem a neten, de nem talál...

Köszi a segítséget!

Üdv, kellemes napot!

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jó reggelt!

A hátsó fékem enyhe fékezésnél(hidegen) nekem is moromg...remélem csak mormogott, mert ma fizettem érte 6090.- Ft-ot, hogy ne morogjon.

Azt mondták a szervizben, hogy ez valószínű a fékportól van, amit ilyenkor belemos a víz...Így kitisztítattam. De amikor csinálta, reggel, meg hidegen, hosszabb állás után, néhány fékezés után elmúlt. 1-2 km után már nem jelentkezett. Remélem most már hidegen sem fog jelentkezni, mert szívrohamot kapok. 1,5 éves autó 30ekm-mel.

Viszont lenne egy kérdésem:

Látni H astrához napszemüvegtartót, amit a vezető üléshez a kapaszkodó helyére tesznek fel. Ma kérdeztem és azt G-be nem lehet felrakni. (ára nem vészes: szalonban 2227.-Ft)

Viszont nekem G astrába kéne ilyen. Tudtok ajánlani valami kereskedőt, ami ilyesmit árul, ilyenekkel foglalkozik?

Valami webáruház, bolt? Keresem a neten, de nem talál...

Köszi a segítséget!

Üdv, kellemes napot!

Krisztián

A morgás nem ritka jelenség, valóban előfordul ilyen időben. fékpor, rozsda miegymás miatt van és úgy orvosolom, hogy egy pár tíz méter megyek enyhén behúzott kézifékkel meg fékezgetek egy kicsit. Ettől elmúlik. Igazából a szervíz is csak kitakarítja. Ez a szennyeződés tulajdonképpen ezzel a módszerrel kidolgozható a fékdobból, szerintem kár érte fizetni. Nekem két hete volt ilyen, de azóta nem jelentkezett

Link to comment
Megosztás:

A morgás nem ritka jelenség, valóban előfordul ilyen időben. fékpor, rozsda miegymás miatt van és úgy orvosolom, hogy egy pár tíz méter megyek enyhén behúzott kézifékkel meg fékezgetek egy kicsit. Ettől elmúlik. Igazából a szervíz is csak kitakarítja. Ez a szennyeződés tulajdonképpen ezzel a módszerrel kidolgozható a fékdobból, szerintem kár érte fizetni. Nekem két hete volt ilyen, de azóta nem jelentkezett

egyetértek, szintén így csinálom (ez minden autónál be szokott válni)

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok a választ!

Én is próbáltam (igaz a behúzott kézit nem...) meg mentem is vele 100-110 körül hosszabb távon (ezt is mondták, hogy jó)

De semmi javulás. Majd most megnézem este, ha megyek vele picit változott-e.

Remélem igen. :lol:

Napszemüveg tartó ügyben valami ötlet? :D

Link to comment
Megosztás:

Z16XEP termosztátra visszatérve:

Sajnos az én híreim nem jók. Az első körben 19.400 Ft ért kinézett termosztát nem passzol ide.

Nem igazán értem, mert Z16XEP motorhoz volt megjelölve, de 2002-2005 évjáratig. Na pont ekkor nem gyártottak még G astra-t ilyen motorral. Tehát gyanús volt. Telefonáltunk hát a nagykerbe, pontos alváz+motorszám egyeztetéssel meg minden. A következő derült ki:

Ebbe az autóba (és gondolom a te 2006-os modelled is ugyanaz lehet) olyan termosztát van amely egy kombinált alkatrész. Feladata a hagyományos nyitáson zárásobn túl állítólag az is, hogy a füstgáz visszavezető szelepeket is előmelegíti (ez nekem mondjuk nekem nem tiszta, de ezt mondták) És csak komplett lehet megvenni. Itt egy rajz a felépítéséről:

Z16XEPtermosztat.jpg

A 17-es számú alkatrészelem maga a termosztát, de a többit is meg kell venni vele együtt.

Emiatt olyan drága. Én így csak 55.00 E ért tudnám beszerezni, tehát az előző 20% kedvezményes ajánlat tűnik a legjobbnak.

Felmerül a kérdés, hogy hogyan lehet a termosztát és egyáltalán a hűtőrendszerben lévő alkatrészek élettartamát megnövelni!

A válasz: Úgynevezett minőségi, alumíniumbarát fagyállóval. Ez ugyan drágább egy kicsit, de ilyan alkatrészárak mellet megéri a befektetést..

Hát Dinnyehélyban (nem dió, abba nem férne :D )ennyit sikerült kideríteni.

ÜDV.

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok a választ!

Én is próbáltam (igaz a behúzott kézit nem...) meg mentem is vele 100-110 körül hosszabb távon (ezt is mondták, hogy jó)

De semmi javulás. Majd most megnézem este, ha megyek vele picit változott-e.

Remélem igen. :lol:

Napszemüveg tartó ügyben valami ötlet? :D

Nos, elképzelhető olyan makacs szennyeződés ami nem jön ki olyan könnyedén, ekkor lehet, hogy valóban érdemes szétszedni.

Természetesen általános esetben el kell múlnia hamar.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.