Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok! Ismét a segítségeteket, véleményeteket szeretném kérni. Ma apám meriváját használtam és irigyen tapasztaltam hogy azok a fékek sokkal jobbak. Ez lehet hogy azt jelenti hogy az enyémek viseltesek. Szeretném magam orvosolni a dolgot. Első körben úgy gondoltam veszek bontott fékeket és leszabályoztatom, majd új betétekkel kipróbálom. Na de ez csak felújítás. Hogyan lehetne némileg javítani rajta? Persze nem olyan hüdekomoly tuningra gondolnék, inkább valami ócsó de jó módosításra. Pl.: Hátul dobfék van. Ki lehet azokat cserélni tárcsásra vagy akkor az egész rendszert kell cserélni?

Ha egy mód van rá, akkor ne bontottat vegyél, hanem ha még lehet (a kopás engedi) a saját tárcsát ill. dobot szabályoztasd fel, + új pofák előre és hátra egyaránt.

Ha már túlkopott a cucc, akkor újat vegyél, csak arra figyelj, hogy ne nagyon kavard a márkákat, szóval lehetőleg ugyanazon márka legyen a tárcsa, mint a pofa, mert különbem elkezdhet sípolni idő előtt (persze attól patentül dolgozik, csak idegesítő).

Lehet hátul tárcsásítani, de az tudtommal komplett hídcserét vonz magával.

Link to comment
Megosztás:

Ha egy mód van rá, akkor ne bontottat vegyél, hanem ha még lehet (a kopás engedi) a saját tárcsát ill. dobot szabályoztasd fel, + új pofák előre és hátra egyaránt.

Ha már túlkopott a cucc, akkor újat vegyél, csak arra figyelj, hogy ne nagyon kavard a márkákat, szóval lehetőleg ugyanazon márka legyen a tárcsa, mint a pofa, mert különbem elkezdhet sípolni idő előtt (persze attól patentül dolgozik, csak idegesítő).

Lehet hátul tárcsásítani, de az tudtommal komplett hídcserét vonz magával.

Én úgy tudom híd csere nélkül is megoldható! Sőt hallotam olyat is, hogy a kerékagy is ugyan az bár szerintem nem!

Komplettan kell venni /kerékagy,féknyereg,féktárcsa,fékpofák és kézifék bowden/ kb. 30 ezer FT!

Figyelni kell osztokőr,felfogatás hány lyuku és, hogy ABS-es vagy nem!

Én ezt tudom róla legálább is ezekkel a tanácsokkal látott el egy autószerelő, mielött neki álltam keresni hátulra tárcsaféket, de még sehova nem jutottam!Amit éppen vaterán találtam az nem abs-es volt!

Sőt még egyet nem tudok, hogy ha az enyém 1.4-es akkor hátulra hány ccm-es opel tárcsafékét tehetem fel, hogy nehogy nagyobb legyen mint az első?

nem feltétlenül melegszik,ha esetleg zárlatos is....

a zárlatot azért is zárnám ki mert mind a kettő kulcsom így viselkedik!

Link to comment
Megosztás:

Sőt még egyet nem tudok, hogy ha az enyém 1.4-es akkor hátulra hány ccm-es opel tárcsafékét tehetem fel, hogy nehogy nagyobb legyen mint az első?

Hát tudtommal 1.8 alatt nemigen van tárcsás hátsó híd ill. hátsó tárcsafék, de javítsatok, ha tévedek.

Namost az 1,4 első tárcsája tuti kisebb mint az 1.8 első tárcsája, viszont nem tudom mekkora a különbség az 1.4 első és az 1.8 hátsó tárcsák között.

Ezzel azt akarom mondani, hogy véleményem szerint min 1.8-as hátsó tárcsát tudsz feltenni hátra, ami az 1.4-hez képest arányosan tuti túlméretes lesz.

+ lehet rosszul tudom, de a hátsó tárcsákból 2 féle létezik: az egyik, amiben a kézifékhez van egy belső mini dobfék rendszer, és egy másik, aminél a kézifék is a tárcsát fékezi.

Én legalábbis ezt hallottam, nekem tárcsát fékez az tuti.

No de ez csak laikus vélemény.

Link to comment
Megosztás:

lehet rosszul tudom, de a hátsó tárcsákból 2 féle létezik: az egyik, amiben a kézifékhez van egy belső mini dobfék rendszer, és egy másik, aminél a kézifék is a tárcsát fékezi.

Nah ezt még nem hallotam, akkor erre is jó oda figyelni!

Azt tudom, hogy kézifék bowdent minden képpen kell venni hozzá, mert a dobé nem ugyan az!

Az 1.6-os opeloknak nem tárcsafék van hátul?

A szereld magad c. kézikönyvben is azt irja, hogy 1.8-tól van hátul tárcsa :-( remélem ez nem így van! 1.7 diesel?

t_rcsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

erre voltam kiváncsi, ezért kérdeztem, hogy milyet szereltél be!

jó lenne nekem a gyári kulcs is csak az elem nem bírja benne 1,5-2 hónap és csutra lemerül és foggalmam sincs h mitől.

ha zárlatos lenne melegedne, állítólag sokat fogyaszt alaphelyzetben

Hát nem tudom.Nekem már több mint 1 év működik egy elemel,de most hogy így átalakítottam,azért le is cseréltem a GP 2016-osra,és azért raktam bele ezt a vékonyabbik elemet,mert ez jobban elfér a bicskakulcsba.

Link to comment
Megosztás:

Jesszus :) volt egyáltalán alapjáratod :(

Volt de volt amikor 1000-1200 ra felment és tartósan ott is maradt, de volt amikor csak 500 volt. Most szerintem a hidegindításnál sincs olyan sokáig 1500as fordulat, mintha hamarabb leállna az automata szívató de lehet csak én érzem így. :P

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom.Nekem már több mint 1 év működik egy elemel,de most hogy így átalakítottam,azért le is cseréltem a GP 2016-osra,és azért raktam bele ezt a vékonyabbik elemet,mert ez jobban elfér a bicskakulcsba.

ki kell találnom rá valamit mert nem állapot, hogy van központim minden és távirányítóval nem müködik!

Ilyen nincs! Valahol hallotam, hogy az utólagosan beszerelt cd-s rádió is tönkre tudja tenni a központit bár akkor másnak se működne ugyhogy tanácstalan vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Ha egy mód van rá, akkor ne bontottat vegyél, hanem ha még lehet (a kopás engedi) a saját tárcsát ill. dobot szabályoztasd fel, + új pofák előre és hátra egyaránt.

Ha már túlkopott a cucc, akkor újat vegyél, csak arra figyelj, hogy ne nagyon kavard a márkákat, szóval lehetőleg ugyanazon márka legyen a tárcsa, mint a pofa, mert különbem elkezdhet sípolni idő előtt (persze attól patentül dolgozik, csak idegesítő).

Lehet hátul tárcsásítani, de az tudtommal komplett hídcserét vonz magával.

Új pofákat? :) Nem elég a betéteket cserélni? Egyébként az apámnak 1.6-os a Merivája, azon hátul tárcsa van pedig ha jól tudom nem nehezebb mint az én combiném. Na mind1, inkább nem kavarok bele. Majd eljő a szerviz idő aztán kiméretem. Majd utána eldöntöm felújítsam-e vagy ne. Módosításról lebeszéltetek. :( Köszi a véleményeket!

Link to comment
Megosztás:

5 ajtós (asszem' ez a hatchback) :)

Tegnap egész nap pihent a 4 kerekű, Hévízen vagyunk :(

Nem én voltam.

Miért? Szép fehér 5 ajtóst láttál szemessel? :P

Ja... Aszittem te vagy.. Jó Hévízezést

Apropó Hévíz Ezt hallgasd meg.

Másnak is ajánlom, Döbbenetes!

1 éve volt a riport az MR1-en

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Egy olyan kérdésem lenne,hogy ha én klub tag szeretnék lenni,de már ide regiztem,akkor azt hogy tudom megoldani?Mert tölteném én az ürlapot,de ki írja hogy ez a nick foglalt,meg ezt az e-mail címet már használják

A klubtagság létesítés és az űrlap letöltés két különböző, egymással össze nem függő dolog. Valamit nagyon elcseszerintettél. Freeze aláírásában levő vastagon szedett és aláhúzott részre kell kattintani és már jön is.

Link to comment
Megosztás:

A klubtagság létesítés és az űrlap letöltés két különböző, egymással össze nem függő dolog. Valamit nagyon elcseszerintettél. Freeze aláírásában levő vastagon szedett és aláhúzott részre kell kattintani és már jön is.

Nem csesztem el semmit.Nem regiztem még oda soha,most akartam,de nem tudtam,de már Mackósajt intézi.Azért köszi

Link to comment
Megosztás:

A klubtagság létesítés és az űrlap letöltés két különböző, egymással össze nem függő dolog. Valamit nagyon elcseszerintettél. Freeze aláírásában levő vastagon szedett és aláhúzott részre kell kattintani és már jön is.

Na ezt most én sem értem...

Mi közöm nekem a klubtagsági űrlaphoz? :)

Link to comment
Megosztás:

azok az 1.6 osok amit a keleti régióba küldetk dobbfékesek. Amúgy a nyugatiak meg tárcsások. Keleten nem kell megállni.

Dobbal is meg lehet fogni úgy a kereket, hogy az csússzon az úton, tehát amit a gumi meg az aszfalt tud, azt tudja a dob is. Akkor miért jobb a tárcsa?

Link to comment
Megosztás:

Dobbal is meg lehet fogni úgy a kereket, hogy az csússzon az úton, tehát amit a gumi meg az aszfalt tud, azt tudja a dob is. Akkor miért jobb a tárcsa?

Mert a Dobfék sokkal jobban melegszik, nagy hőmérsékletnél drasztikusan csökken a hatásfoka.

Ekkor előfordul az is hogy meglepően nem lassul a kocsi (trabant esetén voltak ilyen problémáim annak idején a tátrában, ott minden kerék Dobfékes volt. Majd berosáltam kanyarokban.. meg kellett állni, hogy lehüljön)

Másfelől a tárcsafék esetén a tárcsa és a betétek közötti csúszási súrlódási ellenállás maximumuma közelebb van a tapadási ellenálláshoz mint a dobfék esetén. Magyarra fordítva sokkal tovább lehet úgy fékezni, hogy még nem satuzza be a kereket. A dobfék esetén alacsonyabb fékhatás esetén is hirtelen be tud satuzni a fék, pedig lehet, hogy az aszfalt és a gumi közt még lett volna tartalék.

Link to comment
Megosztás:

cimbi dekor-reklámcégnél dolgozik.

ők teljes autókat is fóliáznak. /versenyautóktól a taxikig/

ők is fóliáznak víztiszta fóliával.

lehet érdemes lenne sima dekor cégeknél is érdeklődni akit ilyen érdekel nem csak "fóliás" cégeknél.

Én a Carbon fóliázásra gondoltam

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.