Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Izzókészlet és EÜ-doboz

Nocsak-nocsak, illetékes elvtársék rájöttek(?), hogy vannak fontosabb dolgai a rendőrségnek, mint az autósokkal szívózni... Azért marad még butaság bőven...

nabakker! mos mivel védekezek a húgomnál, aki most vitte el az egy éve kölcsönadott FIAT-ját tőlünk, amiben összetörtük az állandó babakocsitárolással a benne lévő EÜ dobozt, mondván annak úgyis mindegy mert lejárt? <_< :D :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ne is mondd! Tervbe van véve a G Caravanra körbe a B oszlop mögött... bakker az öt ablak!, de ha a kicsit is külön veszem (ami persze hülyeség) a hátsó ajtóban akkor 7 :rolleyes:

Nekem azt mondták ill. ismerek is egy srácot Pesten, hogy 26e ft-ért körbefóliázza az autót a B oszloptól hátrafele. Ezzel foglalkozik és hivatalosan csinálja. Ha kell megadom a számát.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Gondoltam beköszönök, mert nemrég boldog :rolleyes: tulajdonosa lettem egy 2004-es évjáratú Classic II Caravannak. Igaz, csak 1,4-es mocival, de a felhasználói profilomba maximálisan beleillik <_< 91ezer kilométer van benne (ebből 1500-at már én raktam bele), de remélem mégegyszer ennyi komoly ráfordítás nélkül belemegy...

Minden jót!

Link to comment
Megosztás:

nabakker! mos mivel védekezek a húgomnál, aki most vitte el az egy éve kölcsönadott FIAT-ját tőlünk, amiben összetörtük az állandó babakocsitárolással a benne lévő EÜ dobozt, mondván annak úgyis mindegy mert lejárt? <_< :D :rolleyes:

Üdv!

Szerintem nem lesz ennek (se) jó vége. Sokan nem törődtek vele eddig se, de most még úgy sem fognak. Túl sok félszemű autót lehet látni manapság és nem csak régieket. Szüleim vadonatúj Classic II-je (5 ajtós, Z14XEP), még egy hetes sem volt, amikor kiégett a jobb hátsó helyzetjelző... El lehet képzelni Faterom arcát... Mindenesetre az is tény, hogy a mai autók nagy részénél esélytelen az izzócsere az út szélén... Pláne könyvelői / magyartanári / titkárnői végzettséggel. (nem lebecsülni akarom őket) Ez meg szerintem a gyártók felelőssége, mert az egyik legfontosabb alapelv a közlekedésben, hogy látni és látszani. Erről jut eszembe, hogy mennyire leszoktak az autógyártók az ajtók jelöléséről. Annak idején az /off kocka Lada 1500 /on ajtajában volt beépítve egy kis piros lámpa, ami jelezte a kocsi mögé, ha kinyitották az ajtót. Na, ezt egyetlen mai autónál sem látom, pedig mindegyik a zászlajára tűzte a biztonságot... (megoldottam a problémát, mert bementem egy papírboltba és vásároltam olyan fényvisszaverő matricát, mint ami az utak szélét jelző oszlopokon van és felragasztottam az összes ajtóra plusz a csomagtartó belsejére. Nem is volt horror összeg, - egy ajtó árához képest -, mert darabja csak 150 HUF.)

Minden jót!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem lesz ennek (se) jó vége.
Szerintem se. Nem szabad az emberekre rábízni az ilyesmit. Ezzel az erővel a KRESZ-t is meg lehetne szüntetni, mondván, hogy mindenkinek a saját felelőssége. Ehelyett inkább kötelezni kellene az autógyárakat, hogy az izzókat normálisan, szerszám nélkül lehessen cserélni, és ugyanezt pedig vizsgán tanítani. Ha arra lehet kötelezni őket, hogy az EuroX szabványt betartsák, akkor erre is lehetne...
Link to comment
Megosztás:

Szerintem se. Nem szabad az emberekre rábízni az ilyesmit. Ezzel az erővel a KRESZ-t is meg lehetne szüntetni, mondván, hogy mindenkinek a saját felelőssége. Ehelyett inkább kötelezni kellene az autógyárakat, hogy az izzókat normálisan, szerszám nélkül lehessen cserélni, és ugyanezt pedig vizsgán tanítani. Ha arra lehet kötelezni őket, hogy az EuroX szabványt betartsák, akkor erre is lehetne...

Üdv!

Az a baj, hogy annak nem sok marketing értéke van, hogy a feszültségszabályzó teljesítményét megnövelve csökkent a rendszerben a feszültségingadozás mértéke, ezért nehezebben kap túláramot az izzó és ritkábban ég ki... Ellenben az már igen, hogy de jó, megint sikerült 0,1 g-ot faragni a CO2 kibocsájtásból labor körülmények között... Persze az átlag felhasználó ez utóbbiból nem érez semmit, (mert egy kövérgázzal 3 év spórolását teszi tönkre) míg azt egyből észreveszi, hogy a szomszéd gagyi új kocsiján kiégett a tompított...

Szóval elég rossz a véleményem a mai járműgyártási trendekről különös tekintettel a biztonsági fejlesztésekről. Valahogy nem mindig megyünk a jó irányba.

Az a fő baj, hogy a mérnökök helyett a marketingesek és a pénzügyesek határozzák meg a fejlesztések irányvonalát.

Nem kéne erről a témáról (merre tart az autóipar) egy új topicot nyitni? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Gondoltam beköszönök, mert nemrég boldog <_< tulajdonosa lettem egy 2004-es évjáratú Classic II Caravannak. Igaz, csak 1,4-es mocival, de a felhasználói profilomba maximálisan beleillik :D 91ezer kilométer van benne (ebből 1500-at már én raktam bele), de remélem mégegyszer ennyi komoly ráfordítás nélkül belemegy...

Minden jót!

üdv.

mit kóstál egy ilyen gép?

priviben is jöhet :rolleyes:

ja és sok sikert és jó szórakozást hozzá (jó kis masin) -_-

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szerintem nem lesz ennek (se) jó vége. Sokan nem törődtek vele eddig se, de most még úgy sem fognak. Túl sok félszemű autót lehet látni manapság és nem csak régieket. Szüleim vadonatúj Classic II-je (5 ajtós, Z14XEP), még egy hetes sem volt, amikor kiégett a jobb hátsó helyzetjelző... El lehet képzelni Faterom arcát... Mindenesetre az is tény, hogy a mai autók nagy részénél esélytelen az izzócsere az út szélén... Pláne könyvelői / magyartanári / titkárnői végzettséggel. (nem lebecsülni akarom őket) ....

És a páromnak, mivel én nem voltam itthon egy hétig és nem akart szabálytalankodni, ki is cseréltek, egy izzót csergőnél, 3000 ért, még szerencse, hogy mindkettőt kicseréltette, mert a munkadíj fele lett, ha a darabját nézzük :rolleyes: pedig ő gépészmérnök, csak nem akarta, hogy valamit elállítson és bocs... emiatt ugrott a garancia legyen. ezvan...

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy annak nem sok marketing értéke van, hogy a feszültségszabályzó teljesítményét megnövelve csökkent a rendszerben a feszültségingadozás mértéke, ezért nehezebben kap túláramot az izzó és ritkábban ég ki...
Még ha így lenne. De a porban, sárban, hidegben, melegben tökéletesen működő töltésrendszert is sikerült elcseszniük. A stabilitáson nem lehet javítani (persze lehet tervezni rossz szabályzót, ha nagyon akarunk), ellenben össze lehet építeni a szabályzót a motorvezérlővel, aztán jó pénzért javíttatni, ha valami gond van. Persze át is lehet alakítani a régi, jól bevált rendszerre, csak az autósok sem ebbe az irányba fejlődnek, inkább lapátolják a pénzt a szervizeknek...
Link to comment
Megosztás:

És a páromnak, mivel én nem voltam itthon egy hétig és nem akart szabálytalankodni, ki is cseréltek, egy izzót csergőnél, 3000 ért, még szerencse, hogy mindkettőt kicseréltette, mert a munkadíj fele lett, ha a darabját nézzük :rolleyes: pedig ő gépészmérnök, csak nem akarta, hogy valamit elállítson és bocs... emiatt ugrott a garancia legyen. ezvan...

Pedig mintha a hátsó izzók cseréje benne lenne a használati útmutatóban is, ami meg abban benne van, az ne legyen már a garancia feltétele... Amúgy minek cseréltette mindkettőt?

Link to comment
Megosztás:

És a páromnak, mivel én nem voltam itthon egy hétig és nem akart szabálytalankodni, ki is cseréltek, egy izzót csergőnél, 3000 ért, még szerencse, hogy mindkettőt kicseréltette, mert a munkadíj fele lett, ha a darabját nézzük :rolleyes: pedig ő gépészmérnök, csak nem akarta, hogy valamit elállítson és bocs... emiatt ugrott a garancia legyen. ezvan...

Na ja, ha belegondolok, hogy annó a trabantunkon Sárvár és Jánosháza között félúton hóesésben cseréltünk ékszíjat, vagy hengerfejtömítést a kapuszínben... Egy 13-as kulccsal mindent megtudott az ember javítani... Persze ez sem normális, de azért lehetne egy középút. Az is durva, hogy a trabi gépkönyvében olyanok voltak, hogy hogyan lehet a gyújtást beállítani, az opeléban meg még az izzó típusa sincs benne jóformán...

Link to comment
Megosztás:

Pedig mintha a hátsó izzók cseréje benne lenne a használati útmutatóban is, ami meg abban benne van, az ne legyen már a garancia feltétele... Amúgy minek cseréltette mindkettőt?

A hátsót pofonegyszerű cserélni. Általában az elsőkkel vannak gondok, mondjuk a Classicnál az sem sokkal bonyolultabb. A rönó Clio az nagyon gáz viszont. Vagy egész lámpa kibont vagy kiskezű / nőgyógyász ismerős szükségeltetik hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem se. Nem szabad az emberekre rábízni az ilyesmit. Ezzel az erővel a KRESZ-t is meg lehetne szüntetni, mondván, hogy mindenkinek a saját felelőssége. Ehelyett inkább kötelezni kellene az autógyárakat, hogy az izzókat normálisan, szerszám nélkül lehessen cserélni, és ugyanezt pedig vizsgán tanítani. Ha arra lehet kötelezni őket, hogy az EuroX szabványt betartsák, akkor erre is lehetne...

Az izzó-téma liberalizálása valóban felvethet kérdéseket, de nem hiszem, hogy önmagában emiatt bárki is kidobná a meglévő tartalék izzóit. A hatóságoknak úgy általában felnőtt/felelősségteljes „állampolgárként” kellene megközelíteni az embereket, nem úgy, hogy ez a szemét autós biztos summantani akar, nézzük már meg, hogy megvan-e a tartalék helyzetjelző izzó, meg a Betadin és a mull-lap szavatossági ideje lejárt-e. Ez utóbbiak miatt zargatni valakit – azért lássuk be – életszerűtlen (mármint, hogy a lejárt eü-s cuccokkal tudok-e életet menteni vagy nem).

Izzócsere ügyben egyébként mi, G Astrások, még szerencsések vagyunk, de főként a franciáknál, meg az újabb kiadású egyéb márkáknál is szervizbe kell gurulni egy izzócseréért. Szóval, ha a gyártók szervizbevétele fontosabb, mint az, hogy a magyartanár is ki tudja cserélni az út szélén, akkor miért az autóssal vacakolnak, megint csak – életszerűtlenül... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Gondoltam beköszönök, mert nemrég boldog <_< tulajdonosa lettem egy 2004-es évjáratú Classic II Caravannak. Igaz, csak 1,4-es mocival, de a felhasználói profilomba maximálisan beleillik :D 91ezer kilométer van benne (ebből 1500-at már én raktam bele), de remélem mégegyszer ennyi komoly ráfordítás nélkül belemegy...

Minden jót!

Üdv a Fórumon, legyen sok Örömed a kocsidban!

BMKK!

Az izzó-téma liberalizálása valóban felvethet kérdéseket, de nem hiszem, hogy önmagában emiatt bárki is kidobná a meglévő tartalék izzóit. A hatóságoknak úgy általában felnőtt/felelősségteljes „állampolgárként” kellene megközelíteni az embereket, nem úgy, hogy ez a szemét autós biztos summantani akar, nézzük már meg, hogy megvan-e a tartalék helyzetjelző izzó, meg a Betadin és a mull-lap szavatossági ideje lejárt-e. Ez utóbbiak miatt zargatni valakit – azért lássuk be – életszerűtlen (mármint, hogy a lejárt eü-s cuccokkal tudok-e életet menteni vagy nem).

Izzócsere ügyben egyébként mi, G Astrások, még szerencsések vagyunk, de főként a franciáknál, meg az újabb kiadású egyéb márkáknál is szervizbe kell gurulni egy izzócseréért. Szóval, ha a gyártók szervizbevétele fontosabb, mint az, hogy a magyartanár is ki tudja cserélni az út szélén, akkor miért az autóssal vacakolnak, megint csak – életszerűtlenül... :rolleyes:

Na ez tipikus, és az a felsőbbrendő stílus és kéjes kielégültség ami kiül a bután elégedett arcukra, amikor végül kiderül, hogy az égőkészletből hiányzik a fényszóró izzója, mert mondjuk épp akkor cserélted ki!!! Ó hát ez az életkép csodálatos tud lenni...

Persze eközben 210-el húz el mellettük, a sapkájukat menetszéllel leszaggatva a fekete Mercedes aranylánccal, akit természetesen valami furcsa optikai jelenség okán soha nem vesznek észre.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy minek cseréltette mindkettőt?

Én is párban cseréltem mindig az első izzókat (amíg nem volt xenonom), mert azt tapasztaltam hogy ha az egyik kiég, akkor azt általában pár napon belül követte a másik is. Ezért aztán azt csináltam, hogy ha az egyik tompított izzó kiégett, akkor kicseréltem mindkettőt, viszont a már "használt" de még jó izzót elraktam, és ha legközelebb megint kiégett egy, akkor oda ezt a korábban félrerakott izzót raktam be, ezzel elértem azt hogy az elülső izzók nagyjából egy időben égtek ki mindkét oldalon, és nem kellett két nappal később megint cserélnem, ezúttal a másik oldalon. Szóval így egyszerűbb, na.

Link to comment
Megosztás:

nabakker! mos mivel védekezek a húgomnál, aki most vitte el az egy éve kölcsönadott FIAT-ját tőlünk, amiben összetörtük az állandó babakocsitárolással a benne lévő EÜ dobozt, mondván annak úgyis mindegy mert lejárt? :D :D <_<

:rolleyes:

Úgy tűnik, nem kell védekeznem semmivel. -_- B)

Aznap, hogy elvitte éjjel 1-kor már el is lopták.

Grrrr...

Most tudtam meg.

Nem is ideges vagyok, hanem csalódott, vagy nem is tudom mit érzek pontosan. :D

Szegény... élete első kocsija lett volna (eddig nálunk volt a kocsi, nem merte elvinni, mert még friss a jogsija... )

Link to comment
Megosztás:

Üdv, olyan ablaktörlő lapátot lehet-e kapni amin rajta van a kis légterelő rész?

És az első kettő elvileg "légterelős" mert nekem csak az egyik az.....

Hali

Tetykó-ban lehet kapni darabra ilyen lapátot, (ezen látszik a légterelő, és ilyen ha kibontod)amit már régóta használom ezt a fajtát (előző Astra F) és nincs rá egy rossz szavam sem!!

(a képeket a netről szereztem, mert perpill nincs nálam róla kép).

Rendesen ráfekszik a szélvédőre,és főleg rendesen töröl! (A bal oldali 60cm a jobb oldali pedig 45cm.)

Nem áll el, mivel az egész egy darabból áll.

Nem rossz a minősége sem.. tavaly akkor ment előbb tönkre mikor az ónoseső kezelésbe vette.. :rolleyes:

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.