Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Bárhol vizsgáztathatod, (elvileg) minden akkreditált helyen az NKH adatbázisból kell(ene) venni a helyes besorolást.

Az idei vizsgán "sikerült" nekem is a Z14XE-mmel a piros plakettről (2-es besorolás) a kékre váltanom, 4-es besorolást kaptam, ami kemény EURO II... Hiába púposkodtam, hogy megér ez legalább egy EURO III-at, azt mondta a vizsgás ember, hogy márpedig ez csak EURO II az ő papírjai szerint... Mindegy, ha szmogriadó van, remélhetőleg nem tiltanak ki sehonnan.

Hiába teljesíti a motor az Euro III-at vagy IV-et Magyaroszágon a gyártási évet is beleveszik a besorolásba. Ezt mondták nekem az egyik vizsgabázison. Így maximum azt a besorolást kaphatja meg az autó ami akkor létezett.

Nem tudom, hogy így van-e de ezt mondták. És ezért van Euro IV-es Z14XE is, mert 2005-től már csak euro IV-es autót szabadott eladni, viszont a raktáron lévő Astrák III-asok voltak.

Ezért pl. szüleim 2004-ben gyártott EGR szelep nélküli EURO III-as Astrája ami 2005-ben lett forgalomba helyezve az 9-es, EURO IV-es besorolást kapott! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hiába teljesíti a motor az Euro III-at vagy IV-et Magyaroszágon a gyártási évet is beleveszik a besorolásba. Ezt mondták nekem az egyik vizsgabázison. Így maximum azt a besorolást kaphatja meg az autó ami akkor létezett.

Nem tudom, hogy így van-e de ezt mondták. És ezért van Euro IV-es Z14XE is, mert 2005-től már csak euro IV-es autót szabadott eladni, viszont a raktáron lévő Astrák III-asok voltak.

Ezért pl. szüleim 2004-ben gyártott EGR szelep nélküli EURO III-as Astrája ami 2005-ben lett forgalomba helyezve az 9-es, EURO IV-es besorolást kapott! ;)

nem sok haszna van ennek az EuRO ...-nak nálunk. nekem ugy tudja okádni a kormot hogy csak na. ha lepadlózom annyi károsanyagot nyom mint 15 toyota prius. mégis zold plakettel furikàzok.

Link to comment
Megosztás:

Hiába teljesíti a motor az Euro III-at vagy IV-et Magyaroszágon a gyártási évet is beleveszik a besorolásba. Ezt mondták nekem az egyik vizsgabázison. Így maximum azt a besorolást kaphatja meg az autó ami akkor létezett.

Nem tudom, hogy így van-e de ezt mondták. És ezért van Euro IV-es Z14XE is, mert 2005-től már csak euro IV-es autót szabadott eladni, viszont a raktáron lévő Astrák III-asok voltak.

Ezért pl. szüleim 2004-ben gyártott EGR szelep nélküli EURO III-as Astrája ami 2005-ben lett forgalomba helyezve az 9-es, EURO IV-es besorolást kapott! ;)

Nekem is valami ilyesmi rémlik, hogy a gyártási évvel van összefüggésben a hazai besorolás, a fűnyíró-elv szerint. Innentől viszont sz@rt se ér, plusz még ez sem egységes, meg még el is írják...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is valami ilyesmi rémlik, hogy a gyártási évvel van összefüggésben a hazai besorolás, a fűnyíró-elv szerint. Innentől viszont sz@rt se ér, plusz még ez sem egységes, meg még el is írják...

Ez így nagy szégyen, ha évjárathoz kötik, nem a tényleges 'tudásához'.

Link to comment
Megosztás:

Ez így nagy szégyen, ha évjárathoz kötik, nem a tényleges 'tudásához'.

ó, hát kishazában az etanolos kocsit megbuktatják, mert a forgalmiba nem az van üzemanyagnak bejegyezve... igaz, tizede annyi a káros-anyag kibocsátása, de ha nem az van írva, nem az van írva...

Link to comment
Megosztás:

ráhibáztál:

gázositás az első cél, a nagy - pakolható autó a második cél.

az a helyzet, hogy volt 2 db astrám - az asszonynak 1 db. astra G nem érdekelt. a H 5 ajtós kicsi, a kombi az jó, de arra igazából nem vágytam, a zafira meg ideális, és ezt dobta a gép ;)

a fogyasztásokról: Zafira bármilyen vicces, tegnap 7,4 literes fogyasztással megjárta kaposvár - budapestet. ha 9 literes gázfogyasztással számolok, akkor az 5 literes benzin / gázolaj fogyasztásnak felel meg.

A Vectrát 6,5 alá nem tudtam vinnni, ha beálltam dugózni akkor 7,3L/100 at mutatott a fedélzeti. Autópályán jól fogyasztott....

mivel napi 100 km-t kötelezően megyek, így nem mindegy hogy 5 vagy 7 literes fogyasztással teszem meg. az havi 20E ft spórolás.

;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! ISO-FIX-es gyermekülést tudok használni az autómban, van kiépítve rögzítési pont? ;) Köszi a válaszokat előre is.

Felszereltség függő. A többségben nincs benne. Hajtsd fel az ülőlapot, és ha találsz neki becsatlakozási pontokat az ülő lap és háttámla találkozásánák, akkor igen. De lehet, hogy csak az újabb autoknál van.

Link to comment
Megosztás:

Felszereltség függő. A többségben nincs benne. Hajtsd fel az ülőlapot, és ha találsz neki becsatlakozási pontokat az ülő lap és háttámla találkozásánák, akkor igen. De lehet, hogy csak az újabb autoknál van.

Sajna, nem találtam. Bíztam benne, hogy a jubileumi kiadásba bele tették. Na, majd a 200 évesbe, hátha.

Link to comment
Megosztás:

Sajna, nem találtam. Bíztam benne, hogy a jubileumi kiadásba bele tették. Na, majd a 200 évesbe, hátha.

ebben a videóban láthatod az isofix működését:

Mi is most vagyunk túl a gyerekülés vásárlásán. 4 autóba szoktuk pakolgatni a gyerekülést, ebből 3 Astra, 1 Corsa és egyikben sincs.

Tehát olyan ülést vettünk ami nem iso fixes. Akkor van szívás ha az isosat máshol is akarnád használni, de csak a tiedben lenne csatlakozó....

Link to comment
Megosztás:

ebben a videóban láthatod az isofix működését:

Mi is most vagyunk túl a gyerekülés vásárlásán. 4 autóba szoktuk pakolgatni a gyerekülést, ebből 3 Astra, 1 Corsa és egyikben sincs.

Tehát olyan ülést vettünk ami nem iso fixes. Akkor van szívás ha az isosat máshol is akarnád használni, de csak a tiedben lenne csatlakozó....

Mi a nagyobbak között keresgélünk:9-18-25kg-ig. A nagyobbik gyerek 10 éves, cipő nélkül 148cm. Ő már ülésmagasító nélkül utazik, mert, hogy ő már Nagylány. ;) .

Link to comment
Megosztás:

Mi a nagyobbak között keresgélünk:9-18-25kg-ig. A nagyobbik gyerek 10 éves, cipő nélkül 148cm. Ő már ülésmagasító nélkül utazik, mert, hogy ő már Nagylány. ;) .

Arra figyeljetek hogy az öv nehogy a nyakát nyomja vagy ahhoz érjen nagyon. Ha pedig a kisebbeknek majd ülésmagasító kell, akkor abból csak olyat használjatok amit az öv alsó átvezetése rögzít. Ez fontos nagyon!

Pl. ilyet: http://bambino.hu/shop_ordered/3968/shop_pic/S_153.jpg

Itt van hova beakasztani a magasítót és baj esetén nem csúszik ki a gyerkőc alól! Aminek nincs füle az veszélyes, úgy tudom már nem is lehet kapni, csak ha régről maradt...

Link to comment
Megosztás:

Arra figyeljetek hogy az öv nehogy a nyakát nyomja vagy ahhoz érjen nagyon. Ha pedig a kisebbeknek majd ülésmagasító kell, akkor abból csak olyat használjatok amit az öv alsó átvezetése rögzít. Ez fontos nagyon!

Pl. ilyet: http://bambino.hu/shop_ordered/3968/shop_pic/S_153.jpg

Itt van hova beakasztani a magasítót és baj esetén nem csúszik ki a gyerkőc alól! Aminek nincs füle az veszélyes, úgy tudom már nem is lehet kapni, csak ha régről maradt...

Rendben. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit más téma.

A H7-es izzó /tompított / nektek mennyi idő alatt megy gallyra?

Majdnem egy éve vettem egy White Hammert.

Most egy pár napja kiment a bal első izzó, 3 napra rá a jobb is.

Ez ennyire egyszerre megy ki mindenkinél vagy csak nálam?

Az előző is hasonlóan ugyanígy szállt el.

Tervezek egy OSRAM beszerzését, nem tudom "megér-e" ennyit, vagy elég a fele ilyen árú hasonló cucc is.

Körkérdés: Ki milyet használ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit más téma.

A H7-es izzó /tompított / nektek mennyi idő alatt megy gallyra?

Majdnem egy éve vettem egy White Hammert.

Most egy pár napja kiment a bal első izzó, 3 napra rá a jobb is.

Ez ennyire egyszerre megy ki mindenkinél vagy csak nálam?

Az előző is hasonlóan ugyanígy szállt el.

Tervezek egy OSRAM beszerzését, nem tudom "megér-e" ennyit, vagy elég a fele ilyen árú hasonló cucc is.

Körkérdés: Ki milyet használ?

Nekem 10 hónapja van meg az autó, már eleve kopottak voltak benne az izzók, 8 ezret mentem velük, még mindig jók

Szülőknek 35-40ekm környékén mentek ki elég közel egymáshoz.

Azóta 75ekm van az autóban és még nem kellett cserélni. Az autó most 7 éves lassan.

A night breakerek csak sokkal jobban világítanak, az élettartamuk az roszabb a normál izzókhoz képest. Az Osram nightbreakerét pedig úgy reklámozzák hogy a hasonló fényerejűekhez képest nagyobb élettartam, de nem a normálokhoz képest.

Mi jelenleg Hellákat használunk, egyik alkatrészforgalmazónál dolgozó ismerősöm szerint az Osram, Hella és a többi a sorrend. ÉS az Osram még olcsóbb is.

Kíváncsi leszek én is többiek adataira, mert nagyon sok félszemű Astrát látok.

Link to comment
Megosztás:

Egy időben xenont használtam aztán műszaki környékén lett Osramom.

A xenonhoz képest mindegyik fényereje egy kalap s...r.

A nightbreaker kb 2 éve van bent, azóta nem kellett cserélnem,de semmi más izzót sem.Sztem jó könstrukció és jó választás az Osram.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit más téma.

A H7-es izzó /tompított / nektek mennyi idő alatt megy gallyra?

Majdnem egy éve vettem egy White Hammert.

Most egy pár napja kiment a bal első izzó, 3 napra rá a jobb is.

Ez ennyire egyszerre megy ki mindenkinél vagy csak nálam?

Az előző is hasonlóan ugyanígy szállt el.

Tervezek egy OSRAM beszerzését, nem tudom "megér-e" ennyit, vagy elég a fele ilyen árú hasonló cucc is.

Körkérdés: Ki milyet használ?

Szia.

Egy ellenállást kell beforrasztani a lámpákhoz akkor nem nyírja ki gyorsan az izzókat.Ha semmi extrát nem szeretnél akkor tungsram h7 +30%-os izzokat ajánlom.Évek óta ezt használom.Minnél jobban nővelt a fényerő annál rövidebb az élettartam.

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Egy ellenállást kell beforrasztani a lámpákhoz akkor nem nyírja ki gyorsan az izzókat.Ha semmi extrát nem szeretnél akkor tungsram h7 +30%-os izzokat ajánlom.Évek óta ezt használom.Minnél jobban nővelt a fényerő annál rövidebb az élettartam.

Köszi mindenkinek, közben muszáj volt vennem s.o.s egy pár osram-ot, így beruháztam egy Osram Silverstar-ra.

Ezt az ellenállásos dolgot már hallottam én is, majd meglátom.

Még egy fontos dolog majdnem elfelejtettem: nektek hogy áll a barna színű csoki foglalata az izzónak, mert nekem elég gatya mind a kettő, illetve a 3 db karma ramaty csak, ami fogná az oldalán.

Hivatalosan az meg 1900Ft /db.

Útközben meg most láttam egy puccos lódarazsat ni:

elölről

hátulról

Link to comment
Megosztás:

Foglalat rendben...(bár én vettem anno mert a xenonhoz meg kellett kendácsolni a régit...)

Szép a lódarázs...na de egy Astra....az mégiscsak Astra ;-)

Na igen, a versenylovat az igáslóval.... ;)

Egy jó darabig maradok a jó kis G-nél. ;)

Miféle xenonod van egyébként?

Mennyibe fájt, megéri-e komolyan belevágni?

Link to comment
Megosztás:

Hiába teljesíti a motor az Euro III-at vagy IV-et Magyaroszágon a gyártási évet is beleveszik a besorolásba. Ezt mondták nekem az egyik vizsgabázison. Így maximum azt a besorolást kaphatja meg az autó ami akkor létezett.

Számít az évjárat, de nem úgy ahogy mondod, hanem éppen fordítva. Erre mifelénk több ismerősöm is megkapta az Euro II-t egy C-s motorra (C20NE, ami tudvalevőleg Euro I-es gyári adatok szerint is) arra való hivatkozással hogy ezt a motor meg lehetett venni újonnan még '96-ban is, holott '95-től már csak Euro II-t lehetett volna forgalomba helyezni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.