Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sztem nem éri meg a befektetést. Eleve, ha belegondolsz, fékezésnél a fékerő java része az első féken lép fel, az autó hátulja egy nagyobb fékezésnél meg is emelkedik. Ha hátra teszel erősebb féket, azzal csak azt éred el, hogy megcsúszik a hátulja egy erősebb fékezésnél. Ha érezhető fékhatásnövekedést akarsz elérni, inkább az elsőt kéne megerősíteni, pl. 256-osra cserélni (persze akkor el lehet búcsúzni a 13-as felniktől).

Másrészt a szerelő srás, akihez hordani szoktam a gépet szintén lebeszélt róla, nem egy hátsó tárcsafékes Vectrával és Astrával találkozott már, aminek berohadt a hátsó féke. Ráadásul műszakin is szólnak érte, bár nem teljesen értem, miért, ha egyszer teljesíti, amit egy féknek kell...

Én el tudodk képzelni olyan helyzetet, amikor jól jön, hogy hátul is tárcsafék van, mondjuk sok utas, sok csomag, "nehezebb" terepviszonyok.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez az..

Én is ilyen megfontolásból gondolkodtam a hátsó tárcsán.

Caravánom van, és mindennap megyek majd 40-50-100 km-t..

Sokszor úgy, hogy hátul hárman.

Pl. 17-én Pest, 4 személlyel.

Off Gondolkodok egy Metabondon is :)

Pedig 2 napja raktam bele új olajat :D

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem éri meg a befektetést. Eleve, ha belegondolsz, fékezésnél a fékerő java része az első féken lép fel, az autó hátulja egy nagyobb fékezésnél meg is emelkedik. Ha hátra teszel erősebb féket, azzal csak azt éred el, hogy megcsúszik a hátulja egy erősebb fékezésnél. Ha érezhető fékhatásnövekedést akarsz elérni, inkább az elsőt kéne megerősíteni, pl. 256-osra cserélni (persze akkor el lehet búcsúzni a 13-as felniktől).

Másrészt a szerelő srác, akihez hordani szoktam a gépet szintén lebeszélt róla, nem egy hátsó tárcsafékes Vectrával és Astrával találkozott már, aminek berohadt a hátsó féke. Ráadásul műszakin is szólnak érte, bár nem teljesen értem, miért, ha egyszer teljesíti, amit egy féknek kell...

ezért jó az abs, mert ott az korrigál, ha megcsúszni akarna a kerék.

ez a berohad a hátsó tárcsafék meg érdekes. Ilyennel nem tudom, ki találkozott, de pl. a télen behúzott kézifékkel parkolunk, majd beragad a fék sem a tárcsásokra jellemző.

amúgy ha korrekt a fékerőszabályzó, akkor nincs az a dobfék, ami hatásosabb lenne.

Demonak is a nem odaillő fékerőszabályzó volt a probléma.

Link to comment
Megosztás:

ezért jó az abs, mert ott az korrigál, ha megcsúszni akarna a kerék.

és ezért is rossz :D

Ha az egyik kerék lazább talajon fut pl, és éppen megcsúszik, az összes kerékről

elveszi a féket. És ez nem éppen jó dolog.

Manapság már vannak a közép- és felsőkategóriában olyan ABS-ek, amik tudnak

kerekenként szabályozni, de azt már máshogy is hívják, és drágább is :)

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy mindegyik kerékről elvesz? Kerekenkénti a csövezés, akkor ha mindről elvenne, elég lenne csak egy sima főfékhenger, abból 1 cső ki, és négyfelé osztva.

Én ebben a mindegyikről elvesz, és ezért sz@r, nem vagyok meggyőződve.

Attól, hogy egyes kocsikban sz@rul működik, az nem az ABS technika hibája.

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy mindegyik kerékről elvesz? Kerekenkénti a csövezés, akkor ha mindről elvenne, elég lenne csak egy sima főfékhenger, abból 1 cső ki, és négyfelé osztva.

Én ebben a mindegyikről elvesz, és ezért sz@r, nem vagyok meggyőződve.

Attól, hogy egyes kocsikban sz@rul működik, az nem az ABS technika hibája.

Nyugodt lehetsz, a tied is így működik :)

Szinte minden márkánál (kivéve a prémium kategóriákat) 2000-2002 között jelentek meg a második generációs

abs megoldások, amik külön kerekenként szabályoznak, tudtommal pl a C Vectrába már ilyen került.

A külön vezetékes megoldásnak pedig az a múltja, hogy az ABS-es kocsikba is ugyanazt a főfékhengert

szokták régen rakni, amit a nem ABS-esbe. Meg hát biztonságtechnikai lényege is van a dolognak.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit ugy érzem, hogy arról szól ez a dobról tárcsára, nálunk amatörök esetében, hogy: Ha nincsen bajod, ne csinálj magadnak....

Nekem személyes tapasztalatom az, hogy a dobbal sok bajom volt télen, a tárcsával pedig sosem. És még a kézifék

is nagyságrendekkel jobb :) Az biztos hogy egyszer meg kell küzdeni az átépítéssel, de utána már nem ad több munkát,

így érdemes mérlegelni. Vizsgán semmi közük hozzá, ha morognak, morogjanak, ettől még át kell mennie, ha jól fog

a fék (tárcsánál sokkal kisebb a két oldal között az eltérés, így szebb lesz az eredmény is, kéziféknél is).

Azonban ettől nem kell azt várni, hogy majd jóval előbb megáll az autó. Érezhető a változás, de mivel a fékhatás

nagy része elöl érvényesül, az első fék a meghatározó a fékútban.

Link to comment
Megosztás:

Nekem személyes tapasztalatom az, hogy a dobbal sok bajom volt télen, a tárcsával pedig sosem. És még a kézifék

is nagyságrendekkel jobb :D Az biztos hogy egyszer meg kell küzdeni az átépítéssel, de utána már nem ad több munkát,

így érdemes mérlegelni. Vizsgán semmi közük hozzá, ha morognak, morogjanak, ettől még át kell mennie, ha jól fog

a fék (tárcsánál sokkal kisebb a két oldal között az eltérés, így szebb lesz az eredmény is, kéziféknél is).

Azonban ettől nem kell azt várni, hogy majd jóval előbb megáll az autó. Érezhető a változás, de mivel a fékhatás

nagy része elöl érvényesül, az első fék a meghatározó a fékútban.

Nekem pl. a dobbal sincs semmi bajom, amit a végén írtál, abban meg úgy látom, egyetértünk :)

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos? Ez nem tartozik az engedély nélküli átépítés kategóriába?

Lehet, hogy oda tartozik, na de pl G astra Caravan 1.7 dízeleknél ki tudja megmondani biztosan, hogy melyik tárcsás, melyik dobos hátul gyárilag? Vagy mitől függ ez?

Elég sokszínű pl. ez a rész ilyen téren.

Jó, mondjuk F astra biztos világosabb, de itt is lehet varia. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez eléggé felszereltségfüggő, vagy nem? Szerintem, ha az enyémre nagyon rá akarnám erőltetni, hivatkoznék a "Sport" :D felszereltségre. A forgalmiba nincs bejegyezve, hogy dob vagy tárcsa :) . A vizsgáztató meg nem hinném, hogy nekiáll utánanézni a dolgoknak. Hacsak nem akar kibacni az emberrel.

Link to comment
Megosztás:

Astra F-ből csak a C20XE GSi-nek volt homologizációs lapja, amin részletesen szerepelnek a

fő elemek, mint pl a fék. A többi Astra F típusnál a vizsgabiztos számára nem áll rendelkezésre

olyan hiteles dokumentum, amin rábökhetne, hogy ez márpedig nemhivatalos átalakítás, kotródj.

Szóval ha morog, meg kell neki mondani hogy mutasson valamit, ami alapján morog, és akkor

muszájból csendben fog maradni. Egyébként meg amelyik morog, egyértelműen a lehúzásra

játszik, hogy tegyen az ember egy 10-est a mellényzsebbe...

Csak azt kell tudni bizonyítani, hogy F Astrán létezik az adott fék. :)

Link to comment
Megosztás:

10 es a premier szet???

ez nem 256 os???

mert nekem csak 236 os kellene és jóval barátibb árakrol olvastam anno itt.

Fpepe te soroltad fel az árakat nem???

Így van. Nézz el Vaterára, keresd zsukft felhasználót (ez a ZS+U Kft) és náluk érdeklődj. Van Ferodo betétjük és tárcsájuk, és Brembo tárcsa is (3500/db körül).

Link to comment
Megosztás:

A vizsgán megvágnak-e vagy sem.... ?

Hát szerintem a mai vizsgáztatók nem nagyon nézik. Sőt örülnek ha végeznek, meglegyenek a gépeik álltal megmért (jó) adatok... Nem még azt vizsgálgatják, hogy tárcsa vagy dobfék a gyári paramétere az autónak...

Persze itt is vannak éles ellentétek, meg tulbuzgó ****** vizsgáztatók. De az, hogy ki hova viszi az autóját műszakira, az mindenkinek a saját döntése.

...Ez persze az én személyes véleményem.

Link to comment
Megosztás:

na egy tapasztalat

most jöttem haza 3X épp hogy elég volt a fék :S

5 személlyel mentünk, igy a segge is meg volt terhelve, és lehetett érezni különbséget tartós fékezésnél és kis ideig tartó fékezésnél.

szerintem ettől tárcsás hátsófékkel jobb lenne a lassulás, persze az igazi fékátalakítás úgy kezdődne, hogy elől 256os hűtött és ugy hátra sima 236os :)

üdv

Link to comment
Megosztás:

Az én (tudásom szerint) elkébzelésem a következő:

Első fékeket már végtelenszer kitárgyaltuk: - 256 tárcsa, hozzá megfelelő féknyereg, és persze fékbetét.

A hátsót sajna senki nem tudta biztosra, hogy mi az amit pontossan ki kell cserélni. Elég -e csak a kerékagyat, vagy egy csomó minden mást is... Ez nem stimmel, az nem stibbel (bár szerintem ezek csak találgatások. Igazán senki nem tudja, hogy igazak -e).

Volt egy olyan kiadás a karavánból, aminek gyárilag tárcsafékes a hátulja. Egyszerü a történet: behozatni egész hátsó hidat kompletten, és tutira jó.

Link to comment
Megosztás:

...(bár szerintem ezek csak találgatások. Igazán senki nem tudja, hogy igazak -e).

Volt egy olyan kiadás a karavánból, aminek gyárilag tárcsafékes a hátulja. Egyszerü a történet: behozatni egész hátsó hidat kompletten, és tutira jó.

Valószínű azért mert nem igazán csinált még senki ilyet. Csináld meg aztán ott lesznek a biztos tapasztalatok. :D

Egy fékért behozni egy teljes autót? :) Bár ritka lehet mint a fehér holló, de bontóban is kell lennie néhanapján.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.