Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sziasztok!

A gyárban milyen fékolajat használhat az opel? Van neki esetleg gyári olaja, vagy ákltalános glyko-t használnak? Cserénél mire kell odafigyelni, mivel lehet elkerülni az esetleges szívásokat ezzel kapcsolatban?

Üdv:BB

Álljunk már meg egy szóra!

Glykol?Fékrendszerben? :lol: Az a hűtőrendszerbe való.

Fékolajból nem kell gyári,jó bármilyen DOT4 vagy 5.1-es folyadék.Nekem Mintex van benne.

Link to comment
Megosztás:

2005 őszén lettek cserélve, azóta került bele 50e km. De lehet hogy mindentől függetlenül a gumikat se ártana megnézessem, azok tavaly tavasszal kerültek fel újonnan, azóta van bennük egy 20-as.

Az 50 már nem kevés, bár használattól is függ. Szerintem lassan cserések. Nézesd meg a gumit is, de ha azzal lenne gond nem csak fékezésnél rázna.

Link to comment
Megosztás:

Lehet egyszer valaki csúnyán megégette a tárcsákat...

Hát ha így van, akkor az a valaki csak én lehettem :lol:

Nem ugrik be hogy csináltam volna ilyet. Pár éve egy Clio bérautón sikerült ilyet összehozni, de ott nem is volt kérdéses.

Mindegy, legfeljebb a féktárcsa csere előreugrik jövő tavaszról mostanra.

Link to comment
Megosztás:

A Motor topic-ban beindult fékolaj kontra fékfolyadék vitához egy kis adalék (nem én találtam ki, bemásoltam):

A fékfolyadékokról...

Sokszor hallani még szakemberektől is, hogy "fékolaj". No nem kötözködni akarunk, amikor következetesen fékfolyadékokról beszélünk... Ugyanis a gépjárművek fékrendszerében használatos munkaközegként "olaj" nem alkalmazható. Ennek oka az, hogy a klasszikus "olajok" nem higroszkópikusak (nem, vagy csak korlátozottan képesek a vízfelvételre), viszkozitásuk erősen változik a hőmérséklet függvényében és túlhevülés esetén hajlamosak a gázosodásra.

A fékfolyadékok minősítésében - gyártótól függetlenül - egységes nemzetközi követelményszinteket találunk. Pl.: DOT 3, DOT 4, DOT 5, DOT 5.1. Sokan azt hiszik - tévesen -, hogy minél nagyobb a szám, annál jobb a fékfolyadék. Ebben van némi igazság, de azért vannak veszélyek, amelyekről szólnunk kell.

A kereskedelemben több helyütt feltüntek a DOT 5. fékfolyadékok. Ezekről volt olyan kereskedő, aki azt állítja, hogy bármelyik autóban alkalmazható, sőt utántölthető, keverhető a DOT 3 és DOT 4 fékfolyadékokkal. Ez NEM IGAZ!!!

A DOT 5. osztályba a szilikon alapú fékfolyadékok tartoznak. Egyetlen gépjárműgyártó engedélyével sem rendelkeznek, mivel a szilikonolaj összenyomhatóbb, ráadásul nem képes a környezetből a fékrendszerbe jutó pára, mint víztartalom megkötésére.

A fékfolyadék a biztonságos autózás egyik legfontosabb kelléke: az a közeg, amely a nyomóerőt a fékrendszerben közvetíti. A fékfolyadék egyik alaptulajdonsága, hogy környezetéből (még a teljesen zártnak tűnő fékrendszerben is) vizet vesz fel, ez pedig rohamosan csökkenti forráspontját, ezáltal a fékhatást is.

Ha a folyadék elöregedett, már nem megfelelő minőségű, fékezéskor a súrlódás okozta hő hatására a fékfolyadék felforrhat és a fékhatás lecsökken. Ez rosszabb esetben súlyos balesethez vezethet. Ezért fontos, hogy az autó fékrendszerét kiváló minőségű, a nemzetközi szabványoknak megfelelő fékfolyadékkal töltsük fel. A fékfolyadék minőségét rendszeresen ellenőriztessük, és 1-1,5 év elteltével ajánlott a fékrendszer teljes leürítése, illetve újratöltése.

A PREVENT Glykolstop fékfolyadék család tagjai tökéletesen megfelelnek a célnak, eleget tesznek a szigorú európai, amerikai szabványoknak. Minden olyan gépkocsi típushoz használhatók, amelyekhez a táblázatban felsorolt szabványok szerinti fékfolyadékot írják elő. A fékfolyadék legfontosabb tulajdonsága a forráspont. Ha felforr a fékfolyadék, akkor a fékrendszerben gáz fázis keletkezik, ami a folyadéktól eltérően összenyomható, csökkentve ezáltal a fékező erőt. A PREVENT család tagjai esetén a szabványok által előírtnál magasabb forráspont értéket garantálunk.

A PREVENT fékfolyadékok természetesen más - hidraulikus fékrendszerrel működő - járművekben is felhasználhatók.

Műszaki paraméterek:

A PREVENT Glykolstop fékfolyadékok megfelelnek a következő szabványoknak: MSZ 9601, ISO 4925, SAE-J 1703, FMVSS No. 116.

DOT 3 DOT 4 SUPER DOT 4

Forráspontja

(min) 235°C (455°F) 250°C (482°F) 260°C (500°F)

Nedves

forráspontja

(min) 140°C(284°F) 165°C (329°F) 170°C (338°F)

Link to comment
Megosztás:

kijelentem, hogy az 5,5*13, ET46-os felni alá nem fér be a 236-os hűtött nyereg

(tulajdonképpen ez csak a korábbi megállapítás megerősítése)

úgyhogy most van két szet féknyergem, tárcsám és fékpofán a polcon :lol:

ja, és fittyfiritty

Ez érdekes, mert nekünk a Caravanon ilyen felnik voltak és 236-ös hűtött féke van...

Link to comment
Megosztás:

mivel többen egybehangzóan mondtátok, hogy rámegy, ezért én is úgy gondoltam, hogy a korábbi 256-os, csak eltévesztette az előző gazdája

viszont ahogy kivettem, rögtön összehasonlítottam

tárcsák, nyereg, tartókonzol ugyanakkora és ez biztos 236-os

Hello! Van egy olyan érzésem tudom kitől van a második szett nyereg. :lol: Ha gondolod visszaveszem a nyergeket, mert két szett nyereg már nem szép egy polcon. :lol:

A felni dolgot viszont nem nagyon értem, mert szeptember elején viszi el tőlem Dundy a régi 13"-as acélfelnijeimet és a kocsit úgy vettem, hogy azok voltak fenn, mivel a nyári gumik közel slickké voltak kopva. Többfajta ET számú 13"-os acélfelni is lenne az Astrához?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy technikai kérdésem lenne a rutinosokhoz. Ezelőtt két évvel (40e km-rel) lettek a 94-es F Astrámban cserélve a hátsó fékek és akkor futópadon be lett állítva, hogy ne legyen jobb-bal között nagy eltérés.

Most kell vigyem forgalmi vizsgára a kocsit, érdemes előtte futópados fékvizsgálatra elvinni a kocsit, hogy bemérjék, hogy jobb-bal között ne legyen eltérés? De ha nem valószínű, hogy eltérés lesz, akkor a futópados vizsgálat árát is tudnám másra költeni. :lol: Két éve ezen bukott meg, cseréltettem is a hátsó fékeket, majd vizsgadíjat újra be kellett fizetni.

Ezt szeretném elkerülni, de mivel a hátsó fékek sokkal kevésbé kopnak mint az elsők, kérdezném, hogy:

1) mennyi esély van rá, hogy azóta kopott annyit, hogy érdemes beállíttatni?

2) mennyibe kerül egy fékpados vizsgálat (ha nincs szerelés csak bemérés) normális áron?

3) ha jelentős (mi számít jelentősnek? 20-30%?) eltérés van, s szerelésre kerül a sor, ott mi számít elfogadható árnak? Feltételezem, hogy fékbetét csere nem lesz, mert nem rég volt.

Ha esetleg Észak-Pesten tud valaki ajánlani helyet, ahol olcsón megmérik ezt, akkor szívesen elvinném, nehogy emiatt kelljen megint újra vizsgáztatnom.

Köszönöm a segítséget! :lol:

Szerintem akkor spórolsz a legtöbbet ha elviszed beméretni és tudod hogy simán veszi az akadályokat. Nem kell kétszer befizetni, és sorbaállni sem.

A Váci úton, valahol a Meder utca körül van egy gyorszszervíz ott aránylag occón megcsinálják a mérést, (Kb. 3-5e) de ebben benne van a vizsga ellenőrzés is. (szilentek, lengéscsillapítók, gömbfejek, és hasonlók)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akkor spórolsz a legtöbbet ha elviszed beméretni és tudod hogy simán veszi az akadályokat. Nem kell kétszer befizetni, és sorbaállni sem.

A Váci úton, valahol a Meder utca körül van egy gyorszszervíz ott aránylag occón megcsinálják a mérést, (Kb. 3-5e) de ebben benne van a vizsga ellenőrzés is. (szilentek, lengéscsillapítók, gömbfejek, és hasonlók)

Köszi a válaszodat, meg fogom keresni őket!

Dundy

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.