Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Mit értesz tisztításon? Ki lett véve a dugattyú a féknyeregből, nyereg falának polírozása új/régi gumigyűrűvel vissza? Mert azt már leszűrtem a fórumból, hogy hátra fékpofacserekor munkahengert is érdemes cserélni (így is tettem). Csakhát elől sem szertnék úgy járni, hogy tárcsa/betét csere után elkezd szivárogni a fékfolyadék.

Hátul annó én is munkahengert meg csöveket cseréltem, de pofákat nem. Még most is azok vannak benn.

Elől gumigyűrű tisztítás volt, féktisztító sprééével, a fém alkatrészek nem voltak kopottak.

Ha a dugattyú kopott, azzal szerintem nem szabad foglalkozni, a felületi keménységét már nem lehet visszaállítani egy csiszolás után, nem beszélve a felületi és körkörösségi hibákról.

Link to comment
Megosztás:

Én is cserélni akartam a tárcsát és betétet elől (256/24hűtött). Betétet meg is vettem amikor jött a nyári->téli kerékcsere és akkor megmértem. 21,7mm most mindkét oldalon (21mm a megengedett min.). Betétek is kb felüknél járnak így most letettem a cseréről. Tavaszig pont jó lesz addigra közelebb kerül a tárcsa is a cserés mérethez és a betét is pont elkopik :rolleyes:

Na és akkor legalább a fékolaj cserét is megoldom. Hátsó dobokat is lekaptam. A dobnak van egy kicsi válla, de a betétek még jó vastagok szóval bír az még vagy 50-60ekm-t :)

Májusban a műszakin nekem is csak 1-2% eltérések voltak. Egyedül a kéziféknél volt nagyobb különbség, de az ugye a bowden hibája (következő műszakira az már cserés lesz)

Olajcsere és légtelenítés itt is úgy meggy mint a régebbi autóknál? (hú mennyit szereltük faterral a wartburgot majd a ladát) Szóval a pumpál - nyomvatart - csavar kinyit - visszazár - ismét pumpál amig az új olaj meg nem jelenik (közben fogyel hogy a tartályból ne fogyjon ki az olaj)?

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere és légtelenítés itt is úgy meggy mint a régebbi autóknál? (hú mennyit szereltük faterral a wartburgot majd a ladát) Szóval a pumpál - nyomvatart - csavar kinyit - visszazár - ismét pumpál amig az új olaj meg nem jelenik (közben fogyel hogy a tartályból ne fogyjon ki az olaj)?

Igen. Nem árt figyelni a sorrendre sem. Mármint a kerekek sorrendjére.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én most vettem észre, hogy surlódik a hátsó fék fékezéskor, szétszedtem és a ferrodol le volt törve félig és folyik az olaj a munkahengerből.

Pont rosszkor, most indultunk volna vele hosszabb útra. :rolleyes:(

Komplett csere lesz, a bárdi autó honlapján nézegettem mit vegyek bele. Bár holnap már biztos nem tudom megoldani.

Milyen jobb minőségű márkát tudnátok ajánlani? Betétre és munkahengerre hátra? Ez egy 1,8-as 92-es Astra.

Láttam Bosch, Febi, QH stb. munkahengert.

Olvasgattam, hogy cseréltek csöveket is, azt nem tudom honnan látszik, ha ezt is cserélni kell.

Ja és mégegy 280.000 km van az autóban, a főfékhenger meddig bírja ugyan? Vagy vennem kéne egy nagy levegőt és ha a hátsók cserélődnek, akkor a főfékhengert is ki kéne cserélni???

Köszi előre is

Attila

Link to comment
Megosztás:

Milyen jobb minőségű márkát tudnátok ajánlani? Betétre és munkahengerre hátra? Ez egy 1,8-as 92-es Astra.

Láttam Bosch, Febi, QH stb. munkahengert.

Olvasgattam, hogy cseréltek csöveket is, azt nem tudom honnan látszik, ha ezt is cserélni kell.

Ja és mégegy 280.000 km van az autóban, a főfékhenger meddig bírja ugyan? Vagy vennem kéne egy nagy levegőt és ha a hátsók cserélődnek, akkor a főfékhengert is ki kéne cserélni???

Köszi előre is

Attila

Betétből pl. a Ferodo javasolt márka, munkahengerből sztem mindegy, egyébként is illik cserélni a betétekkel együtt, kb, ugyanannyit bírnak ki.

A főfékhengert nem kell bántani, amíg nincs vele gond.

A fém fékcső cseréjét azon veszed észre, hogy nem tudod kicsavarni épségben a munkahengerből, mert berohadt; a gumi fékcsövön pedig azt kell nézni, hogy nincs-e kirepedezve.

Link to comment
Megosztás:

Én most vettem észre, hogy surlódik a hátsó fék fékezéskor, szétszedtem és a ferrodol le volt törve félig és folyik az olaj a munkahengerből...

Üdvözet a klubban, én pár hete vagyok túl ezen. Először is azt kell megnézned, hogy széles vagy keskeny dob/fékpofa kell neked és a munkahenger furata mekkora átmérőjű. Általában 19,05 mm-es szokott lenni. A méretek tisztázása után vettem 2 db fékdobot, mivel az átmérője már bőven 201,5 mm felett volt, így a fékpofát elég furán koptatta. A két végén még volt 4-5 mm vastagságú ferodol, középen semmi. Vettem még fékpofákat (valami olasz márka), 2 db fékmunkahengert, mert az egyik már nekem is eresztett, 1 liter fékfolyadékot és még 2 db 65 cm hosszú réz fékcsövet, mivel még melegítéssel sem akart szétjönni.

Link to comment
Megosztás:

Betétből pl. a Ferodo javasolt márka, munkahengerből sztem mindegy, egyébként is illik cserélni a betétekkel együtt, kb, ugyanannyit bírnak ki.

A főfékhengert nem kell bántani, amíg nincs vele gond.

A fém fékcső cseréjét azon veszed észre, hogy nem tudod kicsavarni épségben a munkahengerből, mert berohadt; a gumi fékcsövön pedig azt kell nézni, hogy nincs-e kirepedezve.

Üdvözet a klubban, én pár hete vagyok túl ezen. Először is azt kell megnézned, hogy széles vagy keskeny dob/fékpofa kell neked és a munkahenger furata mekkora átmérőjű. Általában 19,05 mm-es szokott lenni. A méretek tisztázása után vettem 2 db fékdobot, mivel az átmérője már bőven 201,5 mm felett volt, így a fékpofát elég furán koptatta. A két végén még volt 4-5 mm vastagságú ferodol, középen semmi. Vettem még fékpofákat (valami olasz márka), 2 db fékmunkahengert, mert az egyik már nekem is eresztett, 1 liter fékfolyadékot és még 2 db 65 cm hosszú réz fékcsövet, mivel még melegítéssel sem akart szétjönni.

Ilyen esetben hogyan lehet szétszedni? Nekem is kéne cserélni, azt hiszem, de nem tudtam lekötni a csövet.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözet a klubban, én pár hete vagyok túl ezen. Először is azt kell megnézned, hogy széles vagy keskeny dob/fékpofa kell neked és a munkahenger furata mekkora átmérőjű. Általában 19,05 mm-es szokott lenni. A méretek tisztázása után vettem 2 db fékdobot, mivel az átmérője már bőven 201,5 mm felett volt, így a fékpofát elég furán koptatta. A két végén még volt 4-5 mm vastagságú ferodol, középen semmi. Vettem még fékpofákat (valami olasz márka), 2 db fékmunkahengert, mert az egyik már nekem is eresztett, 1 liter fékfolyadékot és még 2 db 65 cm hosszú réz fékcsövet, mivel még melegítéssel sem akart szétjönni.

Mennyibe fájt a mutatvány?

A.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen esetben hogyan lehet szétszedni? Nekem is kéne cserélni, azt hiszem, de nem tudtam lekötni a csövet.

Szaki elmagyarázta a menetét: gázégővel melegíteni kell a munkahengert, majd hagyni magától kihülni. Aztán rá egy fékcsőkulcsot a hollanderre és egy pattanással szét kell jönnie. Hát mondanom sem kell nekem sem jött szét, pedig szerelőm állítólag így csinálta. Csak roncsolással jött szét, vehettem univerzális réz fékcsövet (65 cm hosszút, de szerintem 60 cm-es is elég lett volna), amit hajligatni kellett, igaz úgy néz ki, mint az ökörhugyozás. Remélem műszakin nem kötnek bele.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe fájt a mutatvány?

Elég olcsón megúsztam a mutatványt, igaz a környék összes autósboltját végigtelefonáltam. Hát elég nagy a szórás az árak között (fékdob 6400-tól 10 ezerig, munkahenger 1600-tól 5 ezerig). Lényeg a lényeg cukkumpúder 20 ezer volt a 2 dob, a fékpofák, a 2 munkahenger és az 1 L fékfolyadék + a fékcsöveknek 650 Ft volt darabja.

Link to comment
Megosztás:

Elég olcsón megúsztam a mutatványt, igaz a környék összes autósboltját végigtelefonáltam. Hát elég nagy a szórás az árak között (fékdob 6400-tól 10 ezerig, munkahenger 1600-tól 5 ezerig). Lényeg a lényeg cukkumpúder 20 ezer volt a 2 dob, a fékpofák, a 2 munkahenger és az 1 L fékfolyadék + a fékcsöveknek 650 Ft volt darabja.

Na az egyik oldal kész lett, mert csak 1 munkahenger volt a boltban. (mezőkövesd falu).

Jan 5-én jön a másik meg. Valami delta nyavalya. 3600 Ft

A fékbetét 6700 Ft volt, 1 db a nevét sem tudom.

Anyag eddig fékfolyadékkal 13.700. 5000 a szerelés.

Nekünk szétjött nagy nehezen a hollandi, bár újra kellett lapolni a fejét, visszarakás előtt.

Az utángyártott 1 csavaros munkahenger már nem is feküdt fel síkba a helyére. De azért stabil.

Légtelenítés, próbakör és már jó is. Végre.

Link to comment
Megosztás:

Apropó. egycsavaros! Nekem a boltban kétcsavarosat adtak :) :) és csak aztán láttam hogy az autón meg csak egy csavar tartja(hozzá sem nyúltam, úgyis kell még majd cső is mert nem enged a csavar..) Formára passzol, úgy tünik, de az a két csavaros dolog zavar. Mit gondoltok, jó lesz az? :rolleyes: :)

Link to comment
Megosztás:

Nekünk szétjött nagy nehezen a hollandi, bár újra kellett lapolni a fejét, visszarakás előtt.

Az utángyártott 1 csavaros munkahenger már nem is feküdt fel síkba a helyére. De azért stabil.

Légtelenítés, próbakör és már jó is. Végre.

Akkor szerencséd volt, hogy szétjött, mivel egy univerzális fékcsövet nagyon nehéz olyan alakúra hajtogatni, hogy esztétikus legyen és még a gyári rögzítőbolhák is bepattanjanak. Igaz lehet rendelni gyárit is, de az jóval drágább lett volna.

Egycsavaros-kétcsavaros: az Unix és Bárdi oldalait tanulmányozva azt láttam, hogy az öntvény munkahengerek 2, az alu munkahengerek pedig 1 csavarosak. Nem tudom mi a logikája, hisz a másik oldara is elfért volna egy furat. Lehet ezek más kocsitípusokhoz is jók.

És a fédobokat mérted? Mármint az átmérőjük nem volt 201,5 mm felett?

Link to comment
Megosztás:

Apropó. egycsavaros! Nekem a boltban kétcsavarosat adtak :) :) és csak aztán láttam hogy az autón meg csak egy csavar tartja(hozzá sem nyúltam, úgyis kell még majd cső is mert nem enged a csavar..) Formára passzol, úgy tünik, de az a két csavaros dolog zavar. Mit gondoltok, jó lesz az? :rolleyes: :)

Gyári alkatrésznek a 2 csavaros van megjelölve. Ha a féktámládon 2 lyuk van, akkor szerintem sokkal stabilabb lesz 2 csavarral rögzítve.

Link to comment
Megosztás:

Gyári alkatrésznek a 2 csavaros van megjelölve. Ha a féktámládon 2 lyuk van, akkor szerintem sokkal stabilabb lesz 2 csavarral rögzítve.

Nincs két lyuk. Ami rajta van fékhenger, az is eggyel van felfogatva(azon nincs is másik lyuk) Ettől még felmehet rá az amit vettem(kétlyukú)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A helyzet az , hogy úgy jártam, hogy vagy befagyott vagy beragadt a kézifékkötél és a tesóm (egyéves jogsis lány... :) ) így ment vele.

Aztán mondta nekem, hogy büdös volt valami hátul, meg erőtlen az autó.... (nem hibáztatom, csak egy lány és kezdő :rolleyes: )

Ugye a kézifékkar egy külön pofát feszít neki a dobnak, nem azt amelyiket az üzemi fék?!?!

ÉS esetleg tudtok egy képet mellékelni erről? Vagy nevet, tipusszámot?

CSak azért mert a fater meg egy ilyen cégnél dolgozik, ahol rögzítőféket gyártanak.

Hátha tudna ilyet hozni...

Meg...

Más téma, de szintén ebbe a topicba való:

Ti (mi) Opel Astrások nem vettétek még észre, hogy az autó fékezéskor nagyon hamar megcsúszik?

Először amikor ezt tapasztaltam, arra gondoltam, hogy szar a hátsó fék, de azóta -műszakira való felkészítéskor- cserélve lett a fékpofa, a munkahenger és a dob is.

Továbbra is fenntartom, hogy túl hamar csúsznak meg az első kerekek!

(ez egyéb autók vezetése miatt tűnt fel nekem)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A helyzet az , hogy úgy jártam, hogy vagy befagyott vagy beragadt a kézifékkötél és a tesóm (egyéves jogsis lány... :) ) így ment vele.

Aztán mondta nekem, hogy büdös volt valami hátul, meg erőtlen az autó.... (nem hibáztatom, csak egy lány és kezdő :rolleyes: )

Ugye a kézifékkar egy külön pofát feszít neki a dobnak, nem azt amelyiket az üzemi fék?!?!

ÉS esetleg tudtok egy képet mellékelni erről? Vagy nevet, tipusszámot?

CSak azért mert a fater meg egy ilyen cégnél dolgozik, ahol rögzítőféket gyártanak.

Hátha tudna ilyet hozni...

Meg...

Más téma, de szintén ebbe a topicba való:

Ti (mi) Opel Astrások nem vettétek még észre, hogy az autó fékezéskor nagyon hamar megcsúszik?

Először amikor ezt tapasztaltam, arra gondoltam, hogy szar a hátsó fék, de azóta -műszakira való felkészítéskor- cserélve lett a fékpofa, a munkahenger és a dob is.

Továbbra is fenntartom, hogy túl hamar csúsznak meg az első kerekek!

(ez egyéb autók vezetése miatt tűnt fel nekem)

Hi!

De bizony, dobfékesnél ugyanazt a pofát szorítja a dobnak a kézifék is, mint az üzemi fék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A helyzet az , hogy úgy jártam, hogy vagy befagyott vagy beragadt a kézifékkötél és a tesóm (egyéves jogsis lány... :) ) így ment vele.

Aztán mondta nekem, hogy büdös volt valami hátul, meg erőtlen az autó.... (nem hibáztatom, csak egy lány és kezdő :rolleyes: )

Ugye a kézifékkar egy külön pofát feszít neki a dobnak, nem azt amelyiket az üzemi fék?!?!

ÉS esetleg tudtok egy képet mellékelni erről? Vagy nevet, tipusszámot?

CSak azért mert a fater meg egy ilyen cégnél dolgozik, ahol rögzítőféket gyártanak.

Hátha tudna ilyet hozni...

Meg...

Más téma, de szintén ebbe a topicba való:

Ti (mi) Opel Astrások nem vettétek még észre, hogy az autó fékezéskor nagyon hamar megcsúszik?

Először amikor ezt tapasztaltam, arra gondoltam, hogy szar a hátsó fék, de azóta -műszakira való felkészítéskor- cserélve lett a fékpofa, a munkahenger és a dob is.

Továbbra is fenntartom, hogy túl hamar csúsznak meg az első kerekek!

(ez egyéb autók vezetése miatt tűnt fel nekem)

Nincs külön fékpofa a kézikfékhez, ugyanazt fesziti meg mint amikor taposod a féket. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Más téma, de szintén ebbe a topicba való:

Ti (mi) Opel Astrások nem vettétek még észre, hogy az autó fékezéskor nagyon hamar megcsúszik?

Először amikor ezt tapasztaltam, arra gondoltam, hogy szar a hátsó fék, de azóta -műszakira való felkészítéskor- cserélve lett a fékpofa, a munkahenger és a dob is.

Továbbra is fenntartom, hogy túl hamar csúsznak meg az első kerekek!

(ez egyéb autók vezetése miatt tűnt fel nekem)

Nekem a caravanon van hátul fékerő szabályzó, a hátsó hid-kasztni elmozdulástól függően csökkenti a fékerőt, nekem még csak egyszer volt padlózásom, de nekem is az első kerekek csúsztak meg. Bár nekem elég ramaty a hátsó fékem.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

De bizony, dobfékesnél ugyanazt a pofát szorítja a dobnak a kézifék is, mint az üzemi fék.

akkor most már mégjobban számítsak az első kerekek csúszására vagy azért a fékpofa kopása miatt a az üzemi fékrendszer utánállítja a pofát?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.