Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Adott egy B Corsa C12NZ motor, a következő probléma van vele:

Első körben annyi, hogy kiment a hengerfej tömítés, tehát lehet az lesz a probléma forrása, de azért megkérdeznélek benneteket:

Az autó elindítva, fél percet járva, elkezd beállni az alapjárat, majd dadogva jár tovább, tehát ingadozik az alapjárat, amit még el is fogadnék tőle, de a motor olyat csinál, mintha periodikusan kihagyna a gyújtás, valamint a kipufogó is durran ebben az ütemben. Kivettem az alapjárati motort, kitisztítottam, előgyújtást állítottunk, kivettem a gyertyákat, hézagolva lettek, sőt eredetileg 2 pólusú NGK gyertyák voltak benne, beleraktam a gyári 1 pólusú gyertyákat, de semmi változás.

A lambaszondát is kivettem, beletettem egy másikat, de ugyanaz.

Még a gyújtótrafóra gondolok, de szerintem a hengerfejtömítés probléma okozza.

A motort emelt fordulaton pörgetve is lehet érezni a gyújtáskimaradást, gondolom a hengerbe szivárgó víz is okozhatja ezt?

Köszi a segítségeteket előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy B Corsa C12NZ motor, a következő probléma van vele:

Első körben annyi, hogy kiment a hengerfej tömítés, tehát lehet az lesz a probléma forrása, de azért megkérdeznélek benneteket:

Az autó elindítva, fél percet járva, elkezd beállni az alapjárat, majd dadogva jár tovább, tehát ingadozik az alapjárat, amit még el is fogadnék tőle, de a motor olyat csinál, mintha periodikusan kihagyna a gyújtás, valamint a kipufogó is durran ebben az ütemben. Kivettem az alapjárati motort, kitisztítottam, előgyújtást állítottunk, kivettem a gyertyákat, hézagolva lettek, sőt eredetileg 2 pólusú NGK gyertyák voltak benne, beleraktam a gyári 1 pólusú gyertyákat, de semmi változás.

A lambaszondát is kivettem, beletettem egy másikat, de ugyanaz.

Még a gyújtótrafóra gondolok, de szerintem a hengerfejtömítés probléma okozza.

A motort emelt fordulaton pörgetve is lehet érezni a gyújtáskimaradást, gondolom a hengerbe szivárgó víz is okozhatja ezt?

Köszi a segítségeteket előre is.

Szia!

Én ugyan távol állok bármiféle szakmai tudástól, de az én autóm is hengerfejes volt, és nem produkált ilyen tüneteket, ettől függetlenül nincs kizárva, de szerintem ettől nem kellene hogy kimaradjon a gyújtás. Esetleg gyújtás kábelt nézted már?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy B Corsa C12NZ motor, a következő probléma van vele:

Első körben annyi, hogy kiment a hengerfej tömítés, tehát lehet az lesz a probléma forrása,

[...]

Javaslatom szerint először oldjuk meg az ismert hibát, aztán meglátjuk a többit.

Vagyis: először cseréld le a hengerfej-tömítést, s ha megmarad a durrogás és a többi hibajelenség, akkor törd a fejed - és a miénket - hogy vajon miért teszi. :)

Link to comment
Megosztás:

Sikerült megoldani. ezt a szögjeladót 0 pontra állitgatva. :D

Amiota összeraktam világit a légzsák visszajelző lámpa, a légzsák alatt volt egy kis rugós kengyel, tudja valaki mi ennek a szerepe, mert el volt törve , nem raktam bele vissza.

Sorszáma 90540437 air bag kengyel, képen 18 as számmal jelölve.A csatlakozok jól vannak összerakva.

290e9c77fdb4238147c3c72d084a115f.png

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy B Corsa C12NZ motor, a következő probléma van vele:

Első körben annyi, hogy kiment a hengerfej tömítés, tehát lehet az lesz a probléma forrása, de azért megkérdeznélek benneteket:

Az autó elindítva, fél percet járva, elkezd beállni az alapjárat, majd dadogva jár tovább, tehát ingadozik az alapjárat, amit még el is fogadnék tőle, de a motor olyat csinál, mintha periodikusan kihagyna a gyújtás, valamint a kipufogó is durran ebben az ütemben. Kivettem az alapjárati motort, kitisztítottam, előgyújtást állítottunk, kivettem a gyertyákat, hézagolva lettek, sőt eredetileg 2 pólusú NGK gyertyák voltak benne, beleraktam a gyári 1 pólusú gyertyákat, de semmi változás.

A lambaszondát is kivettem, beletettem egy másikat, de ugyanaz.

Még a gyújtótrafóra gondolok, de szerintem a hengerfejtömítés probléma okozza.

A motort emelt fordulaton pörgetve is lehet érezni a gyújtáskimaradást, gondolom a hengerbe szivárgó víz is okozhatja ezt?

Köszi a segítségeteket előre is.

A durrogás lehet vákuum probléma miatt is. Például ha bármelyik vákuumcső ki van repedve, a fékrásegítő devander lyukas, vagy a tankszellőztető rendszer van szarrá. Indítás után egy darabig több benzint adagol magának a motor, ezért nem vehető észre így a jelenség.

A mi corsánkon (széntén C12NZ) a tanszellőztető rendszer szar, gondolom a szelep, vagy az aktívszénszűrő. Egyelőre csak lekötöttem a vákkumról ezt a szelepet. De majd helyre kell állítani, mert így nem működik a tankszellőztetés.

Link to comment
Megosztás:

A durrogás lehet vákuum probléma miatt is. Például ha bármelyik vákuumcső ki van repedve, a fékrásegítő devander lyukas, vagy a tankszellőztető rendszer van szarrá. Indítás után egy darabig több benzint adagol magának a motor, ezért nem vehető észre így a jelenség.

A mi corsánkon (széntén C12NZ) a tanszellőztető rendszer szar, gondolom a szelep, vagy az aktívszénszűrő. Egyelőre csak lekötöttem a vákkumról ezt a szelepet. De majd helyre kell állítani, mert így nem működik a tankszellőztetés.

Az aktívszénszűrőt tesom is cserélte a c14nz-n lehet meg kellene azt is néznem, meg a vákuumcsöveket, amiket említettél.

Köszi az infót.

Sajna nem vagyok jártas ezekben a benzinesekben, az isuzu diesel szerencsére nem ilyen problémás :)

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

A kipuffogóm rálóg a hátsó hidamra :D és elég durva hangokat hallgatam amikor a két fém egymásnak csattan. MA aláfeküdtem a gépnek és a hátsódob tartó gumibakok igen lazának-megynyultnak látszanak, bár nem tudom milyen volt újkorába. TAlálkoztatokmár ilyesmivel, vagy valahol máshol kellene rögitőpontnak lenni-e. Ha cserélem a bakokat akkor a probléma szerintetek megoldódik?

Link to comment
Megosztás:

Az aktívszénszűrőt tesom is cserélte a c14nz-n lehet meg kellene azt is néznem, meg a vákuumcsöveket, amiket említettél.

Köszi az infót.

Sajna nem vagyok jártas ezekben a benzinesekben, az isuzu diesel szerencsére nem ilyen problémás :)

A tankszellőztető rendszer nemcsak az aktívszénszűrőből áll :) Vannak ott még más dolgok is.

Az isuzu dieselnek vannak más próblémái :)

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

A kipuffogóm rálóg a hátsó hidamra :D és elég durva hangokat hallgatam amikor a két fém egymásnak csattan. MA aláfeküdtem a gépnek és a hátsódob tartó gumibakok igen lazának-megynyultnak látszanak, bár nem tudom milyen volt újkorába. TAlálkoztatokmár ilyesmivel, vagy valahol máshol kellene rögitőpontnak lenni-e. Ha cserélem a bakokat akkor a probléma szerintetek megoldódik?

Ne várd, hogy ezt látatlanban bárki is megmondja. Ha minden dob és cső gyári a kipuffogórendszereden, akkor biztos, hogy meg fog oldódni.

Az utángyártott doboknál előfordulhat olyan méreteltérés, ami ilyesmi problémát okoz.

Ha meg volt tákolva már a rendszer, akkor meg főleg.

Link to comment
Megosztás:

A tankszellőztető rendszer nemcsak az aktívszénszűrőből áll :) Vannak ott még más dolgok is.

Az isuzu dieselnek vannak más próblémái :)

Igazad van, de én azért sem váltok ilyen benzinesre, mert nekem ez a jeladó, szenzor sereg nem hiányzik, hogy ezzel szívjak. Diesel meg ha jól indul akkor megy és felét fogyasztja, van nyomaték. Tovább nem is sorolom. :)

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, de én azért sem váltok ilyen benzinesre, mert nekem ez a jeladó, szenzor sereg nem hiányzik, hogy ezzel szívjak. Diesel meg ha jól indul akkor megy és felét fogyasztja, van nyomaték. Tovább nem is sorolom. :)

Egy újabb autónál (pl H Astra) már teljesen mind1 melyiket választod, azonos mennyiségben van mind a kettőben (dízel-benzin) jeladó/érzékelő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogyha a vezetőoldali ajtót úgy csapom be, hogy az ablak le van engedve vagy a háromnegyedéig van csak felhúzva, akkor olyan hangja van, mintha az ajtó belsejében az üveg nekiütközne valamilyen fémnek. (Eddig még nem tört össze, mert már csak úgy csukom be ha fel van húzva.)

Mi lehet a gond? Van benne valamilyen stift ami az üveget tartja és szétcsúszott?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy B Corsa C12NZ motor, a következő probléma van vele:

Első körben annyi, hogy kiment a hengerfej tömítés, tehát lehet az lesz a probléma forrása, de azért megkérdeznélek benneteket:

Az autó elindítva, fél percet járva, elkezd beállni az alapjárat, majd dadogva jár tovább, tehát ingadozik az alapjárat, amit még el is fogadnék tőle, de a motor olyat csinál, mintha periodikusan kihagyna a gyújtás, valamint a kipufogó is durran ebben az ütemben. Kivettem az alapjárati motort, kitisztítottam, előgyújtást állítottunk, kivettem a gyertyákat, hézagolva lettek, sőt eredetileg 2 pólusú NGK gyertyák voltak benne, beleraktam a gyári 1 pólusú gyertyákat, de semmi változás.

A lambaszondát is kivettem, beletettem egy másikat, de ugyanaz.

Még a gyújtótrafóra gondolok, de szerintem a hengerfejtömítés probléma okozza.

A motort emelt fordulaton pörgetve is lehet érezni a gyújtáskimaradást, gondolom a hengerbe szivárgó víz is okozhatja ezt?

Köszi a segítségeteket előre is.

szia, első körben kitörölgetném a gyújtás elosztó fedelet (szerintem kondenz van benne), ha nem segít akkor vennék egy újat, utána meg átnézném a kábeleket.

Módosítva : cody
Link to comment
Megosztás:

Skacok!

A kipuffogóm rálóg a hátsó hidamra :D és elég durva hangokat hallgatam amikor a két fém egymásnak csattan. MA aláfeküdtem a gépnek és a hátsódob tartó gumibakok igen lazának-megynyultnak látszanak, bár nem tudom milyen volt újkorába. TAlálkoztatokmár ilyesmivel, vagy valahol máshol kellene rögitőpontnak lenni-e. Ha cserélem a bakokat akkor a probléma szerintetek megoldódik?

nekem is ez volt a problémám, új gumibak és a kipufogó cső áthegesztése oldotta meg (utángyártott dobom van)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy újabb autónál (pl H Astra) már teljesen mind1 melyiket választod, azonos mennyiségben van mind a kettőben (dízel-benzin) jeladó/érzékelő.

Igaz ez az újabb autók rákfenéje, ha valaki újabb autót szeretne, akkor be kell vállalni a következményeket. Sajna a használt piacon nem igazán akarnak rakoltelni, inkább megszabadulnak tőle és más szív vele, a nagyobb költségek miatt.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, de én azért sem váltok ilyen benzinesre, mert nekem ez a jeladó, szenzor sereg nem hiányzik, hogy ezzel szívjak. Diesel meg ha jól indul akkor megy és felét fogyasztja, van nyomaték. Tovább nem is sorolom. :)

Nem sokkal van több érzékelő egy 1,2 vagy 1,4 NZ-ben, mint az Isuzu dieselben. Hidd el, az NZ motor is tud problémamentes lenni. Nekünk van egy C12NZ, az előző tulajok trehánysága miatt előjött hibákat 2-3 év alatt lassacskán sikerült orvosolni. Azóta csak az alap karbantartásokat kapja, és semmi baja nincs. Tartalék autónak van tartva, hogyha kell, akkor egy nap 25x elindítva, megállva csinálja a városi közlekedést, ha meg kell, akkor 100-110 km/hs tempóval napi 130 km-t lenyomva vigyen el a munkahelyre és vissza. Előbbi esetben 7-7,5, utóbbi esetben 5,8-5,9 a fogyasztása.

Az isuzu diesel is csak addig jó, amíg nincs vele probléma. Ha hozzá kell nyúlni az adagolóhoz, turbóhoz, vagy máshoz, az is tud zsebbe nyúlós lenni. Felét nem fogyasztja, mint a benzines, ahol a diesel 4-5 literrel elmegy, ott a 12-14 NZ is eljár 6-ból. Azért nem kétszeres a szorzó.

Most hogy így belegondolok, hogy manapság mi a létjogosultsága egy diesel B Corsának, hát el kell gondolkodnom rajta. Városi üzemre nem igazán való, mert lomha (a 12NZ is jóval fürgébb) és a diesel nem szereti a sok indítást, megállást. Hosszú távra, amire alapból egy diesel autó jó, meg megint nem való, mert kicsi, kényelmetlen, fapados és kevésbé biztonságos.

Link to comment
Megosztás:

szia, első körben kitörölgetném a gyújtás elosztó fedelet (szerintem kondenz van benne), ha nem segít akkor vennék egy újat, utána meg átnézném a kábeleket.

Ez a motor elég sok sebből vérzik. Az ismert hibákat szépen sorban el kéne hárítani.

Én nem gondolnám, hogy gyújtás probléma van. Nekem volt már gondom rotoros gyújtással, de az már a motor elindítása után szarakodott, nemcsak a benzin dúsítás megszűnése után. Viszont akkor nálam a fedél és a rotor csere oldotta meg a gondot, a tisztítás csak időlegesen.

Link to comment
Megosztás:

Nem sokkal van több érzékelő egy 1,2 vagy 1,4 NZ-ben, mint az Isuzu dieselben. Hidd el, az NZ motor is tud problémamentes lenni. Nekünk van egy C12NZ, az előző tulajok trehánysága miatt előjött hibákat 2-3 év alatt lassacskán sikerült orvosolni. Azóta csak az alap karbantartásokat kapja, és semmi baja nincs. Tartalék autónak van tartva, hogyha kell, akkor egy nap 25x elindítva, megállva csinálja a városi közlekedést, ha meg kell, akkor 100-110 km/hs tempóval napi 130 km-t lenyomva vigyen el a munkahelyre és vissza. Előbbi esetben 7-7,5, utóbbi esetben 5,8-5,9 a fogyasztása.

Az isuzu diesel is csak addig jó, amíg nincs vele probléma. Ha hozzá kell nyúlni az adagolóhoz, turbóhoz, vagy máshoz, az is tud zsebbe nyúlós lenni. Felét nem fogyasztja, mint a benzines, ahol a diesel 4-5 literrel elmegy, ott a 12-14 NZ is eljár 6-ból. Azért nem kétszeres a szorzó.

Most hogy így belegondolok, hogy manapság mi a létjogosultsága egy diesel B Corsának, hát el kell gondolkodnom rajta. Városi üzemre nem igazán való, mert lomha (a 12NZ is jóval fürgébb) és a diesel nem szereti a sok indítást, megállást. Hosszú távra, amire alapból egy diesel autó jó, meg megint nem való, mert kicsi, kényelmetlen, fapados és kevésbé biztonságos.

Rendben,igazad van, tovább nem ragozom, mindenki mást preferál jobbnak, én a b veckit használom városban illetve hosszú távon is,isuzu és semmi gondom vele. Évi 30.000 km körüli futással. A lényeg, hogy a gazdájan múlik. Én nem húzom el az olajcseret, szűrőcseret 15.000km ig, minden szűrő 8000 km után kicserel, illetve az olaj, nem sajnálom tőle, valamint időszakosan kap adalékokat illetve prémium gázolaj. Ezeken múlik a hosszú autó titka szerintem.

Illetve a turbót is visszahutom minden varosozas, vagy hajtás után. Így elmegy sokáig probléma mentesen. Pedig még picivel erősített, nem gyári, valamint mosható KN sport filter van benn, amit szintén 8000 km enkent tisztitok. Igazából ha ezeket betartja az ember akkor barmelyik autó megallja a helyét hosszú távon.

Link to comment
Megosztás:

Rendben,igazad van, tovább nem ragozom, mindenki mást preferál jobbnak, én a b veckit használom városban illetve hosszú távon is,isuzu és semmi gondom vele. Évi 30.000 km körüli futással. A lényeg, hogy a gazdájan múlik. Én nem húzom el az olajcseret, szűrőcseret 15.000km ig, minden szűrő 8000 km után kicserel, illetve az olaj, nem sajnálom tőle, valamint időszakosan kap adalékokat illetve prémium gázolaj. Ezeken múlik a hosszú autó titka szerintem.

Illetve a turbót is visszahutom minden varosozas, vagy hajtás után. Így elmegy sokáig probléma mentesen. Pedig még picivel erősített, nem gyári, valamint mosható KN sport filter van benn, amit szintén 8000 km enkent tisztitok. Igazából ha ezeket betartja az ember akkor barmelyik autó megallja a helyét hosszú távon.

Emlékszel erre:

Értem, de az akkor sem jó így.

Lehet megnézem a bimetalt, leengedem a vizet és atmosom a rendszert. Lekotom az adagolorol a csövet.

Értem én, hogy jó az isuzu motor, de mint látható, apró-cseprő hibák mindig előfordulnak nálad is, amik azért segítenek "hasznosan" eltölteni a szabadidődet. Persze lehet azt mondani, hogy nincs vele semmi gond, kimegy a világból, csak nem igaz :)

Alapból felére csökkentetted a szerviz periódust, ami egy teljesen felesleges dolog, csak arra jó, hogy a karbantartás költségeit duplájára emeld. Szóval amit a fogyasztáson megnyersz, azt rádobod az üzemben tartásra. A másik dolog meg, a fogyasztás kevés, de ha azt prémium gázolajból tankolod, akkor megint csak a szarnak adtál egy jó nagy pofont :) a prémium gázolajnak amúgy semmi jelentősége nincs egy régi VE adagolós motornál. Szerintem amúgy a modernebb motornál is csak marketing szöveg, illetve lehúzás.

Az üzemanyag rendszer hibamentességére a szükséges, és elégséges dolog, ha mindig kúton tankolsz. Ezzel biztosítod a tisztaságot.

Link to comment
Megosztás:

Emlékszel erre:

Értem én, hogy jó az isuzu motor, de mint látható, apró-cseprő hibák mindig előfordulnak nálad is, amik azért segítenek "hasznosan" eltölteni a szabadidődet. Persze lehet azt mondani, hogy nincs vele semmi gond, kimegy a világból, csak nem igaz :)

Alapból felére csökkentetted a szerviz periódust, ami egy teljesen felesleges dolog, csak arra jó, hogy a karbantartás költségeit duplájára emeld. Szóval amit a fogyasztáson megnyersz, azt rádobod az üzemben tartásra. A másik dolog meg, a fogyasztás kevés, de ha azt prémium gázolajból tankolod, akkor megint csak a szarnak adtál egy jó nagy pofont :) a prémium gázolajnak amúgy semmi jelentősége nincs egy régi VE adagolós motornál. Szerintem amúgy a modernebb motornál is csak marketing szöveg, illetve lehúzás.

Az üzemanyag rendszer hibamentességére a szükséges, és elégséges dolog, ha mindig kúton tankolsz. Ezzel biztosítod a tisztaságot.

Nem baj filléres autó, ki tudom fizetni, meg szeretem ezt szerelni, a többet futott motornál a gyakoribb olajcsere csak jótékony hatással van, sosem állt le, nem hagyott cserben, meg nem kell szetforgatni, mint a nyomatékszegeny benzineseket. Ha vennék benzinest, akkor csak c20ne, c20xe-t, ezek a kicsi benzinesek magasabb tempóra nem igazán jók. Azert ha 120-130-al megyek simán bekapjak a 8-10 litert, akkor meg majdnem dupla fogyasztás, a 6 liter az 80-90 között igaz :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy 93-as Opel Corsa B 1.4 SI. Elindítom és normálisan megy, de ha a motor felmelegszik akkor " szinte meg akar fulladni" tehát leesik a fordulatszám és utána felpörgeti magát. Majd a fordulatszám elkezd ingadozni 800 és 1200 között néha fennragad 1800-on. A motort megpörgetve visszaáll a fordulatszám. 3-asban és négyesben 50 körül, 80-as tempónál 5-ösben berángat. Kinyomom a kuplungot és megprögetem akkor újra normálisan jár egy darabig (3 perc kb) és újra kezdi. A probléma az, hogy nem mindig generálja a hibát általában akkor, ha felmelegszik az idő (nyáron gyakrabban télen ősszel néha 1 hónapig nem jön elő). Alapjárati motor tisztítva lett. Szűrők szintén. Gyertyák cserélve lettek. Gyújtása rendben van ha minden igaz. Vákumcsövek is rendben vannak (bár én csak a motortérben néztem). Szerelők vakarják a fejüket. Nem tudják mi a gondja. Találkoztatok ilyen problémával? Olvastam visszább, hogy a tankszellőztető zavarhat be esetleg. Annak az esetleges javítása mekkora macera? Mert el akarom adni, de így a kutya nem veszi meg és jó lenne tisztán látni, hogy mire számljak még vele. Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát persze,naná megint van valami gond... Újra eltört a zárbetét(?),már nem is érdekel,na de elözményként,néha alig akarta inditásig tekerni,mivel ami közre fogja a zárbetét szárját,az a műanyag is majdnemhogy kör alakura kopott... Egyenlőre nem fogok ezt azt cserélni,nem érdekel. Viszont át akarom kötni ,hogy kapcsolóval adok gyújtást,gombal pedig inditok. Cucc van hozzá,de bizonytalanság is. Lefotoztam a kérdéses részt.Tudnátok benne segíteni ,hogy melyik vezetéknek mi a szerepe?(már csak azért,hogy ,hogy kösse be) Kicsit fura nekem,hogy 5vezeték van.

Előre is köszönöm Srácok a segítséget!

104032290020150426_121904_HDR_www.kepfel

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.