Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Eljutottam odáig, hogy leszedtem a búrát, viszont a belselyében a műanyagot, amit ugye feketére akarok fújni, fogja 4 fül. Ezeket milyen módszerrel lehetne leszedni, illetve összerakásnál lenn inkább érdekes, mert sztem ezek tartják helyén a műanyagot. A lámpabúrát összerakásnál kiszilózom :) viszont a belselyére kellene vmi ötlet

azok a kis műanyag fülek az üvegbura és a műanyaglámpatest között van amikor össze lesz ragasztva. Ahogy össze húzza a fém kapocs az ott marad a helyén. Az index előtt van egy plexi azt ki tudod venni simán. Kell küldök képeket mert van róla egy-kettő mikor csináltam magamnak

Link to comment
Megosztás:

Egy aksi névleges cella feszültsége 2 Volt. Kb. 2.39V lehet tölteni a cellákat ahol viszont ugye elkezdődik a vízbontás nevű kémiai folyamat.(persze léteznek speciális aksik is amit többet bírnak) Az általam használt banneres aksi tudja a 13.6 voltot. Anélkül az aksi hibás ezért célszerű gariba vinni. Előfordulhat hogy hibás a műszer amivel mérsz vagy hiba van a mérésedbe. Egy aksi 13.6V körül kell lenije a kapcsofeszkónak, terhelés nélkül, feltötött állapotba! (csak több mint 10 éves foglakozok többek között ezzel is, pl. tűzjelzőbe bele se lehetne rakni olyan aksit ami nem tudja ezt az értéket...)

A nagyobb generátorral azért csak okosan. Megvannak a fix keresztmetszetű kábelek ezeken ha több áramot akarsz átgyömöszölni bizony elég necces lehet. (pl váltóáramnál egy 1,5mm2 réz vezetéket max 16A terhelheted hivatalosan) Meg aztán egyenáramról beszélünk ugye itt még nagyobb a kábelen a veszteség nagyobb keresztmetszet is kell, pontosan nem tudom hogy van méretezve a vektrába a vezeték lehet ez a szerencséd. Ugye mindenki tudja egyenáramnál fontos a kábelhossz, az átmérő, ha megvannak azok a fesztültség és áram értékek amit át akarsz rajta küldeni, anélkül melegszik, túl nagy feszültség esés lehet a kábelen illetve durvább esetbe ki is gyúlladt! Ismerős autója kigyulladt ilyen okból ;) Arról nem beszélve hogy szerinted az autó gyár olyan hülye hogy nem tud egy akkora generátort tenni a kocsiba ami ezeket ellátja árammal? Sőt kb 400W teljesítményt még hagy szabadon is. Azért ha eddig nem merült le a kocsi aksija zenehalhatás közbe lehet h tud mégis tölteni annyit?! ;) Kis segítség a kábelméretezéshez ;)terheles.jpg

Mint az előző hsz-ben is írtam fontos a töltő áram! Ez nem egyenlő a generátor teljesítményével. Ha túl nagy a töltés akkor aksi idő előtt tönkremegy ha túl kicsit akkor több ideig kell tölteije a generátornak ez se lehet szerencsés főleg városi használatba! Az aksinak akkor jó ha fel van töltve ez nem Li aksi :P Szóval arra akarok rámutatni hogy ésszel csak! Nem azt mondom nem lehet jó de azért figyelmbe kell venni több szenpontot is! A lesz ami lesz módszer nem éppen a legjobb szerintem! Tudd hogy mit csinálsz és akkor van értelme. Gondolom ezt mind végigkalkuláltad generátor csere elött ;) Ne vedd bántásnak, csak szeretem ha valami korrekten van megcsinálva!

Isuzu motoros B Vectránál a klímás verziókat 100A-es, a klíma nélküli verziókat 70A-es generátorral szerelték. Ugyanaz a méretű akksi van mind a kettőben. Nem számoltam végig semmit, csak ezt vettem figyelembe, mielőtt bátorkodtam megejteni a cserét :) A klíma szettel együtt ment át egy ugyanolyan motoros donorból a generátor is :)

Szerintem nem követtem el nagy hibát.

A többi utólagos (gyári bontott) extránál pedig mindig azt szoktam figyelembe venni, hogy milyen vastag vezetéken ment neki az áram, én annál egyel vastagabb vezetéket szoktam beépíteni. Talán itt sem követek el nagy hibát :)

Persze a miértre is megvan a válasz, nem azért raktak a kílma nélkülibe kisebbet, mert bármi gond lenne a nagyobbal. Egyszerűen a nagyobb 1,5-2-szer annyiba kerül, vastagabb tengely, nagyobb állórész, több drót, több dióda, nagyobb csapágyak.... Minek, ha úgyse fizeti ezt meg a vevő? A vezeték, ami a generátorhoz megy, ugyanaz. Valószínűsítem, hogy itt már nem érte meg még egy cikkszámot behozni a rendszerbe, és inkább belerakták ugyanazt a vastagságú köteget a kisebb generátorhoz is.

Csak ezért merem állítani, hogy semmi gondja nem lesz a topiktársnak, ha az 55A-es helyett 70A-es generátort szerel be a kocsijába. Sőt, jobban is jár, mert a gyárban nem gondolnak arra, hogy a kedves user majd telepakolja mindenféle utólagos extrákkal az autóját, valamennyi tartalék van a generéátorban, de nem olyan sok.

A B Corsákban a diesel kivételével, biztos vagyok benne, hogy ugyanaz az akksi van. 55Ah-s. És ezek a B Corsák legalább 3 féle generátorral vannak szerelve, 45, 55, 70 A. Szóval csak nyugodtan tegye be a 70A-es generátort, ha az másik hasonló Opelből származik.

Link to comment
Megosztás:

Ott a gumicsövet szeded le,akkor belenézel és látszik,hogy dolgozik-e az alapjárati.

Megállás és nehezen indulásnál DIS-nél inkább gyújtás nullpont jeladó szokott rossz lenni.Én erre tippelek.

A hőfok jeladó hiba meleg motornál jön ki inkább,mert ilyenkor bezabáltatja, ez rögtön látszik a gyertyákon.

Benzinhídban van nyomás amikor megáll? Ha nincs akkor benzinpumpa. Az is pont így kezdi feladni a harcot. Néha megáll nem indul,aztán egyszer sehová.

NEM látod!

BERNARDO-nak. Az alapjáratit ne kézzel nyomogasd vissza, hanem gyújtás fel, le adással és akkor húzd le a csatiról mikor behúzta. Aztán gyújtás ellenkező irányba vissza dugod és megint leveszed a gyújtás és még beljebb húzza. Így csináld, mert valszeg elállítódott. Meg nézd meg az a gumi csövet amiről írt HAKA, az igaz nem okozza ezt a hibát, de ha repedt egy kicsit is és nem veszed észre sok hibát tud okozni, akár fulladást is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1999-es corsa B City (54 LE) tulajdonosaként szeretném a fórumozó szakemberek segítségét kérni.

Az autó beindítás után röviddel elkezd rázkódni-remegni. Ezek után sikerült elindulni, 5-10 perc elteltével az autó hirtelen megáll. A műszerfal lámpák világítanak, de a motor nem indul. Hibajelzés a kiolvasón nincs. A szerelő (szerinte) átnézett mindent, nem találja a hiba okát.

A télen a lambda-szondát már cserélték, akkor még csak annyi volt a gond, hogy amíg nem volt üzemmeleg, úgy berregett, mintha el akarna szállni, mintha túl sok alapjárati gázt kapott volna, de amikor bemelegedett, jó volt.

Kérlek adjatok tanácsot, hol keressük a hibát?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1999-es corsa B City (54 LE) tulajdonosaként szeretném a fórumozó szakemberek segítségét kérni.

Az autó beindítás után röviddel elkezd rázkódni-remegni. Ezek után sikerült elindulni, 5-10 perc elteltével az autó hirtelen megáll. A műszerfal lámpák világítanak, de a motor nem indul. Hibajelzés a kiolvasón nincs. A szerelő (szerinte) átnézett mindent, nem találja a hiba okát.

A télen a lambda-szondát már cserélték, akkor még csak annyi volt a gond, hogy amíg nem volt üzemmeleg, úgy berregett, mintha el akarna szállni, mintha túl sok alapjárati gázt kapott volna, de amikor bemelegedett, jó volt.

Kérlek adjatok tanácsot, hol keressük a hibát?

Előre is köszönöm.

Én pl.nem vagyok szakember de láttam már ezt-azt.

Szerintem a főtengely holtpont jeladó lesz.

Link to comment
Megosztás:

96-os klímás,szervós x14xe-t 119ekm-rel (szervizkönyves) osztrák korzát 390-ért névreírva,frissműszakival, és lecserélt vezérléssel árultam fél évig, egy kalandor jött megnézni összesen,meguntam árulni és nekiadtam fateroméknak. :D

tudod én úgy vagyok vele, hogy kalandorok kíméljenek. De azért köszi a tájékoztatást, majd észben tartom.

Link to comment
Megosztás:

udv

remelem van aki tud segiteni!

a kerdesem az volna, hogy egy 60le 1996 8v corsa b-be, motorcserere kerulne a sor akkor milyen nagyobb es erosebb motor mehetne a helyere?en nem gondolkodtam sokkal nagyobb motorban nekem siman eleg lenne egy 16v 90le motor is

van ra ugy lehetoseg hogy csak kiveszem es beteszem a masikat?

pontos motorkodokat nem kerestem meg ki de gondolom igy mar a hozzaertok ugyis tudnak mit mondani!

a valaszokat elore is koszonom!

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt mindekinek!

Másfél évvel és 9 ezer kilóméterrel ezelőtt cseréltem egy ékszíjat a kis Corsa-mon, viszont mostanában, pl. ma reggel is arra lettem figyelmes, hogy kicsit nyüszít a szíj! Mi lehet a gondja? Ennyit bírt volna? Esetleg kopott lenne a szíjtárcsa (197e km)? Vagy laza lenne a szíj? Hogyan tudom megnézni, hogy megfelelően feszes-e?

Más: motorteret szabad, ajánlott sterimózni ezeknél a motoroknál és Astra Z16XEP-nél?

Köszönöm előre is nektek! G.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt mindekinek!

Másfél évvel és 9 ezer kilóméterrel ezelőtt cseréltem egy ékszíjat a kis Corsa-mon, viszont mostanában, pl. ma reggel is arra lettem figyelmes, hogy kicsit nyüszít a szíj! Mi lehet a gondja? Ennyit bírt volna? Esetleg kopott lenne a szíjtárcsa (197e km)? Vagy laza lenne a szíj? Hogyan tudom megnézni, hogy megfelelően feszes-e?

Más: motorteret szabad, ajánlott sterimózni ezeknél a motoroknál és Astra Z16XEP-nél?

Köszönöm előre is nektek! G.

A tárcsák között féltávon kb. 1cm-t lehet benyomni a szíjat akkor jó a feszessége. Feltéve ha szervó és klíma nélküli változatról van szó.

Nagynyomásúval szoktam én is mosni,generátorra zacskót húzok és igyekszem nem telibeküldeni a csatlakozókat. Még sehasem lett belőle semmi bajom,hogy lemostam.

Link to comment
Megosztás:

udv

remelem van aki tud segiteni!

a kerdesem az volna, hogy egy 60le 1996 8v corsa b-be, motorcserere kerulne a sor akkor milyen nagyobb es erosebb motor mehetne a helyere?en nem gondolkodtam sokkal nagyobb motorban nekem siman eleg lenne egy 16v 90le motor is

van ra ugy lehetoseg hogy csak kiveszem es beteszem a masikat?

pontos motorkodokat nem kerestem meg ki de gondolom igy mar a hozzaertok ugyis tudnak mit mondani!

a valaszokat elore is koszonom!

Én a helyedben inkább SE-re alakítanám át, mert az jóval egyszerűbb, szerintem jóval olcsóbb is. Teljesítményben majdnem ugyanott leszel, mint egy X14XE-re való cserével. Ilyet csinált már több fórumtárs, lényegében komplett hengerfej csere, üzemanyag ellátó rendszer csere, meg még néhány kacat kell hozzá.

Da Haka-nak szerintem lenne más javaslata is :) , 1,6-os injektorfej+pillangószelep, 1,4 vagy 1.6 SE vezérműtengellyel, esetleg AC pumpa csere nagynyomásúra, és kb a 80 LE környékén leszel :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Okés! Köszönöm szépen az infót! Megnézem majd a feszességet. Esetleg a tárcsa kopása okozhatja? Azt hogy tudom ellenőrizni? Köszi még egyszer! G.

Azért ügyelj arra is, hogy ne legyen túl feszes, mert én jártam már úgy a corsámmal, hogy pl. vízpumpa csere után az autószerelő túlfeszítette és "fütyülő" hangot adott az ékszíj, ezután lazítottam rajta és megszűnt ez a hang. Ha túl feszes az ékszíj, az a generátor csapágyat is tönkreteheti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! E

gy kis esti érdekesség. úton arra lettem figyelmes, hogy 1es fokozaton volt az ablaktörlőm és amikor visszaért eredeti helyzetébe akkor enyhén villant a belső tér világításom :p Illetve benyomom az elakadásjelzőt, és a bal hátsó indexem nem villog, az össze többi igen. Viszont ha csak simán indexelek akkor igen. Esetleg vkinek hasonló volt már? Mit érdemes megnézni, elakadásjelzőre gondolok első körben bár ha kiszedem nem tudom miből lehetne észrevenni h sz@r :p

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! E

gy kis esti érdekesség. úton arra lettem figyelmes, hogy 1es fokozaton volt az ablaktörlőm és amikor visszaért eredeti helyzetébe akkor enyhén villant a belső tér világításom :P Illetve benyomom az elakadásjelzőt, és a bal hátsó indexem nem villog, az össze többi igen. Viszont ha csak simán indexelek akkor igen. Esetleg vkinek hasonló volt már? Mit érdemes megnézni, elakadásjelzőre gondolok első körben bár ha kiszedem nem tudom miből lehetne észrevenni h sz@r :P

A Corsa B típus egyik hibája az elakadásjelző kapcsoló szokott lenni, általában beragad vagy nem kapcsol, nem érintkezik. Vedd ki szedd szét és csiszold meg az érintkezőket. Ha nem oldja meg a hibát cseréld a kapcsolót, nem olyan drága.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.