Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ha nem masszíroztál semmit a kocsin valószínűleg csak a lámpa égett ki. Cseréld ki amelyik nem villog és rendbe lesz. Amúgy van egy terhelés ami miatt villog úgy szerencsétlen ha ez kisebb akkor ezzel arányosan nő a ki-be kapcsolás száma. Ha nincs szerencséd akkor valahol lesz egy kontakt hiba a rendszerbe és nem kap a hátsó égő 12v-ot. Ha nem piszkáltál semmi valószínűbb hogy inkább csak az égő adta meg magát

Oksa első körben meglesem az izzót, remélem tényleg csak annyi baja van. Ha nem akkor bonthatom le a közepét és a vezetékeket átnézegetem mert annó utólagosan lett beletéve a tid és lehet ott vmi nem passzol :p

Link to comment
Megosztás:

Oksa első körben meglesem az izzót, remélem tényleg csak annyi baja van. Ha nem akkor bonthatom le a közepét és a vezetékeket átnézegetem mert annó utólagosan lett beletéve a tid és lehet ott vmi nem passzol :P

Várj azzal a bontással! Kezdésnek az égőt kell ellenőrizni. Cseréld ki a másikkal mert az tuti h jó. Sokan szivatják meg magukat hibás égőkkel, hiába most vetted ki a csomagolásból attól még lehet rossz! :) Írj hogy mi a helyzet

Link to comment
Megosztás:

Az égő ilyen, nekem is hol megy hol nem, néha megpiszkálom és sokáig jó. Az első égő a csatlakozónál hibázik nekem. Akkor ellengörbítés az érintkezőkön + pucolás + spréj, aztán faja.

Sok sikert!

Tisztítás után szilikon zsír. Soha többé nem lesz vele gond csak nem kell sajnálni belőle :) Szilikon zsírt meg szerintem bármelyik akkumulátorral foglakozó cégnél be lehet szerezni nem kell sok ;)

Link to comment
Megosztás:

szelepfedél tömítés cseréje igényel tömítőpasztát? melyik a jobb tömítés parafa vagy gumi ? (bár csak parafát találtam eddig) csavarok sorrendje fontos hogy hogy rakom vissza? thx

Fém szelepfedélnél szerintem felesleges a paszta, pláne ha a tömítés új. Én a használtat is visszaraktam paszta nélkül, azóta sem szivárog. Nekem parafa tömítés van, fogalmam sincs, milyen lehet a gumi.

A csavarokat csigavonalban kifelé haladva kell meghúzni, bár itt nincs olyan nagy jelentősége, mint a hengerfejnél. Ha szépen egyenletesen húzkodod meg, mindig csak kicsit húzva rajtuk majd mész a következőre, akkor lényegében mindegy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Fém szelepfedélnél szerintem felesleges a paszta, pláne ha a tömítés új. Én a használtat is visszaraktam paszta nélkül, azóta sem szivárog. Nekem parafa tömítés van, fogalmam sincs, milyen lehet a gumi.

A csavarokat csigavonalban kifelé haladva kell meghúzni, bár itt nincs olyan nagy jelentősége, mint a hengerfejnél. Ha szépen egyenletesen húzkodod meg, mindig csak kicsit húzva rajtuk majd mész a következőre, akkor lényegében mindegy.

Egyértelműen parafa, plusz tömítőpaszta nem szükséges.

A meghúzási sorrend az alábbi képen látható ha 8 szelepesről beszélünk:

s0uzs74c6i8za9k7m1bbaawmqnq4wv.jpg

Ha annyira pontosan szeretnéd a meghúzási nyomaték 8Nm. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

32 liter / 525 Km= 6,095 l/100km lett a fogyija a C14Nz corzikának. Ez elfogadható, ha jól sejtem?

Hosszútáv vagy vegyes? Egyébként jó ez az érték, nekem is ilyesmi érték van, de inkább 5,8 hosszú távon.

Sziasztok!

Szeretném kicserélni a Corsa-mban a hidrotőkéket, mert eléggé csattog a motor. Mennyire nehéz feladat ez? Mikre kell odafigyelni? Ehhez valóban cserélni kell vezérműtengelyt is? Köszi előre is! G.

Vagy lenyomod a hirdotőkéket és kihúzod a vezérműtengelyt, be a másikat és kész, ami a nehezebb változat, mert nem igen férsz hozzá.

Vagy lényegében hengerfejezed a motort és akkor nyugodtan hozzáférsz a tőkékhez.

Vezérműtengelyt nem kell cserélni ha csak tőkéket cserélsz, mert az "összekopott" alkatrészek megmaradtak. (Himbák, vmtengely bütykök)

Pár napja készítettem hengerfejezős leírást nz-hez az alapján meg tudod csinálni. (Alul link és a Corsa B kategóriában megtalálod.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már egyre gatyább állapotban van az alapjárati motorom, sárga lámpázik is 35-ös hibakóddal ami alapjáratit jelöli.

Nézelődtem, és találtam az átlagos 10 ropis árnál olcsóbb Topran típusút ez 4000 ft környékén van, erről esetleg van e tapasztalata valakinek?

Az alapjáratit amugy már párszor áttakaritottam, sajnos az most már nem segít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már egyre gatyább állapotban van az alapjárati motorom, sárga lámpázik is 35-ös hibakóddal ami alapjáratit jelöli.

Nézelődtem, és találtam az átlagos 10 ropis árnál olcsóbb Topran típusút ez 4000 ft környékén van, erről esetleg van e tapasztalata valakinek?

Az alapjáratit amugy már párszor áttakaritottam, sajnos az most már nem segít.

Torpan németnek német, de utángyártott és azokkal sosem lesz normális alapjáratod.

Én a bontottnál maradnák a helyedben.

Link to comment
Megosztás:

Hy all

Motorcserével kapcsolatos kérdésem lenne.

Adott egy c12nz moci (ami most van a vasban), lenne egy c14nz (ami bele kerülne)

Motorcserénél letudná nekem írni valaki hogy pontosan mit kell kicserélnem és mi az ami maradhat a kisebb mociból?

Gondolok itt minden apróságra: generátor, kábelköteg ecu stb.stb

(A c14nz mocit mondjuk úgy ajándékba kapnám viszont nincs hozzá jóformán semmi :p Ezért kérdezem h mi az amit be kell szereznem, hogy tudjak nézelődni számolgatni stb...)

Tudom sokan úgy vannak vele hogy rakj bele c20ne-t és társait de őszintén megmondva nincs kedven százezreket beleölni :p

Max egy c14si-t raknék bele bár ott megint adott lenne a fentebb feltett kérdés :)

ui: lámpával kapcsolatos kérdésemre köszönöm a segítséget. Szétkaptam a hátulját, az izzók jók voltak, kábelek is, megcseréltem a két hátsó index izzóját és azóta frankó :) Szóval azért vannak érdekességek a nagykorú járgányban :)

köszi

Link to comment
Megosztás:

A leömlő utáni kipufogócső kivételével minden ugyanaz egy c12nz-14nz között. Motort rá megy a váltóra,csatlakozókat rá kell pattintani és kész. Gyújtás is ugyanaz. Viszont kell egy c14nz computer is,mert az 1.2 kevesebb anyagot ad. Azt is rá kell dugni és menni fog.,feltéve ha nem immo-s. De aszem c12-14nz-ben nincs immo,mindenesetre láttam olyanokat amihez nem volt immo.

Viszont ha kevésnek érezted a 45lovat,akkor kevés lesz a 60 is. Mindkettő arra jó,hogy nagy türelemmel csorogj a forgalommal.

Link to comment
Megosztás:

A leömlő utáni kipufogócső kivételével minden ugyanaz egy c12nz-14nz között. Motort rá megy a váltóra,csatlakozókat rá kell pattintani és kész. Gyújtás is ugyanaz. Viszont kell egy c14nz computer is,mert az 1.2 kevesebb anyagot ad. Azt is rá kell dugni és menni fog.,feltéve ha nem immo-s. De aszem c12-14nz-ben nincs immo,mindenesetre láttam olyanokat amihez nem volt immo.

Viszont ha kevésnek érezted a 45lovat,akkor kevés lesz a 60 is. Mindkettő arra jó,hogy nagy türelemmel csorogj a forgalommal.

Köszi a választ, így nem is olyan vészes a dolog. Persze abban igazad van h a 45 paci kevés de mégiscsak valamivel több a 60 :)

Akkor ami kell: computer, leömlő utáni kipufogó cső.....esetleg más?

Ez a kipufogó cső pontosan melyik része? (csak hogy akkor úgy keresem)

Viszont talán te írtad régebben hogy azért egy 1.4nz-t is lehet "erősebbé" tenni. (Persze csak ha jól emlékszem)

Mondjuk egy si motornál már beleugrik egy nagyobb összegbe mert ugye ott mindenfélét cserélni kell itt meg ugye egy computer elvileg és kész

Link to comment
Megosztás:

Tűzkarika után,katalizátor előtti cső.

Sok lehetőség van,kezdetnek megteszi az előgyújtás nagyobbra állítása,de 1.4-1.6SE, vagy 13S vezérműtengely,nagyobb injektor 1.4be 1.6nz, és c20xe leömlő ráalakítva nagyon jót tesz. De sajnos az 14nz-nek van egy gyenge keresztmetszete a kicsi szívószelepek. Az 1.4 és 1.6se-n is 38mm-esek vannak meg a c16nz-x16sz-r ben is. Az 1.4nz-ben meg az 1.2nz-ben is 34mm-esek vannak.

Link to comment
Megosztás:

Hy all

Motorcserével kapcsolatos kérdésem lenne.

Adott egy c12nz moci (ami most van a vasban), lenne egy c14nz (ami bele kerülne)

Motorcserénél letudná nekem írni valaki hogy pontosan mit kell kicserélnem és mi az ami maradhat a kisebb mociból?

Gondolok itt minden apróságra: generátor, kábelköteg ecu stb.stb............

köszi

Szia

A lámpaba volt érintkezési hiba csak.

Amúgy ne cseréld ki a motort szerintem. Ki lehet de,

1 papírok sokba lesznek

2 akkor is csak egy corsa marad ami kb 100e-300e pénzt ér

3 ha fogod és eladod hozzá csapódik az a pénz ami a másik mociból jönne szerintem simán lehet venni egy 82 pacisat

4 ilyen átalakításnál mindig van valami amire pluszpénzt kell költeni

5 a nagyobb mocibol többet kajál az enyém x14xe kb vegyesen 7-8 liter között áll meg. Hiába a 90 paci örülök ha városba 3mast tudok tenni a sok kátyú meg a torlódások miatt..

6 nem tudom mostanában mit raknak a benyába de ömlik a víz a kipufogóból, tankok rozsdásodnak . (szerintem jóval 10% felett lehet az etanol a benyába, 16v motornak nem a legjobb. Akit ismerek és 16v motorja van a környéken mind panaszkodik többet kajál a kocsi és ömlik a pára a kipufogóból )

Link to comment
Megosztás:

Szia

A lámpaba volt érintkezési hiba csak.

Amúgy ne cseréld ki a motort szerintem. Ki lehet de,

1 papírok sokba lesznek

2 akkor is csak egy corsa marad ami kb 100e-300e pénzt ér

3 ha fogod és eladod hozzá csapódik az a pénz ami a másik mociból jönne szerintem simán lehet venni egy 82 pacisat

4 ilyen átalakításnál mindig van valami amire pluszpénzt kell költeni

5 a nagyobb mocibol többet kajál az enyém x14xe kb vegyesen 7-8 liter között áll meg. Hiába a 90 paci örülök ha városba 3mast tudok tenni a sok kátyú meg a torlódások miatt..

6 nem tudom mostanában mit raknak a benyába de ömlik a víz a kipufogóból, tankok rozsdásodnak . (szerintem jóval 10% felett lehet az etanol a benyába, 16v motornak nem a legjobb. Akit ismerek és 16v motorja van a környéken mind panaszkodik többet kajál a kocsi és ömlik a pára a kipufogóból )

Köszi a választ, azért annyiba nem lenne benne. Van amit nem csináltatnék meg, mondjuk a papíroztatást.

Nem fogok rákölteni a papírra egy vagyont, hisz az tényleg nem érné meg :p

Első körben blokk+ecu+kipuff ami cserés lesz, persze megkapja az új vezérlést+olajat utána persze jöhet bármi más hiba is de megpróbálok pozitív lenni :p

Mostanában elég sokat használom vidéken a kocsit, valamiért megnőtt a fogyasztása is pedig ugyanúgy rúgom neki mint előtte. A kis nz moci bezabálja a 6,5-öt simán, lehet ez jó de eddig nem ennyit evett, simán 1 literrel kevesebbet.

Nézelődtem 20-25papír körül vannak az 1.4nz-k, ki lehet fogni olyat amivel adnak mindent, generátort, ecut, injektort stb,.. azokat eladva visszajönne egy kis pénz, vagy maradna tartalékba

Szerelőnek kell fizetni meg ugye ott a vezérlés, olaj stb

Még mindig jobb mintha eladnám a kocsit, annyiért nem adom el amit ér inkább meghagyom virágállványnak, kicserélgetem a karosszéria elemeket lassan, és elvagyok vele

Meg hiába veszek egy másikat, ami jó az olyan 600körül mozog, 98-00 évjáratúak, a többinél kezdhetném szépen előlről az egészet :p

Majd lesz vhogy. Most még csak körbekérdezési szakaszban vagyok, érdeklődök hasznos tanácsok után, nem akarok fejjel ugrani a falba :)

Link to comment
Megosztás:

Tűzkarika után,katalizátor előtti cső.

Sok lehetőség van,kezdetnek megteszi az előgyújtás nagyobbra állítása,de 1.4-1.6SE, vagy 13S vezérműtengely,nagyobb injektor 1.4be 1.6nz, és c20xe leömlő ráalakítva nagyon jót tesz. De sajnos az 14nz-nek van egy gyenge keresztmetszete a kicsi szívószelepek. Az 1.4 és 1.6se-n is 38mm-esek vannak meg a c16nz-x16sz-r ben is. Az 1.4nz-ben meg az 1.2nz-ben is 34mm-esek vannak.

Ebből adódóan a C12NZ-n gondolom többet lehet növelni (fajlagosan) mint, az 14NZ-n...

Pl ezzel a módszerrel az 12NZ-t fel lehet húzni kb 60 LE-re, de az 1,4-et csak kb 70-re...

Csak egy ötlet, a C12NZ blokkra nem megy rá a komplett C14SE hengerfej, és üzemanyag ellátó rendszer?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, azért annyiba nem lenne benne. Van amit nem csináltatnék meg, mondjuk a papíroztatást.

Nem fogok rákölteni a papírra egy vagyont, hisz az tényleg nem érné meg :P

Első körben blokk+ecu+kipuff ami cserés lesz, persze megkapja az új vezérlést+olajat utána persze jöhet bármi más hiba is de megpróbálok pozitív lenni :P

Mostanában elég sokat használom vidéken a kocsit, valamiért megnőtt a fogyasztása is pedig ugyanúgy rúgom neki mint előtte. A kis nz moci bezabálja a 6,5-öt simán, lehet ez jó de eddig nem ennyit evett, simán 1 literrel kevesebbet.

Nézelődtem 20-25papír körül vannak az 1.4nz-k, ki lehet fogni olyat amivel adnak mindent, generátort, ecut, injektort stb,.. azokat eladva visszajönne egy kis pénz, vagy maradna tartalékba

Szerelőnek kell fizetni meg ugye ott a vezérlés, olaj stb

Még mindig jobb mintha eladnám a kocsit, annyiért nem adom el amit ér inkább meghagyom virágállványnak, kicserélgetem a karosszéria elemeket lassan, és elvagyok vele

Meg hiába veszek egy másikat, ami jó az olyan 600körül mozog, 98-00 évjáratúak, a többinél kezdhetném szépen előlről az egészet :P

Majd lesz vhogy. Most még csak körbekérdezési szakaszban vagyok, érdeklődök hasznos tanácsok után, nem akarok fejjel ugrani a falba :)

Ha ingyen van a C14NZ motor akkor oké, de ha fizetsz érte, akkor már minimum C14SE, szerintem. De te tudod.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.