Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Udv olyan kerdesem lenne, hogy a kis corsa b-nek donthetoek-e az elso kerekei? (A kis dragamat megultettem 4cm-t elvielg jonak kene lennie, de kiderult hogy a bal eleje vmikor serult lett es az alltal a bal elso kerek bele er a dobbetetbe, ezert szeretnem megdonteni kicsit a kereket, ha lehetseges vhogyan)

A lengéscsillapítón lévő csonkállvány furatokat szokták megtágítani,úgy szoktak dőlést állítani ilyen futóműveken.

Link to comment
Megosztás:

értem ez még nem is hangzik (nagyon) olyan gányolás dolognak:P köszi

Gyárilag is megengednek némi játékot a csonkállvány furatok, szóval azok felbővítése nélkül is tudsz valamennyit állítani. Mint láthatod, ha futómű állításon kerékdőlést állítanak, akkor ezt használják ki.

Mondjuk én lehet nem hoztam volna úgy el a kocsit, ha beleér. Inkább állítsák be úgy, hogy ne a gyári érték legyen, de ne érjen bele semmibe a kerék...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! B Corsa x14xe 1994-es évjárat Segítséget kérek! Történet: Menet közben autópályán ledobta az ékszíjtárcsát (bordázott a pereme, valami jeladó van rajta). Megállt a motor. Újraindult és 100m vánszorgás után leálltam vele, megnéztem. A csavar bent volt a tárcsában nem esett ki. Visszaraktam. Indult, de nagyon gyenge lett, vagy 30LE kb, check lámpa világított, alig tudtam 100km/h-ig kigyorsítani. kb 500 km megtétele után meg kellett állni tankolni. Motort indítom, megyek, és újra erős lett, check lámpa sem világít. Azóta csak napi 10km-t megyek vele, de nem jó teljesen. Alacsony fordulaton, gyenge és rángat, magasabb fordulaton erőre kap, de a régi erejének 80%-a csak. Check lámpa nem világít. Kivillogtattam,de csak a 12-es kód jött. Ha jól gondolom, élő adatokkal többre mennék. Diagnosztikát néztem, hamisítvány 10.000 körül van, ami állatólag jó (op-com, opelscanner) 180.000 Ft. Svájcban vagyok, szerintem itt az autó árát kérnék a diagnosztikáért. Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! B Corsa x14xe 1994-es évjárat Segítséget kérek! Történet: Menet közben autópályán ledobta az ékszíjtárcsát (bordázott a pereme, valami jeladó van rajta). [...]

A tárcsa pozíciója adja a számítógépnek a jelet, hogy pontosan hol is áll a főtengely, mikor kell gyújtania.

Egyszerűen annyi történt, hogy nem pozícióra tetted vissza. Ha lazán forgatod, miközben egyhén ráfelé nyomod a főtengelyre, találni fogsz egy pontot, ahová pont bepasszol: az lesz a helye. Ha az ékszíjat leveszed - a generátort meg kell hozzá lazíatanod - akkor sokkal könnyebb dolgod lesz. A tárcsa rögzítéséhez (legalábbis nálam) 18-as kulcs kell, a generátor 13-assal működik. (Ez utóbbihoz óvatosan nyúlkáj, a közelében megy a delej, s ha rövidre zárod, csúnya nagy szikrát hány).

Sok sikert!

:icon13:

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag is megengednek némi játékot a csonkállvány furatok, szóval azok felbővítése nélkül is tudsz valamennyit állítani. Mint láthatod, ha futómű állításon kerékdőlést állítanak, akkor ezt használják ki.

Mondjuk én lehet nem hoztam volna úgy el a kocsit, ha beleér. Inkább állítsák be úgy, hogy ne a gyári érték legyen, de ne érjen bele semmibe a kerék...

én mondjuk kimondottan kértem hogy úgy legyen megcsinálva hogy jó legyen,de azt mondták ők olyant nem csinálnak:S

a játszadozást amit mondasz még nem néztük mostanába feltornyosult körülettem minden munka:S lassan talán eljutok oda hogy erre is lesz egy kicsi idő:S remélem a dölésszöggel megoldódik a gondom mert kül. lesz még vele szívás akkor rendessen:s

Link to comment
Megosztás:

A tárcsa pozíciója adja a számítógépnek a jelet, hogy pontosan hol is áll a főtengely, mikor kell gyújtania.

Egyszerűen annyi történt, hogy nem pozícióra tetted vissza. Ha lazán forgatod, miközben egyhén ráfelé nyomod a főtengelyre, találni fogsz egy pontot, ahová pont bepasszol: az lesz a helye. Ha az ékszíjat leveszed - a generátort meg kell hozzá lazíatanod - akkor sokkal könnyebb dolgod lesz. A tárcsa rögzítéséhez (legalábbis nálam) 18-as kulcs kell, a generátor 13-assal működik. (Ez utóbbihoz óvatosan nyúlkáj, a közelében megy a delej, s ha rövidre zárod, csúnya nagy szikrát hány).

Sok sikert!

:icon13:

igy van szerintem csak egy 17 kulcs kell a feszítő görgöre meg egy szög a görgő reteszelő lyukjába és lent a szíj
Link to comment
Megosztás:

Így van, szerintem csak egy 17-es kulcs kell a feszítőgörgőre, meg egy szög a görgő reteszelő lyukába és lent a szíj.

Vigyázat, az ékszíjtárcsa gurult el, nem a vezérműszíjjal van baj.

(Legalábbis nálam, X12SZ-nél az ékszíjnak nincs külön feszítőgörgője, hanem a generátor pozícionálásával feszítjük elő.)

Link to comment
Megosztás:

Helló Srácok!

Tudom ,hogy unalmas de 95-ös Corsához keresek javítási kézikönyvet.

Egyébként tudja valaki a hátsó ablakhoz merre van fűzve mosónak a csöve?

Szervizt privátban küldöm.

A mosócső pedig vezetőoldalon felül megy végig a tetőkárpit alatt, illetve a C oszlopnál megy ki az ajtóátvezető gumiharangban.

Ha eltörött akkor a kasztni végében és a gumiharang csatlakozásánál keresd, mindig ott törik el.

Ha veszel hozzá csövet jobb minőségű szilikon csövet vegyél, ami fogásra olyasmi mintha csúszós lenne, azok tovább bírják.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.2i 16v x12xe 99-es corsában, valószínűsíthető kopogó hidratöke jelenség miatt olajat cseréltem castrol magnetic 10w40 est tettem bele és wynn's hidratöke tisztító adalékot,( az előző gazdája valószínű grafitos adalékot adott az olajhoz a kopogás elhallgatásához mivel iszonyat fekete volt a le engedett olaj ill. az újat is el színezte már) kicsit jobb lett a hangja de sajna még mindig ki hallatszik egy kopogó kotyogó hang alap járaton terhelve menet közbe el tűnik ez a hang. Az autó eddig 108 ezer km ment . el kerülhetetlen a hidratöke csere vagy van még valami megoldás ill. trükk hogy el lehessen hallgattatni? mert jelenleg 20-30 ezret nincs kedvem ki adni:(

Link to comment
Megosztás:

Az aksira csak az inditasnal es nem jaro motornal van szukseg. Ha mar jar a motor a generator intezi az aram ellatast!

kicsit pontatlan voltam. van erősítő a kocsiba. Az előbb csináltam ledekből egy egyszerű kis kapcsolást. Menet közbe mérek majd vele. Elviekben akkor jó minden ha 13,6v alá nem megy a feszültség. Az erősítő csak 150w os ez kb 10-15A jelent ami nem túl sok. Gyanús a generátor, roppant gyanús :)

közbe történt: indítás közben az áram 90A, generátor 26A töltött. Szóval jónak tűnnek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.2i 16v x12xe 99-es corsában, valószínűsíthető kopogó hidratöke jelenség miatt olajat cseréltem castrol magnetic 10w40 est tettem bele és wynn's hidratöke tisztító adalékot,( az előző gazdája valószínű grafitos adalékot adott az olajhoz a kopogás elhallgatásához mivel iszonyat fekete volt a le engedett olaj ill. az újat is el színezte már) kicsit jobb lett a hangja de sajna még mindig ki hallatszik egy kopogó kotyogó hang alap járaton terhelve menet közbe el tűnik ez a hang. Az autó eddig 108 ezer km ment . el kerülhetetlen a hidratöke csere vagy van még valami megoldás ill. trükk hogy el lehessen hallgattatni? mert jelenleg 20-30 ezret nincs kedvem ki adni:(

A jó olaj pár üzemóra után elkezd feketedni, mivel a lebegő koszt felfogja és megköti.

Esetleg próbáld meg a Liqui Moly olajait, nekem csendesebb lett tőle és csökkent az olajfogyasztásom is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.