Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Mennyi az annyi ?

Milyen távokon közlekedsz ?

Őszíntén szólva csak materálisan mértem idáig és egyértelművé vált, hogy 1 hét alatt elment 5000 Ft-nyi benzin amikor a megszokott módon/távokon közlekedtem. Most lesznek pontosabb eredményeim, tankoltam 40 litert és lenulláztam a km-t.

Kíváncsi leszek az eredményre

Link to comment
Megosztás:

Az én autóm ( C16NZ-vel ) kábé 8-9litert eszik százon. MOndjuk ezt már nagyon rég számoltam... Most még pörög benne a számláló, a múltkori teletank után... Kivi leszek az eredményre. :huh:

Azelőtt hosszú évekig egy négykerekes WagonR volt a vasparipa és ő kegyetlen módón igényelte az etetést, hiszen magas fordulatszámon lehetett vele csak menni, külömben fulladozott. Mostanival meg egy csoda, hogy 3-ban betudok 10-20-al kanyarodni és a fordulatszámmérő szinte minden sebességnél jóval alacsonyabb értéket mutatott, mint a másiknál.

Ezért gondoltam, hogy az 1,6-os motor sokkal gazdaságosabb lesz, igaz ehhez hozzá kell adni egy nagyobb tömeget is.

Link to comment
Megosztás:

Azelőtt hosszú évekig egy négykerekes WagonR volt a vasparipa és ő kegyetlen módón igényelte az etetést, hiszen magas fordulatszámon lehetett vele csak menni, külömben fulladozott. Mostanival meg egy csoda, hogy 3-ban betudok 10-20-al kanyarodni és a fordulatszámmérő szinte minden sebességnél jóval alacsonyabb értéket mutatott, mint a másiknál.

Ezért gondoltam, hogy az 1,6-os motor sokkal gazdaságosabb lesz, igaz ehhez hozzá kell adni egy nagyobb tömeget is.

Mondjuk az nekem hozzátartozik a történethez hogy akkor sem gazdaságosan próbáltam autózni és mostanában sem jellemző rám... Amióta felkerült az a szép hangú kipuff nem tudom megállni hogy ne gyorsítsak fel és hagyjam hogy visszahörögjön... :huh: :lol:

Főleg az elmúlt napokban amikor még jó idő is volt és ismételten lehúzott ablakkal lehetett közlekedni úgy hogy közben nem fagyott meg a mosoly a képemen. Akkor is szerettem hallani hogy dolgozik a kipuff. :)

Link to comment
Megosztás:

Amióta felkerült az a szép hangú kipuff nem tudom megállni hogy ne gyorsítsak fel és hagyjam hogy visszahörögjön... :huh: :)

Na ez a hang engem is elvarázsolt eleinte :) De mára visszafogom magam, csak a kamikaze gyalogosoknak szoktam hörögtetni :lol:

Miért fogyasztana kevesebbet, ha 2 ben kanyarodok?

Link to comment
Megosztás:

Na ez a hang engem is elvarázsolt eleinte :) De mára visszafogom magam, csak a kamikaze gyalogosoknak szoktam hörögtetni :huh:

Igen ez ismerős... Tegnapelőtt előzékeny akartam lenni egy nénivel szemben és átengedtem a zebrán, nem volt elég hogy 5perc volt mire bejutott a sáv közepére de ő megállt és megfordult még beszélgetni a barátnőjével... Nyomtam egy kövéret és máris abbamaradt a beszélgetés és érdekes módon elég hamar felkaptatott a járdaszigetre. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na szóval Pista haragját elkerülve szóóóval kanyarodni 2-ben.. Akkor az sem üzemanyagbarát, amikor minél gyorsabban lépkedek át a fokozatokon, csak hogy elérjem az 5.?

Nem. Ilyen alacsony fordulaton csak terheled a motort 3.-ban.....nem fulladozik szegény? Kellene egy BC a kocsidba és látnád, hogy mekkorát ugrik a fogyi amikor ilyen alacsony fordulaton lepadlózod.....beszürcsöl egy sec alatt másfél liter benzint és semmi nem történik :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem. Ilyen alacsony fordulaton csak terheled a motort 3.-ban.....nem fulladozik szegény? Kellene egy BC a kocsidba és látnád, hogy mekkorát ugrik a fogyi amikor ilyen alacsony fordulaton lepadlózod.....beszürcsöl egy sec alatt másfél liter benzint és semmi nem történik :huh:

ezzel kapcsolatbana jó sztori amikor megvettem a senatort :lol:

finomkodtam h ne egyen sokat erre bekajált 15 litert...elkezdtem tolni neki és lement 10-12 re :)

Link to comment
Megosztás:

Pár sorral feljebb írtam,nekem 12-re jött ki ugyanerre a mocira,városban járok csak,hideg motorral. Szerintem nem sok a 10 liter :huh: A mutató tényleg csalóka,tankold tele,majd akkor megtudod,mennyit evett.

Attól, hogy van több is a 10 is sok ettől a motortól. Esetleg ha tele van pakolva, és nagyon sok volt a dugó meg rövidtávok, de mint írta fele még autópálya is volt.

Link to comment
Megosztás:

Mostanival meg egy csoda, hogy 3-ban betudok 10-20-al kanyarodni és a fordulatszámmérő szinte minden sebességnél jóval alacsonyabb értéket mutatott, mint a másiknál.

Én egyszer kíváncsiságból kipróbáltam, hogy el tudok-e indulni 5-dikből. Sikerült. :lol: De többször eszembe sem jutott újracsinálni.

A fokozatok azért vannak, hogy használjuk őket, és általában elég jó vannak elosztva. 2-t akkor te kizárólag csak 1 után húzol megszokásból? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hát azt hiszem, napirenden lesz még ez a téma egy ideig, mert napi rendszerességgel jönnek a hírek.

http://alterglob.blog.hu/2008/01/22/kisziv...iouzemanyagokat

Engem különösen a jelentés költség-haszon részlete lepett meg...

Érdekes ez a sok támadás, nem? :huh:

Főleg hogy láttunk már olyan tesztet, amin drasztikusan csökkent a károsanyag kibocsájtása

egy erre átalakított autónak :) No meg aztán ismerjük azt az tényt is, hogy magyarországon

rengeteg kapacitás van a mezőgazdaságban, ami nem von el semmilyen nyersanyagot az

étkezési szektorból, és nem kell hozzá új termőföldeket sem bevonni. És így van ezzel pl

franciaország is. Én megint csak az M0-ás körgyűrűhöz tudom hasonlítani a történetet, ahol

a "zöldek" ki akarják élni gyerekkoruk megpróbáltatásait, egy egész nemzet java ellenében.

Idézek:

"a bioüzemanyagokra vonatkozó célkitûzések következtében 80%-os valószínûséggel 33 és 65 milliárd euróval csökken a lakosság jóléte."

Igen, azé a lakosságé, aki most sokszor ennyi milliárdot keres a foszilis üzemanyagokon :lol:

Én ebben látom a "zöldek" által intézett támadások hátterét :)

Azt meg továbbra sem értem, mifenének vonják be ebbe az egyenletbe az únión kívüli

területeket, hiszen nincs tervben, hogy esőerdőket pusztítson az únió, és onnan vegye az

alapanyagot, hiszen nagyon nagy szállítási költségek lennének, és vámköteles is! Unión

belül is meg lehet termelni a szükséges alapanyagforrást, sokkal gazdaságosabban. :D

Egy dologban értek egyet a cikkel: nem érdemes minimális felhasználást kikötni, inkább

ösztönözni kell a piacot, és akkor majd magától beáll arra az értékre, ami "egészséges" ;)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém eléggé látványosan zabálja az üzemanyagot, ha cudar az idő! 3 hónapja van meg, de most ezek a mínuszok betettek a klassz fogyasztásnak :huh: Remélem ez csak éghajlati tényezők miatt fordul elő és nem műszakilag van valami gubanc....

Nekem azt mondta a Barátom és igazat kell adnom neki,hogy nem a haladás kerül sokba hanem a fékezés mert utána ismét gyorsítani kell :lol:

De egyébként ne aggódj Loretta nekem is így a hidegekben igencsak megnőtt a fogyasztás városban,továbbra is tartom azt hogy rövidtávokon hideg motorral neméri meg közlekedni. De remélem nemsokára jön a tavasz és.... :)

Link to comment
Megosztás:

és majd gabi jön megint: a robogóm stabilan X litert fogyaszt :huh:

amugy 5ből is el tud indulni, akár gáz nélkül is, igaz hogy kell neki vagy 200m de ha ovatosan engeded elindul, mert van benne valami elektronika ami ezt segíti elő.

én néha még 1be is visszatolom, mert pl az utcánk aljában majd 180 fokot kell fordulni :lol:

azt meg hogy terhelve van e a moci lehet hallani is, és igy megesik gyakran hogy 5be alapjáraton megyek 50et, de fülelem hogy kinlodik e, és ha gyorsitani akarok akkor minimum 4be, de van hogy 3ba is vissza és csak ugy.

de sokszor elgurul 5.ben 50el.

Link to comment
Megosztás:

és majd gabi jön megint: a robogóm stabilan X litert fogyaszt :huh:

amugy 5ből is el tud indulni, akár gáz nélkül is, igaz hogy kell neki vagy 200m de ha ovatosan engeded elindul, mert van benne valami elektronika ami ezt segíti elő.

én néha még 1be is visszatolom, mert pl az utcánk aljában majd 180 fokot kell fordulni :lol:

azt meg hogy terhelve van e a moci lehet hallani is, és igy megesik gyakran hogy 5be alapjáraton megyek 50et, de fülelem hogy kinlodik e, és ha gyorsitani akarok akkor minimum 4be, de van hogy 3ba is vissza és csak ugy.

de sokszor elgurul 5.ben 50el.

Felénk is a tóparton végig 40-es táblák vannak, persze 50-nél lassabban nem megyek, de azt simán tudja 5.-ben is tartani 1200 körüli fordulatszámon. Egyszer kipróbáltam, hogy egy tank benzint ugy jártam, hogy 4.-ben mentem a 40-es szakaszon, és decire ugyanannyit fogyasztott az autó, mintha 5.-ben járok.

Link to comment
Megosztás:

Felénk is a tóparton végig 40-es táblák vannak, persze 50-nél lassabban nem megyek, de azt simán tudja 5.-ben is tartani 1200 körüli fordulatszámon. Egyszer kipróbáltam, hogy egy tank benzint ugy jártam, hogy 4.-ben mentem a 40-es szakaszon, és decire ugyanannyit fogyasztott az autó, mintha 5.-ben járok.

jaja ha nem erőlködik, akkor mehet legmagasabb fokozatban is...

akkor fog sokat enni, ha nagyon alacsony forulatszámon jársz vele és még gyorsitani is akarsz, vagyis szeretnél :huh:

Link to comment
Megosztás:

jaja ha nem erőlködik, akkor mehet legmagasabb fokozatban is...

akkor fog sokat enni, ha nagyon alacsony forulatszámon jársz vele és még gyorsitani is akarsz, vagyis szeretnél :lol:

Nagyon így van! Akinek BC-je van az még láthatja is ezt. :huh: (Ez nem reklám volt!) :)

Link to comment
Megosztás:

Egy dologban értek egyet a cikkel: nem érdemes minimális felhasználást kikötni, inkább

ösztönözni kell a piacot, és akkor majd magától beáll arra az értékre, ami "egészséges" :huh:

Egyetértünk, de nem azért tettem fel a linket, hogy újfent bosszantsak bárkit is. Ez egy aktuális téma, az Európai Unióban folyamatosan napirenden van. Szinte két-három naponta jelennek meg az interneten új cikkek. És az is tény (ne menjünk bele sokadszorra, hogy miért), hogy a kezdeti uniós lelkesedés után az elmúlt időszakban rendkívül ambivalenssé vált a bioüzemanyag megítélése, amit nem lehet csak a zöldekre kenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.