Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Most tankoltam: 798km - 45.19L -> 5,66L/100km :icon10:

Erre csak azt tudom mondani mint parasztbácsi a zsiráfra az állatkertben: márpedig ilyen állat nincs! :D Valami rohadtul nem stimmel a kocsidon de én jó barátod vagyok legközelebb majd beállítom neked. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Hurrogjatok le ha hülyeséget kérdezek.

Üresben vagy motorfékkel jobb a fogyasztás? (értsd jól)

Motorfékkel. Az üresjárati fogyasztás az fél-egy liter körül van óránként motortól függően. Motorfék üzemben az injektoros autóknál megszűnik az üanyag befecskendezés kábé 1500-as fordulatig, alatta már kap üanyagot a motor hogy le ne fulladjon. Ha szép finoman gurulsz motorfékkel pölö a piros lámpa felé érezni is hogy kábé 1500-as fordulatnál "megkönnyebbül" a gurulás megszűnik a motorfék. Kedd reggel tapasztaltamm először hogy "elfogyott" a fék a kocsin a hajam égnek állt hegyes-völgyes részen lakunk ausztriában hétköznap, 100-ra gyorsul a kocsi ha gurulni hagyom. Amikor le kelltt volna fordulni hiába nyomtam a féket szinte semmi sem történt, ezért is fontos a motorfék, pédának hoztam fel ezt.

Link to comment
Megosztás:

Motorfékkel. Az üresjárati fogyasztás az fél-egy liter körül van óránként motortól függően. Motorfék üzemben az injektoros autóknál megszűnik az üanyag befecskendezés kábé 1500-as fordulatig, alatta már kap üanyagot a motor hogy le ne fulladjon. Ha szép finoman gurulsz motorfékkel pölö a piros lámpa felé érezni is hogy kábé 1500-as fordulatnál "megkönnyebbül" a gurulás megszűnik a motorfék. Kedd reggel tapasztaltamm először hogy "elfogyott" a fék a kocsin a hajam égnek állt hegyes-völgyes részen lakunk ausztriában hétköznap, 100-ra gyorsul a kocsi ha gurulni hagyom. Amikor le kelltt volna fordulni hiába nyomtam a féket szinte semmi sem történt, ezért is fontos a motorfék, pédának hoztam fel ezt.

De viszont ha jó a fék akkor azt kell használni nem a motorféket. Egyszerűbb fékbetétet és tárcsát cserélni, mint motort generálozni.

Link to comment
Megosztás:

De viszont ha jó a fék akkor azt kell használni nem a motorféket. Egyszerűbb fékbetétet és tárcsát cserélni, mint motort generálozni.

Hát ezek szerint akkor nem jó....4-ben 100.-ig gyorsult az autó ha hagytam gurulni, 3-ba nem akartam motorfékezni ilyen hosszan, az üzemi meg szépen gyengült már a végén. Legközelebb hűtött tárcsát kap. Nade itt ez már OFF.

Link to comment
Megosztás:

De viszont ha jó a fék akkor azt kell használni nem a motorféket. Egyszerűbb fékbetétet és tárcsát cserélni, mint motort generálozni.

őőő izé Természetesen nem arra gondoltam, hogy 100ról motorfékkel akarok megállni....

hanem pl pirosnál, mikor nincs senki......na mondjuk ilyen ritkán van

Link to comment
Megosztás:

Motorfékkel. Az üresjárati fogyasztás az fél-egy liter körül van óránként motortól függően. Motorfék üzemben az injektoros autóknál megszűnik az üanyag befecskendezés kábé 1500-as fordulatig, alatta már kap üanyagot a motor hogy le ne fulladjon. Ha szép finoman gurulsz motorfékkel pölö a piros lámpa felé érezni is hogy kábé 1500-as fordulatnál "megkönnyebbül" a gurulás megszűnik a motorfék. Kedd reggel tapasztaltamm először hogy "elfogyott" a fék a kocsin a hajam égnek állt hegyes-völgyes részen lakunk ausztriában hétköznap, 100-ra gyorsul a kocsi ha gurulni hagyom. Amikor le kelltt volna fordulni hiába nyomtam a féket szinte semmi sem történt, ezért is fontos a motorfék, pédának hoztam fel ezt.

ja na én is erre gondoltam, hogy motorfék, de mi baja lett a féknek hogy elment?

Link to comment
Megosztás:

Jár valaki X16SZR-es motorban bioetanollal?Tavaly vettem a gépet de még nem próbáltam,mik a tapasztalatok?

x16sz,1.8-as fejjel meg 3baros pumpával meg szélessávúra alakított lambdával tisztán is jártam vele. Hidegindítás második tekerésre sikerült,de 1-2percig a hideg és hosszú szívóoldal miatt gázadásra fulladt,addig csak alapjárat volt.

Amúgy gond nélkül lehetett vele közlekedni,alul nyomatékosabb volt,de még ilyen átalakítások után is gyengébb volt felül. 82LE és 136Nm-t mértek rajta így e85tel,de amikor visszaálltam benzinre érezhető volt,hogy azzal azért erősebb.

70% országút 30% város,így kerek 10litert fogyasztott,persze nem túl óvatosan,de omw 100-al ugyanez 6-6.5 környéke.

Link to comment
Megosztás:

De viszont ha jó a fék akkor azt kell használni nem a motorféket. Egyszerűbb fékbetétet és tárcsát cserélni, mint motort generálozni.

40 éve használom intenzíven a motorféket, a jelenlegi kocsim is túl van a 270 ezren és még soha nem kellett motort generáloztatnom.

Az állításod egyszerűen nem igaz. Én bizony 100-as tempónál visszanyomom harmadikba, majd másodikba és úgy fordulok be! Igaz, hogy a mögöttem jövők a kanyar előtt mind rámfutnak, mert én hamarabb kezdem a motorfékkel mint ők a pedállal, de a kanyar után mindenki lemarad mögöttem... :D

Ellenben egy garnitúra fékbetét nálam eltart 100 ezer kilométerig...

Link to comment
Megosztás:

Én elhiszem mindenkinek, hogy jó a motorfék, meg azt használja és még megy a gép és stb... stb... Ezt minden esetben vezető válogatja, ki mennyit használja a motorféket.

Arra próbáltam kilyukadni, hogy a motorféknek nem az a feladata, hogy 110-ről visszatolva 3.ba meg 2.ba azzal fékezd vissza az autót 40-re a körforgó előtt.

Legalábbis én ebben az esetben inkább a féket használom, így a mögöttem (pl.: figyelmetlenül) közlekedő is észleli, hogy valamiért lassításba kezdtem és nem tol fel a virágágyásba.

Link to comment
Megosztás:

Én elhiszem mindenkinek, hogy jó a motorfék, meg azt használja és még megy a gép és stb... stb... Ezt minden esetben vezető válogatja, ki mennyit használja a motorféket.

Arra próbáltam kilyukadni, hogy a motorféknek nem az a feladata, hogy 110-ről visszatolva 3.ba meg 2.ba azzal fékezd vissza az autót 40-re a körforgó előtt.

Legalábbis én ebben az esetben inkább a féket használom, így a mögöttem (pl.: figyelmetlenül) közlekedő is észleli, hogy valamiért lassításba kezdtem és nem tol fel a virágágyásba.

Eddig még soha nem toltak meg, sőt én sem toltam meg senkit se előlről, se hátulról. Két kocsi törésem volt eddig, mindkettő jobbról még a '80-as években amikor nem adták meg nekem az elsőbbséget... Az egyik esetben annyit tudtam tenni, hogy egy gyorsítással csak a hátulját kapta el nekem egy jugoszláv zastavás. El is folyt a hűtővize....

Engem egyébként nem zavar, ha valaki mögöttem 10 centivel "tol". Majd megunja!

Az öcsém a hasonló helyzetektől idegbajt tud kapni. Villogtatja a féklámpáját. Aztán egyszer egy ilyen kocsi megelőzte, és az ablakból pisztolyt mutogattak neki. Hát kell ez nekem? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Eddig még soha nem toltak meg, sőt én sem toltam meg senkit se előlről, se hátulról. Két kocsi törésem volt eddig, mindkettő jobbról még a '80-as években amikor nem adták meg nekem az elsőbbséget... Az egyik esetben annyit tudtam tenni, hogy egy gyorsítással csak a hátulját kapta el nekem egy jugoszláv zastavás. El is folyt a hűtővize.... Engem egyébként nem zavar, ha valaki mögöttem 10 centivel "tol". Majd megunja! Az öcsém a hasonló helyzetektől idegbajt tud kapni. Villogtatja a féklámpáját. Aztán egyszer egy ilyen kocsi megelőzte, és az ablakból pisztolyt mutogattak neki. Hát kell ez nekem? :unsure:

Játékpisztolyt sokhelyen adnak. Engem sem érdekel, ha rám jönnek, néha én is közel megyek gyorsabb tempónál főleg ha előzni szándékozom. Amúgy meg ha ilyen kötsögduda tol hátulról és nem előz meg csak szórakozik, mindig eszembe jut, hogy egy apró kis fékezés (nem satuzás, hogy totálkár legyen) és már kapom is az új lökhárítót ami nincs elmattulva, esetleg egy új kipuffogódobot, ami nem korrodált és stb...

Link to comment
Megosztás:

Játékpisztolyt sokhelyen adnak. Engem sem érdekel, ha rám jönnek, néha én is közel megyek gyorsabb tempónál főleg ha előzni szándékozom. Amúgy meg ha ilyen kötsögduda tol hátulról és nem előz meg csak szórakozik, mindig eszembe jut, hogy egy apró kis fékezés (nem satuzás, hogy totálkár legyen) és már kapom is az új lökhárítót ami nincs elmattulva, esetleg egy új kipuffogódobot, ami nem korrodált és stb...

??? :o Ezek szerint te nem hallottál arról az esetről, amikor a budafoki felüljárón egy trabantos utolért egy kamiont a piros lámpánál, és úgy vett elégtételt egy korábbi közlekedési sérelmén, hogy egyszerűen kiszállt a kocsiból és odament a kamion fülkéhez és agyonlőtte a sofőrt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.