Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Tegnap átcseréltem a nyári garnitúrát a télire (Semperit top-grip 195/65R15 acélfelnin). Viszont mikor kimentem a benzinkúthoz, hogy felfújjam őket, észrevettem, hogy balra húz a kormány. Gondoltam csak a nyomáskülönbség miatt, bal oldalt valóban kevesebb is volt. Csakhogy ezután is ugyanúgy éreztem. Szerintetek mitől lehet? Nyárival nem húzott félre a kormány. És tavaly is ugyanezt a téli garnitúrát használtam.

Link to comment
Megosztás:

Miért a tesztek alapján vásároltok gumiaboncsot ezt nem értem.

Ha teszt azt mondanák hogy pl egy Tigar kiváló azt vennétek meg?

Ezeket a teszteket mindenhol fizetik mert nagy a verseny amelyik többet fizet azé a jobb eredmény de ez sznte mindennel igy van.

Link to comment
Megosztás:

Miért a tesztek alapján vásároltok gumiaboncsot ezt nem értem.

Ha teszt azt mondanák hogy pl egy Tigar kiváló azt vennétek meg?

Ezeket a teszteket mindenhol fizetik mert nagy a verseny amelyik többet fizet azé a jobb eredmény de ez sznte mindennel igy van.

Nyilván ez sem szentírás, csak támpont, és persze ebben is benne lehet a bundagyanú... (kismagyargyerekugyesemmibennembízik :o )

Mindenesetre ebben több szakmaiság van, mint abban, hogy: azé' ezt vettem, mer' ócsó vót...

Link to comment
Megosztás:

Hankook -A világon legdinamikusabban fejlődő cég,persze a gumi gyárak között.

-A világon a hatodik helyen van a nagy gumigyártók közt.

-2009-ben 9millió abroncsot értékesített csak a Magyarországi üzeme.

-Az abroncsai szigorú vizsgálatokon esnek át ultrahang röntgen ill vizuálisan

-Ár érték arányban is nagyon jó.

Continetal sorban zárta be a gyárait mert nem kaptak vagy csak alig megrendeléseket. Nézz csak utána!!

Link to comment
Megosztás:

Hankook -A világon legdinamikusabban fejlődő cég,persze a gumi gyárak között.

-A világon a hatodik helyen van a nagy gumigyártók közt.

-2009-ben 9millió abroncsot értékesített csak a Magyarországi üzeme.

-Az abroncsai szigorú vizsgálatokon esnek át ultrahang röntgen ill vizuálisan

-Ár érték arányban is nagyon jó.

Continetal sorban zárta be a gyárait mert nem kaptak vagy csak alig megrendeléseket. Nézz csak utána!!

Ez önmagában marketing bla-bla, a felsoroltaknak direkt módon nincsen köze a gumiminőséghez semelyik komolyabb gyártónál sem. Egyébként szerintem félreértesz, én nem szóltam le pl. a Hankook-ot. :o

Nekem a kínai gumikkal vannak alapvető bajaim, meg a hozzájuk kapcsolódó vételi érvvel: de hát ócsó vót, a semminél ez is jobb.

A gumi annál fontosabb ügy, mint sokan kezelik, ez nem egy rosszul választott hifi, amelyik ha nem szól jól, kihajítom, a gumin élet, anyagiak (nem csak a sajátod!) múlhat. Úgyhogy én ebben a szellemben próbálok itt protestálni.

És valóban, a Hankook egy adott típusa átlagos felhasználás mellett megközelítheti pl. a Continentalt, Bridgestone-t, stb.-t, ráadásul kedvezőbb áron. Van létjogosultsága. Ettől függetlenül a prémium márkák vélhetően nem csak a nevük, meg az áruk miatt azok...

Link to comment
Megosztás:

kösz.

A 17" meg sem néztem, asszem nyáriban sem lesz sosem akkora, nemhogy téliben. :o

Miért a tesztek alapján vásároltok gumiaboncsot ezt nem értem.

Ha teszt azt mondanák hogy pl egy Tigar kiváló azt vennétek meg?

Ezeket a teszteket mindenhol fizetik mert nagy a verseny amelyik többet fizet azé a jobb eredmény de ez sznte mindennel igy van.

Engem az érdekel, hogyha nem teszt alapján, akkor mi alapján vegyünk gumit?

Link to comment
Megosztás:

Ez önmagában marketing bla-bla, a felsoroltaknak direkt módon nincsen köze a gumiminőséghez semelyik komolyabb gyártónál sem. Egyébként szerintem félreértesz, én nem szóltam le pl. a Hankook-ot. :o

Nekem a kínai gumikkal vannak alapvető bajaim, meg a hozzájuk kapcsolódó vételi érvvel: de hát ócsó vót, a semminél ez is jobb.

A gumi annál fontosabb ügy, mint sokan kezelik, ez nem egy rosszul választott hifi, amelyik ha nem szól jól, kihajítom, a gumin élet, anyagiak (nem csak a sajátod!) múlhat. Úgyhogy én ebben a szellemben próbálok itt protestálni.

És valóban, a Hankook egy adott típusa átlagos felhasználás mellett megközelítheti pl. a Continentalt, Bridgestone-t, stb.-t, ráadásul kedvezőbb áron. Van létjogosultsága. Ettől függetlenül a prémium márkák vélhetően nem csak a nevük, meg az áruk miatt azok...

Szellemiséggel természetesen egyetértek valóban sok múlik sőt rengeteg egy jó gumiabroncson de szerintem ezen a prémium márkáknak az árát nagyban befolyásolja a neve.

Elmondom mire gondolok pl 195/60 r15 h ezt az abroncsot a Michelin elő álltja kb 2100 ft-ból mondjuk egy dunlop meg 2300 ft ból és mégis ha jól tudom egy Dunlop azért olcsobb mint egy Micheline.

Link to comment
Megosztás:

Szellemiséggel természetesen egyetértek valóban sok múlik sőt rengeteg egy jó gumiabroncson de szerintem ezen a prémium márkáknak az árát nagyban befolyásolja a neve.

Elmondom mire gondolok pl 195/60 r15 h ezt az abroncsot a Michelin elő álltja kb 2100 ft-ból mondjuk egy dunlop meg 2300 ft ból és mégis ha jól tudom egy Dunlop azért olcsobb mint egy Micheline.

Nyilván ár-kérdésekben megy a tili-toli: mekkora az a legnagyobb összeg, amennyiért a nevem, a múltbeli renomém, a vélt vagy valós gyártási minőségem okán el tudom adni a gumimat. A nagy nevű gyártó persze, hogy többet akar szakítani a portékán. Mondjuk, az is hozzátartozik a dologhoz, hogy a prémium gyártók diktálják a fejlődési irányvonalat, a fejlesztések, kísérletezések sokba kerülnek, amit vissza akarnak kapni. De a legújabb (remélhetőleg legjobb) fejlesztések mindig tőlük jönnek ki. A másod-, harmadvonalbeli gyártók pár év után ezeket a technológiákat, gyártósorokat veszik meg / adja át az anyagyár nekik, úgyhogy ebből is adódik a minőségi handicap-jük, és emiatt is tudnak olcsóbbak lenni, viszont egy pár évvel ezelőtti minőségi színvonalat képviselnek.

Link to comment
Megosztás:

Hankook -A világon legdinamikusabban fejlődő cég,persze a gumi gyárak között.

-A világon a hatodik helyen van a nagy gumigyártók közt.

-2009-ben 9millió abroncsot értékesített csak a Magyarországi üzeme.

-Az abroncsai szigorú vizsgálatokon esnek át ultrahang röntgen ill vizuálisan

-Ár érték arányban is nagyon jó.

Continetal sorban zárta be a gyárait mert nem kaptak vagy csak alig megrendeléseket. Nézz csak utána!!

A hankook szerintem is jön fel, mint a talajvíz. Ezt csak abból gondolom, hogy idén már az itteni (luxembourgi) egyik legmenőbb gumisnál is kint van a logója és árulja a gumijaikat is (a Michelin, a Goodyear, a Continental, a Dunlop és más nagyobb, ill. közép-kategóriás márkák mellett). Azt mondta a srác, akitől az enyémet vettem, hogy itt a Goodyear-ből adnak el a legtöbbet egyébként. Ebből van a legnagyobb raktárkészletük is. Az enyémen a nyári gumi is ez a márka volt (így vettem át a kereskedésben), Efficient Grip, 215/50 R17 91V paraméterekkel. Eddig meg voltam vele elégedve.

Link to comment
Megosztás:

Miért a tesztek alapján vásároltok gumiaboncsot ezt nem értem.

Ha teszt azt mondanák hogy pl egy Tigar kiváló azt vennétek meg?

Ezeket a teszteket mindenhol fizetik mert nagy a verseny amelyik többet fizet azé a jobb eredmény de ez sznte mindennel igy van.

Merrt különben a saját kárunkon tanulnánk meg, hogy a kínai gumi csak a felnin futásnál jobb.

A teszt értelmezéséhez egy példa:

A Vredestein Snowtrac3 1-2 éve még kategóriagyőztes volt. Most a középmezőny közepe táján végzett, ami nem azt jelenti, hogy rosszabb lenne, mint eddig, csak ezt a máig kapható jó pár éves fejlesztésű modellt legyűrték a vadi újak.

A Tigar pedig a multi cég legalább 10-15 évvel ezelőtti fejlesztésű modelljeit gyártja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sajnos csak a tetőtérben tudtam tárolni nyáron a téli gumikat és most olvastam, hogy a hő nem tesz jót nekik. Előfordult, hogy a tetőtérben 40-45 fok volt. Okozhatott ez valamilyen kárt a gumikban? Egymás mellett állítva tároltam őket, mivel nincsenek felnire szerelve.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok Opelosok.

Rég jártam már erre,de úgy látom minden ősszel ill. tavasszal előjön a gumimárka választás problémája.

A lényeg az,hogy mindíg a látási és útviszonyoknak megfelelően válasszuk meg a sebességünket,mert az emberi felelőtlenség nem ismer határokat.

Vigyázzatok magatokra és másokra,baleset mentes közlekedést Mindanyiótoknak. :o

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Téligumi-használat Európa egyes országaiban:

* Ausztria november 1-jétől április 15-éig, de csak latyakos, havas, jeges úton

* Csehország november 1-jétől április 30-áig, de csak, ahol közlekedési tábla jelzi

* Dánia nem kötelező

* Finnország december 1-jétől február 28/29-éig

* Franciaország ahol közlekedési tábla jelzi

* Horvátország ahol közlekedési tábla jelzi

* Lettország december 1-jétől március 31-éig, de kiterjeszthető októbertől áprilisig

* Litvánia november 1-jétől április 1-jéig

* Németország jelenleg „az útviszonyoknak megfelelő” guminak kell az autón lennie, de új törvénytervezetről tárgyalnak

* Norvégia nem kötelező

* Olaszország az Aosta-völgyben október 15-étől április 15-éig, máshol közlekedési táblától függően

* Svájc nem megfelelő gumi esetén büntetés fenyeget

* Svédország december 1-jétől március 31-éig, utánfutón is

* Szlovákia téli útviszonyok esetén

* Szlovénia november 15-étől március 15-éig

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a legtöbb ország határán be sem engednek az évszaknak megfelelő, az előírásoknak megfelelő mélységű mintázattal rendelkező gumi nélkül. Na jó, nyáron még nem láttam, hogy nézték volna, téli hidegben meg amúgy sincs jó kedvük! :o Viszont egyre több helyen már a hólánc meglétét (nem otthon a polcon!) is megkövetelik!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Október végén vettem az autót, téli gumi nem volt hozzá. Így elkezdtem keresgélni, utánajárni. Az első gondolatom használt gumi volt, találtam is pár ígéreteset, aztán eszembe jutott (szerencsére időben) a DOT szám... És bizony a 99százalékuk 5+éves ami már nem éppen ideális kor... Akkor jött az új gumi kategória. Full noname eleve kizárt volt, jöttek az alsó kategóriás darabok: Debica, Sava. Ki is néztem a Debica Frigo2-t 10890/db áron, mondta a srác éppen elfogyott, de pár nap és érkezik a 4db. Majd csörög ha mehetek értük. Vártam rá 1 hetet, nem kerestek. Nincsenek véletlenek, a sors nem akarta hogy Debicám legyen, jött a Kleber Krisalp HP2 mint kiszemelt 12890,-ért. Persze keresgélés közben én is végignyálaztam az ADAC tesztet... Közben kaptam 15ezer extra pénzt a melóban, és eszembe jutott: vagy egy hétvégi tecsó bevásárlásra fordítom, vagy ezt a pénzt a gumikba tolom, és akkor máris a 15ezer/db körüli árban keresgélek, ahol a felsőbb kategóriás gumik tanyáznak. Elmentem a Kleber-t megnézni élőben, (persze nem oda ahol megrendeltem a Debicát, hisz ha neki nem érdeke jelentkezni, nekem sem érdekem ott költeni) és nagy meglepetésemre kiderült, hogy az idei ADAC tesztgyőztes 15490/db áron van 185/65R15 méretben. Azonnal lecsaptam rá! Ami feltűnt, hogy nagyon csendes gumi, eddig 600km-t mentem velük, nyilván a 15fokok nem mutatták még mit tud...

Az előző autómon spóroltam a gumin, 22éves VW Polo, Tigar új gumikkal, szereléskor több dekányi súly minden keréken, plusz nyáron nagy melegben csúszott az a sz*r. Akkor megfogadtam hogy HA tehetem, minél jobbat veszek...

Bocs a terjedelemért... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Október végén vettem az autót, téli gumi nem volt hozzá. Így elkezdtem keresgélni, utánajárni. Az első gondolatom használt gumi volt, találtam is pár ígéreteset, aztán eszembe jutott (szerencsére időben) a DOT szám... És bizony a 99százalékuk 5+éves ami már nem éppen ideális kor... Akkor jött az új gumi kategória. Full noname eleve kizárt volt, jöttek az alsó kategóriás darabok: Debica, Sava. Ki is néztem a Debica Frigo2-t 10890/db áron, mondta a srác éppen elfogyott, de pár nap és érkezik a 4db. Majd csörög ha mehetek értük. Vártam rá 1 hetet, nem kerestek. Nincsenek véletlenek, a sors nem akarta hogy Debicám legyen, jött a Kleber Krisalp HP2 mint kiszemelt 12890,-ért. Persze keresgélés közben én is végignyálaztam az ADAC tesztet... Közben kaptam 15ezer extra pénzt a melóban, és eszembe jutott: vagy egy hétvégi tecsó bevásárlásra fordítom, vagy ezt a pénzt a gumikba tolom, és akkor máris a 15ezer/db körüli árban keresgélek, ahol a felsőbb kategóriás gumik tanyáznak. Elmentem a Kleber-t megnézni élőben, (persze nem oda ahol megrendeltem a Debicát, hisz ha neki nem érdeke jelentkezni, nekem sem érdekem ott költeni) és nagy meglepetésemre kiderült, hogy az idei ADAC tesztgyőztes 15490/db áron van 185/65R15 méretben. Azonnal lecsaptam rá! Ami feltűnt, hogy nagyon csendes gumi, eddig 600km-t mentem velük, nyilván a 15fokok nem mutatták még mit tud...

Az előző autómon spóroltam a gumin, 22éves VW Polo, Tigar új gumikkal, szereléskor több dekányi súly minden keréken, plusz nyáron nagy melegben csúszott az a sz*r. Akkor megfogadtam hogy HA tehetem, minél jobbat veszek...

Bocs a terjedelemért... :excl:

Jól tetted! :(

Link to comment
Megosztás:

Jól tetted! :excl:

off

Ja, úgy utálom ezeket a kereskedőket. Adott Debica frigo 135/80r12-es méret, utoljára 2007-ben gyártottak ilyen gumit. Négy hete mindenhol 6699 FT, volt, mostanra 7600 alatt nem nagyon kapni. Ott van neki raktárkészleten két éve, semmi dolga vele, euró sem befolyásolja, áfa sem változott semmi, de most azért 1000 Ft-al drágább, mert gondoltak egyet bejött a hideg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.