Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

És ahhoz mit szóltok ha azt mondom hogy az Opel-futóműveknek jellegükből (tervezési sajátosságaikból) adódóan kivétel nélkül van egy kismértékű kormányrázási hajlandóságuk egy bizonyos sebességtartományban? Nem én találtam ki, úgy hallottam, de a tapasztalataim megerősíteni látszanak a dolgot, a Kadettjeiem, a Calibrám, a Corsám, és most a Coupém is ráz valamennyire. A dolog egyébként kerékméret-függő, minél nagyobb az autón a kerék, annál magasabb sebességtartományban jelentkezik a rázás, Corsánál 100-120 között, a Coupénál 140-160 körül. Amúgy messze nem veszélyes mértékű és csak egy adott tartományban csinálja, kisebb vagy nagyobb sebességgel haladva a rázás megszűnik.

Egyébként nagyon egyszerűen kideríthető a dolog: fel kell rakni egy másik garnitúra kereket előre. Ha kiegyensúlyazatlansági problémák voltak akkor attól el kell múlnia a jelenségnek, de ha nekem van igazam akkor azzal is rázni fog, legfeljebb ha eltérő a kerékméret akkor más sebességtartományban.

Mindegy, azért megnézetek a kerekeket, veszteni nem vesztek vele...

Link to comment
Megosztás:

Pedig de.

Amennyire én tudom, a rejtély kulcsa a futóműgeometriában keresendő, és állítólag nem volt ismeretlen a konstruktőrök előtt sem, de kompromisszumokat kellett kötni mert ezzel szemben az adott futóműgeometriának voltak olyan előnyei amik ezt a kis hátrányt megbocsájthatóvá tették...

És mik lehetnek az előnyök? Más márkánál is ez van? Vagy akkor az Opel futómű jobb valamiben más márkák futóművétől a rázásért cserébe?

Link to comment
Megosztás:

Mindegy, azért megnézetek a kerekeket, veszteni nem vesztek vele...

Vagy irány egy jó szerelő műhely. Az nem természetes, hogy normál üzemi körülmények közt (értsd:tervezett max sebességhatáron belül) a kormányon bárminemű vibráció jelentkezzen akár hajtási befolyás, akár fékezés következtében.

Link to comment
Megosztás:

Vagy irány egy jó szerelő műhely. Az nem természetes, hogy normál üzemi körülmények közt (értsd:tervezett max sebességhatáron belül) a kormányon bárminemű vibráció jelentkezzen akár hajtási befolyás, akár fékezés következtében.

Most voltam gumisnál....

Kellett súlyokat pakolgatniuk a kerekekre rendesen a levetteken kívül. Mondták így majd elmúlik, tuti ez okozta. Szombaton teszt, mikor megyek a szülinapra. :D

Link to comment
Megosztás:

Hol voltál, és mennyit fizettél egy ilyen utócentírért ?

3e Ft volt a négy kerék.

(több helyen is megkérdeztem előtte, hogy mennyi Zalaegerszegen, általában 750Ft/db-ot mondtak, de volt ahol 1000Ft-ot is. Aztán a faluban lévő gumissal csináltattam meg, mert amit kinéztem ott annyian voltak, hogy egy darabig dekkolhattam volna még ott)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől, mert mostanság összezavartak gumimérettel kapcsolatban. Van egy 2003-as 1.4 NJOY G Astra autóm, motorkód: Z14XE, és össze-vissza beszélnek arról, hogy milyen a gyári méret. Most szeretnék gumit venni, szerintem a 195/60 R15 ami gyári méret lenne. Ha esetleg 195/50 R15 méretben veszek akkor a Pesti utak azt hamarabb szétcsapják ?

Kérnék konkrét felvilágosítást :D

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől, mert mostanság összezavartak gumimérettel kapcsolatban. Van egy 2003-as 1.4 NJOY G Astra autóm, motorkód: Z14XE, és össze-vissza beszélnek arról, hogy milyen a gyári méret. Most szeretnék gumit venni, szerintem a 195/60 R15 ami gyári méret lenne. Ha esetleg 195/50 R15 méretben veszek akkor a Pesti utak azt hamarabb szétcsapják ?

Kérnék konkrét felvilágosítást :D

Köszi

Szerintem maradj a gyári méretnél, azaz a 195/60R15-nél, ha 15" kerékben gondolkodsz. Nem jó példa, de ha a te lábad 42-es, nem veszel két számmal kisebb cipőt, nem?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem maradj a gyári méretnél, azaz a 195/60R15-nél, ha 15" kerékben gondolkodsz. Nem jó példa, de ha a te lábad 42-es, nem veszel két számmal kisebb cipőt, nem?

Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig, talán annyit hallottam, h jobban fekszik a futófelület peresebb gumival, de lehet hülyeség, nem határon autózom, inkább sokat megyek az országban.

Ha meg szabad kérdezni bocsi, a képen a Te autód van ?

Link to comment
Megosztás:

Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig, talán annyit hallottam, h jobban fekszik a futófelület peresebb gumival, de lehet hülyeség, nem határon autózom, inkább sokat megyek az országban.

Ha meg szabad kérdezni bocsi, a képen a Te autód van ?

Igen, az enyém, csak már kicsit másképp néz ki, kívül-belül nem éppen gyári kinézetű :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig, talán annyit hallottam, h jobban fekszik a futófelület peresebb gumival, de lehet hülyeség, nem határon autózom, inkább sokat megyek az országban.

....

Valóban keményebb lesz a futómű peresebb gumival, de a kerék kerületét nem szerencsés sokkal csökkenteni (km óra és esztétika miatt sem). Peresebb gumihoz nagyobb felni dukál. pl. 205/50-es gumihoz 16"-os, 205/45-öshöz 17"-os. És így a kerék kerülete is csak nagyon minimálisat változik.

Egy gumi váltóméret kalkulátorral ki lehet próbálni, mi az a gumi méret, ami még nem mutat nagy eltérést. pl. ITT

Például a 195/50R15 a gyárihoz képest 39mm-el kisebb átmérőben, mint a gyári, és az óra 100-nál 106 km/h-t fog mutatni.

De a 205/45R17 (ami nekem is van) csak 1mm-el nagyobb átmérőben, mint a gyári, ami 195/60R15. Ez gyakorlatilag nem különbség :D

A gyári méret 195/60R15 vagy 185/65R15. A szélesebb felületű és alacsonyabb oldalfalú 195/60R15 nyárira javasolt, mert jobban tapad az aszfalton. A keskenyebb felületű 185/65R15 pedig télire, mert így csökken az akvaplaning jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Valóban keményebb lesz a futómű peresebb gumival, de a kerék kerületét nem szerencsés sokkal csökkenteni (km óra és esztétika miatt sem). Peresebb gumihoz nagyobb felni dukál. pl. 205/50-es gumihoz 16"-os, 205/45-öshöz 17"-os. És így a kerék kerülete is csak nagyon minimálisat változik.

Egy gumi váltóméret kalkulátorral ki lehet próbálni, mi az a gumi méret, ami még nem mutat nagy eltérést. pl. ITT

Például a 195/50R15 a gyárihoz képest 39mm-el kisebb átmérőben, mint a gyári, és az óra 100-nál 106 km/h-t fog mutatni.

De a 205/45R17 (ami nekem is van) csak 1mm-el nagyobb átmérőben, mint a gyári, ami 195/60R15. Ez gyakorlatilag nem különbség :D

A gyári méret 195/60R15 vagy 185/65R15. A szélesebb felületű és alacsonyabb oldalfalú 195/60R15 nyárira javasolt, mert jobban tapad az aszfalton. A keskenyebb felületű 185/65R15 pedig télire, mert így csökken az akvaplaning jelenség.

Köszi szépen a szakmai leírást :D Látom azért kened-vágod a kérdést. Meggyőztetek, 195/60 R15 lesz rajta és fény :)

Link to comment
Megosztás:

Persze azért maradtam a jó ízlés határain belül, nem pakoltam tele gagyi dolgokkal :D

Azért kérdeztem, m úgy látom gyári alufelni van rajta, olyan, ami nekem tetszik. Szoktam látni ilyeneket a neten, de főként gumival az nem kell, hiszen gumi nékül jó :D, de félek, h meg vannak ütve. Nem tudtok eladó ilyesmit? Még van egy-két gyári G Astra felni ami tetszik. Jó ötlet ?:)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Most vettem a szezon elején új gumikat,mert az enyém is szintén ezt produkálta.

Hiába egyensúlyoztattam nem használt neki.Azokat a gumikat is újonann vettem,nem padkáztam meg,de még csak defektet sem kaptam,hogy javítva lett volna.

40 e km után cseréltem őket, és láss csodát az új gumikkal szépen fut, még 140-nél is.

Szia!

Milyen gumi volt amit ledobtál róla márkára?

Link to comment
Megosztás:

Most voltam gumisnál....

Kellett súlyokat pakolgatniuk a kerekekre rendesen a levetteken kívül. Mondták így majd elmúlik, tuti ez okozta. Szombaton teszt, mikor megyek a szülinapra. :D

Centírózás megoldotta, most már nem ráz. :D

Link to comment
Megosztás:

Centírózás megoldotta, most már nem ráz. :D

Ha okoskodásnak tűnne elnézést, de helyesen: centrírozás. Így, hosszú í-vel és két r-rel! Sokan írják-mondják értelmetlenül. Semmi köze a kicentizéshez, annál inkább a görög-latin eredetű centrum szóhoz. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha okoskodásnak tűnne elnézést, de helyesen: centrírozás. Így, hosszú í-vel és két r-rel! Sokan írják-mondják értelmetlenül. Semmi köze a kicentizéshez, annál inkább a görög-latin eredetű centrum szóhoz. :D

Töredelmesen bevallom,hogy én is centírozásnak mondom.Eddig soha nem gondolkodtam

el,hogy honnan is ered a szó,de most hogy mondod tényleg a centrumból eredhet és így a

centrírozás a helyes kifejezés.De lehet hogy ezt így nehezebb kimondani a magyar nyelvben

és ezért terjedt el inkább az egyszerűbb változata.

Hasonló ehhez a gumikéder,gumigléder,gumikléder stb...változatai. :D

Link to comment
Megosztás:

Töredelmesen bevallom,hogy én is centírozásnak mondom.Eddig soha nem gondolkodtam

el,hogy honnan is ered a szó,de most hogy mondod tényleg a centrumból eredhet és így a

centrírozás a helyes kifejezés.De lehet hogy ezt így nehezebb kimondani a magyar nyelvben

és ezért terjedt el inkább az egyszerűbb változata.

Hasonló ehhez a gumikéder,gumigléder,gumikléder stb...változatai. :)

Nekem géder :D van. A valamikori Ladámon meg gardán :D volt a hajtáslánc egy része. Mondom ezt bemelegítős, mackóalsós debreceniként.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.