Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma reggel ezt vettem észre a bal elsőmön :-(((

A gumi 1 éves, 7-8 e km van benne!!!

http://kepfeltoltes.hu/view/120812/20120812_062948_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120812/20120812_062942_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120812/20120812_062929_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1. Mi ez? Szálszakadás, drótsérülés, deformálódás?

2. Mitől lehet??? (nem padkáztam, nem emlékszem nagyobb kátyúra sem, semmi komoly...)

3. Mennyire veszélyes ezzel közlekedni ( városban használom egy ideig, max. 70km/h)? Javítható-e, vagy kuka?

Hétfőn megyek vele gumishoz, addig is informálódom itt.

Link to comment
Megosztás:

Szvsz megsérült a drótszál az oldalfalban. Hogy mitől azt nem tudom, de ott elég erős a váz ahhoz hogy csak mechanikai behatástól tudjon így deformálódni, még akkor is ha te nem emlékszel ilyesmire. Az viszont biztos hogy az ilyesmi nem javítható, majd a gumis megmondja hogy mennyire biztonságos így használni, azaz járhatsz-e még vele egy darabig, vagy azonnal kuka mert balesetveszélyes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel ezt vettem észre a bal elsőmön :-(((

A gumi 1 éves, 7-8 e km van benne!!!

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

1. Mi ez? Szálszakadás, drótsérülés, deformálódás?

2. Mitől lehet??? (nem padkáztam, nem emlékszem nagyobb kátyúra sem, semmi komoly...)

3. Mennyire veszélyes ezzel közlekedni ( városban használom egy ideig, max. 70km/h)? Javítható-e, vagy kuka?

Hétfőn megyek vele gumishoz, addig is informálódom itt.

Ez gázul néz ki. :( De láttam durvábbat is.

Ez lehet csere lesz, én nem kockáztatnék.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Mostanában vásároltam egy astra g-t, gyári 15"-os alufelnikkel, és kaptam hozzá egy garnitúra téli gumit is! Az lenne a kérdésem, hogy nekem erre a felnire milyen lenne a megfelelő gumi méret(sajnos nem tudom a felni paramétereit, nem vagyok szakavatott a témában)? Ami most rajta van(nyári) az 190/60 15, a pótkeréken(lemezfelni) 185/65 15, amin valószínűleg nem volt soha sem cserélve gumi, mert a kocsi 2003 7.dik havi a gumi rajta meg februári, igaz ez most lényegtelen is :icon1:. A téli gumi amit még kaptam hozzá az 195/65 15! Tudna nekem ebben valami segíteni? 2 garnitúra gumit vennék, csak előbb szeretnék nézelődni a neten!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában vásároltam egy astra g-t, gyári 15"-os alufelnikkel, és kaptam hozzá egy garnitúra téli gumit is! Az lenne a kérdésem, hogy nekem erre a felnire milyen lenne a megfelelő gumi méret(sajnos nem tudom a felni paramétereit, nem vagyok szakavatott a témában)? Ami most rajta van(nyári) az 190/60 15, a pótkeréken(lemezfelni) 185/65 15, amin valószínűleg nem volt soha sem cserélve gumi, mert a kocsi 2003 7.dik havi a gumi rajta meg februári, igaz ez most lényegtelen is :icon1:. A téli gumi amit még kaptam hozzá az 195/65 15! Tudna nekem ebben valami segíteni? 2 garnitúra gumit vennék, csak előbb szeretnék nézelődni a neten!

Előre is köszönöm!

Szia, a gyári méret 185/65 R15 vagy 195/60 R15, télire a keskenyebbet szokták választani.

Élménydús kilométereket az új verdádhoz!

Link to comment
Megosztás:

nekem a téli a 195-ös. miért jobb a keskeny? logikusabbnak túnik a szélesebb, jobb a tapadása, nem?

Mély, puha, frissen esett hóban jobb a keskeny, letaposott, kemény havon illetve jégen meg tökmindegy. Ha nézel képeket vagy videókat téli raliversenyekről, akkor láthatod hogy azok is keskeny gumikkal mennek hóban.

Link to comment
Megosztás:

p=F/A F a nyomóerő,A a nyomott felület( gumi szélessége),p a talajon ébredő nyomás

Ha a nevezőt csökkentjük a hányados növekszik

bocs, de a fizikától mindig izzadtam, rpóbálom paraszti ésszel felfogni. ezek szerint a virsli méretűre csökkentett gumiszélesség még jobb tapadást biztosít? akkor a széles gumis mtb bicaj miért tapad jobban, mint a szupervékony kerekű versenygép? nem arról van szó, hogy ha nagyobb a felület (A), akkor a súrlúdási együttható lehet kisebb is?

ne érts félre, nem akadékoskodom, elfogadom a tudásod, csak szeretném én is érteni :unsure:

Link to comment
Megosztás:

bocs, de a fizikától mindig izzadtam, rpóbálom paraszti ésszel felfogni. ezek szerint a virsli méretűre csökkentett gumiszélesség még jobb tapadást biztosít? akkor a széles gumis mtb bicaj miért tapad jobban, mint a szupervékony kerekű versenygép? nem arról van szó, hogy ha nagyobb a felület (A), akkor a súrlúdási együttható lehet kisebb is?

ne érts félre, nem akadékoskodom, elfogadom a tudásod, csak szeretném én is érteni :unsure:

Egyik a felületre ható nyomóerő, kisebb felületű kerék ugyanazon keréken ugyanazon súly nagyobb nyomóerőt biztosít.

Bicikli szélesebb terepmintás kereke pedig belekapaszkodik a talajba (súrlódást használja ki), és azért jobb...

Link to comment
Megosztás:

nekem a téli a 195-ös. miért jobb a keskeny? logikusabbnak túnik a szélesebb, jobb a tapadása, nem?

Nyugodtan járj télen is 195-sel. Frissen esett hóban mennyit közlekedik az átlag autós? Évente lehet 10-20 napot. Vagy még annyit sem. Az 1 cm különbséget nem hinném, hogy észre lehetne venni a kocsi menettulajdonságán.A 185-ös mellett szerintem csak egy józan érv lehet: az ár.

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan járj télen is 195-sel. Frissen esett hóban mennyit közlekedik az átlag autós? Évente lehet 10-20 napot. Vagy még annyit sem. Az 1 cm különbséget nem hinném, hogy észre lehetne venni a kocsi menettulajdonságán.A 185-ös mellett szerintem csak egy józan érv lehet: az ár.

Így van,átlag autósként mindegy melyik méret van fennt
Link to comment
Megosztás:

Vegyük külön a téli, és a nyári tapadást.

A mtb nyári példa. A versenyzők is inkább szupervékony gumival mennek, kisebb a tapadása, kevesebb erő kell hozzá.

A mtb inkább terepen, ahol pont a tapadás kell.

A téli autózásnál, pont a fordítottja igaz.

Ha széles a gumi, nagyobb a felülete. Azonos tömegnél, kisebb az 1cm2-re eső terhelés.

Ha keskeny gumival mész, kisebb a felülete. Nagyobb a terhelés 1cm2-en.

Az a lényeg, hogy minél jobban nyomd a felületet. A hó anyaga laza. Ezért kell minél nagyobb erővel nyomni, hogy tapadjon.

Példa: ugyan az a személy, lényegében azonos súly.

Amikor csizmában megy a havon, besüpped, nem csúszik. Kicsi a felület, nagy a cm2-re a nyomás.

Ha hótalppal, akkor könnyedén lehet a tetején menni. Nagyobb a felület, kisebb a cm2-re a nyomás.

Ha síléccel, akkor már csúszhat is... (snowboard) Óriási felület, csekély a cm2-re a nyomás.

Vagy:hogyan közelítik meg a jégen beszakadt embert? kúszva
Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént az első fékbetét csere. (Szervíz 4+)

Elindulásnál meglepődve tapasztaltuk, hogy nem megy az auto. Kiderült, hogy a felni beleér a féknyeregbe. :angry:

Tehát nem jó az ET35-ös felni új fékbetéteknél!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Keresek Gyári alufelnit ET 49-el. :)

Link to comment
Megosztás:

Azért ez ennél komplexebb...

Nem mindegy milyen széles és mekkora átmérőjű az a felni, de még a felni belső felének a kialakításától is függhet...

Hogy mást ne mondjak nekem is ET35-ös felnim van (igaz 7.5x17" :blush: ), a féktárcsám még nagyobb is mint a tied (280-as), és mégis gond nélkül elfér...

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént az első fékbetét csere. (Szervíz 4+)

Elindulásnál meglepődve tapasztaltuk, hogy nem megy az auto. Kiderült, hogy a felni beleér a féknyeregbe. :angry:

Tehát nem jó az ET35-ös felni új fékbetéteknél!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Keresek Gyári alufelnit ET 49-el. :)

Eddig nem ért bele, csak a betét csere után? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.