Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

185/65/R15el jöttek ki, nem 195el.

Én továbbra is a Hankook Kinergy Eco felé húzok, szereléssel-centírozással a 4 gumi 65-70 ezer Ft lesz, ennél jobb ár/érték nehezen van most.

50 ezer Ft-ból ezt te kizárt, hogy megússzad, felrakással-centírozással....a legolcsóbb gumik rá 12-13 ezer Ft, valami akciós szerelés-centíriással is 55-60 ezer Ft lenne.

Hülyeséget írsz, azok 195-el jöttek ki, de akkor még a sima G-k egy része is 195-el...

Az 1998-as G-k meg még 14' kerékkel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Most lettem Astrás, eddig többféle autóm volt, öreg motoros vagyok már, és egy jó ajánlatot nem tudtunk kihagyni. :icon1:

Vettünk egy 2007-es G Astra Classic-ot, tényleg nagyon jó állapotban van, pöpec. Örülök neki, mert tetszenek a megoldások, jó autó. Ha jól tudom lengyel összeszerelés, de ettől még jó autó.

Téli gumi van rajta 195/60R15-ös Kleber (angol) elég jó állapotú, viszont kellene lassan nyári.

Leírások szerint 185/65 is jó rá, azzal is jöttek ki a gyárból.

Főleg a feleségem használja majd, elővárosi forgalomban, dombos vidéken, évi 5-6000 km-t

Kérdéseim felétek:

- miért jobb, ha jobb a 195-ös, mint a 185-ös rá? tudom szélesebb nagyobb a tapadás, de ez a kényelem, vezethetőség rovására megy ahogy olvastam.

- Próbáltatok-e Kormoran Runpro B-t, Barum Brillantis 2, Bravuris 2 esetleg Debica Presto vagy Furio gumikat?

Mind a Michlein vagy Conti harmad cégei, annyira nem lehet rossz. Olvastam a nyárigumi tesztet, hogy ezek jobban lekopnak vészfékezéskor, de ez extrén szitu.

Szeretném a gumizást 50-ből megúszni, ahhoz 12 körül kell gumit találni, és a felsoroltak jönnek szóba, vagy a 185-ösből egy középkategória.

köszi előre is a tippeket, tapasztalatokat!

Jó autózást!

Viktor

Teljesen jó a 185/65 r15 semmit nem kockáztatsz ezzel a mérettel, csak kíméled a pénztárcádat a Sportos kocsimon is 185-ös van télre... Nem kényszerülök nagy kompromisszumra és a G Astránkon is ilyen méret volt... Én a Barum alatt nem gondolkodnék gumiban, Wagon R+-on van Brillantis 2, nem éreztem gyengeségét... http://automax.hu/tyresearch.php?w=185&h=65&d=15&b=0&s[]=1 kedvező az ára... Én is Hankook-ot vennék ár/érték tekintetében kiemelkedő és egy kicsit hazai is... :) Esetleg ezen a fórumon érdeklődj árak után, tyrestore nevű fórumozótól vásároltam már, verhetetlen árai vannak http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9017159

Módosítva : harmlevi
Link to comment
Megosztás:

Én is mindig kínlódtam a variátor leszedéssel.Csináltam lemezből hozzá blokkolót.A kuplungot kellene valahogy leszednem.Lehet veszek a baumaxban légkulcsot.Kb.ennyi az ára mint ennek az elektromosnak.Keresztkulcsból én is csináltam már két csőkulcsot :)

nem tudom, hogy számít-e de ezt akármikor az út közepén is használhatod.

és halkabb is mint egy kompresszor.

nekem is volt 50l kompresszor, hozzá minden kiegészítő, de már eladtam,

mivel megvettem ezt a kínai csodát, nem kell már....

Link to comment
Megosztás:

nem tudom, hogy számít-e de ezt akármikor az út közepén is használhatod.

és halkabb is mint egy kompresszor.

nekem is volt 50l kompresszor, hozzá minden kiegészítő, de már eladtam,

mivel megvettem ezt a kínai csodát, nem kell már....

Az út közepén nem akarok szerelni:) Ha esetleg defektet kapok,jó a gyári kulcs is.Igaz nekem VW gyári van.Vastagabb a szára,meg erősebb is az egész.Nekem csak a robogóhoz kell légkulcs.Nem tudom,hogy az a 4 Ah-s akksi meghajtja-e azt a cuccot.Szivargyújtó meg nincsen az Aeroxomon :) Úgyis a garázsban használom,ott meg nem gond a kompresszor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A classicoc 195-el jöttek ki. A 185 szerintem virsli. (igaz a 195 is, de 195-nél kisebbet nem tennék fel.)

De ha csak annyi a kereted rá, akkor rakj fel rá 185-öt, de én a gumin nem spórolnék.

Nem versenyezni akar vele,elővárosban női sofőrrel használják

a kinézet szerintem náluk sokadlagos kritérium

Link to comment
Megosztás:

Néztem az oldalt, de nem találom. :blush:

Akkor most nincs náluk, lehet csak időszakosan tartják.

A totalcaros áruhàzban lehet lesz raktáron.

De az a sima nem tudod a nyomatékot állítani, bár

szerintem felesleges is. Viszont kapsz hozzá akkucsipeszes

átalakítót. Na pl. az nekem nem járt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Most lettem Astrás, eddig többféle autóm volt, öreg motoros vagyok már, és egy jó ajánlatot nem tudtunk kihagyni. :icon1:

Vettünk egy 2007-es G Astra Classic-ot, tényleg nagyon jó állapotban van, pöpec. Örülök neki, mert tetszenek a megoldások, jó autó. Ha jól tudom lengyel összeszerelés, de ettől még jó autó.

Téli gumi van rajta 195/60R15-ös Kleber (angol) elég jó állapotú, viszont kellene lassan nyári.

Leírások szerint 185/65 is jó rá, azzal is jöttek ki a gyárból.

Főleg a feleségem használja majd, elővárosi forgalomban, dombos vidéken, évi 5-6000 km-t

Kérdéseim felétek:

- miért jobb, ha jobb a 195-ös, mint a 185-ös rá? tudom szélesebb nagyobb a tapadás, de ez a kényelem, vezethetőség rovására megy ahogy olvastam.

- Próbáltatok-e Kormoran Runpro B-t, Barum Brillantis 2, Bravuris 2 esetleg Debica Presto vagy Furio gumikat?

Mind a Michlein vagy Conti harmad cégei, annyira nem lehet rossz. Olvastam a nyárigumi tesztet, hogy ezek jobban lekopnak vészfékezéskor, de ez extrén szitu.

Szeretném a gumizást 50-ből megúszni, ahhoz 12 körül kell gumit találni, és a felsoroltak jönnek szóba, vagy a 185-ösből egy középkategória.

köszi előre is a tippeket, tapasztalatokat!

Jó autózást!

Viktor

A te autód 195/60 R15 88H Dunop SP Sport 2020 E abronccsal jött ki gyárilag.

A 195/60 R15 és a 185/65 R15 teljesen jó váltóméretei egymásnak, nem lehet észrevenni a különbséget. Nekem kinézetre is hasonlók, nem tűnik virslibbnek a 185 (lemezfelnin meg pláne nem)

Elméletileg viszont:

A 195/60 R15 nári guminak jobb, a szélesebb gumi száraz tapadása miatt

A 185/65 R15 téli guminak, a hóban jobb, az egy négyzetmilliméterre jutó nagyobb súly, valamint a hóban történő keskenyebb, könnyebb úttaposás miatt.

Módosítva : merenyi85
Link to comment
Megosztás:

Ma néztem a gumijaim oldalfalát, és azt vettem észre hogy a gumi oldalán van egy bemélyedés.Az egyik gumin nagyobb mint a másikon.Szemmel nem annyira átható, inkább tapintással.Egyszer volt egy patkázás miatt egy szálszakadásom.Akkor egy pukli keletkezett a gumi oldalfalán,Most ugyan az csak nem kifelé dudorodik, hanem befelé.Mind a négy gumin ki lehet tapintani.Öcsém azt mondja hogy szerinte ez normális mert így gyártják.Én meg nem tudom.

Apám kocsiján is észrevettem ezt, viszont a haver kocsijánál már nem találtam ilyet.Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Lecseréltem az alufelnikkel vásárolt Falken ZE912 205/50 R16 nyárigumikat,mert túl szélesnek éreztem és nekem túl hangos is volt

Sikerült hozzájutni 4db Michelin Energie Saver 195/55 R16 gummához,hát gyerekek ég és föld a két gumi viselekedése(mindkettő 4 éves garnitúra,5,5-6mm profillal,egyenletesen kopott)

A Michelin hangtalan,nagyon csendes,nem húzza a kormányt(mondjuk 1 számmal keskenyebb)nem fogja az autót,sokkal kisebb a gördülési ellenállása,de tapad

A Falken zúgott,elhúzott,fogta a kocsit,de cserébe nem tapadt :D

Használ valaki Michelin E.Savert?Ugyanezek a tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Lecseréltem az alufelnikkel vásárolt Falken ZE912 205/50 R16 nyárigumikat,mert túl szélesnek éreztem és nekem túl hangos is volt

Sikerült hozzájutni 4db Michelin Energie Saver 195/55 R16 gummához,hát gyerekek ég és föld a két gumi viselekedése(mindkettő 4 éves garnitúra,5,5-6mm profillal,egyenletesen kopott)

A Michelin hangtalan,nagyon csendes,nem húzza a kormányt(mondjuk 1 számmal keskenyebb)nem fogja az autót,sokkal kisebb a gördülési ellenállása,de tapad

A Falken zúgott,elhúzott,fogta a kocsit,de cserébe nem tapadt :D

Használ valaki Michelin E.Savert?Ugyanezek a tapasztalatok?

Én azokat nézegetem egy ideje, csak ezek a gyári Dunlopok nem akarnak lekopni. :(

Szerintem jövőre lecserélem, most tavasszal néztem, akkor már csak 3-3.5mm mély volt a borda mélysége.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hülyeséget írsz, azok 195-el jöttek ki, de akkor még a sima G-k egy része is 195-el...

Az 1998-as G-k meg még 14' kerékkel...

Akkor az hogyan lehet, hogy 10 évesen vettem az Astra G 1.2es kocsinkat tavaly egy idős bácsitól és a szerelő szerint is 10 éves volt akkor rajta a Firestone gumi? Akkor ő csak 185/65 R15el hozta el a szalonból Kecskemétről 2003ban, nem?

Link to comment
Megosztás:

Akkor az hogyan lehet, hogy 10 évesen vettem az Astra G 1.2es kocsinkat tavaly egy idős bácsitól és a szerelő szerint is 10 éves volt akkor rajta a Firestone gumi? Akkor ő csak 185/65 R15el hozta el a szalonból Kecskemétről 2003ban, nem?

A két hozzászólás nem üti egymást. Az előzőekben a Classic II-ről volt szó, és még az azzal egy időben kapható nem Classic-okról.

Így tehát mindenkinek igaza van valószínűleg. Főleg, hogy 1.2-ről beszélünk.

Én 1.4-em is 185-ös gumival jött ki 2003-ban.

Hogy mindenki nyugodt legyen, alvázszám alapján megtudja nézni, hogy a gyárban milyen méretű gumit raktak az autójára!

http://ecat24.com/catalog/types/1/8/

Link to comment
Megosztás:

Ha már témánál vagyunk: ma úgy alakult hogy ki kellett vennem a pótkereket a csomagtartóból, és gondoltam akkor már megnézem miféle: a márkája Dunlop SP200 E, 195/60 R15 méretben, és olyan állapotban hogy komolyan azt kell higgyem, ez még autón sosem volt. Pedig a DOT szám szerint a gyártási éve 2000 38. hete, szóval ez még a gyári...

Link to comment
Megosztás:

A két hozzászólás nem üti egymást. Az előzőekben a Classic II-ről volt szó, és még az azzal egy időben kapható nem Classic-okról.

Így tehát mindenkinek igaza van valószínűleg. Főleg, hogy 1.2-ről beszélünk.

Én 1.4-em is 185-ös gumival jött ki 2003-ban.

Hogy mindenki nyugodt legyen, alvázszám alapján megtudja nézni, hogy a gyárban milyen méretű gumit raktak az autójára!

http://ecat24.com/catalog/types/1/8/

Ja értem, az Astra G kijött akkor egy Classic II nevű verzióban is a Viva, Comfort, Club, Cool, Elegance, NJoy után.

Miben volt más vajon? A gumiméreten kívül ezek szerint...

Link to comment
Megosztás:

Ja értem, az Astra G kijött akkor egy Classic II nevű verzióban is a Viva, Comfort, Club, Cool, Elegance, NJoy után.

Miben volt más vajon? A gumiméreten kívül ezek szerint...

A Classic az Opelnél azt jelenti, hogy amikor már kapható az új modell ( pl H), akkor a korábbi verziót "kikönnyítve", még kedvezőbb áron árulják tovább, a lehető legnagyobb hasznot kihajtva a modellből.

Van előnye is sokszor a Classic-oknak, pl megtalálható bennük az új szériás motorok, pl.: XEP. Amúgy ki van spórolva belőlük sok minden.

Különbségeket már sokszor összeszedtük, hosszú a lista. Amit én fedeztem fel az az, hogy még az antenna is rövidebb! :D

Link to comment
Megosztás:

Ja értem, az Astra G kijött akkor egy Classic II nevű verzióban is a Viva, Comfort, Club, Cool, Elegance, NJoy után.

Miben volt más vajon? A gumiméreten kívül ezek szerint...

Viva, Club, Sport, Comfort, Selection, 2000 Edition, CDX, Elegance, NJoy, stb.... Felszereltségek akkor voltak mikor még a G-Astra volt a főbb modell.

Ezt követően megjelent a H Astra, amelyből szintén gyártották a hasonló felszereltségi szinteket, és ez mellett a G Astrát tovább forgalmazták a Classic II fantázianevű, egy kaptafára készült, elérhető árú modellként....

Link to comment
Megosztás:

nekem az NJoy tűnt belső térben a legszebbnek: könyöklő, elektromos ablakok, krómgyűrűs műszerfal stb.

Azt meg tudja valaki mondani, hogy sebesség függő cd-s rádió (gyorsulás esetén képes automatikusan növelni a hangerőt hozzáérés nélkül) volt-e valaha szériafelszerelés a G Astra valamelyik típusában?

Módosítva : Tippmix46
Link to comment
Megosztás:

nekem az NJoy tűnt belső térben a legszebbnek: könyöklő, elektromos ablakok, krómgyűrűs műszerfal stb.

Azt meg tudja valaki mondani, hogy sebesség függő cd-s rádió (gyorsulás esetén képes automatikusan növelni a hangerőt hozzáérés nélkül) volt-e valaha szériafelszerelés a G Astra valamelyik típusában?

cdr-500 nekem így működik!

Link to comment
Megosztás:

Azt meg tudja valaki mondani, hogy sebesség függő cd-s rádió (gyorsulás esetén képes automatikusan növelni a hangerőt hozzáérés nélkül) volt-e valaha szériafelszerelés a G Astra valamelyik típusában?

Szerintem kábé mindegyikben.

Ez szvsz nem olyan nagy szám, már a Calibra SC-303-asa is ilyen volt '91-ben. Meg kell nézni a rádió csatlakozóját, sztem kap is valami sebességjelet vagy hasonlót.

Link to comment
Megosztás:

Lecseréltem az alufelnikkel vásárolt Falken ZE912 205/50 R16 nyárigumikat,mert túl szélesnek éreztem és nekem túl hangos is volt

Sikerült hozzájutni 4db Michelin Energie Saver 195/55 R16 gummához,hát gyerekek ég és föld a két gumi viselekedése(mindkettő 4 éves garnitúra,5,5-6mm profillal,egyenletesen kopott)

A Michelin hangtalan,nagyon csendes,nem húzza a kormányt(mondjuk 1 számmal keskenyebb)nem fogja az autót,sokkal kisebb a gördülési ellenállása,de tapad

A Falken zúgott,elhúzott,fogta a kocsit,de cserébe nem tapadt :D

Használ valaki Michelin E.Savert?Ugyanezek a tapasztalatok?

Azért a két gumit nem kell egy lapon említeni, de azzal nem értek egyet, hogy a falken nem tapad.

Persze ez az én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy sikerül hozzájutnom egy garnitúra gyári Opel 16"-os alufelnihez, rajta 205/50R16 Continental gummákkal.

Véleményeket szeretnék kérni, a gumimérettel kapcsolatban. Az eladó szerint még egy nyarat elmennek ezért jövőre cserélni kellene.

Az lenne a kérdésem, hogy maradjak a jelenlegi méretnél vagy váltsak 195/55R16-ra?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.