Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Egyre vadabb dolgokat olvasni itt. :) :ninja:

Múltkor facebookos csoportban kérdezte valaki, hogy vajon mitől zabálhatja az olajat a kocsija (F astra). Erre jött egy bölcs ajánlat halál komolyan: rakjon 15w40-et bele, mert az már náluk is bevált, vagy valami ismerősénél, nem emlékszem pontosan, de kb megmagyarázta, hogy nem az a probléma, hogy fogy az olaj, hanem az, hogy nem 15W40 van benne... :D

szerk.: itt egy nagyon lebutított, de lényegre törő szemléltető videó annak aki 15w40-nel akar próbálkozni:

Módosítva : peacetrang
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!
Nemrég vásároltunk a párommal egy Astra G Caravan-t.2005 decemberi,z14xep motorral.Próbakörnél semmi probléma,hazafelé jövet viszont én már éreztem,apósom nem,Hogy azonos gázpedál tartásnál ingadozott a teljesítménye.Másnap hidegen elkezdett ütemesen rángatni,gázadásra megszünt.Gyorsításkor viszont előjön az ingadozó teljesítmény.Feltünt,elég sokat is eszik,hosszútávon városon kívűl simán 8 körül.Elvittük szerelőhöz,diagnosztika nem jelzett hibát,gyertyák épek,légtömegmérő kipucolva.Közben észrevették,hogy a már korábban emlegetett twinport lolórúd le volt kötve,magától,direkt,lényegtelen.Azt mondták visszakötve kattog,biztos a kerekedő kötötte ki,hogy szebb legyen a hangja a motornak :blink: Visszakötötték,de továbbra is fent áll a probléma.
Most figyelgetem,látom a víz is fogy,nem olajos.Nem látom jelét,hogy folyna akárhonnét is.
Valami ötlet?Leginkább az az érdekes,hogy nem jelez a lámpa,nincs hibakód.Gyanakodnak a gyújtótrafóra,meg az EGR-re.Azoktól nőhet a fogyasztás?A vízevés külön probléma lehet,vagy összefüghet?
Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Kedves mantec!

A könyv szerint való... :)

Egyébként még az előző tulaj tette bele, a 140E km-ből így kb 20E km-t (2 olajcsere) ment 10W40-el...

Jövő hónapban 5W40-et tervezek bele tölteni.

Castrol Magnatec C3 vagy Edge Titanium FST.

Mindekettő dexos2 ;)

Dobd ki azt a manualt, kóklerekre ne hallgass!

Itt megmondják neked a tutit...

Ha visszaolvassátok amit írtam, senkit sem akartam meggyőzni a sűrűbb olaj használatáról.

Más topikban már olvasgattam, és ott logikusnak tűnő érvelések alapján, pl az 5W40 valóban egy jobb választásnak tűnik.

Csak nem értettem, hogy adott esetben (akár egy laikusnak is), miért (és milyen alapon) kell hogy evidens legyen az a kijelentés, hogy a "10W40 nem való ebbe a motorba".

A haynes-t idézni utólag valóban nem volt egy jó ötlet, mivel az nyilván nem gyári előírás, de az kéznél volt. A gyári kézikönyv meg nem volt kéznél, így abból nem tudtam idézni.

De tegnap este megnéztem és a gyári kézikönyv az alábbiakat ajánlja benzines motorokba:

0W30, 5W40, 10W40 (Opel olaj)

Ha jól emlékszem még volt benne egy olyan is, hogy -15 Celsius fokig a 10W40 ajánlott.

Nyilván itthon azért előfordul ennél hidegebb is...

Természetesen ez nem érvelés akart lenni a 10W40 mellett, és (már) nem kell meggyőzni engem arról, hogy a hígabb hideg oldali viszkozitású olaj jobb lehet. :)

(lásd idézett hozzászólásom fentebb)

De ez a "gyárinak tűnő" előírás kicsit szemben áll a fenti, eléggé sarkosított kijelentéssel.

Mindenféle rossz/bántó szándék nélkül kérdeztem, hogy mi ennek a kijelentésnek az alapja.

Lehet van más előírás, amiről nem tudok, és jobb inkább azok után menni...

15W40? Ne vicceljünk már! :omg:

Ilyen viszont valóban nincs a gyári kezelési utasításban...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég vásároltunk a párommal egy Astra G Caravan-t.2005 decemberi,z14xep motorral.Próbakörnél semmi probléma,hazafelé jövet viszont én már éreztem,apósom nem,Hogy azonos gázpedál tartásnál ingadozott a teljesítménye.Másnap hidegen elkezdett ütemesen rángatni,gázadásra megszünt.Gyorsításkor viszont előjön az ingadozó teljesítmény.Feltünt,elég sokat is eszik,hosszútávon városon kívűl simán 8 körül.Elvittük szerelőhöz,diagnosztika nem jelzett hibát,gyertyák épek,légtömegmérő kipucolva.Közben észrevették,hogy a már korábban emlegetett twinport lolórúd le volt kötve,magától,direkt,lényegtelen.Azt mondták visszakötve kattog,biztos a kerekedő kötötte ki,hogy szebb legyen a hangja a motornak :blink: Visszakötötték,de továbbra is fent áll a probléma.

Most figyelgetem,látom a víz is fogy,nem olajos.Nem látom jelét,hogy folyna akárhonnét is.

Valami ötlet?Leginkább az az érdekes,hogy nem jelez a lámpa,nincs hibakód.Gyanakodnak a gyújtótrafóra,meg az EGR-re.Azoktól nőhet a fogyasztás?A vízevés külön probléma lehet,vagy összefüghet?

Köszönöm!

Szia

nézd meg az utastérben nem vizes e a szönyeg! a müszerfal alatt a lábnál,ha igen akkor enged a tömités a fütőradiátornál

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég vásároltunk a párommal egy Astra G Caravan-t.2005 decemberi,z14xep motorral.Próbakörnél semmi probléma,hazafelé jövet viszont én már éreztem,apósom nem,Hogy azonos gázpedál tartásnál ingadozott a teljesítménye.Másnap hidegen elkezdett ütemesen rángatni,gázadásra megszünt.Gyorsításkor viszont előjön az ingadozó teljesítmény.Feltünt,elég sokat is eszik,hosszútávon városon kívűl simán 8 körül.Elvittük szerelőhöz,diagnosztika nem jelzett hibát,gyertyák épek,légtömegmérő kipucolva.Közben észrevették,hogy a már korábban emlegetett twinport lolórúd le volt kötve,magától,direkt,lényegtelen.Azt mondták visszakötve kattog,biztos a kerekedő kötötte ki,hogy szebb legyen a hangja a motornak :blink: Visszakötötték,de továbbra is fent áll a probléma.

Most figyelgetem,látom a víz is fogy,nem olajos.Nem látom jelét,hogy folyna akárhonnét is.

Valami ötlet?Leginkább az az érdekes,hogy nem jelez a lámpa,nincs hibakód.Gyanakodnak a gyújtótrafóra,meg az EGR-re.Azoktól nőhet a fogyasztás?A vízevés külön probléma lehet,vagy összefüghet?

Köszönöm!

Üdv a köreinkben!

Ez a hibajelenség rejtett hibának minősül, így függetlenül a hiba mértékétől, jelezd a kereskedőnek írásban (email is oké) a problémát. Ugyanis ez jogszabályban rögzített, miszerint a hiba fellépését a lehető legrövidebb időn belül jelezni kell írásban (is). Utána kezdődhet a nyomozás a hiba után, de ezt a kereskedőnek kell állnia (részben/egészében). Igazából nem szabadott volna szerelőnek hozzányúlni a szavatossági jogok miatt, ill. ha szakszerviz volt, akkor az nem gond, azt a kereskedő/független szakértő is elfogadja/el kell fogadja mint szakszerű beavatkozás.

A hibáról:

Ha nem tömítetlenség miatt tűnik el a víz, akkor gond van, és lehet hogy nem is kicsi (hengerfej hiba/hengerfej tömítés). A rángatás viszont sok mindentől lehet, hengerfej hiba, lehet EGR, gyújtótrafó, injektor/befecskendezés, üzemagyag ellátás, szelepmegragadás, ECU hiba stb. Maga a problémás alkatrész cseréje is sokba lehet, de a hibafeltárás is tud sokba fájni komplex hiba esetén. Mivel kereskedőtől vetted, ezért 1 év szavatossági idő kell vállalnia az autóra, ez alól nem bújhat ki, jogszabály kötelezi erre (legális kiskapu nincs rá). Vedd fel vele a kapcsolatot, vidd vissza az autót és nézzétek meg együtt. Vagy javíttatja a saját költségén, vagy kérheted a szerződés előtti állapot visszaállítását (pénzvisszafizetés), vagy értékcsökkenésben tudtok megegyezni és azon te magad javíttatod. Ha nem akar foglalkozni az üggyel, akkor fel kell jelenteni. Ha azt állítja, hogy a hiba a vásárlás után keletkezett, akkor a szakértő díját (tehát a bizonyítást) neki kell megoldania és fizetnie. Jó ha tisztában vagy a Te ill. a kereskedő kötelezettségeivel.

(Nálam is jól jött anno ezen kérdések ismerete, igaz, nekem márkakereskedéssel támadt hasonló gondom, továbbá nagyon rendes "bandába"/értékesítőbe és szervizvezetőbe futottam bele, így "keménykedés" nélkül szervizelték többször is az autót amíg a hiba meg nem szűnt. Gyorsan le is kopogom: kopp-kopp-kopp.)

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Üdv a köreinkben!

Ez a hibajelenség rejtett hibának minősül, így függetlenül a hiba mértékétől, jelezd a kereskedőnek írásban (email is oké) a problémát. Ugyanis ez jogszabályban rögzített, miszerint a hiba fellépését a lehető legrövidebb időn belül jelezni kell írásban (is). Utána kezdődhet a nyomozás a hiba után, de ezt a kereskedőnek kell állnia (részben/egészében). Igazából nem szabadott volna szerelőnek hozzányúlni a szavatossági jogok miatt, ill. ha szakszerviz volt, akkor az nem gond, azt a kereskedő/független szakértő is elfogadja/el kell fogadja mint szakszerű beavatkozás.

A hibáról:

Ha nem tömítetlenség miatt tűnik el a víz, akkor gond van, és lehet hogy nem is kicsi (hengerfej hiba/hengerfej tömítés). A rángatás viszont sok mindentől lehet, hengerfej hiba, lehet EGR, gyújtótrafó, injektor/befecskendezés, üzemagyag ellátás, szelepmegragadás, ECU hiba stb. Maga a problémás alkatrész cseréje is sokba lehet, de a hibafeltárás is tud sokba fájni komplex hiba esetén. Mivel kereskedőtől vetted, ezért 1 év szavatossági idő kell vállalnia az autóra, ez alól nem bújhat ki, jogszabály kötelezi erre (legális kiskapu nincs rá). Vedd fel vele a kapcsolatot, vidd vissza az autót és nézzétek meg együtt. Vagy javíttatja a saját költségén, vagy kérheted a szerződés előtti állapot visszaállítását (pénzvisszafizetés), vagy értékcsökkenésben tudtok megegyezni és azon te magad javíttatod. Ha nem akar foglalkozni az üggyel, akkor fel kell jelenteni. Ha azt állítja, hogy a hiba a vásárlás után keletkezett, akkor a szakértő díját (tehát a bizonyítást) neki kell megoldania és fizetnie. Jó ha tisztában vagy a Te ill. a kereskedő kötelezettségeivel.

(Nálam is jól jött anno ezen kérdések ismerete, igaz, nekem márkakereskedéssel támadt hasonló gondom, továbbá nagyon rendes "bandába"/értékesítőbe és szervizvezetőbe futottam bele, így "keménykedés" nélkül szervizelték többször is az autót amíg a hiba meg nem szűnt. Gyorsan le is kopogom: kopp-kopp-kopp.)

Magánszemély esetében is van ilyen lehetőség?

Tehát ha az eladó is magánszemély.

Link to comment
Megosztás:

Magánszemély esetében is van ilyen lehetőség?

Tehát ha az eladó is magánszemély.

Az nem minősül fogyasztói szerződésnek. Ebben az esetben 6 hónap a jogszabályban rögzített szavatossági idő. Azonban ilyen adás-vétel esetén a vevőnek kell a bizonyítási/szakértői procedúrát fizetnie. Ezzel lehet valamennyire a visszaélések lehetőségét csökkenteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!
Valószínűleg felkeresem a kereskedőt,mert ez a "kikötöm a tolórudat,hogy ne csattogjon" dolog amúgy is idegállapotba kerített :D
Meg nem beszélve arról,hogy ahogy nézegetjük,egy hajszál tartja az utolsó hengernél,tehát kilátásban van pikk pakk egy komplett szívótorok csere.

Módosítva : electroger
Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés.A kereskedés tőlem 100 kilométerre van.Nekem ilyenkor márkaszervízbe kellene vinnem az autót?Mióta elhoztuk,volt rajta cserélve egy csapágy,egy szimering meg olaj a szűrőkkel.Márkafüggetlen szervízben.(Igaz régi opel szervíz).Ilyenkor megszívtam?

Módosítva : electroger
Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés.A kereskedés tőlem 100 kilométerre van.Nekem ilyenkor márkaszervízbe kellene vinnem az autót?Mióta elhoztuk,volt rajta cserélve egy csapágy,egy szimering meg olaj a szűrőkkel.Márkafüggetlen szervízben.(Igaz régi opel szervíz).Ilyenkor megszívtam?

Nem, nem szívtad meg ha van róla számla, de: azonban támadható lehet, mivel nem szakszerviz, így ha egy felkért független szakértő kerül bevonásra és egy beavatkozást összefüggésbe tud hozni egy hibával, akkor bukta a szavatosság. Azonban a márkaszerviz garanciális, ill. rendszerbe rögzített minden munkafázist ill. felhasznált alkatrészt, továbbá a független szakértő a márkaszervizt elsődlegesen elismeri szakszerű munkának. Egy független műhely esetében ez már lehet kérdéses.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Valószínűleg felkeresem a kereskedőt,mert ez a "kikötöm a tolórudat,hogy ne csattogjon" dolog amúgy is idegállapotba kerített :D

Meg nem beszélve arról,hogy ahogy nézegetjük,egy hajszál tartja az utolsó hengernél,tehát kilátásban van pikk pakk egy komplett szívótorok csere.

Tudom okoskodásnak fog tűnni amit írok, de miért vetted meg ha már az elején ilyen probléma volt a kocsival? Tényleg nem kötözködésnek szántam a kérdést!
Link to comment
Megosztás:

Tudom okoskodásnak fog tűnni amit írok, de miért vetted meg ha már az elején ilyen probléma volt a kocsival? Tényleg nem kötözködésnek szántam a kérdést!

electroger, on 31 May 2014 - 10:11 AM, said:snapback.png

Üdv!

Nemrég vásároltunk a párommal egy Astra G Caravan-t.2005 decemberi,z14xep motorral.Próbakörnél semmi probléma,hazafelé jövet viszont én már éreztem,apósom nem,Hogy azonos gázpedál tartásnál ingadozott a teljesítménye.Másnap hidegen elkezdett ütemesen rángatni,gázadásra megszünt.Gyorsításkor viszont előjön az ingadozó teljesítmény.Feltünt,elég sokat is eszik,hosszútávon városon kívűl simán 8 körül.Elvittük szerelőhöz,diagnosztika nem jelzett hibát,gyertyák épek,légtömegmérő kipucolva.Közben észrevették,hogy a már korábban emlegetett twinport lolórúd le volt kötve,magától,direkt,lényegtelen.Azt mondták visszakötve kattog,biztos a kerekedő kötötte ki,hogy szebb legyen a hangja a motornak :blink: Visszakötötték,de továbbra is fent áll a probléma.

Most figyelgetem,látom a víz is fogy,nem olajos.Nem látom jelét,hogy folyna akárhonnét is.

Valami ötlet?Leginkább az az érdekes,hogy nem jelez a lámpa,nincs hibakód.Gyanakodnak a gyújtótrafóra,meg az EGR-re.Azoktól nőhet a fogyasztás?A vízevés külön probléma lehet,vagy összefüghet?

Köszönöm!

Én szerencsére kifogtam ami tényleg jó volt. Nekem csak annyit volt, hogy nem volt hozzá szervíz könyv, így ki tudja hogy megtörtént-e a kötelező szervízek. De mivel a kereskedő egy banktól vette meg, gondolom hiteles volt a kocsi és a tulaj nem tudta fizetni. De azóta (koppkopp) 20ezret tettem bele minden gond nélkül. MOndta is ha úgy van nyugodtam vigyem át a szervízbe és nézessem át.

Haver egy 280ezer kmes g classicII astrát vett. Céges kocsi volt és megvolt rajta minden kötelező szervíz és hajtja már egy éve.

A lényeg, hogy bele lehet nyulni. Ott helyben tényleg nem derül ki. Én is próbaköröztem, igaz csak fél kmet. De megy, semmi gondom vele. (EGR-t nem tudom h vakolva van-e).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Valószínűleg felkeresem a kereskedőt,mert ez a "kikötöm a tolórudat,hogy ne csattogjon" dolog amúgy is idegállapotba kerített :D

Meg nem beszélve arról,hogy ahogy nézegetjük,egy hajszál tartja az utolsó hengernél,tehát kilátásban van pikk pakk egy komplett szívótorok csere.

Helló!

Nézd meg a váltó oldalát van-e rajta fehéres vonalkák, pöttyök, gyöngyök (EGR-alatt). Ha igen szinte 1000%, hogy neked is ketté repedt a hengerfej pakolás. :unsure:

? mit hazudtak 100e km van benne? :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

electroger, on 31 May 2014 - 10:11 AM, said:snapback.png

Én szerencsére kifogtam ami tényleg jó volt. Nekem csak annyit volt, hogy nem volt hozzá szervíz könyv, így ki tudja hogy megtörtént-e a kötelező szervízek. De mivel a kereskedő egy banktól vette meg, gondolom hiteles volt a kocsi és a tulaj nem tudta fizetni. De azóta (koppkopp) 20ezret tettem bele minden gond nélkül. MOndta is ha úgy van nyugodtam vigyem át a szervízbe és nézessem át.

Haver egy 280ezer kmes g classicII astrát vett. Céges kocsi volt és megvolt rajta minden kötelező szervíz és hajtja már egy éve.

A lényeg, hogy bele lehet nyulni. Ott helyben tényleg nem derül ki. Én is próbaköröztem, igaz csak fél kmet. De megy, semmi gondom vele. (EGR-t nem tudom h vakolva van-e).

1000% hogy nincs

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem minden fórumozónak!

Szeretném a segítségeteket kérni. 2004-es 1.6-os G Astráról lenne szó. A mai nap folyamán észrevettem, hogy a mutatók a beindításnál furán kezdenek járni. Gyújtásnál még szépen a helyükre billentek, és minden ellenőrzőlámpa is rendben volt, de ahogy továbbfordítottam a kulcsot, a motor kicsit nehézkesen indult, és a mutatók hirtelen pár másodpercre, össze-vissza jártak.

Két éve már volt hasonló esetünk, akkor még "tapasztalatlanabb" voltam, így meglepődtem amikor vezetés közben elszállt minden elektronikus segéd, plusz a műszerfalon is elkezdtek világítani a visszajelző lámpák, hogy valami nem stimmel. A lényeg, hogy elromlott a generátor, így egy idő után lemerült az akksi is, de akkor legalább az akkumulátor lámpája is világított még az autó indulásánál.

Ma azonban semmi, csak a mutatók ugráltak, de menet közben nem érződött, semmi sem, gondoltam a hétvége miatt majd hétfőn felkeresem a szerelőt, remélve hogy addig jó lesz(nem akartam addig sokat piszkálni).

Tömbházban lakunk, és délután csak a parkolóba álltam meg, de tudunk egy garázst bérelni, így estére mindig odarakom az autót. Ma is be szerettem volna vele állni, de a beindítás már sajnos nem ment. Gyújtásnál megint minden rendben volt, de ahogy továbbfordítottam a kulcsot, úgy most már semmi sem történt. Egy ideig volt valamiféle motorhang, hogy megpróbálja odabent forgatni a dolgokat, de utána az is abbamaradt. Még amit észrevettem, hogy a kijelzőn az értékek mind alapállásra kerültek, mintha leszedtem volna az akkuról a sarukat, de meg minden lámpa megfelelően működik, így nem tűnik úgy mintha az akkuval lenne baj. Valakinek van valami tippje, hogy hétfőn milyen irányba induljak el szerelőt keresni, vagy valakinek nem ismeretlen ez a probléma?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem minden fórumozónak!

Szeretném a segítségeteket kérni. 2004-es 1.6-os G Astráról lenne szó. A mai nap folyamán észrevettem, hogy a mutatók a beindításnál furán kezdenek járni. Gyújtásnál még szépen a helyükre billentek, és minden ellenőrzőlámpa is rendben volt, de ahogy továbbfordítottam a kulcsot, a motor kicsit nehézkesen indult, és a mutatók hirtelen pár másodpercre, össze-vissza jártak.

Két éve már volt hasonló esetünk, akkor még "tapasztalatlanabb" voltam, így meglepődtem amikor vezetés közben elszállt minden elektronikus segéd, plusz a műszerfalon is elkezdtek világítani a visszajelző lámpák, hogy valami nem stimmel. A lényeg, hogy elromlott a generátor, így egy idő után lemerült az akksi is, de akkor legalább az akkumulátor lámpája is világított még az autó indulásánál.

Ma azonban semmi, csak a mutatók ugráltak, de menet közben nem érződött, semmi sem, gondoltam a hétvége miatt majd hétfőn felkeresem a szerelőt, remélve hogy addig jó lesz(nem akartam addig sokat piszkálni).

Tömbházban lakunk, és délután csak a parkolóba álltam meg, de tudunk egy garázst bérelni, így estére mindig odarakom az autót. Ma is be szerettem volna vele állni, de a beindítás már sajnos nem ment. Gyújtásnál megint minden rendben volt, de ahogy továbbfordítottam a kulcsot, úgy most már semmi sem történt. Egy ideig volt valamiféle motorhang, hogy megpróbálja odabent forgatni a dolgokat, de utána az is abbamaradt. Még amit észrevettem, hogy a kijelzőn az értékek mind alapállásra kerültek, mintha leszedtem volna az akkuról a sarukat, de meg minden lámpa megfelelően működik, így nem tűnik úgy mintha az akkuval lenne baj. Valakinek van valami tippje, hogy hétfőn milyen irányba induljak el szerelőt keresni, vagy valakinek nem ismeretlen ez a probléma?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Anno a generátor cserélve lett vagy felújítva? Tölt rendesen? Mert szerintem vagy gyengélkedik az akkumulátor vagy már be is végezte. Lehet attól meg ennyit bírt az akksi de lehet hogy a generátor töltése nincs rendben. Ha lenne egy kölcsön akkumulátor, akkor ki lehetne deríteni. De ez csak egy gyenge tipp.

Link to comment
Megosztás:

Két éve cserélve lett, azóta nem volt vele semmi baj se, néha mondjuk indulásnál kicsit fura ütemmel indult a motor (olyan volt mintha egy pillanatra nem akarna beindulni, de utána mégis), de ez nem rendszeres dolog volt, néha-néha jött elő. Az előfordulhat, hogy tönkre ment akksinál minden elektromos dolog(lámpák, központi zár, távirányító, stb...) működik? Mert 2 éve, amikor lemerült az akksi, akkor ezek mind eltűntek.

Link to comment
Megosztás:

Én tegnap cseréltem az akksit. Nem esett jól így a hónap végén. Nálam is világított még minden visszajelző a gyújtás ráadásnál, viszont annyi szufla már nem volt benne, hogy megforgassa a motort.

Már a töltést se vette fel ahogy rátettem egy töltőre. Viszont volt előjele. Most már többször rá kellett töltenem. A generátor jó. Ha beindult az autó, annyit mindig tudott tölteni, hogy aznap még elindult, de egy hét múlva, már kevés volt benne a delej.

Link to comment
Megosztás:

Két éve cserélve lett, azóta nem volt vele semmi baj se, néha mondjuk indulásnál kicsit fura ütemmel indult a motor (olyan volt mintha egy pillanatra nem akarna beindulni, de utána mégis), de ez nem rendszeres dolog volt, néha-néha jött elő. Az előfordulhat, hogy tönkre ment akksinál minden elektromos dolog(lámpák, központi zár, távirányító, stb...) működik? Mert 2 éve, amikor lemerült az akksi, akkor ezek mind eltűntek.

Én csak egy amatőr vagyok, de annyit tudok, hogy az indítómotor áramfelvétele a többszöröse az ilyen kis csetreszeknek, mint visszajelző lámpa stb. Tehát vagy az akkud merült le, vagy nincs töltésed, persze ez a kettő össze is függhet.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Akkor elképzelhető, hogy "csak" az akkumulátor mondta be az unalmast? Mert ahogy így utána néztem, talán az jönne ki anyagilag legjobban. Nem mondtam még, hogy nagyon kezdő vagyok, ezért megkérdezem, hogy mennyi egy akkumulátor élettartama? Mert most így belegondolva, legalább 4 éves ami benne.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Akkor elképzelhető, hogy "csak" az akkumulátor mondta be az unalmast? Mert ahogy így utána néztem, talán az jönne ki anyagilag legjobban. Nem mondtam még, hogy nagyon kezdő vagyok, ezért megkérdezem, hogy mennyi egy akkumulátor élettartama? Mert most így belegondolva, legalább 4 éves ami benne.

2-4-6-8 év.

Én a gyárit pár héttel a 6. betöltött éve előtt cseréltem. Még átfordította, de már nehezen, nem akartam valahol ott maradni ez miatt. De lehetséges hogy még elment volna 1 évet, ha nagyon oda van rá figyelve.

Apunak a corsaban gyári van még, az most lesz pár hét múlva 8 éves. Papám az Astrában ~9.5 éves korában cserélte.

Szóval változó, de a nem gyárira nem szoktak sokat mondani, az jó ha 4-5 évet elmegy. Persze márka függő is, és erősen használattól függ.

Link to comment
Megosztás:

2-4-6-8 év.

Én a gyárit pár héttel a 6. betöltött éve előtt cseréltem. Még átfordította, de már nehezen, nem akartam valahol ott maradni ez miatt. De lehetséges hogy még elment volna 1 évet, ha nagyon oda van rá figyelve.

Apunak a corsaban gyári van még, az most lesz pár hét múlva 8 éves. Papám az Astrában ~9.5 éves korában cserélte.

Szóval változó, de a nem gyárira nem szoktak sokat mondani, az jó ha 4-5 évet elmegy. Persze márka függő is, és erősen használattól függ.

Megnéztem ma az akkumulátort. Nem tudom hogy miért volt más a fejemben, de eddig azt hittem, hogy már volt cserélve. Mint most kiderült, tévedtem. Átnéztem minden papírt, azokon sincsen írva hogy cserélve lett volna, meg maga az akksi is elég régi. Nem láttam pontosan a papírján hogy mikori, de holnap kiszedem és akkor majd biztosabb leszek benne, de ha minden igaz, akkor legalább 8 éves, de az se kizárt hogy több... :)

Öröm az ürömben, hogy akkor csak egy cserével meg tud oldódni a probléma. Azért holnap beszélek még az elektronikásokkal, hátha mondanak még valamit, de remélem hogy nem fognak. :)

Addig is köszönöm az infókat.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem ma az akkumulátort. Nem tudom hogy miért volt más a fejemben, de eddig azt hittem, hogy már volt cserélve. Mint most kiderült, tévedtem. Átnéztem minden papírt, azokon sincsen írva hogy cserélve lett volna, meg maga az akksi is elég régi. Nem láttam pontosan a papírján hogy mikori, de holnap kiszedem és akkor majd biztosabb leszek benne, de ha minden igaz, akkor legalább 8 éves, de az se kizárt hogy több... :)

Öröm az ürömben, hogy akkor csak egy cserével meg tud oldódni a probléma. Azért holnap beszélek még az elektronikásokkal, hátha mondanak még valamit, de remélem hogy nem fognak. :)

Addig is köszönöm az infókat.

Még a végén bejön a tippem... Az "elektronikások" ha keresni akarnak akkor lesz még pár ötletük vagy varázsgofásuk/esőtáncuk ami pénzbe kerül. Akkumulátoros szakboltban fél perc alatt rámérnek ingyen, megmérik a töltésköröd is és külön az akksit is. Ők max egy akkumulátor akarnak rád sózni, azonban úgy néz ki arra szükséged is lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van 2 érdekes dolog, amit lehet hogy itt már tapasztalt valaki. ( nem feltétlenül hiba, de érdekes:)

1, A klíma (digit klíma van benne ) még az autó leállítása után 1-2 órával is képes állítani a szellőzőket, nem tudom, hogy ez miért van, de ez annyira nem zavar, de

2, pár napja kint állok az erkélyen és látom, hogy egyszer csak felvillan az autóban a belső világítás és kb 2-3s után szép lassan el is aludt.

Ez utóbbi elég érdekes.

Hozzáteszem, az autó akkor már vagy 4 órája zárva állt az udvaron és senki sem volt a közelében, tehát ajtó nyitás nem történt.

Ha valaki tapsztalt ilyet, ossza meg velem, hogy ez miért van.

Módosítva : norbee80
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még a végén bejön a tippem... Az "elektronikások" ha keresni akarnak akkor lesz még pár ötletük vagy varázsgofásuk/esőtáncuk ami pénzbe kerül. Akkumulátoros szakboltban fél perc alatt rámérnek ingyen, megmérik a töltésköröd is és külön az akksit is. Ők max egy akkumulátor akarnak rád sózni, azonban úgy néz ki arra szükséged is lett.

Igen nagyon úgy néz ki hogy jól tippeltél :)

Ha ez viszont így van az elektronikásokkal, akkor szerintem magamat egészen szerencsésnek mondhatom, mert sikerült jókat kifognom. Két éve amikor a nem töltő generátor miatt lemerült az akksi és elvittem hozzájuk feltölteni, akkor ingyen feltöltötték-pedig egy ezresért csinálják- csak azért mert a nagyon okos fejemmel biciklivel vittem a hátamon az akkut hozzájuk, és úgy gondolták hogy ekkor már eléggé megharcoltam a magamét, nem akartak még pénzt is kérni érte. Plusz amikor utána a kocsit is elvittem hozzájuk, a működő akksival generátor cserére, akkor is nagyon rendesek voltak, mert gyorsan is dolgoztak, meg egészen reális összegért. Csak ajánlani tudom mindenkinek őket, aki idevalósi. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.