Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Ti is jártatok már úgy, hogy a gyújtás ráadásakor megszokott hang (mint a lámpamagasság állító motor hangja, üzemanyag szivattyú?) nincs, csak egy kattanás? Elmúlt magától... kivillogtatás 0 hiba, hibakódolvasó 0 hiba. Teljesítmény csökkenés nincs. Nem hagy nyugodni a dolog.

(http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&p=970282 itt leírtam tegnap bővebben)

Link to comment
Megosztás:

Én is Chromot használok, nálam akkor volt ilyen mikor a legutolsó téma olvasásával kezdtem, nem azzal amit a forum előszőr megjelenített. Remélem érted mire gondolok.

Ma reggel direkt úgy kezdtem, hogy az elsőkkel... És a 3. után a többi olvasatlan lett....

Itt valami nagyon búgós. Megint írok a fórum adminnak. Talán foglalkozik vele, ha más is leírja, hogy vannak problémák....

De egyszerűbb azt mondani, hogy jó ez így, kíváncsi leszek rá, hogy most mit reagál.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Nekem 1.2 16V 75Le és teljes mértékben azt mondom, hogy elég. Eddig 3 személlyel voltam kamion előzés is sima ügy volt. Nagyon kellemesen csalódtam az 1.2es motorban. Ugyhogy szerintem a 84Le még ennél is jobb lehet. Fogyasztást még nem tudok, mert holnap lesz egy hete, hogy nálam van az autó :)

sziasztok,ha valakinek van 84 lóerős g astrája írna róla ,pl milyen a motor a kasztnihoz?mennyit eszik stb ide:medve75@freemail.hu de ide is jöhet minden nap felnézek előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Szia. Nekem 1.2 16V 75Le és teljes mértékben azt mondom, hogy elég. Eddig 3 személlyel voltam kamion előzés is sima ügy volt. Nagyon kellemesen csalódtam az 1.2es motorban. Ugyhogy szerintem a 84Le még ennél is jobb lehet. Fogyasztást még nem tudok, mert holnap lesz egy hete, hogy nálam van az autó :)

Az 1.2 az Isten! :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel direkt úgy kezdtem, hogy az elsőkkel... És a 3. után a többi olvasatlan lett....

Itt valami nagyon búgós. Megint írok a fórum adminnak. Talán foglalkozik vele, ha más is leírja, hogy vannak problémák....

De egyszerűbb azt mondani, hogy jó ez így, kíváncsi leszek rá, hogy most mit reagál.

Töröld az előzményeket, gyorsírótárt. Hátha az segít, ha értesz kicsit a géphez akkor keresd meg a C-n a Temporary Internet Files mappát és onnan is töröld amit lehet. Így talán megjavul. Vagy ha ezután sem megy telepítsed újra a Chrome-ot.

Link to comment
Megosztás:

Háháá, motortárs :D

Normál lábbal városon kívül milyen fogyasztást lehet elérni? Volt eddig valami probléma a motorral, autóval? Olajfogyasztásban mire számítsak?
Én hétfőn hoztam el hideg indításnál se csörög se lánc, se hidrotőke a motor nagyon szépen csendben jár, alapjáraton a visszafolyató kattogása hallatszik csak és a fojtószelep környékén szabályos kattogás de gondolom az normális. Váltó jó, fékek 90%-on elől hátul, stab pálcák már voltak cserélve, meg az egyik hátsó rugó is. Alul pici rozsda foltok vannak az kezelve lesz. kormánymű hibátlan, futómű is, olajfolyás semmi, végig 15E-ként szervizelve. A motor erejével nagyon meg vagyok elégedve eleinte féltem az 1.2-től de szerintem nagyon jól húz. 2500tól egészen fölig szépen egyenletesen. 101E van benne 2004es.

Az 1.2 az Isten! :D

Link to comment
Megosztás:

Háháá, motortárs :D

Normál lábbal városon kívül milyen fogyasztást lehet elérni? Volt eddig valami probléma a motorral, autóval? Olajfogyasztásban mire számítsak?

Én hétfőn hoztam el hideg indításnál se csörög se lánc, se hidrotőke a motor nagyon szépen csendben jár, alapjáraton a visszafolyató kattogása hallatszik csak és a fojtószelep környékén szabályos kattogás de gondolom az normális. Váltó jó, fékek 90%-on elől hátul, stab pálcák már voltak cserélve, meg az egyik hátsó rugó is. Alul pici rozsda foltok vannak az kezelve lesz. kormánymű hibátlan, futómű is, olajfolyás semmi, végig 15E-ként szervizelve. A motor erejével nagyon meg vagyok elégedve eleinte féltem az 1.2-től de szerintem nagyon jól húz. 2500tól egészen fölig szépen egyenletesen. 101E van benne 2004es.

Városon kívül 90-100km/h 6liter (ha tartom a 80at 5,8liter)

Város üresen nyáron 6,8liter, klímával 7,2liter.

Télen, utánfutósan pakkokkal, 7,4liter.

Rövidke egy hét elteltével, jól vetted észre tényleg ereje teljében van a lökettérfogat méretéhez képest igazi meglepetés, ahhoz képest hogy G Astra-val van dolgunk. Egy C Corsa-ban a legjobb ez a motor. Első tulaj vagyok, de nem bántam meg, minden igényt kielégít.

Nem volt gondom vele. Tudnod kell hogy volt visszahívás a vezérműláncokra, egy teljes vezérlés cserén estek át 1-2éves korukban.

Nyugodj meg mert jól választottál ;)

Üdv és használd egészséggel!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm :) Igen olvastam, hogy volt visszahívás a láncra. Megvan a szervízkönyv is, 15Eként volt össze szűrő + olaj csere végig 5W40 Motul olajjal hajtva. Idős bácsié volt, családtagja autószerelő ő szerelgette. 60Enél és 96nál(utolsó szervíz) gyertya csere, 2 évente fékfolyadék, eddig 3x üzemanyag szűrő, 75enél stab pálca 73nál első fékbetét.

Nagyon meglepődtem a motortól tényleg jó erőben van, sajnos még csillag garázsban áll de éjszaka után is pöccröff. eddig 180 km-t mentem vele ebből 50 km kint többi város és kb most áll ott a mutató amivel elhoztam és 5E tankoltam eddig. Szóval a vegyes 7L szerintem megvan. Egy alvázvédelem neki, polír, hogy a kis karcok eltűnjenek és utána csak vigyázni kell rá, meg tankolni :)

Én a 3. tulaj vagyok először egy hölgyé volt 33e ig aztán a bácsié és most hozztám került.

Városon kívül 90-100km/h 6liter (ha tartom a 80at 5,8liter)

Város üresen nyáron 6,8liter, klímával 7,2liter.

Télen, utánfutósan pakkokkal, 7,4liter.

Rövidke egy hét elteltével, jól vetted észre tényleg ereje teljében van a lökettérfogat méretéhez képest igazi meglepetés, ahhoz képest hogy G Astra-val van dolgunk. Egy C Corsa-ban a legjobb ez a motor. Első tulaj vagyok, de nem bántam meg, minden igényt kielégít.

Nem volt gondom vele. Tudnod kell hogy volt visszahívás a vezérműláncokra, egy teljes vezérlés cserén estek át 1-2éves korukban.

Nyugodj meg mert jól választottál ;)

Üdv és használd egészséggel!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kinek-mi a véleménye a hűtő részleges/teljes kitakarásáról (télen természetesen)? Rövid városi távokra van használva az autó. F Astra esetében bejött, hamarabb melegedett, nem volt gond. G esetében?

Én nem takarom le.

Ha jó a termosztát, akkor nincs benne meleg víz.

Link to comment
Megosztás:

Én nem takarom le.

Ha jó a termosztát, akkor nincs benne meleg víz.

Nem igazán értem, hogy mi lenne a párhuzam a jó termosztát és a hűtő kitakarása közt. Így is-úgy is melegszik a rendszer, csak értelemszerűen a kitakarás miatt a menetszél nem hűti, így sokkal hamarabb melegszik be a motor... Ez lenne a lényege...

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem, hogy mi lenne a párhuzam a jó termosztát és a hűtő kitakarása közt. Így is-úgy is melegszik a rendszer, csak értelemszerűen a kitakarás miatt a menetszél nem hűti, így sokkal hamarabb melegszik be a motor... Ez lenne a lényege...

A párhuzam az, hogy első körben a motorban levő víz melegszik, majd kinyit a termosztát x foknál, és ekkor megy a hűtőbe is a keringés, amit te kitakarnál.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem, hogy mi lenne a párhuzam a jó termosztát és a hűtő kitakarása közt. Így is-úgy is melegszik a rendszer, csak értelemszerűen a kitakarás miatt a menetszél nem hűti, így sokkal hamarabb melegszik be a motor... Ez lenne a lényege...

Takard ki, akár a kétharmadát is kitakarhatod, és ha gyorsabban bemelegszik így, akkor nyertél vele. Elvileg nem fog, mert a termosztát úgysem engedi a vizet keringeni a hűtőradiátorba, amíg nem melegszik fel a motor 90 fokra. De a menetszél direktben is hűti a blokk oldalát, így elvileg akár tökéletes termosztát esetén is nyerhetsz valamennyit. Arra vigyázz, hogy azon a részen, ahol a ventilátor van, azon a részen hagyjál meg valamennyit, hogy ha a ventilátor bekapcsol, akkor tudjon hűteni. Lehet, én is letakarom, hiába működik a termosztát tökéletesen, akkor is hűti a blokkot a menetszél. Kárt nem okoz, hasznot meg talán igen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A párhuzam az, hogy első körben a motorban levő víz melegszik, majd kinyit a termosztát x foknál, és ekkor megy a hűtőbe is a keringés, amit te kitakarnál.

Oké, ezt én is tudom. :icon1:

De: a különbség ugyebár ott van, hogy amikor kinyit, akkor keveredik a hűtőben lévő (hidegebb) közeggel a melegebb folyadék. No most, ha a hűtő ki van takarva, akkor a hőmérséklet gyorsabban egyenlítődik ki, hiszen nem kap hűtést... Tehát rövidebb időn belül (távon) a teljes hűtőközeg előbb melegszik fel, tehát a motor hője is hamarabb optimalizálódik az üzemmeleg állapot irányába.

Takard ki, akár a kétharmadát is kitakarhatod, és ha gyorsabban bemelegszik így, akkor nyertél vele. Elvileg nem fog, mert a termosztát úgysem engedi a vizet keringeni a hűtőradiátorba, amíg nem melegszik fel a motor 90 fokra. De a menetszél direktben is hűti a blokk oldalát, így elvileg akár tökéletes termosztát esetén is nyerhetsz valamennyit. Arra vigyázz, hogy azon a részen, ahol a ventilátor van, azon a részen hagyjál meg valamennyit, hogy ha a ventilátor bekapcsol, akkor tudjon hűteni. Lehet, én is letakarom, hiába működik a termosztát tökéletesen, akkor is hűti a blokkot a menetszél. Kárt nem okoz, hasznot meg talán igen.

Köszi, pont így vélekedem én is a dologról... Csak tartok attól egy kicsit, hogy azért a G Astra (Ecotec) motorja érzékenyebb lélek mint az F Astra jó kis c16nz-je volt... De ott bevált a dolog. Én a maszk mögötti részre barkácsolnék spec. műanyag bordázott lapból egy darabot, ill. a lökös belső részére... Az F-nél gyorskötözővel gond nélkül lehetett rezgésmentesen odagyógyítani. ill. szükség esetén (pl hosszabb út) oldani a rögzítést...

Link to comment
Megosztás:

Oké, ezt én is tudom. :icon1:

De: a különbség ugyebár ott van, hogy amikor kinyit, akkor keveredik a hűtőben lévő (hidegebb) közeggel a melegebb folyadék. No most, ha a hűtő ki van takarva, akkor a hőmérséklet gyorsabban egyenlítődik ki, hiszen nem kap hűtést... Tehát rövidebb időn belül (távon) a teljes hűtőközeg előbb melegszik fel, tehát a motor hője is hamarabb optimalizálódik az üzemmeleg állapot irányába.

Köszi, pont így vélekedem én is a dologról... Csak tartok attól egy kicsit, hogy azért a G Astra (Ecotec) motorja érzékenyebb lélek mint az F Astra jó kis c16nz-je volt... De ott bevált a dolog. Én a maszk mögötti részre barkácsolnék spec. műanyag bordázott lapból egy darabot, ill. a lökös belső részére... Az F-nél gyorskötözővel gond nélkül lehetett rezgésmentesen odagyógyítani. ill. szükség esetén (pl hosszabb út) oldani a rögzítést...

Szerintem az zavar téged, hogy a termosztátot egy digitális valaminek gondolod. A termosztát viszont nem ilyen, azt egy olyan csapnak képzeld el, ami attól függően nyílik ki jobban, vagy kevésbé, hogy épp hány fokos a víz, ami áthalad rajta. Elvileg ilyen 92 fok alatt zárva van, 92 foknál kezd nyitni, és 107 foknál lesz teljesen nyitva. Tehát ne úgy képzeld el, hogy ha a motor egyszer elérte a 92 fokot, akkor onnan kezdve az összes vizet előrenyomja a hűtőradiátorba. Mindig csak épp annyit enged át, hogy utána az ott lehűtött vizet hozzákeverve a blokkban csak úgy körbemenő vízhez, és a fűtőradiátorból visszatérő vízhez, majd a blokkon áthaladva, ismét pl. 95 fokos víz érje a termosztátot. Ha a termosztáton átfolyó víz mondjuk 100 fokos, akkor a termosztát annak megfelelő mértékben kinyílik. Ha ekkor túl sok víz folyt előre, ami lehűlve, és a blokkon ismét áthaladva csak mondjuk 90 fokosan éri el ismét a termosztátot, akkor a termosztát záródik valamennyit, és kevesebb vizet enged előre, így az össz víztömegből kevesebbet megy előre, több megy vissza hűtés nélkül a blokk tetejéből az aljára, és így az eredő hőmérséklet az összekeverés után magasabb lesz, ami belép a blokkba. Természetesen az utastérfűtés is visz el hőt a vízből, ezért előbb-utóbb beáll egy egyensúlyi állapot, hogy a blokk tetején a termosztátot 94 fokos víz érje. Nyári 40 fokban ez valahol feljebb lesz, mert több vizet kell előre engedni, hogy kellően lehűljön az össz víztömeg, és az utasteret sem kell fűteni. Tehát nyáron pl. 98 fokon fog ugyanaz a motor üzemelni sík úton 90-el haladva, míg télen -20 fokban ugyanez a motor csak 94 fokon fog dolgozni ugyanazon sebességgel haladva. Ez teljesen normális, ennyit a hőmérőn lehet, hogy észreveszel, de könnyen lehet, hogy észre sem veszed. A számok természetesen a valóságban eltérnek, de a lényeg az elven van.

Nyugodtan odarakhatod, a lényeg, hogy figyeld a hőmérőt. A motor hűtése a hűtőfolyadék feladata, amíg az kering, és a hőmérséklete nem túl magas, addig akár teljesen le is takarhatod a hűtőradiátort, a motor észre sem veszi. Hosszabb úton sem kell levenni, ha nem melegszik nagyon fel a hűtővíz. Véleményem szerint, hacsak nem használod extrém módon, a negyede hűtőfelület ilyenkor bőven elég. Gondolj arra, hogy az a hűtőradiátor úgy van méretezve, hogy padlógázzal közlekedve órákon keresztül nyári 40 fokban sem melegszik túl a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Takard ki, akár a kétharmadát is kitakarhatod, és ha gyorsabban bemelegszik így, akkor nyertél vele. Elvileg nem fog, mert a termosztát úgysem engedi a vizet keringeni a hűtőradiátorba, amíg nem melegszik fel a motor 90 fokra. De a menetszél direktben is hűti a blokk oldalát, így elvileg akár tökéletes termosztát esetén is nyerhetsz valamennyit. Arra vigyázz, hogy azon a részen, ahol a ventilátor van, azon a részen hagyjál meg valamennyit, hogy ha a ventilátor bekapcsol, akkor tudjon hűteni. Lehet, én is letakarom, hiába működik a termosztát tökéletesen, akkor is hűti a blokkot a menetszél. Kárt nem okoz, hasznot meg talán igen.

Majd számoljatok be róla, hogy használ-e. Ha igen akkor én is kitakarom, mert az LPG miatt jobb lenne, ha télen gyorsabban bekapcsolna.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.