Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

LeO

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    74
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • ICQ
    45033069

Személyes információ

  • Lakhely
    Győr, Hungary
  • Érdeklődés
    Informatika, Termelés irányítás, Qualitiy controlling

Legutóbbi látogatók

37.380 profile views

LeO's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. LeO

    Motor

    Nem kell hozzá echte gyári tech-2, akadnak kompatibilis eszközök pl brainbee 6000 amivel szépen lehet diagnosztizálni ezeket a problémákat és előfordulhat kisebb szervizekben is. Két-három embert én is ismerek aki ilyenhez hozzáfér. Motorikus hibákhoz elég lehet a obd-2 interfész és egy noteszgép is.
  2. LeO

    Motor

    Keríts egy ismerőst akinek van tech-2-je, kérd meg, hogy üljön be a kocsiba egy körre a tech-2-vel. Próbáljátok előidézni a hibát és olvassatok hibakódot. Ilyen hibát az EGR rendszer meghibásodása is okozhat illetve okozott nálam. Ha van egy kis kézügyességed és műszaki érzéked, akkor nézz be a motorháztető alá, és ellenőrizd az egr szelephez futó vékony vákuumcsöveket és annak csatlakozásait, mert ha falsot szív a vákuum rendszer akkor az egr szelepet nem tudja kiemelni a vezérlő tekersz, az ecu meg rossz egr szelepet regisztrál. Ha leállítod az autót a hibakód törlődik a computerből a következő olyan esetig míg a hiba nem jelentkezik. Az egr szelep a fekete ekoteknő feliratos burkolat első része alatt van egy kb 5-6 centis átmérőjű fekete korong a teteje. Ebbe megy be szemből nézve jobbról egy kb 3 mm átmérőjű fekete vákummcső (egy darabig a motortakaró alatt van), ami a dekni alól jobbra távozik és az akkumulátor mögött megy el az akku mellett jobbra található két hengeres szelepig. Ellenőrizd a vákuumcsövek állapotát, valamint az azokat összekötő fekete gumi toldatokat, nem-e lyukasak, repedtek. Sajna nálam főleg alacsonyabb fordulaton jelentkezett a dolog így lehet nálad tényleg a légtömegmérő a ludas, de első körben nézzétek meg diagnosztikával.
  3. Sajna általában a fedélzeti computer kijelzőjének szalagkábele szokott elfáradni. Némi kézügyességgel ez orvosolható, valahol van is róla egy leírás. Vagy kijelző csere, ez költségesebb.
  4. LeO

    Egyéb csevegés

    Megvolt az astra H CDTI (100 LE) teszt. Sajna ma reggel nem a legjobban ébredtem, vacak megfázás és torokfájás lett rajtam úrrá, persze ez nem ok arra, hogy egy egész napos tesztvezetést kihagyjak. Nagy nehezen összeszedtem magam és elmentem a helyi márkakereskedésbe a tesztautóért. Az autót aránylag fájdalommentesen megkaptam, igazolványt, jogsit és egy közüzemi számlát kellett felmutatnom, majd egy cirka négy oldalas dokumentumot mely a feltételeket tartalmazta két helyen alá kellett írnom, cserébe kaptam forgalmit és egy kulcsot. A kulcs a korábbi vw kulcsokhoz hasonló bicskakulcs, gombnyomásra előugrik a tolla. Kisétáltam az autóhoz, körbejártam. A sokak számára ismerős ötajtós h astra küllemét nem most nem méltatnám hosszasan kinek bejön, kinek nem, nekem tetszenek a tejfehér/piros hátsó lámpák, a magas övvonal, a motorháztető süllyesztett közepe. A gumik 205/55R16 Bridgestone Turanzák, nagyszerű, a vectrámon is ez a méret van. Az ajtók csukódásakor érezhető, hogy nehezek és van bennük anyag. A belső már nem ilyen csodálatos, a műszerfalon felhasznált műanyagok kemények és olcsó hatásúak, az órák festett ezüstszín kerete is inkább elviselhető mint szép. Az ajtókilincsek krómozott műanyagdarabok, kevésbé masszívnak és időtállónak tűnnek mint a vectrámban. Az ajtót burkoló műanyag viszont már jó tapintású. Az elektromos tükör és ablak kapcsolói kicsit nehezen járnak, de elhelyezésük ergonómikus, használatuk egyszerű és magától értetődő. A tesztautó digitális klímaberendezéssel és gyári CD30-as rádióval is rendelkezett, mindezek a középen kissé esetlenül süllyesztve elhelyezett nagyméretű kijelzőre írták ki információikat. A váltókar kellemesen rövid és vaskos, króm gyűrűvel és króm fitymával, amit felhúzva jobb hátra találjuk meg a hátramenetet. A króm előfordul még a kézifék gomján is, egész kellemes látvány. Bár a műszerfalat kissé igénytelen anyagokból készítették a kormány mérete, formája és bőr bevonata kárpótolt valamelyest, élvezet markolni és forgatni. Az ülések kárpitozása a vectrához képest határozottan egyszerűbb, puritánabb, de formájuk és oldaltartásuk jó, a vezető ülőlapja is dönthető. A deréktámaszt hiányoltam. A helykínálat korunk középkategóriás autóival szemben támasztott követelményeknek megfelelő, magam mögött elférek, a lábtér megfelelő, ha beteszem a gyerekülést hátra az anyósülést nem kell oly mértékben előretolnom, hogy ne férjek el. A motor halk, de érezhetően dízeles kerregéssel kel életre, járása nem érezhető az utastérben melyben üldögélve az autó masszívnak, erősnek hat amit csak fokoz az ajtó halk ám súlyos csattanása beszállás után. A beltér puritánságán tullépve a motor enyhe dízelkerregésén túl az utastérben csend honol. Elinduláshoz elegendő a motor a nyomatéka, ám ha az ember figyelmetlenül túl hirtelen ugrik le a kuplungról könnyedén lefullasztható. Nagyon hiányolom az astra h-kból a vízhőfok mérőt, így kb 15 perces városi araszolgatás után kezdtem próbálgatni a motor képességeit. Az alapjárat környékén enyhén nyomatékszegény motor úgy 1800-as fordulatszám környékén magára talál és hengerűrtartalmához képest meglepően agilisan mozgatja a nehéz karosszériát (100 lovas változat). A lendülete egészen 120-ig példás, bár utána lanyhul 160-170-et aránylag kivárható idő alatt eléri, akár emelkedőn is. Tesztútvonalként elmentem a Balaton fele, a bakonyban kellemes kanyarokkal teletűzdelt főút vezet arrafele ahol alkalmam nyílt a futómű, a gumik, és a kormányzás valamint a fékek tesztjére. Épp a gyorsulást és a kanyarsebességet teszteltem amikor a visszapillantóban feltűnt egy fekete celica és rögtön az a gondolatom támadt vajon meg tud-e előzni ezen az erős emelkedőkkel, lejtőkkel, S kanyarokkal teletűzdelt útszakaszon... Kanyarokban jól fekszi az utat, ha sikerül kicsit gyorsabban belemenni a kocsi semlegesen viselkedik, enyhe kúszást lehet érezni a kanyar külső íve felé. A fékek nagyon jók, harapósak és könnyen adagólhatóak, ezekkel a gumikkal igen ritkán szólt közbe az abs. A kormány közvetlen, bár sok visszajelzést nem nagyon érezni, nekem pont megfelel, és hát ez itt végülis egy gazdaságosan üzemeltethető családi autó. A futóműve is bolondbiztos és emellett még nem kényelmetlenül kemény, szépen csendben nyeli az úthibákat. Veseköveket nem ő fogja kirázni. A csomagtartója használható méretű és ahogy a képeket elnézem azt nem sikerült lefotóznom. A fogyasztása sem horror, a kemény bakony környéki sprinteket, kanyarokban élvezkedést visszakapcsolásokat és padlógázakat figyelembe véve nem sok a 7,59l 100 km-re. U.i: A csomagetere egészen használható méretű és tűrhetően pakolható. http://www.freeweb.hu/supportandservice/ke...x.php?g=astra-h
  5. Ugyan nem láttam opel alapjárati motort még, de ha rapszódikusan csinálja akkor elképzelhető, hogy elkoszolódott és szorul, ezért néha visszaállítja az alapjáratot néha meg késik vele.
  6. Liquy Moly Olajokról van tapasztalata valakinek ? Nekem most tudna szerezni egy ismerősöm ilyenből hat litert 7k-ért... 10W40, ha jól rémlik.
  7. Kivéve ha DTL vagy DTH motoros. Amúgy hidegindításnál öregebb, többett futott autón elég erősen hallatja a hangját a lánc, legalábbis én így tapasztalom az enyémen...
  8. Esetleg a fórum beállításai között meg lehetne ejteni, hogy csak az utolsó hozzászólást idézze és nincsenek ilyen problémák.
  9. Azért a gyári ablakemelő sem olyan istenkirály... :)
  10. LeO

    Fogyasztás

    Hmm, van egy cimborám akinek az 1,6 16V caravan elmondása szerint városban rövid utakon 10-12 litert is bekap pedig (saját elmondása szerint) nem keni a száját, hétköznapi tempóban közlekedik.
  11. LeO

    Motor

    Köf, ha valami további kérdésetek van állok elébe.
  12. LeO

    Motor

    Fűtése tűrhető, kb 3-5 km után már érezhetően langy az utastér, de így télvíz idején fűtés mellett a motor lassan éri el az üzemi hőmérsékletet.
  13. Ha esetleg valamiért nem tartanál igényt a kódos CDR-500-ra engem érdekelne. Vagy a tiéd, amelyiknek nem működik a CD része.
  14. LeO

    Motor

    A verda megvan 2004. dec 28 óta. Az autó 99-es kiadás, 101 lovas X20DTH motorral. Kellemes, nagy, masszív érzése van (omegásnak ilyet mondok, eheh) ez a dízel ezekkel az extrákkal 1,5 tonna. A motor öregurasan mozgatja ezt a tömeget, és bár 2000 fölé pörgetve mutat némi élénkséget nem ez az autó lesz a városi sárga lámpától induló gyorsulások ördöge. A hosszúra áttételezett váltóval autópályán viszont kellemes útitárs, 120-130 környékén gyakorlatilag a szélzaj és a téli gumik surrogása hallható, 160 környékén a motor is hallatja hangját mely ekkor pörög 3500-as fordulaton. A végsebessége 190 környékén alakul, kb hozza a kézikönyvében megadott értéket. A fogyasztása lájtos autópályázással hat liter környékére/alá szorítható, most városban télvíz idején munkába járással 7 liter környéke. Olajfogyasztásról nem tudok nyilatkozni(csak kb 2500 km-t mentem vele), de van egy ugyanilyen évjáratú ugyanilyen motoros Caravanja egy jó barátomnak, ő kb 1-1,5l/10000 km olajfogyasztásról számolt be nekem. A beltér kellemes, az ajtók is plüss kárpitot kaptak, a bőrkormány jó fogású, csak kicsit nagynak találom. Az autó inkább négy mint ötszemélyes, a hátsó középső kakasülő háttámlája a lenyitható könyöklő és az ott kicsit magasabb üléspad miatt is kényelmetlen. A vezető és az anyósülés is kapott gerinctámaszt. Ez a kocsi elég jól felszerelt, a fedélzeti számítógép mellett, digitklíma, tempomat és tolatóradar szolgálja a vezető kényelmét. A nagy tömeg és a méretes gumik miatt az autó elég jól tapad az úton, higgadt nyugalmából durva provokálással lehet csak kizökkenteni, de akkor is úgy viselkedik mint egy nagy, barátságos mafla kutya: kelletlenül megcsusszan kicsit majd szépen folytatja útját és rád néz barátságosan és értetlenül. (nyári gumi 205/55/R16 téli 185/65/R15) a leírtak a téli gumikra értendők. A közelmúltban volt szerencsém szélsőséges útviszonyok között autózni vele, ideértve havazást, hófúvást, útra letaposott és ráfagyott hó jég keveréket, ónos esőt. A motor miatt orrnehéz autónak a fara szokott megindulni, de mint mondtam eléggé gyorsan magára talál és könnyen korrigálható egy kis ellenkormányzással. A fékek nem harapósak, de jól adagolhatóak, talán egész kicsit kevésnek érzem őket egy ilyen nehéz kocsihoz (elől hűtött tárcsa, hátul szimpla tárcsa). Kilátás jó, sokan szeretik e VectraB tükreit a szépség oltárán feláldozott praktikusságként emlegetni, de szerintem bőven megszokhatóak. Semmivel sem roszabbak a tükrei, mint a másik autómon, egy Renault Clio dci-n található tükrök. A formavilága nekem nagyon bejön, időtállóan szépnek találom. A modellfrissített változatnál a króm hatású hűtőmaszk keret csak még jobban kiemeli a modell ékességét, a maszktól induló, motorháztetőn végigfutó és tükrökben végződő játékos vonalat. Szintén tetszetősek a frissített modellen az irányjelzővel egy egységet képező fényszórók is, melyek bordázatlan műanyagbúra alatt kaptak helyet. A használat alig látszik a belső téren, egy-két műanyag borítást senyvedte meg a vectrák egyik tipúsbetegségének barbár javítási kísérleteit: Az ülések alatt található csatlakozók hajlamosak kontakthibára, így a légzsák rendszer világító lámpája sajna nálam is világít. A márkaszerviz "szakemberi" ennek javítási kísérletei során sajna az anyósülés oldalsó burkolatát úgy vették le, hogy az azt tartó műanyag karmok letörtek. Dióhéjban ennyi, ha kérdésed van tedd fel nyugodtan. Ja, vannak képek is.
  15. Ugyan, Mo-n úgysem nagyon közlekedhetsz legálisan 130 km/h-nál gyorsabban. :mrgreen:
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.