Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

5 órája, Stofl írta:

Remélem van itt aki tud segíteni, hogy mi a baj, mi szükséges még hozzá, mi a feltétele, hogyan kell aktiválni!? Köszi!

A feltetel, ahogy mar korabban is irtam, egy uj REC. Itt irjak, hogy ha a kerdeses tetelek nem aktivalhatok, akkor a REC nem tudja a riasztot:
http://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-astra-h-inbouwen-origineel-alarmsysteem/

A hangot ado riasztok kora egyebkent mar igencsak lejart, nem veletlen, hogy manapsag mar nagyon ritkak a korabban ejjel es nappal is gyakori hangeffektusok (amelyekre tobbnyire ugysem tett senki semmit).

Egy konkret auto, ha nagyon el akarjak vinni, megy a trailerre, riasztotol es minden egyebtol fuggetlenul (persze az Astra nyilvan nem ez a kategoria).

Sajat labon elvitel ellen az immobilizer ved, de ha valakinek ez nem eleg, be lehet rakni egy rejtett kapcsolot, valamelyik kritikus aramkor megszakitasara. A lenyeg az, hogy ne "gyari", tehat ismert/ismerheto megoldas legyen.

Egy korabbi, meg immobilizer nelkuli kocsimat el akartak vinni. A kormanyt a fekpedalhoz koto zarat (feltehetoen) egy mozdulattal leszedtek (ezek is hogy kimentek a divatbol), az egyik zarat kiteptek, gondolom, csinaltak hozza kulcsot, viszont elinditani nem sikerult. Az ok egy sajat beepitesu, egyszeru kis kapcsolo volt, amelyik megszakitotta a gazolaj elzaro szelep aramat.

Dragabb kategoriaban aztan van minden egyeb, GPS nyomkoveto, SMS kuldo, akarmi.

Szerintem ez a gyari riaszto egy REC cseret biztos nem er meg.

2 órája, koco írta:

Az aliexpress-ről nem ajánlom a beszerzést. Én rendeltem 2 szett TPMS szenzort, egyik sem működött. Valóban teljesen új volt, de egyrészt régi, másrészt pedig szerintem a gyár minőség ellenőrzésén nem mentek át. Néhányban cserélve lett az elem, de az sem hozott megoldást. Végül egy lengyel gumikereskedőtől vettem 3 szettet (barátomnak is kellett), mind a 12 darab hibátlanul működik (ezek 4-5 éves, de nem használt, mondhatni túltárolt szelepek).

Ehhez kepest me'g van majdnem 5000 keszletuk :) Aliexpressnel meg nem volt ilyen esetem, de az Ebayen siman visszaadjak a penzt, ha hibas, nem jon meg, vagy barmi egyeb gond van, azaz nincs tul nagy kockazat.

2 órája, koco írta:

Riasztó programozását nem ismerem, de az biztos, hogy külön kürt kell hozzá (vagy saját akkus, vagy sima) ami nehezen hozzáférhető helyen van.

Ha nem sajat akkus, tok mindegy, hol van, mert az akku lekotesere elhallgat...

39 perce, Cserenkov írta:

A riasztónak nincs valami vezérlője eldugott helyen? Ha csak a szenzorok, kapcsolók vannak bekötve a REC-be egy biztosítékkal, akkor bárki különösebb szakértelem nélkül néhány másodperc alatt ki tudná iktatni a riasztót.

Az akku lekotesehez valoban nem kell nagy szakertelem... A sajat akkus legalabb ha elindul, akkor mar szol, hiaba csinalnak barmit, kiveve persze a taviranyitoval torteno lezarast.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos én egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni! 

A minap útközben a rádió valamilyen okból kifolyólag megadta magát menet közben. Egyszerűen nem tudom bekapcsolni azóta. Rádugtuk diagnosztikára és a következő hibakódot dobta ki:  U2201 Can Bus No Commutication EHU.

A kérdésem az lenne mit lehetne ezzel kezdeni!?

Link to comment
Megosztás:

4 perce, csaba66 írta:

A feltetel, ahogy mar korabban is irtam, egy uj REC. Itt irjak, hogy ha a kerdeses tetelek nem aktivalhatok, akkor a REC nem tudja a riasztot:
http://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-astra-h-inbouwen-origineel-alarmsysteem/

A hangot ado riasztok kora egyebkent mar igencsak lejart, nem veletlen, hogy manapsag mar nagyon ritkak a korabban ejjel es nappal is gyakori hangeffektusok (amelyekre tobbnyire ugysem tett senki semmit).

Egy konkret auto, ha nagyon el akarjak vinni, megy a trailerre, riasztotol es minden egyebtol fuggetlenul (persze az Astra nyilvan nem ez a kategoria).

Sajat labon elvitel ellen az immobilizer ved, de ha valakinek ez nem eleg, be lehet rakni egy rejtett kapcsolot, valamelyik kritikus aramkor megszakitasara. A lenyeg az, hogy ne "gyari", tehat ismert/ismerheto megoldas legyen.

Egy korabbi, meg immobilizer nelkuli kocsimat el akartak vinni. A kormanyt a fekpedalhoz koto zarat (feltehetoen) egy mozdulattal leszedtek (ezek is hogy kimentek a divatbol), az egyik zarat kiteptek, gondolom, csinaltak hozza kulcsot, viszont elinditani nem sikerult. Az ok egy sajat beepitesu, egyszeru kis kapcsolo volt, amelyik megszakitotta a gazolaj elzaro szelep aramat.

Dragabb kategoriaban aztan van minden egyeb, GPS nyomkoveto, SMS kuldo, akarmi.

Szerintem ez a gyari riaszto egy REC cseret biztos nem er meg.

Ehhez kepest me'g van majdnem 5000 keszletuk :) Aliexpressnel meg nem volt ilyen esetem, de az Ebayen siman visszaadjak a penzt, ha hibas, nem jon meg, vagy barmi egyeb gond van, azaz nincs tul nagy kockazat.

Ha nem sajat akkus, tok mindegy, hol van, mert az akku lekotesere elhallgat...

Az akku lekotesehez valoban nem kell nagy szakertelem... A sajat akkus legalabb ha elindul, akkor mar szol, hiaba csinalnak barmit, kiveve persze a taviranyitoval torteno lezarast.

Értem, igazad is van nagy részben. Viszont nekem a fő célom egyébként az lett volna, hogy a beépített nyomkövető riasztását tudtam volna indítani a gyári riasztónak köszönhetően mozgásra, motorháztető nyitásra, ajtónyitásra..... stb.... tehát nekem egy komplex rendszer lett volna, a riasztó bekapcsolása lett volna az indító jel.

Az utólagos eszközzel más módon nem lehet ennyi féle képen rácsatlakozni az autóra. De ha más megoldás nincs, nyilván nem fogok rec-et cserélni. Mert akkor meg tuti másik extrával szívom meg, mert azt nem fogja tudni.....

Link to comment
Megosztás:

34 perce, becike14xd írta:

A minap útközben a rádió valamilyen okból kifolyólag megadta magát menet közben. Egyszerűen nem tudom bekapcsolni azóta. Rádugtuk diagnosztikára és a következő hibakódot dobta ki:  U2201 Can Bus No Commutication EHU.

A kérdésem az lenne mit lehetne ezzel kezdeni!?

A radio halt meg, vagy "sajat jogon", vagy esetleg nem kap aramot. Van a hatuljan egy sajat biztositek, es egy masik is a kocsiban, elso korben ezeket nezd meg (bar az utobbi kiegese valoszinuleg mastol is elvenne a tapot). Ha jok, akkor marad maga a radio. Persze ha nem jok, akkor sem valoszinu, hogy egy sima csere eleg, de legalabb annyi tudhato, hogy valamilyen zarlatot kell keresni.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

30 perce, Kishenceg írta:

a hátsó ajtó kábelcsatlakozását hogyan lehet lehúzni? fújnék be a harmonika alá szilikon-sprayt (köszi a tippet Cserenkovnak!)

A kék gyűrű feléd lévő oldalán van két pöcök, benyomod, és körbe-körbe kihúzod. Ekkor már kijön a komplett csatlakozó, egy rugó is ki fog esni belőle. Ez után a szürke gyűrűt szétpattintod, és le tudod húzni a gumit a csatlakozóról, hogy a spray csövével aláférj!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Cserenkov írta:

...vagy a másik lehetőség, hogy az autó teséhez csatlakozó résznél kihúzod a gumit. Úgy emlékszem azt nem tartja semmi, csak be van nyomva a helyére. És onnan fújsz bele, utána meg visszagyömöszölöd.

Valoban! Igy ahogy irod!

Link to comment
Megosztás:

A bal hátsó ajtóban a kábelcsatlakozó dugaljából kicsúszott a dugó, vissza akartam dugni, de minimális nyomásra becsúszott az ajtóba (nemrég volt javitva a kábelköteg, és úgy látszik, hogy az ajtóba a dugalj nem túl szakszerűen lett berakva). Ajtókárpit leszedése nélkül vissza lehet valahogy applikálni? A másik problémám:00105 -t ir ki a kilométerszámlálón(insp alá), mi lehet a baj, és mit kellene javitani,vagy cserélni? Előre is köszönöm a válaszokat!

Módosítva : z16xep astra
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Első autoként vettem használtan egy 2009-es D-s Corsa-t, (1.0-s és alapfelszereltség.) a családi autónk egy kis daewoo matiz, tehát nekem ezek az elektronikai fejlesztései nagyon újak.

 

Alapvető kérdéseim lennének, az első amiben már semmiféle tippem nincs, hogy gyújtáson a helyzetjelző felkapcsol, ha pedig jár a motor akkor a tompított fényszóró kapcsol fel autómatikusan. Olvasgattam az online kézikönyvét de nem tudtem rájönni, hogy hogyan lehet kikapcsolni ezt a funkcióját, a kormány melletti fényszorókra szolgáló kapcsolóm, csak 0, helyzetjelző, és a tompított van. (automata szint nincs!) Hiába állítom 0 -ra felkapcsolnak a fényszórók.

A második kérdésem, hogy a gyári rádióval van e lehetőségem a hátsó ajtókba hangszórókat rakni? Ugyanis lekaptam az ajtókárpitot és a kábel nincs hátravezetve. Ha lehet, akkor hol találom a kábel-t, avagy hogyan tudnám hátravezetni?

Végül a hűtővíz hőmérsékletét, nem jelzi a km/h  mellett. Feltételezem ez már alapból el van hagyva és csak akkor jelez az autó ha túlmelegedik, de javítsatok ki kérlek, ha valahol figyelhető lenne.

Elnézést az alap kérdésekért, 1-2 nap böngészés megelőzte azért a kérdéseket de nem jutottam semmire, örömmel fogadnám a segítségeteket. :)

 

Üdv

Attila

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Pry írta:

Alapvető kérdéseim lennének, az első amiben már semmiféle tippem nincs, hogy gyújtáson a helyzetjelző felkapcsol, ha pedig jár a motor akkor a tompított fényszóró kapcsol fel autómatikusan. Olvasgattam az online kézikönyvét de nem tudtem rájönni, hogy hogyan lehet kikapcsolni ezt a funkcióját, a kormány melletti fényszorókra szolgáló kapcsolóm, csak 0, helyzetjelző, és a tompított van. (automata szint nincs!) Hiába állítom 0 -ra felkapcsolnak a fényszórók.

A második kérdésem, hogy a gyári rádióval van e lehetőségem a hátsó ajtókba hangszórókat rakni? Ugyanis lekaptam az ajtókárpitot és a kábel nincs hátravezetve. Ha lehet, akkor hol találom a kábel-t, avagy hogyan tudnám hátravezetni?

Végül a hűtővíz hőmérsékletét, nem jelzi a km/h  mellett. Feltételezem ez már alapból el van hagyva és csak akkor jelez az autó ha túlmelegedik, de javítsatok ki kérlek, ha valahol figyelhető lenne.

Mivel ez a H Astra forum, csak tippek, felteve, hogy a D Corsa is ugyanugy mukodik :)

Vilagitas: kapcsold be, aztan rogton ki; ez elvileg valt a kezi es az automata uzemmod kozott.

Hangszoro: ha nincs bent a kabel, akkor a radio hatatol kell elhozni (felteve, hogy a kimenetek megvannak a radion).

Homerseklet: a H Astraban van egy "titkos menu", ahol meg lehet nezni, de ez fugg a kijelzo tipusatol is, igy inkabb a Corsa forumon kerdezz ra. Az Astra egyebkent a Settings gomb 6-7 masodperces nyomasa utan csippan egyet, es ezutan a BC gombbal lehet nezelodni a "titkok" kozott.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 16. at 19:33, csaba66 írta:

Mivel ez a H Astra forum, csak tippek, felteve, hogy a D Corsa is ugyanugy mukodik :)

Vilagitas: kapcsold be, aztan rogton ki; ez elvileg valt a kezi es az automata uzemmod kozott.

Hangszoro: ha nincs bent a kabel, akkor a radio hatatol kell elhozni (felteve, hogy a kimenetek megvannak a radion).

Homerseklet: a H Astraban van egy "titkos menu", ahol meg lehet nezni, de ez fugg a kijelzo tipusatol is, igy inkabb a Corsa forumon kerdezz ra. Az Astra egyebkent a Settings gomb 6-7 masodperces nyomasa utan csippan egyet, es ezutan a BC gombbal lehet nezelodni a "titkok" kozott.

 

a típustól függő dologhoz annyit tennék hozzá, hogy nekem a legegyszerűbb kijelző van, azzal is működik a titkos menü, bc gombok helyett a kijelző egyik gombjával lépeget.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, csicsó írta:

CD 70 navi miért csinálja azt,hogy beírom a címet otthon induláskor,de haza akar vinni minduntalan,máskor meg más címmel elvisz oda amit beírtam

hazafelé a kis házikó gombbal minden esetben haza navigál

Ezt most nem értem... Fejtsd ki bővebben! Beírsze egy tetszőleges címet, elindítod a navigálást és mindig a saját lakcímere visz? Nekem ilyet nem szokott csinálni. Amit beírok, oda navigál. A kis házikó gombbal persze hogy haza visz, annak az a funkciója. De lehet csak én nem értettem meg a problémát...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, csicsó írta:

CD 70 navi miért csinálja azt,hogy beírom a címet otthon induláskor,de haza akar vinni minduntalan,máskor meg más címmel elvisz oda amit beírtam

hazafelé a kis házikó gombbal minden esetben haza navigál

Ha nem várod meg, hogy hazaérkezéskor leálljon, hanem hamarabb kikapcsolod, legközelebbi indításkor folytatni fogja az utat, bár ezt azért megkérdezi.

A címet manuálisan viszed be, vagy kiválasztod a korábbi listáról?

Link to comment
Megosztás:

54 perce, Astra555 írta:

Ha nem várod meg, hogy hazaérkezéskor leálljon, hanem hamarabb kikapcsolod, legközelebbi indításkor folytatni fogja az utat, bár ezt azért megkérdezi.

A címet manuálisan viszed be, vagy kiválasztod a korábbi listáról?

Otthon indulás előtt cím mentése menüpontba beírom,rámentek,elindul a navi,de haza akar navigálni az otthoni címre

Hiába csinálom meg többször is eredmény ugyanaz..lehet én vagyok béna:)

legtöbbször ezt csinálja,de volt hogy elvitt rendesen címre

2015 térkép van rajta,magyar menüvel

ha listáról választom ki akkor is ezt csinálja

Pedig nem egy bonyolult menü:blush:

Most töröltem minden címet még az otthonit is hátha...

Valami tipp esetleg?köszi

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csicsó írta:

Otthon indulás előtt cím mentése menüpontba beírom,rámentek,elindul a navi,de haza akar navigálni az otthoni címre

Hiába csinálom meg többször is eredmény ugyanaz..lehet én vagyok béna:)

legtöbbször ezt csinálja,de volt hogy elvitt rendesen címre

2015 térkép van rajta,magyar menüvel

ha listáról választom ki akkor is ezt csinálja

Pedig nem egy bonyolult menü:blush:

Most töröltem minden címet még az otthonit is hátha...

Valami tipp esetleg?köszi

Mindenütt jó, de legjobb otthon - ezért akar hazavini. :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.