tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    9.996
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    61

tgabika76 last won the day on April 19

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

669 Lelkes-segítőkész

1 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1976-02-11

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

Legutóbbi látogatók

20.356 profile views
  1. A megszólított már nincs a fórumon magaviseleti okok miatt, így nem fog válaszolni a kérdésre...
  2. Van egy ilyen ajtócsatlakozó-lábkiosztás képem, de nem tudom mennyire használható itt:
  3. Lehet hogy típusfüggő? Nekem is coupém van, és abban is mindkét irányba meg kell tanítani neki a végállást, különben csak az egyik irányba fog működni a komfort automatika.
  4. Hát ez nem lesz egyszerű... a motortér hátsó részében van, a hengerfej mögött, két gumicső és egy elektromos csatlakozó megy rá, de ahhoz hogy hozzáférj, le kell venned az SFI dobozt. Ilyet keress amúgy:
  5. Íme itt az ábra hogy merre megy az ablakmosófolyadék a Caravanban:
  6. Ez volna az? Ha igen, akkor 93160448 a cikkszáma, és 6m vezeték tartozik hozzá.
  7. Nem. Mégpedig azért nem mert a váltók fokozatai ugyan elég vegyes elosztásúak (az 1. sebességfokozat az F17-esen rövidebb, a második és a harmadik az F13-on, a negyedik és az ötödik meg éppen egyforma), viszont a végáttétel meglepő módon az F17CR-en rövidebb, de csak akkor ha az az F17 egy 1.8-as Astra G-ből való, mert annak 1:4,188-hoz a végáttétele (1,8-as Vectrának 1:3,734)
  8. Boldog ifjúkoromban egy nyáron át dolgoztam az akkor még virágzó Videoton gyárban, ahol az akkor éppen modernnek számító ITT-Nokia tévék (emlékszik még valaki rájuk?) fa dobozát ilyen sűrített levegővel működő tűzőgéppel állítottuk össze. Na ami átviszi a tévé kávájának 5mm-es pozdorjáját, az talán elég lenne ehhez az 1 milliméteres műanyaghoz is...
  9. Jaja, a dobozfedél alatt a váltótömb szélébe van belegravírozva ahogy felettem is írják, amúgy meg valószínűleg F13 lesz valóban, de mivel kisblokk, elvileg rámegy az F17 is amit a Z18XE Vectrára szereltek.
  10. Valami menetjavító? HeliCoil például?
  11. Behúzótekercs. Ha kevés lenne benne a gáz, akkor be sem lehetne kapcsolni, nem is világít a led olyankor a klímakapcsolón ha megnyomod.
  12. A váltószoknya még egyszerűbb: ott is a kézifékkar markolata alatti kis homorú lap kipattintásával kell kezdeni, majd ha az megvan, már látszik is a 2db torx csavar ami a sebességváltókar körüli műanyag keretet tartja. A két csavar kioldásával ez a keret kivehető, magát a szoknyát pedig úgy lehet átfűzni a váltógombon, hogy el kell vágni a vékony kábelkötözőt ami gyárilag a szoknya nyakát a váltógomb alatt összefogja. Eztán kifordítva lejön a váltószoknya a kerettel együtt a váltókarról, majd a keretből szintén ki lehet pattintani egy másik, vékonyabb keretet ami a szoknyát fogja. Ebbe van belerakva gyárilag a váltószoknya, de itt nincs odatűzve, csak simán beszorítva az U keresztmetszetű műanyag keret két szára közé. Leírva bonyolult, de ha látod akkor minden magától értetődő lesz. Visszaszerelés fordított sorrendben, ez sem több 5 percnél. Ha a valtoszoknya.hu-ról jött az új szoknya, akkor kábelkötözőt sem kell alkalmazni hogy összehúzd a szoknya száját a váltógomb alatt, mert a Jani beépített oda egy vékony cérnát amivel össze lehet kötni.
  13. Azt azért tegyük hozzá hogy "Magyarország legjobb Calibra szakértője" szintén klubtag itt, ő pedig Bagira.
  14. A kézifékkar-borítás alatt a műbőr szoknyát érted? Ha igen, akkor egy vékony csavarhúzóval pattintsd ki a kézifékkar fogantyúja alatti részt a középkonzolból (a váltókar felőli oldalán nyúlj alá), majd ha ez megvan, akkor a kézifék szoknyáját egyszerűen a tövénél megfogva rántsd ki a helyéről. Egy műanyag kerettel együtt fog jönni, gyárilag arra van ráerősítve ipari tűzőgéppel. Magán a kézifékkaron egyszerűen áthúzod/átbújtatod a szoknyát és lent is van. Visszafelé ugyanez fordítva, az egyetlen nehézség a dologban az hogy hogyan erősítsd rá az új szoknyát a műanyag keretre. Nincs mindenkinek ipari tűzőgépe, de kárpitos ismerősöm szerint az sem viszi át rendesen a műanyagot, úgyhogy én egyszerűen ráragasztottam az új szoknyát a keretre.
  15. Kis tapasztalattal az oldalsó tükörből elég jól meg lehet saccolni hogy hol az autó vége, de hogy mi van a hátsó lökhárító mögött közvetlenül, azt max. csak sejtheted. A gyakorlat sokat segít... A képen amúgy a Sprinter II faceliftes változatai láthatóak, ezeket 2013 óta gyártják.