tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    9.969
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    57

tgabika76 last won the day on March 19

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

651 Lelkes-segítőkész

1 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1976-02-11

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

Legutóbbi látogatók

20.276 profile views
  1. Milyen motor van benne? Csak mert a hibakód azt jelzi, hogy a fojtószelep nem lett alaphelyzetbe állítva az ECU csere után, ami néhány motornál (Z10XE és Z12XE biztosan) elengedhetetlen. (Az elektronikus fojtószelepnek meg kell tanulnia a végállásokat ECU csere, de lehet hogy egy egyszerű akkusaru levétel esetén is, különben nem fog rendesen működni) Update: utánanéztem, valóban fojtószelep vagy ECU csere, illetve negatív akkusaru levétel esetén resetelni kell a fojtószelepet a következő motoroknál: Z10XE, Z12XE, Z18XE, Z18XEL és Z20LET. Ezt Op-Com-mal vagy Tech2-vel lehet megcsinálni, az elsőhöz nem feltétlenül kell szerviz sem, ha van otthon Op-Com-od, viszont vannak feltételei: legalább 85°C-os hűtőfolyadék hőmérséklet kell hozzá álló motor gázpedál alaphelyzetben ne legyen hibakód a rendszerben (tehát előbb törölni kell a P1526-ot és utána megcsinálni) valamint 11V-nál magasabb akkufeszültség
  2. Nem. Illetve igen, de nem mindegy, melyikhez. Ha jól emlékszem, az egyik fekete-sárga kábelen gyújtás ráadásakor megjelenik az akkufeszültség, na az kell neked.
  3. Én nem hibáztatnám azért rögtön a termosztátot... persze lehet hogy nem tesztelték kellőképpen és mégiscsak gyárilag rossz, de azt gondolom nem véletlenül van a gyárban többszáz(ezer) mérnök... Anno a B Omega 25DT motorjának volt ismert típushibája hogy a vízpumpa gyárilag műanyag lapátjai feloldódtak a hűtőfolyadékban, amitől ugye megszűnt a keringés, és a motor hengerfejes lett. Akkor mindenki az Opelt szidta amiért hitvány minőségű alkatrészt épített be az autóba, de kiderült hogy nem véletlenül ajánlott a gyári fagyálló, a problémát ugyanis a hitvány hipermarketes fagyállók okozták, amik szétmarták a műanyag lapátokat. Adódik a kérdés, bár félve teszem fel: mielőtt a termosztátnak elfolyt volna a csonkja, biztosan mindig gyári fagyálló volt az autóban? Ez ugye csak akkor 100%, ha új kora óta nálad van az autó... ha nem, ki tudja hogy az előző tulaj mit öntött bele...
  4. Van, és azt javaslom ne siesd el azt a lambda-cserét! Ne vedd készpénznek, de nagyjából ugyanezekkel a tünetekkel szenvedtem én is, a hibakódok is ugyanezek voltak, egyedül a P0141 nem volt köztük. Nálam a hiba végül egyszerű falslevegő volt szívóoldalon a légtömegmérő és a fojtószelepház között, és ha belegondolsz, logikus is: A lambdaszonda méri a kipufogógáz oxigéntartalmát, azaz ha több levegő jut a motorba mint amennyit a légtömegmérő mér (mondjuk épp amiatt mert falsot szív), akkor rögtön szegény keverékre fog gyanakodni szegény lambda, és azonnal hibát jelez. Ezzel a P0136 meg is oldódott. A P0170 szintén ezzel függ össze, nem stimmel a benzin-levegő arány. A P0302 pedig az égéskimaradás a 2-es hengerben, ami ugye megintcsak érthető, lévén a plusz levegő miatt nem ideális az üzemanyag-levegő-arány, ergo nem tökéletes az égés valamelyik hengerben, nálad éppen a kettesben. Én azt javasolnám hogy keresd meg hol szív falsot, ha megvan, orvosold a hibát, töröld ki a hibakódokat, és nézd meg mi jön vissza belőle. Jó esetben semmi sem fog.
  5. Egyszer volt erről a témáról egy hosszabb értekezés a Totalcaron, bár akkor asszem épp az olajszűrők kapcsán. A lényeg az hogy a gyári alkatrészbeszállító (jelen esetben az Armafilt az, hiszen a Magyar Suzuki Rt tőle vette a gyárilag beépített légszűrőt is) a nagy volumenű termelésből adódóan bizonyos minőségi szórással készíti a légszűrőit, és ezek közül azok amik a Suzuki szigorú minőségellenőrzési procedúráján is átmentek, azok megkapták a "gyári alkatrész" jelölést, és szép színes dobozba kerültek, amik pedig nem (ez nem at jelenti hogy megbuktak a vizsgálaton, lehet hogy egyszerűen csak nem vizsgálták őket), azok felirat nélküli dobozban kaphatóak utángyártott alkatrészként. A lényeg az hogy a színes dobozos "eredeti" légszűrő mindig garantáltan 100%-os minőségű, míg az utángyártott jó esetben szintén, de előfordulhat hogy csak 98%-os minőségű. Egyébként a jelenség nem egyedi, Opelnél például a gyári olajszűrőket a Hengst gyártja, ebből következően a "GM" és a "Hengst" feliratú dobozokban is ugyanaz van, utóbbi töredékáron.
  6. Térdlégzsák még nem volt Zafira A-ban tudtommal, valamint a középső sor szélső üléseihez sem létezett oldallégzsák, úgyhogy ha a függönylégzsákot oldalanként egynek számoljuk, akkor az a 10 tulajdonképpen 6... Update: megnéztem a kezelési útmutatót, az is alátámasztotta. A 10 légzsák úgy jön ki hogy valaki összeadogatta az "airbag" feliratokat az utastérben, mert abból valóban annyi van.
  7. Hülyék... Lehet programozni, sőt kell is ha cserélve volt és a cseredarab nem ugyanilyen motoros autóból való, különben rosszul fogja számolni a fogyasztást... Abban viszont igazuk van hogy amennyiben gyárilag került bele, akkor ott nincs szükség semmiféle programozásra. Tipp: elvileg a gyári BC check controllos, azaz ugye egyebek közt izzófigyelő is van benne. Ennek pedig indításkor ki kell írni a fékpedál lenyomására figyelmeztető üzenetet (németül Bremslicht prüfung, egyéb nyelveken nem tudom mit ír ki), ami el is tűnik miután ráléptél a fékpedálra (így ellenőrzi a féklámpaizzókat). A tied csinálja ezt? Mert ha igen, akkor elvileg üzemszerűen működik, csak épp a funkcióit nem tudod váltogatni. Én még mindig a BC-gombos ablaktörlőkar hibájára tudok gondolni, ha jól van bekötve, akkor nem lehet hogy a kar rossz? Bár más az is gyanús hogy ha gyári MID-el szerelt az autó, akkor gyárilag kellett volna lennie benne ilyen karnak is. Miért nem volt? Kiszedte valaki? Vagy mégiscsak utólag lett beletéve az a MID?
  8. A gyárilag beszereltek igen. Fogyasztást (pillanatnyi és átlagos), hatótávot, stoppert, átlagsebességet és megtett távolságot az utólag beszereltek mindegyike, mert ehhez csak a MId kell, a kar a gombokkal, és a kábelezés. Van a teljes pack, ami már jelzi a hűtőfolyadék, ablakmosó folyadék, motorolaj szintjét, és az izzók állapotát is, ezt már az utólag beszereltek nem mindig szokták tudni, mert ehhez kellenek jeladók az olajteknőbe, a kiegyenlítő tartályba és az ablakmosótartályba, valamint kell egy vezérlő is ami az izzókat ellenőrzi hogy nincsenek-e kiégve. Zafirában volt 10 légzsák? Az már szép, én azt hittem ott is csak 8 van mint Astránál (2 a kormánykerékben és az anyósoldal előtt a műszerfalban, 2 az első ülések oldalában (oldallégzsák), 2 az A-oszlopban (fejlégzsák), és még kettő a B-oszlop tetejénél (hátsó fejlégzsák avagy függönylégzsák)). El nem tudom képzelni hol lehet a maradék kettő...
  9. Ez pedig MID lesz... Amennyire látom, nem ír hibakódot, szóval csak arra tudok gondolni hogy működik ez, csak épp nem tudsz funkciót váltani. A BC gombos ablaktörlőkar tuti hogy jól van bekötve? Ha írsz egy mailcímet, akkor küldök egy leírást a beszerelésről, bár az G Astrához van (és német nyelvű), de szerintem használható ehhez is.
  10. Elvben a "+" jel az ólmozatlan benzin miatt van, mivel ennek valamivel alacsonyabb az égési hőmérséklete, így a gyertyának magasabb öntisztulási funkcióval kell rendelkeznie hogy leégesse magáról a szennyeződéseket. A gyakorlatban annyit vennél észre hogy a sima FLR8LDCU gyertya hamarabb elhasználódik mint az LDCU+, de ahogy már mások is írták, a régebbit már nem is lehet kapni, szóval a kérdés okafogyott. De a lényeg annyi, hogy ha mégis találnál valahol, nyugodtan beleteheted azt is.
  11. Én nem használnék sok vizet, mert a kárpit egy vékony papírra kasírozott textilréteg emlékeim szerint, és a víz feloldja a ragasztót, amitől lógni fog a kárpit. Anno a Calibránál enyhén nedves körömkefével (de még inkább durva mosogatószivaccsal, hátha a körömkefétől kibolyhosodik) és Vanish Oxi Action porral csináltam.
  12. Először is tisztázzuk hogy MID kijelző van-e benne (bár gyanítom hogy ha nem volt BC gombos az ablaktörlő kapcsoló, akkor nem), vagy a sima TID, ami csak az időt, külső hőmérsékletet meg a rádióval kapcsolatos adatokat tudja. Ha utóbbi, akkor kell hozzá MID kijelző is (bár annak a csatlakozója más mint a TID-é, szóval nem lesz egyszerű bekötni), és így is még csak az alap szettet kapod meg, check control nélkül, tehát nem fog figyelmeztetni folyadékszintekre, izzókra és fékbetétkopásra, mert ehhez meg kell venni a jeladókat is. Utóbbi lenne a teljes szett, de ez még bontott alkatrészekkel számolva is 50e FT környékén van... Ha emellett döntesz, van hozzá leírásom a beszerelésről, németül, cikkszámokkal. Alternatíva lehet még a szlovák fejlesztésű Veramon (A fórum keresőjébe beírva találsz róla infót, többünknek van), ehhez nem kell kijelzőt cserélni (jó neki a TID is) és olcsóbb is, viszont a funkciói eltérnek a gyári MID-től: ez sem tud check control funkciókat, de más téren meg okosabb mint a gyári BC, pl. tud töltést és fordulatszámot is mérni, valamint kilométerköltséget.
  13. A csereintervallum 60000km, és a belevaló gyertya a Bosch FLR8LDCU vagy LDCU+ (a gyári is ez), illetve helyettesíthető NGK BKR5EK-val, de nekem ez utóbbi nem vált be, kevésbé egyenletesen jár tőle a motor, és 1-2 decivel többet is fogyaszt.
  14. 1.7CDTi? 130 lovas az is... :D
  15. Ma is létezik, a Maróti könyvkereskedés a Nagykőrösi úton több tonnányi szerelési könyvet tart és ad ki, éppen őmiattuk nem terjeszthetőek szabadon ezek szkennelt változatai, ugyanis jogvédettek.