tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.016
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    62

tgabika76 last won the day on May 14

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

686 Lelkes-segítőkész

1 követő

tgabika76 névjegye

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

Legutóbbi látogatók

20.478 profile views
  1. Az igen! Nekem nemhogy 6.2-t, de még 7.2-t se sikerült csinálnom a Coupéval soha, bár az is igaz hogy én képtelen lennék megállni hogy ~200km-en keresztül 90-110-el "csordogáljak"...
  2. Nem. A bal első kerék felől benézve, a váltó oldalán található fedél peremén van egy számsor, azt kéne nézni. Info: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Amúgy Astra G Z14XEP esetén F13-as váltó lesz az, 3,94-es végáttétellel.
  3. ...azonkívül OPC-t az ember szerelemből vesz, legalábbis elég nehéz racionális okokkal megmagyarázni. A szerelmet pedig nem lehet pénzre váltani, szóval kér amennyit kér, meg kell adni neki és kész.
  4. Na. Az első probléma jó esetben falslevegő, lefogadom hogy hibakódot is dob, mégpedig P0161-et, ami hiába lambdaszondára utal, a alambdaszondának bizony kutya baja sincs, csak azt érzékeli hogy szegénykeverékes üzemmódban megy az autó, azaz túl sok az oxigén a kipufogógázban. Ez pedig azért van, mert valahol a légtömegmérő után (a fojtószelepházig bezárólag bárhol) falsot szív a motor, ergo kevés a benzin a motorban levő levegőhöz, ezért rázkódik alapjáraton. Melegen is pont ezért javul a helyzet, mert a meleg levegőnek kicsit kevesebb az oxigéntartalma. Tüneti kezelés, hogy tankolsz bele 100-as benzint, azzal valamicskét javul, de igazából meg kéne találni azt a hajszálnál is vékonyabb rést a szívóoldalon, ami nem lesz egyszerű feladat. Magam is ugyanezzel küzdök jó ideje, még nem sikerült megoldást találnom. Nálam már odáig fajult a helyzet, hogy néha, többszöri fékezés után a fékszervó sem üzemel, mert az ahhoz szükséges vákuumot is a szívóoldalról veszi a devander, és ugye ha ott folytonossági hiány van, akkor nincs vákuum. A második problémára pedig azt tudom írni, hogy bár sosem próbáltam, jó eséllyel nem fog működni a dolog, ugyanis 2003 után a C Corsák áttértek a CAN-busos vezérlésre, de a te autód még nem ilyen, viszont a kiszemelt rádió már ilyen típusba való.
  5. Jól bogozod ki. Úgy működik hogy gyújtásra első és hátsó helyzetjelzőt kapcsol, majd indítás után amint megjön az olajnyomás (olajnyomás lámpa kialszik), elöl felkapcsolja a tompított világítást. Nem csak műszerfalvilágítást, hanem a rendszámtáblavilágítást sem kapcsolja be, és ermészetesen motor leállításakor minden kikapcsol. Mindezt a világításkapcsoló 0 állásában teszi, tehát ha menet közben nappali fényt használva rád esteledik, akkor csak simán "be" állásba fordítot a világításkapcsolót, és máris van műszerfalvilágításod is. Apró szépséghiba hogy a 0 és a be állás között ott a helyzetjelző, és amíg azon áttekered a világításkapcsolót, egy pillanatra el fog menni a világítás (illetve helyzetjelzőre vált), szóval lehetőleg ne vadveszélyes útszakaszon próbáld. Amúgy épp van egy felesleges ilyen nappali fény relém...
  6. Létezik egy olyan rosszmájú vélemény, miszerint márkaszervizben olyan szerelők dolgoznak, akik nem elég jók ahhoz, hogy egyedül is megéljenek. Nekem anno márkaszervizben rakták fel rosszul a vezérlést, bár árnyalja a képet hogy VW márkaszerviz volt, de az Autodata akkor is ott van...
  7. Hát B Corsában nincs tapasztalatom ilyen téren, de ha úgy működik mint az Astráé, akkor azon nincs mit javítani: cserélni kell a bowdent, ehhez viszont szét kell szedni az egész ülést, lehántva róla a kárpitot.
  8. Na igen, erre gondoltam én is. Szerintem sokak fejében a márkaszerviz úgy él, mint ahol gyári előírások szerint, gyári technológiával dolgoznak, megvannak a speciális gyári eszközeik és szerszámaik, valamint a legmesszebbmenőkig követik a gyári minőségbiztosítási előírásokat. Végtére is ezért viszik az emberek a márkaszervizbe az autót, nem? Mert ők aztán tényleg tudják hogy mi a legjobb az autómnak... ha ezek mind nem igazak, akkor akár a sarki Józsi bácsihoz is vihetném, még jobban is járnék, mert olcsóbban dolgozik... Mindezzel csak azt akartam mondani hogy szerintem nem, nem megbocsájtható ha egy márkaszerviz téved: a gyári támogatással a hátuk mögött szerintem ezt egyszerűen nem engedhetik meg maguknak.
  9. Én meg egyetértek. Mármint Zotyával. Bár el tudom képzelni hogy forgalomfüggő, nagyobb városokban ahol gyakran van dugó, előfordulhat ilyen helyzet, de én például tizenéve sofőrködöm, és nem emlékszem rá hogy a tanulókorom óta előfordult-e olyasmi hogy gurulás közben egyest kellett raknom... Persze az is lehet hogy én csak olyan autókat használok amikben van elég nyomaték ahhoz hogy kettesben alapjáratról is megmozdítsa az álló(!) autót akár...
  10. Na igen... ezt pofáztam anno a Mantecnek is, hogy ha a márkaszervizek is semmibe veszik a gyári ajánlásokat és inkább az üzleti érdekeket helyezik előtérbe, akkor nem a kézikönyvben leírt szent szavaknak meg az olajipari szabványoknak kéne dönteniük a kérdésben, hanem kinek-kinek a saját lelkiismeretének.
  11. Itt van hogy elvileg mik voltak szériában az Edition 100 felszereltség részei: krómozott belső kilincsek krómozott díszléc a hűtőrács alsó szélén klíma központi zár kormányról távirányítható rádió elektromosan állítható és fűthető visszapillantótükrök "Edition 100" küszöbdíszléc első ködfényszóró és végül a speciális Edition 100 alufelni:
  12. Az Edition 100 Classic a sportosabb verzió volt, ez nem létezett 1.7-es dízelmotorral, és az ülései is sportülések voltak (bár ugyanolyan kárpittal, mint a sima Edition 100 hétköznapi ülései)
  13. Hát már az a 11.5V nyugalmi feszültség se túl biztató... annak az akkunak nagyjából annyi sztem.
  14. A főtengely holtpont jeladó csinál olyat ha rossz hogy leáll tőle az autó (illetve ahogy egyre rosszabb lesz, el se lehet már indítani utána), de hogy a hűtővezérlő hibalámpája mitől gyullad ki, azt passzolnám. Szerintem az egy ettől teljesen független, másik hiba lesz.
  15. Naaa! Ilyen negatív hozzáállással persze hogy csak a bajok jönnek! Ez egy Bertone, ebből nem hiányzik semmi