Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.261
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    74

tgabika76 last won the day on November 23

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

766 Lelkes-segítőkész

2 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    SPAMMER-OFF MESTER
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

21.286 profile views
  1. Fék, futómű kérdések

    Fontos a gumiméret is, kissé ballonosabb gumiválasztással jókora változást lehet elérni menetkényelemben. Én például a 205/40 R18-akkal plusz az ültetéssel kis túlzással azt is megmondom hogy fej vagy írás volt az érme amin éppen átmentem Milyen méretű felnik/gumik vannak az autón?
  2. Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Közben utánanéztem, a Meriva egyes példányaiban valóban van olajszint ellenőrző lámpa, ezt eddig nem tudtam. Viszont ha az időnként kivillan, és a motorolaj szintje amúgy rendben van, akkor bizony az jeladó hiba lesz. Eleinte ritkábban, később egyre gyakrabban ki fog villanni, amikor átlépi a toleranciaküszöböt, akkor cserélni kell.
  3. Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Itt valami tévedés lesz. Jó lenne tudni hogy pontosan milyen lámpa is az ami világít, mert egyrészt a G Astra műszerfalán nincsen olajszintjelző lámpa (az alacsony olajszintre a középső kijelzőn jelenik meg figyelmeztetés, de csak a fedélzeti computeres változatoknál), csak olajnyomás jelző, ami egy olajoskanna alakú lámpa, de az meg piros, nem sárga! Szóval kérnénk egy képet arról a lámpáról, akkor talán tudunk pontosabb diagnózist!
  4. Frontera

    Ugyan nem vagyok Győr megyei, de azért nem is túl messze, a 80km-re levő Veszprémben lakom. Még nem volt szerencsém Fronterához (sőt, alapvetően semmilyen terepjáróhoz, eddig az aszfalthoz közelebbi üléspozíciót preferáltam), úgyhogy szívesen megnézném az autódat, de csak tavasszal, mivel az enyém addig garázsban pihen
  5. Öö.. majdnem. A Z18XE valóban az X18XE1 utódja, és tényleg 125 lóerős, viszont az X18XE-t ne keverjük ide, annak semmi köze az előbb említett két motorhoz. Az X18XE1 és a Z18XE amúgy közös blokkon osztozik, és a főbb különbségek a Z18XE javára az elektromos gáz (bowden helyett), a két lambdaszonda (egy helyett) és a másik motorvezérlő (Siemens Simtec MS71 az MS70 helyett) Az X18XE-nek semmi köze ezekhez, az eleve nagyblokk, teljesen más kuplung és váltó való rá, ilyen motort nem is szereltek G Astrába, csak F Astrába meg B Vectrába. Ennek még egy verzióval régebbi a motorvezérlője (Siemens Simtec 56.5), és más a furat/löket aránya is, kicsit rövidebb löketű, és nagyobb a furata. Habár ez is 115 lóerős mint az X18XE1, azzal semelyik alkatrésze sem csereszabatos.
  6. Frontera

    Üdv itt! Ugyan nem vagyok Fronterás, de mindig öröm egy lelkiismeretes új opelest látni, szóval utánanéztem kicsit az általad felvetett problémáknak: 1., Szélvédővel kapcsolatban én egy erre specializálódott cégnél érdeklődnék (carglass mondjuk), nekik csak annyit kell tudniuk hogy Frontera B-hez (vagy '99-es évjárat utáni autóhoz) keresel szélvédőt, mert valamiért a Frontera A-hoz való ('98-ig) nem egyezik meg vele. (Más a cikkszáma, szóval biztosan van valami különbség, de nem tudom hogy pontosan mi) 2., A hátsó ajtó ablaktörlőmotorjának beszerzésére kétféle verzió létezik: vagy használtan próbálsz szerezni bontóból (ha van, mert mifelénk nemigen látni Fronterát bontóban), illetve internetről rendelni bontottat (eBay, Vatera, hasonlók, hátha van valakinek), illetve újonnan is lehet még kapni pl. a Csergő KFt-nél. Utóbbi a fájdalmasabb megoldás, ugyanis nagyságrendileg 100e (igen, százezer!) Ft körül van az ára, viszont cserébe vadonatúj. Itt amúgy fontos tudni hogy 3 vagy 5 ajtós-e az autód, mert nem egyforma ablaktörlőmotor való beléjük. 3., A tüzelőanyagtartály védőlemezével hasonló a helyzet mint az ablaktörlőmotorral, azzal a különbséggel hogy újat már nem lehet kapni. Használt van a netről, de még a rozsdásak (képet lásd lentebb) is 100€ körüli áron vannak (plusz ugye a postaköltség), szóval érdemesebb leszedni ha van akna, és meghegesztetni egy lakatossal, aztán meg szépen lecsiszolni és lefesteni, talán ez a leginkább költséghatékony megoldás. Itt sem egyforma a 3 és az 5 ajtóshoz való védőlemez amúgy. 4., A hűtő alsó és felső csövét is lehet még kapni újonnan a gyári alkatrész ára a Csergőnél kilencezer illetve nyolcezer forint körül van, de ezt érdemes megpróbálni az Unixnál, Bárdinál, vagy hasonló nagyobb autóalkatrészkereskedő cégnél is, hátha be tudják szerezni akár még olcsóbban is. Itt az évjárat és a karosszériaváltozat nem számít, elég annyit tudniuk hogy a 2.2-es Fronterához való alsó és felső vízcső kell, mert mindegyik 2.2-esé egyforma. Egyszerű bilincsek tartják, a csere nem nagy kunszt, leszámítva hogy el fog folyni egy csomó hűtőfolyadék az alsó cső lelazításakor, szóval azt is kell venni (G12-es rózsaszínűt, az való az alumínium hűtőbe).
  7. Általános műszaki problémák!

    Vagy 3, mielőtt megsérted az OPC-seket!
  8. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Ha jól emlékszem, valami német fórumon olvastam anno, és mivel érintett vagyok az ügyben, így megmaradt az infó. Magam nem tervezek lépni semmit ezügyben (mármint hogy miért nem Euro4-es a Z18XE), de ismerek valakit aki végigjárta a procedúrát, és sikerült is neki a gyári specifikáció szerinti Euro1-es C20NE motort Euro2-re minősíttetni. Ő azt használta ki hogy hivatalosan '96 után már csak Euro2 minősítésű motorokat lehetett forgalomba helyezni Európában, és mivel a C20NE-t még '97-ben is gyártották változtatás nélkül, így engedélyezniük kell az ő '91-es motorjára is az Euro2-t. Meg is csinálták, hivatalosan, de az alapvetés az hogy az Opel magyarországi vezérképviseletétől kell írásban állásfoglalást kárni hogy szerintük az adott motor milyen besorolású, ha valaki elírásra gyanakszik a forgamiban.
  9. Általános műszaki problémák!

    Az Agip kivonult Magyarországról már lassan egy éve, a kútjai nagy részét a MOL vette át, már amiben látott fantáziát, a többi részét vagy más olajtársaságok, vagy egyszerűen bezártak...
  10. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Úgy érted Z/X18XE1 ugye? Mert az X18XE teljesen más motor, az nagyblokkos, semmi köze az X18XE1-hez. Előbbi kettőnél viszont könnyen lehet hogy csereszabatos a hengerfej...
  11. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    De. A Z18XE például, ami egyben egy kivétel is arra a szabályra, miszerint a Z-s motorkódok Euro4-esek. A Z18XE amúgy azért Euro3 (egész pontosan Euro3D4, de ez a D4 csak egy német szabvány amit idehaza nem ismernek el, és annyit jelent hogy már közvetlenül indítás után, hidegen is tudja az Euro3 értékeit, miközben ez a szabály (az Euro3) megenged valamennyi bemelegedési időt. Szóval ez az Euro3D4 valahol az Euro3 és az Euro4 között van, de nálunk Magyarországon ez még Euro3), mert nincsen benne AGR (vagy EGR) szelep, míg a többi Z-s motorban van.
  12. Szép! Nem írtál semmit a motorról, de a felni alapján 1.8-ra tippelek, jól gondolom? Nekem jövőre lesz meg 10 éve ő:
  13. Egyéb csevegés

    Az X18XE nagy blokk (nem keverendő az X18XE1-el, mert az kicsi, bár az nem is volt B Vectrában), úgyhogy elvileg rámegy bármelyik nagyblokkos elsőkerekes váltó, legyen az F16, F18, F20 vagy F23 is, az áttétel szabadon választott. (az F17-es váltó nem jó, az kis blokkra való!) ilyen váltót találhatsz 1.8-2.0 Astra F-G, Vectra A-B, Calibra típusokban például, lényeg hogy benzinesből való váltó legyen.
  14. Astra gyári "HIFI"

    A CDR500 CD-s rádió (nem várj tőle sokat, mp3-at nem olvas, és írt CD-ket is csak korlátozottan), a CAR400 meg kazettás.
  15. Ez Delphi a képen... A Behr ilyen négyszögletes, és ebbe tudsz izzót cserélni úgy hogy a középső tekerőgombot lehúzod. A Delphiben hátulról lehet cserélni, szét kell szedni az egészet.
×