tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    9.921
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    54

tgabika76 last won the day on January 29

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

634 Lelkes-segítőkész

1 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1976-02-11

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

Legutóbbi látogatók

20.171 profile views
  1. Na igen, éppen ez a bajom nekem is, hogy az AutoBild gumitesztjei bár mértékadóak, sajnos csak abban a méretkategóriában relevánsak, amelyikről a teszt szól. Attól hogy egy Continental PremiumContact 6 az első helyet szerezte meg a 225/50 R17 méretkategóriában, még korántsem jelenti hogy az általam használt 215/40 R17-ben is ők a legjobbak, egyebek közt azért, mert ebben a méretben olyan márkák is lehetnek, amik a másik tesztben nem szerepeltek. Azonkívül ezek a tesztek nem is igazán időtállóak, lévén hogy egy gumi mintázata gyakran, a gumikeverék anyaga viszont akár évente változhat, szóval az ilyen teszt leginkább azoknak segítség, akik ebben az évben akarnak adott méretű gumiabroncsot venni.
  2. Arra gondoltam hogy ott opció volt (feláras extra), míg az 5 csavaros kerékrögzítés esetén már széria volt a hátsó tárcsafék.
  3. Minden kivitelezhető... az összeg tág határok között mozog, egy Z20LET (gondolom a turbós OPC motorjára gondoltál, ez az) olyan 3-400e Ft mindennel együtt. De ha például megelégednél a szívó OPC 160LE-s motorjával, akkor sokkal egyszerűbb a dolgod, mert a sima kétliteres X20XEV-ből aránylag kis ráfordítással lehet X20XER-t faragni.
  4. Elvileg az a Bosch FLR8LDCU helyettesítője Championéknál, szóval akár jó is lehet, de nekem nincs vele tapasztalatom.
  5. Az nem gumi, hanem egy fém merevítéses valami, és azért csúszik le, mert el van rozsdásodva belül. Egyszerű cserélni, csak lehúzod és visszatolod rá az újat. Itt például meg is tudod venni
  6. Ez azért nem olyan egyszerű, mint hinnéd. Először is: gumi vagy szövetszőnyeg kell? Ha utóbbi, akkor ESP-vel szerelt az autód, vagy sem? És mi a kárpitkódja? (ez utóbbit az anyósoldali B-oszlop elülső felén látható adattáblán találod meg, az utolsó sor második karaktercsoportja lesz az (az első karaktercsoport a színkódod), valami ilyesmit keress mint pl. XXCH, XXEP és hasonlók...
  7. Asszem az 1.6 pont választóvonal: ugyan csak 4 csavaros a kerékrögzítése, de volt belőle tárcsás és dobos is, ami a hátsó féket illeti. Gyanítom itt még extra volt a hátsó tárcsafék, nagyobb lökettérfogatúaknál széria.
  8. Nem jó autót néztél. Mármint nem jó teljesítményszintűt. Az Opel az 1.6 liter feletti lökettérfogatúaknál (benzinesnél legalábbis) alkalmazott hátul is tárcsaféket a G Astránál, de van ennél egyszerűbb megkülönböztetési lehetőség is: amelyik autónak 5 csavaros a kerékrögzítése, az hátul is tárcsás.
  9. A "Bremslicht prüfen" pont helyetted ellenőrzi a féklámpát. Azt akarja hogy lépj rá a fékpedálra, hogy kiderüljön, jók-e a féklámpaizzóid. Ha nem jó valamelyik, akkor szól, ha meg igen, akkor eltűnik a felirat. Szerintem hasznos infó, így nem 3 óra vezetés után kell megtudnod egy segítőkész autóstárstól hogy nem jó valamelyik féklámpád, mint ma nekem.
  10. Bertone Coupé? Azt is szeretjük, jöhetnek képek egy topikkal arrébb, a megfelelő helyre!
  11. Hát... én itt egy egész sor különféle hidrotőkét látok Z16XEP-hez:
  12. Én hosszabb távon gondolkodtam: Valahol hallottam rebesgetni a 2030-as dátumot, miszerint az Opel onnantól csak és kizárólag elektromos autókat fog gyártani. Ha most ráfekszenek az elektromos autók fejlesztésére, akkor jókora előnyre tehetnek szert a többi európai gyártóval szemben, akiknek még a hagyományos hajtóanyaggal működő palettájukat is fejlesztgetni kell. Elvégre a Teslán kívül nem sok gyártó van a világon akik kizárólag villanyautókat készítenének, és ők is meddig eljutottak 10 év alatt. Bár kérdés hogy mire elég a PSA pénze... Hogy ebbe a képletbe hol fér bele Szentgotthárd, arról ötletem sincs. Annál azért jobban: Az Opel eredetileg is német alapítású cég volt, akiket a '29-es világválságkor felvásárolt a GM, szemben a Forddal, aki egy "gyüttment" volt Dearbornból, és éppen azért alapította a Ford Werke AG-t, mert a konkurrens GM megvetette a lábát a kontinensen az Opel felvásárlásával.
  13. Még ezek helyettesítőivel sem mindig jó... Nekem egyszer volt benne NGK BKR5EK, de többet fogyasztott és "lustább" is volt vele... Valamiért a Z18XE a Bosch-t szereti (ezek fentebb mind Bosch gyertyák, a gyári FLR8LDCU is az). Amúgy elvileg még ezek jók bele, de én nem javaslom egyiket se: http://hu.sparkplug-crossreference.com/convert/BOSCH_PN/FLR8LDCU
  14. Persze hogy könnyebb, de az Opel (pláne most) azért nem viseli olyan könnyen ha tömegesen elpártolnak tőle a vevők... Kicsit olyan nekem ez mint 19-re lapot húzni: elég komoly az esélye hogy csúnyát buknak (mert elpártolnak a vevők), de ha mégis bejön nekik ez az elektromosautó-biznisz, akkor viszont jókora előnyre tesznek szert Európában ezen a téren, szóval még akár nyerhetnek is.
  15. Hopp, tényleg, ez előjött az enyémen is...