Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.207
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    72

tgabika76 last won the day on Október 10

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

749 Lelkes-segítőkész

2 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    SPAMMER-OFF MESTER
  • Születésnap 1976-02-11

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

Legutóbbi látogatók

21.055 profile views
  1. Gumi, felni kérdések

    ...meg a "j" betűt az "osztájú"-ban "ly"-ra, de én is értettem... :D #grammarnazi OFF.
  2. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Én csak tavasz óta használtam (egészen múlt péntekig, mert akkor letettem télire) a coupét munkába járásra, 2x3km volt, csak város, ráadásul hazafelé dugóban, de nagyon meglátszott az autón: elkezdte enni az olajat, a belső teljesen kikopott, az üléshozat kiszakadt, az akkumulátor tönkrement... most a télen megpróbálom helyrehozni a hibákat, és el is döntöttem hogy tavaszra veszek egy robogót, de ez így nem mehet tovább....
  3. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Egyik sem jó. A közvélekedés szerint az agyonhasznált autónál csak az a rosszabb ha sokat áll, ezért én a következőt javasolnám: hadd álljon hétköznap, de igyekezz minden hétvégén menni vele legalább egy 20-30km-t, akkor körbejárnak a folyadékok a motorban, nem száradnak ki a tömítések/gumialkatrészek, töltődik az akku, és a gumiabroncs se mindig ugyanazon a ponton nyomódik.
  4. ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Bele bizony! Amennyit egy dízelmotor változtathat az áron pluszban vagy mínuszban, annyit egy különösen szép állapot plusz sok extra is rádobhat!
  5. ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Mert túlszűrted. Sem a motorváltozatot, se a felszereltséget nem kell belevenni, de még az üzemanyagot sem. Ha csak a normál állapotú 2002-es G Astra Caravanokra szűrsz érvényes magyar forgalmival, akkor mindjárt 35 találat lesz. A legolcsóbbat (450e-ért) és a legdrágábbat (999e-ért) kihúztam, a maradék 33db ára átlagolva pedig 737727Ft-ra jön ki egészen pontosan. Ez így reális azért, nem?
  6. Kadett D

    Igen, csak ugye a legfiatalabb is 33 éves közülük... egyébként én azt vettem észre hogy Ascona C-ből még kevesebbet látni, pedig azokat egészen '88-ig gyártották...
  7. Futómű, gumik, felnik

    Csak tipp, de ha fékezéstől elmúlik, akkor én valamely forgó alkatrész kiegyensúlyozatlanságára gondolnék, pl. üt a féktárcsa, esetleg elhagytál egy centírozáskor használatos súlyt a kerékről, ne adja Isten hiányzik egy kerékcsavarod... A fogasléc (gondolom itt a kormányműre gondolsz, mert máshol nincs fogasléc) mitől javulna meg fékezéskor?
  8. Corsa B - Általános -

    Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál, kiwi1 pedig 8 éve nem járt az oldalon.
  9. ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Feleslegesen két okból nem autózom: egyrészt mert olyan a munkám hogy a szóba jöhető példányok egy részét meg tudom nézni munkaidőben mert járom az országot, másrészt meg széles az ismeretségi kör, és mindig van valaki aki közel lakik. De legfőképpen én soha nem racionális okokból veszek autót (nem vigasztal hogy jó vétel volt, ha rosszul érzem magam benne), így pedig nem zavarnak olyan racionális dolgok mint hogy mibe került elmenni érte vagy átiratni, vagy mennyibe kerül az üzemanyagköltsége. A szerelem nem forintosítható. Hogy mennyit ér egy autó, azt meg talán úgy a legegyszerűbb meghatározni, ahogy az Eurotax teszi: megnézed az ugyanolyan évjáratú, legalább 1 év műszakival rendelkező, rendezett magyar papíros és nem törött autókat, a legolcsóbbat és a legdrágábbat kihúzod a listáról, a többinek az árából meg átlagot számolsz. Szerintem 500e Ft körül (+/- 100e Ft) fog kijönni.
  10. Astra G szervízelés

    Hátöö... az "Így csináld..." biblia pedig említi, bár nem sokat: a G Astra 280mm-es hűtött első tárcsája új állapotában 25mm vastag, ez még szabályozás után is minimum 23mm kell hogy legyen, ha eléri a 22mm-t, akkor eldobós. 256mm-es tárcsánál 24, majd 22 és végül 21mm a megfelelő adatok.
  11. ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Egyetértek. Nekem az öregem szokott úgy autót venni, hogy max. 30km-es körzetből, hiába mondom neki hogy így elszalasztja a jó ajánlatokat. Én veszprémi vagyok, de a mostani Coupémat Kecskemétről vettem, az előző Calibrát meg Budapestről. Az autó "értékmegmaradásának" meg van egy olyan aspektusa is, hogy a ritka vagy különleges típusaokat kell keresni, azok mindig magasabb áron fognak elkelni mint a snassz társaik. Pl. a 2001-es G Astrák talán 500e körül érnek, de a Coupéból ugyanez az évjárat 1M Ft. Ettől függetlenül azt gondolom hogy autóeladáson nyerni csak a nepperek tudnak...
  12. G Astra tuning

    Gyárilag nem, de ügyes műanyaghegesztők megoldják, illetve facebookon hirdetve is fel szokott bukkanni pár.
  13. ...vagy még jobban el van dugva. Nekem pl. a kormánykapcsoló vezetéke a felső kormányburkolat alatt volt, félig bedugva az óracsoport alá, a kuplungkapcsoló meg egészen fent a karosszéria vezetékkötegben, könyékig fel kellett nyúlni hozzá az A-oszlopba mire előkerült.
  14. Általános műszaki problémák!

    Régen minden jobb volt? Az a helyzet hogy változtak a követelmények... a hernyócsavar mindenképpen egyszerűbb megoldás, de az autógyáraknak nem érdekeük hogy egyszerű autókat gyártsanak, hiszen akkor senki nem vinné szervizbe ha otthon is meg lehet javítani, ellenben érdekük hogy környezetbarát, keveset fogyasztó autókat készítsenek, ezt pedig hernyócsavarral nem lehet megoldani, mitöbb elektromos gázszabályozással is egyre kevésbé, egyre inkább az elektromosságé a jövő.
  15. Általános műszaki problémák!

    Így van, felépítésében eltérő az X-es és a Z-s motor alapjárat-szabályozása. Az X-es motornál ugye bowdenes gázpedál van, ami mechanikusan, a gázpedál lenyomásának arányában mozgatja a fojtószelepet. Ezeknél a motoroknál az alapjárat szabályozása alapjárati motoron keresztül történik, ami egy elektromos működtetésű megkerülő szelep tulajdonképpen. Z-s motoroknál viszont "drive by wire" rendszerű a gázadagolás, azaz nincs gázbowden, hanem a gázpedál lenyomásával egy potenciométert mozgatsz, ami jelet ad egy, a fojtószelepnél elhelyezett elektromotornak, és ez mozgatja magát a szelepet. Mivel a fojtószelep már önmagában is elektromos mozgatású, ezért az alapjárat szabályozásához ennél a motornál nincs szükség egy külön elektromos mozgatású megkerülőszelepre (úgy is mint alapjárati motor), hanem az alapjárat vezérlés magát a fojtószelepet nyitogatja, ahogy gedikart is írta.
×