Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


forumadmin

Recommended Posts

Télen vettem egy Astra H TwinTopot (Z18XER).

Kicseréltem a gyertyákat (Denso TT), a légszűrőt moshatóra (K&N), olajcsere gyári Dexos2 4 liter (a pálca közepéig ér).

A 225/45 R17 kerekeket eladtam, 205/55 R16 van fenn helyette (négyévszakos gumival).

Az átlagfogyasztása lement 7,4-ről 6,7-re (város-autópálya-város/4km-12km-3km minden nap 2x).

Mindenki megpróbált lebeszélni, hogy az 1.8-as benzines 1,5 tonnás karosszériával kizabál a vagyonomból, de én elégedett vagyok.

1 literrel eszik többet, mint a Corsám (Z12XEP), amit tavaly eladtam.

Ennyit megér a pepsziérzés...:-)

Link to comment
Megosztás:

Ez még légszűrő csere előtt volt. Csere után csak a kútig mentem el. (Oda-vissza ~2 km.)

Legközelebb tankolok alap gázolajt, megnézem akkor visszamegy-e a fogyasztás 6 fölé.

Másra nem nagyon tudok gondolni, mert semmi más változtatás nem volt...

Múlt héten tankoltam próbaképp alap dízelt. Ma töltöttem tele ismét. Fogyasztás ez alapján: 6,5 l/100km. Majdnem 1 literrel több, mint a prémiummal! :blink:

Nem tudom pontosan megmagyarázni hogy mitől van, mi okozza, de nekem ez a tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten tankoltam próbaképp alap dízelt. Ma töltöttem tele ismét. Fogyasztás ez alapján: 6,5 l/100km. Majdnem 1 literrel több, mint a prémiummal! :blink:

Nem tudom pontosan megmagyarázni hogy mitől van, mi okozza, de nekem ez a tapasztalatom.

Hali. Szerintem az adalékok miatt lesz.....;)

https://www.omv.hu/portal/01/hu/omv_hu/Egyeni_uegyfeleknek/Uezemanyagok/MaxxMotion_Diesel/!ut/p/b1/04_SjzS0MDMxNjY0MLbUj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOJ9DSw93DxDjUIdTYzcvQOcTUwtDCAAqCASi4IgS0OYAgL6gzNK9f088nNT9XOjciwcHRUVAQNYiuE!/dl4/d5/L0lJSklrQSEhL3dMTUFCa0FFak1nIS80SmtHUW9RNFFBISEvWjZfNzA5NDIzMDI5MFVRQzBJVUdBQjZFUDMwTjcvWjdfTTA5SEZJVTJVQTQyR0tQQ1NSSjAwMDAwMDAvSG9tZQ!!/

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/12/06/ahol_a_csodagazolaj_keszul/

Link to comment
Megosztás:

Hali. Szerintem az adalékok miatt lesz..... ;)

Azt gondoltam! :)

Úgy értettem, hogy nem tudom pontosan milyen mechanizmus alapján működnek az adalékok és pontosan milyen fajta adalékot raknak bele.

Szerintem sem csak arról van szó, hogy kipucolja az injektorokat. Mert akkor ahogy Csaba is írja nem múlna el a hatása szinte azonnal a következő tankolásra. Valamint korábban is használtam rendszeresen tisztító adalékokat. Nem is olcsót, ProTec-es termékeket. De azoknak semmilyen érzékelhető hatását nem vettem észre.

Egyébként ma reggel Shellnél tankoltam prémiumot. Azóta megtettem ma 270km-t. A szintjelző állása és a BC adatok alapján (utóbbit nem akarom beírni mert elég pontatlanul mér, de nagyjából meg tudom saccolni) ez sem rosszabb mint az OMV-jé.

Link to comment
Megosztás:

Azt gondoltam! :)

Úgy értettem, hogy nem tudom pontosan milyen mechanizmus alapján működnek az adalékok és pontosan milyen fajta adalékot raknak bele.

Szerintem sem csak arról van szó, hogy kipucolja az injektorokat. Mert akkor ahogy Csaba is írja nem múlna el a hatása szinte azonnal a következő tankolásra. Valamint korábban is használtam rendszeresen tisztító adalékokat. Nem is olcsót, ProTec-es termékeket. De azoknak semmilyen érzékelhető hatását nem vettem észre.

Egyébként ma reggel Shellnél tankoltam prémiumot. Azóta megtettem ma 270km-t. A szintjelző állása és a BC adatok alapján (utóbbit nem akarom beírni mert elég pontatlanul mér, de nagyjából meg tudom saccolni) ez sem rosszabb mint az OMV-jé.

Nincs ennek nagy titka. Valószínű, hogy a prémiummal picit jobb a teljesítmény, mint a sima gázolajjal...

Ugyanezt észre lehet venni a benzin esetében is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ezekkel a csodaszerekkel amit az olajba kell tölteni (por) és javul tőle a fogyasztás és egyéb jó dolog ?

Állítólag ha egyszer beletöltöm akkor utána mindig kell ?

Olvastam olyat is hogy motor generál lett tőle.

Ugyan nincs tapasztalatom és nem is szeretnék, de:

Te tényleg szeretnél hinni ezeknek? A gyártók (euro, dollár) milliárdokat költenek motorok és motorolajok fejlesztésére egyaránt, hogy vért izzadva 1-2% javulást érhessenek el. Aztán jön egy akármilyen sufnicég és előhúzza a spanyolviaszt... Vegyél egy fuelsharksavert ha placebó kell, abból legalább biztosan nem lesz baj.

Bónuszkérdés:

Meg mered kérdezni Mantectől az olajos topicban? :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ugyan nincs tapasztalatom és nem is szeretnék, de:

Te tényleg szeretnél hinni ezeknek? A gyártók (euro, dollár) milliárdokat költenek motorok és motorolajok fejlesztésére egyaránt, hogy vért izzadva 1-2% javulást érhessenek el. Aztán jön egy akármilyen sufnicég és előhúzza a spanyolviaszt... Vegyél egy fuelsharksavert ha placebó kell, abból legalább biztosan nem lesz baj.

Bónuszkérdés:

Meg mered kérdezni Mantectől az olajos topicban? :)

Köszi.

Bónuszválasz:

Már megkérdeztem, de (ezek szerint) szerencsére nem válaszolt :)))))

Link to comment
Megosztás:

Múlt heti utazás:

Eger-Nyíregyháza-Eger. Oda autópálya, 100 km/h, tempomat. Visszafelé főút hasonló sebességgel, természetesen lakott területen szigorúan 50. Az átlag 5 l/100 km lett.

Mai túra:

XVIII. ker.-Móricz Zsigmond körtér- Megyeri híd- M3-Eger.

Az új gumik a régi felnire kerültek, sajnos csak 1 szett van. Eddig bármikor, bárhol cseréltek gumit, bármilyen variációban (télit nyárira, vagy fordítva) 110-120-as tempónál mindig rázott a kormány. Érdekes módon ma valahogy nagyon jól sikerült belőniük a kereket, elmúlt a kormányrázás.

A városban jó kis dugó volt, 10 literes átlaggal indultam a Móriczról. Utána autópályán 130-140-es tempó. Így lett az átlag 6,5 l/100km.

Ma megajándékoztam egy kis OMV Maxx Motionnal. :D

Link to comment
Megosztás:

Mai túra:

XVIII. ker.-Móricz Zsigmond körtér- Megyeri híd- M3-Eger.

Az új gumik a régi felnire kerültek, sajnos csak 1 szett van. Eddig bármikor, bárhol cseréltek gumit, bármilyen variációban (télit nyárira, vagy fordítva) 110-120-as tempónál mindig rázott a kormány. Érdekes módon ma valahogy nagyon jól sikerült belőniük a kereket, elmúlt a kormányrázás.

Hát igen, többek között ez is a hátránya az átszerelgetésnek. Utána mindig centírozni is kéne a felniket.

Nekem tavaly mikor kértem egy centírozást, mert 130 körül éreztem egy kis vibrációt, jobban elszúrták, mint előtte volt. Aztán visszavittem és garanciában megcsinálták jól. Azóta nem ráz még 160-nál se.

A városban jó kis dugó volt, 10 literes átlaggal indultam a Móriczról. Utána autópályán 130-140-es tempó. Így lett az átlag 6,5 l/100km.

Ma megajándékoztam egy kis OMV Maxx Motionnal. :D

Na, ugyan ezt tapasztaltam én is! Nem tudom mi volt tegnap délután Budapesten, de kész bolondok háza volt az egész város, annyi autó volt. Mindenhol dugó dugó hátán. Sokkal nagyobb forgalom volt mint egy átlagos akár péntek délutánon.

Szintén XVIII. kerületből indultam. Átmentem Csepelre, utána onnan M0-M6. De Csepelről kifelé az M0-sig kilométereken keresztül csak araszolni lehetett.

Ahogy figyeltem a szélzsákokat az M6-oson, végig keleties szél lengedezett. Tehát az neked ráadásul pont szembe szél volt.

Na meg azok a szürke felhők! A zivatarok nagy része elkerült, de pár záporba belefutottam. De nem is bánom, mert legalább az autó elejéről kicsit leáztatta azt a rengeteg döglött bogarat. Iszonyatos mennyiségben rajzottak ki már megint. Néhány percenként muszáj volt mosni a szélvédőt, hogy egyáltalán kilássak.

Én már jó ideje csak Maxx Motiont tankolok. Abból egy hónapban kb 120-130 litert.

Illetve most legutóbb a Shellnél valami V-Power Nitro+ Diesel-t, vagy mi a neve... szóval onnan a drágábbikból.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Ballag már a vén diák... :)

zsambek`

Na, ugyan ezt tapasztaltam én is! Nem tudom mi volt tegnap délután Budapesten, de kész bolondok háza volt az egész város, annyi autó volt. Mindenhol dugó dugó hátán. Sokkal nagyobb forgalom volt mint egy átlagos akár péntek délutánon.

Szintén XVIII. kerületből indultam. Átmentem Csepelre, utána onnan M0-M6. De Csepelről kifelé az M0-sig kilométereken keresztül csak araszolni lehetett.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nemrég vettünk egy Opel Astra H Kombit, 1,6 Benzines, 115Le változatban. Múlt héten voltam vele egy hosszab távon mely így nézett ki: Gödöllő-Budapest-Győr-Sopron- és aszusztriában a határ széle Kb. 300km autópálya és 330km város,meg főútvonal volt. Városban 50km/h városon kívül kb. 80km/h, autópályán 110km/h-val közlekedtem tempomattal. 1fő + kb 70kg csomaggal. Fedélzeti komputer szerint 6,1L jártam meg az utat ami kb. valós lehet. Szerintetek kb. ugyan ilyen kondíciók mellet a sebesség határokat nézve egy 870km út amiből 650km autópálya, 3 fővel+ kb 120kg csomaggal és estlegesen egy tetőbox-al menyi lehet a fogysztás max 7,5-8L ? Van valakinek tapasztalata hogy kb. egy tetőbox mennyit dob+ba rajta?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Azt tudja valaki hogy honnan lehet megtudni, hogy melyik hálózat árul még 95 néven E5-öt és nem E10-et?

A múltkor lukoilnál tankoltam és a pisztoly alatt volt egy matrica a hitelesítő mellett, amiről megtudtam hogy igazából E10 jön belőle...

Ma az auchan kúton láttam, hogy ők pedig nagy plakáttal hirdetik, hogy náluk még E5 van.

A 98-asnak(ahol még van) vagy a prémiumoknak mekkora az biokomponens tartalma?

Van ezekről valakinek megbízható infója?

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettünk egy Opel Astra H Kombit, 1,6 Benzines, 115Le változatban. Múlt héten voltam vele egy hosszab távon mely így nézett ki: Gödöllő-Budapest-Győr-Sopron- és aszusztriában a határ széle Kb. 300km autópálya és 330km város,meg főútvonal volt. Városban 50km/h városon kívül kb. 80km/h, autópályán 110km/h-val közlekedtem tempomattal. 1fő + kb 70kg csomaggal. Fedélzeti komputer szerint 6,1L jártam meg az utat ami kb. valós lehet. Szerintetek kb. ugyan ilyen kondíciók mellet a sebesség határokat nézve egy 870km út amiből 650km autópálya, 3 fővel+ kb 120kg csomaggal és estlegesen egy tetőbox-al menyi lehet a fogysztás max 7,5-8L ? Van valakinek tapasztalata hogy kb. egy tetőbox mennyit dob+ba rajta?

Köszönöm

Igen, ha tippelnem kéne szerintem is 7-8 liter környékén, de inkább talán a 7-hez közelebb.

Én a céges 1.6-os kombival járom minden hónapban meg a Budapest-siófok-Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg-Szetgotthárd-Budapest útvonalat. Ez kb 605 km szokott lenni.

Általában a kollégámmal ketten ülünk az autóban és 50-60 kiló cucc van nálunk. Szentgyörgyig pályán megyünk, ott én szoktam neki tolni óra szerint 140-nel, utána az egyéb főúton 90-100-zal.

Így a fogyasztás 6,8-7 szokott lenni. Molos 95-ös alap benzinnel. Sajnos kötelező ezt tankolnunk a céges üzemanyagkártyával.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello!

Azt tudja valaki hogy honnan lehet megtudni, hogy melyik hálózat árul még 95 néven E5-öt és nem E10-et?

A múltkor lukoilnál tankoltam és a pisztoly alatt volt egy matrica a hitelesítő mellett, amiről megtudtam hogy igazából E10 jön belőle...

Ma az auchan kúton láttam, hogy ők pedig nagy plakáttal hirdetik, hogy náluk még E5 van.

A 98-asnak(ahol még van) vagy a prémiumoknak mekkora az biokomponens tartalma?

Van ezekről valakinek megbízható infója?

Szia! Tetőcsomagtartóval, autópályán 120-130-as tempóval +1 liter.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, ha tippelnem kéne szerintem is 7-8 liter környékén, de inkább talán a 7-hez közelebb.

Én a céges 1.6-os kombival járom minden hónapban meg a Budapest-siófok-Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg-Szetgotthárd-Budapest útvonalat. Ez kb 605 km szokott lenni.

Általában a kollégámmal ketten ülünk az autóban és 50-60 kiló cucc van nálunk. Szentgyörgyig pályán megyünk, ott én szoktam neki tolni óra szerint 140-nel, utána az egyéb főúton 90-100-zal.

Így a fogyasztás 6,8-7 szokott lenni. Molos 95-ös alap benzinnel. Sajnos kötelező ezt tankolnunk a céges üzemanyagkártyával.

Köszönöm szépen az infórmációt!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Azt tudja valaki hogy honnan lehet megtudni, hogy melyik hálózat árul még 95 néven E5-öt és nem E10-et?

A múltkor lukoilnál tankoltam és a pisztoly alatt volt egy matrica a hitelesítő mellett, amiről megtudtam hogy igazából E10 jön belőle...

Ma az auchan kúton láttam, hogy ők pedig nagy plakáttal hirdetik, hogy náluk még E5 van.

A 98-asnak(ahol még van) vagy a prémiumoknak mekkora az biokomponens tartalma?

Van ezekről valakinek megbízható infója?

Azt már megtaláltam egy cikkben, hogy (elvileg) csak a Lukoil ad E10-et 95 néven, a többinek még E5-nek kéne lennie.

Hogy a lukoilnál hogy lesz E10 az további kérdés, a MOL ugyanis a fellelt írások szerint még nem forgalmaz ilyet.

A 98-as és egyéb speckó prémiumokról nem találtam még semmit.

Link to comment
Megosztás:

Létezik, hogy esőben többet fogyaszt az autó pár decivel, mint száraz időben?

Csütörtökön éjjel mentem megint 240km-t főleg pályán, nagyrészt ömlő esőben. Egyedül ültem az autóban minimális csomaggal, még erős hátszél is fújdogált. Így volt a fogyasztásom 5,8. (A Range ez alatt 350km-rel csökkent.)

Hétfőn délután ugyan ez, csak másik irányba, szép napos időben, viszonylagos szélcsendben, szintén pályán, ugyan azzal az üzemanyaggal, nem tankoltam rá közben, ugyan olyan sebességgel tempomattal haladtam. Ez alkalommal ráadásul 3-an ültünk az autóban több csomaggal. Fogyasztás: 5,4. (Range csökkenés: ~150km.)

Már korábban is többször megfigyeltem hasonlót. Lehetséges, hogy vizes úton nagyobb a kerekek gördülési ellenállása?

Link to comment
Megosztás:

Létezik, hogy esőben többet fogyaszt az autó pár decivel, mint száraz időben?

Csütörtökön éjjel mentem megint 240km-t főleg pályán, nagyrészt ömlő esőben. Egyedül ültem az autóban minimális csomaggal, még erős hátszél is fújdogált. Így volt a fogyasztásom 5,8. (A Range ez alatt 350km-rel csökkent.)

Hétfőn délután ugyan ez, csak másik irányba, szép napos időben, viszonylagos szélcsendben, szintén pályán, ugyan azzal az üzemanyaggal, nem tankoltam rá közben, ugyan olyan sebességgel tempomattal haladtam. Ez alkalommal ráadásul 3-an ültünk az autóban több csomaggal. Fogyasztás: 5,4. (Range csökkenés: ~150km.)

Már korábban is többször megfigyeltem hasonlót. Lehetséges, hogy vizes úton nagyobb a kerekek gördülési ellenállása?

Ezt én is észrevettem, hogy többet eszik esőben, az okát itt elolvashatod: http://hvg.hu/cegauto/Tobbet_fogyaszt_az_auto_ha_esik_az_es_DO31AR

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Létezik, hogy esőben többet fogyaszt az autó pár decivel, mint száraz időben?

Csütörtökön éjjel mentem megint 240km-t főleg pályán, nagyrészt ömlő esőben. Egyedül ültem az autóban minimális csomaggal, még erős hátszél is fújdogált. Így volt a fogyasztásom 5,8. (A Range ez alatt 350km-rel csökkent.)

Hétfőn délután ugyan ez, csak másik irányba, szép napos időben, viszonylagos szélcsendben, szintén pályán, ugyan azzal az üzemanyaggal, nem tankoltam rá közben, ugyan olyan sebességgel tempomattal haladtam. Ez alkalommal ráadásul 3-an ültünk az autóban több csomaggal. Fogyasztás: 5,4. (Range csökkenés: ~150km.)

Már korábban is többször megfigyeltem hasonlót. Lehetséges, hogy vizes úton nagyobb a kerekek gördülési ellenállása?

Extrém eset: a május végi szakadó esőben belefutottunk mi is az M3-on. Pesttől a legvégéig mentünk, majd délután haza. Odafelé szép idő, jelentős szembe és oldalszéllel, így volt 6,0 a fogyasztás, visszafelé egy darabig hasonlóan, de jellemzően inkább hátszéllel 5,2. Majd leszakadt az ég és a korábbi (óra szerinti) 130 helyett csak 120-szal mentünk, de a fogyasztás 7,5-8,0 között mozgott. Igaz, akkor már az úton is rengeteg víz volt, és szakadt is közben. Az autó egy Zafira 1.9-es dízel, 5 személlyel, némi csomaggal.

Szóval számít az is, hogy hasítani kell a vizet, netán a vízen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Létezik, hogy esőben többet fogyaszt az autó pár decivel, mint száraz időben?

Csütörtökön éjjel mentem megint 240km-t főleg pályán, nagyrészt ömlő esőben. Egyedül ültem az autóban minimális csomaggal, még erős hátszél is fújdogált. Így volt a fogyasztásom 5,8. (A Range ez alatt 350km-rel csökkent.)

Hétfőn délután ugyan ez, csak másik irányba, szép napos időben, viszonylagos szélcsendben, szintén pályán, ugyan azzal az üzemanyaggal, nem tankoltam rá közben, ugyan olyan sebességgel tempomattal haladtam. Ez alkalommal ráadásul 3-an ültünk az autóban több csomaggal. Fogyasztás: 5,4. (Range csökkenés: ~150km.)

Már korábban is többször megfigyeltem hasonlót. Lehetséges, hogy vizes úton nagyobb a kerekek gördülési ellenállása?

Egyszer pestről miskolcra max nyolcvankával úszkáltunk majdnem végig a zuhéban a pályán(én voltam a leggyorsabb) és kb 20 Liter volt a tankba,haza alig értem vele majd 50 litert tankoltam teléig.vagyis 18 liter 180 km-en.80 nál.félelmes út volt Módosítva : krisztus
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat! Akkor ezek szerint nem csak nekem ilyen. :)

Csütörtökön este nekem is olyan volt, hogy Mohács és Pécs között 110-es tempónál sem nem ment 7 liter alá a fogyasztás. Az addigi átlagom is folyamatosan ütemesen emelkedett. Már kezdtem azt hinni hogy valami gond van, de aztán visszafelé 3-4 litereket is kiírt menet közben ugyan ott.

(Közben ma este megint teletankoltam (szokás szerint jó fajta MaxxMotionnel), mert holnaptól drágul a nafta. Ez alapján az utóbbi 474km átlaga 5,55-nek adódott.)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.