Jump to content
Golby

Fűtés, és klíma

Recommended Posts

Hali Emberek!

Nemrég kicseréltük az autórádiót, ami nem volt egyszerű. A gyári magnó annyirta bele volt szorulva, hogy szét kellet szedni a műszerfalat. Miután összeraktuk, nem működött a fűtő ventillátor. A fűtés világítás egyik fele is hol működik-hol nem. De ez annyira nem érdekes. Viszont itt a tél és nem megy a fűtés. Mit csesztünk el? Tud valaki segíteni? Hol van egyáltalán a fűtő-venti :) ?

Előre is köszi.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szerintem a kapcsolónál van a bibi, talán nem dugtatok vissza egy lecsúszott csatlakozót...

A venti amúgy a pollenszűrő alatt van, abban a nagy fekete dobozban, ami a középkonzol mögött van.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
OFFMESTEREK! Nincs elég gyakorlótér? :evil:

Igazad van!!!! 8)

koncentráljunk a fűtés problémákra :idea:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

:oops:

:roll: az astrába tényleg igazán jó a fűtés... :roll:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Közel 10 hozzászólást kellett törölni, OFF -olás miatt.

Tessék odafigyelni!!!!!!

---------------------------------------------------------------

Az Astra F fütése példásan jól sikerült! Imádom a meleget és ebben nincs hiányom:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hemi a meleg csávó!

Egyébként tényleg király a fűtés de el kell mondani, hogy ha a pollenszürő csak "félig" koszos már akkor is iszonyatosan párásodik! Persze csere és jó lessz de más autónál is így van?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hemi a meleg csávó!

Egyébként tényleg király a fűtés de el kell mondani, hogy ha a pollenszürő csak "félig" koszos már akkor is iszonyatosan párásodik! Persze csere és jó lessz de más autónál is így van?

Hát jah..enyém is rendesen párásodik..viszont frankón füt..ugy 10 perc után:) volt hogy hamburgert melegitettünk vele:)) ugylátom ez a hónap a szürök hónapja lesz...kap pollent, levegöt...no meg végre beállittatom a kuplungom. :) viszont egy kérdés amit az elektromosban más irányból már megközelitettem: a fütés ventihez tartozik egy ellenállás(köteg) az enyém négy fokozatú, gondolom igy 3-vagy 4 ellenállat... nos ki akarom cserélni, mert 1-2es fokozatban meg se nyikkan a venti. aztmondták valszeg behalt 2 ellenállat ebben az adagban. nos a kérdés! ez a "dög" :twisted: is ott van vhol a kint venti környékén a "dobozban", vagy ez a középkonzolban a kapcsolonál van? csak mert meg akarom sassolni, aztán go to bontók....

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Háj mindenki meg Laci4!

A fűtőventillátor előtétellenállása szemből nézve a motortér jobb oldalán van az ablatörlő alatti műanyag burkolat alatt. Kb gyufásdoboz nagyságú és 8E-be kerül. 2 csavar rögziti és elég nehéz hozzáférni. Sok sikert! :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Háj mindenki meg Laci4!

A fűtőventillátor előtétellenállása szemből nézve a motortér jobb oldalán van az ablatörlő alatti műanyag burkolat alatt. Kb gyufásdoboz nagyságú és 8E-be kerül. 2 csavar rögziti és elég nehéz hozzáférni. Sok sikert! :)

Köszi! megpróbálom...megpróbálok majd képet is...de mindez még arébb lesz :?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Udvozletem :)

Igaz, nem teljesen futeshez kapcsolodik, de azert megkerdem: Astra F-ben van ugye a kozepkonzolon alul egy belso keringetes (auto benne nyillal) gombocska. Ez idaig nem mukodott, most muszerfalvilagitast csereltunk, es osszeraktuk normalisan a gombot. Most ha kikapcsolt allapotban van a kapcsolo, akkor sziszeg valami, ha bekapcsolt, akkor nem. Kerdes: jol raktuk vissza a ket gumicsovet a kapcsolo vegere? Fekete csovet bal, a zold gumicsovet jobb oldalra raktuk ra.

Van, akinel ez eredeti? Mukodik, vagy gyakorlatilag semmi ertelme nincsen, es bekapcsolva is beszivja a kinti levegot?

Koszonom!

Radu

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Csak akkor kéne szisszeni egy rövidet amikor kikapcsolod akkor müködik, ha folyamatosan sziszeg az nem jó!

Egyébként használ menj egy kicsit egy 2ütemű autó mögött!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Csak akkor kéne szisszeni egy rövidet amikor kikapcsolod akkor müködik, ha folyamatosan sziszeg az nem jó!

Egyébként használ menj egy kicsit egy 2ütemű autó mögött!

Koszi a valaszt! Akkor jobb lesz atkotni, valszeg csak felcsereltem a ket csovet. Remelem kart nem okoztam.. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hogy lehet?

Azt hallottam valakitől hogyha a belső levegőkeringetést bekapcsolom akkor úgyanolyan meleg jön majd középről mint oldalról. Megtettem, de ugyanolyan, jóindulattal lagyos levegő jött továbbra is. Egészen máig. Ma hozzá sem nyúltam a keringetőkapcsolóhoz (kikapcsolt állásban volt), és azt vettem észre hogy meleg levegő jön a középsőkből is ugyanúgy mint a szélsőkből. Itt a fórumon a korábbi hozzászólásokból kiszűrve, többek szerint kizárt hogy meleg jöjjön középről is.

Várom az ötleteket.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A középsőből is jöhet meleg, de nem annyira, mint a többi helyről.

Inkább csak langyos, kézmeleg szokott lenni max.

Ez gyárilag van így kitalálva, mint már említettük.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ja, szerintem ha belső keringeted, akkor a benti, kicsit melegebb levegőt fújja, amúgy meg a kintit.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nálam az utastér és lábfűtésre állítva tök meleget nyom középről is.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hali!

És az mitől van hogy a középső levegőztetőt nemtom elzárni azzal a tekerő bigyóval? Így télen elég kellemetlen a minuszos beömlő levegő.

Hali

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hali!

És az mitől van hogy a középső levegőztetőt nemtom elzárni azzal a tekerő bigyóval? Így télen elég kellemetlen a minuszos beömlő levegő.

Hali

Nem biztos hogy ez a baja de nekem is volt hasonló. Nekem éppenhogycsak jött a hideg de tényleg elég kellemetlen. Ha leszeded a szellőzőrostélyt akkor látod hogy a tekerő egy fémkallantyúhoz csatlakozik. Ez a fémpöcköt egyszerűen ki és be lehet pattintani. Próbáld meg úgy visszapattintani hogy közben magadfelé húzod. Ha minden igaz ilyenkor már elég jól fog zárni.

Ha nem ez a gond akkor nem tudom.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Guest

Én leszedtem a rácsot, aztán tettem bele egy-egy mosogatószivacsot. A kopirájtra igényt tartok :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hogy lehet?

Azt hallottam valakitől hogyha a belső levegőkeringetést bekapcsolom akkor úgyanolyan meleg jön majd középről mint oldalról. Megtettem, de ugyanolyan, jóindulattal lagyos levegő jött továbbra is. Egészen máig. Ma hozzá sem nyúltam a keringetőkapcsolóhoz (kikapcsolt állásban volt), és azt vettem észre hogy meleg levegő jön a középsőkből is ugyanúgy mint a szélsőkből. Itt a fórumon a korábbi hozzászólásokból kiszűrve, többek szerint kizárt hogy meleg jöjjön középről is.

Várom az ötleteket.

Ha elég hosszútávon használod a gépet, akkor 5-6 km után, már mindenhonnan kellemes meleget áraszt. Nálam legalábbis így van.

középről persze eleinte nekem is hűvösebbet fúj.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Ha elég hosszútávon használod a gépet, akkor 5-6 km után, már mindenhonnan kellemes meleget áraszt. Nálam legalábbis így van.

középről persze eleinte nekem is hűvösebbet fúj.

Jó neked. Bár így kifele a télből már szinte mindegy. Legújabb megállapításom hogy ha az ablakra fújatod akkor nem nyom középről meleget, ha magadfele állítod (mármint a tekerőt, és nem a rostélyt), akkor nyomja a meleget. Viszont a hideg is jön. Lehet hogy opeléknél voltak nagy fejek, de ha a sebváltóra (ahol általában van a kezem) állítom a rostélyt akkor nem érzem a hideget, viszont ha odateszem a kezem akkor a tetején érzem hogy jön a hideg.

Jó kacifántos írás lett, ne lepődjetek meg ha nem értitek. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok

Szeretnék egy kis segítséget kérni, van egy 1994-es 1.4 Astrám nagyon párásodik szinte ködös lesz az ablak, azt mondták, hogy cseréljek ki valamilyen szűrőt de hol van ez a szűrő?

Tegnap, amikor már meleg volt a motor feltekertem a fűtést és ilyen porszerű ködös izé jött ki a szelőzőből. A hűtővíz szintje nem változott látszatra. Mi lehet a baj ?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Szeretnék egy kis segítséget kérni, van egy 1994-es 1.4 Astrám nagyon párásodik szinte ködös lesz az ablak, azt mondták, hogy cseréljek ki valamilyen szűrőt de hol van ez a szűrő?

esetleg nézd meg ezt

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×